سایت دکتر شهاب اناری
استانبولترکیهجهان گردی

11 روش برای کاهش هزینه های سفر به استانبول

سایت ایمن باشی

کاهش هزینه‌های سفر و گردشگری از مهم‌ترین چالش‌هایی است که در ذهن علاقه مندان شکل می‌گیرد. بسته به اینکه کدام شهر و کشور برای گردشگری انتخاب شده است، فرد گردشگر می‌تواند با انجام یک سری اقدامات نقش بسیار موثری در کاهش هزینه‌های ناشی از سفر خود داشته باشد.

کشور ترکیه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم جهان، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جای می‌دهد. در میان انبوه گردشگرانی که این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، افراد زیادی هستند که دوست دارند از پایتخت این کشور یعنی استانبول بازدید کنند. بنابراین شکل گیری این سوال که چگونه ممکن است یک فرد هزینه‌های مختص به سفر استانبول خود را کاهش دهد؛ جایز است.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین اقداماتی که یک فرد با به کارگیری آن‌ها می‌تواند از هزینه زیاد سفر به استانبول بکاهد، خواهیم پرداخت.

انتخاب زمان‌ های کم هزینه برای سفر

انتخاب زمان‌ های کم هزینه برای سفر

زمان تاثیر بسیار زیادی در کاهش یا افزایش هزینه‌های سفر به یک شهر یا کشور دارد. معمولا هنگامی که تعداد مسافران زیاد است، هزینه‌های سفر نیز افزایش پیدا می‌کند، بنابراین بهتر است زمانی را برای سفر انتخاب کنیم که کمتر کسی به فکر سفر به مقصد مدنظر داشته باشد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت در زمان‌هایی که اوج سفر و دید و بازدید از کشور ترکیه و شهر استانبول است، سفر به این شهر را انتخاب نکنید. به عنوان مثال در عید نوروز و فصل بهار تعداد مسافران این کشور به طور قابل توجه‌ای زیاد می‌شود، بنابراین طبیعی است که هزینه‌های سفر به طور قابل توجه‌ای افزایش پیدا کند.

در فصول سرد سال معمولا کمتر کسی به قصد بازدید از این کشور منزل را ترک می‌کند، بنابراین این بازه زمانی، بهترین زمان برای تجربه سفر ارزان به ترکیه می‌باشد.

خریداری بلیط‌ های کم هزینه

خریداری بلیط‌ های کم هزینه

از دیگر روش‌هایی که به وسیله آن می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به شهر استانبول کاهش دهید، خریداری بلیط‌های کم هزینه است. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به ترکیه هستید، می‌توانید از همین الان با پرداخت هزینه‌ای کمتر یک بلیط سیستمی خریداری کنید. اگر هم به هر دلیلی موفق به خرید بلیط سیستمی نشدید، در هنگام سفر به دنبال یافتن بلیط‌های چارتری باشید تا از این طریق بتواند در کاهش هزینه‌های سفر خود موثر واقع شوید.

ممکن است برای عده‌ای از دوستان این سوال پیش بیاید که چرا از همان ابتدا منتظر خرید بلیط‌های چارتری نباشیم؟ آیا با خریداری بلیط‌های سیستمی شانس خود را برای خرید بلیط چارتر از دست نمی‌دهیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در هنگام خرید بلیط سیستمی از چندین ماه قبل از پرواز هزینه پرداختی در قبال خرید به طور قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد. علاوه بر این توجه داشته باشید که در زمان‌های اوج سفر هیچ تفاوتی میان بلیط‌هایی که سیستمی هستند و بلیط‌هایی که چارتر شده‌اند، وجود ندارد.در ثانی ممکن است در هنگام سفر شانس خریداری بلیط‌های چارتر شده را نیابید. بنابراین بهترین کار این است که از چندین ماه قبل از سفر با هزینه‌ای بسیار بسیار کمتر بلیط سیستمی خود را سفارش دهید تا بتوانید هزینه‌های ناشی از خرید بلیط را به طور قابل توجه‌ای کم کنید.

 انتخاب هتل‌ها و مهمانسرا های ارزان قیمت

انتخاب هتل‌ها و مهمانسرا های ارزان قیمت

بخشی از هزینه‌ های سفر شما به هر شهر یا کشوری مربوط به هزینه‌های ناشی از اسکان می‌باشد. اگر شما بتوانید این هزینه‌ها را کاهش دهید، صرفه جویی اقتصادی بزرگی در هزینه‌های ناشی از سفر خود کرده‌اید.

شهر استانبول از هتل‌ها و مهمانسراهای بسیاری برخوردار است که هر کدام برای اسکان شما بسته به خدمات ارائه هزینه متفاوتی را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال هزینه یک شب سکونت در یکی از لوکس‌ترین هتل‌های ترکیه بسیار بیشتر از هزینه چند شب اقامت در یک هتل معمولی است.

به عنوان فردی که قصد دارد هزینه‌های سفر خود را کم کند، توصیه ما این است که یک هتل یا مهمانسرا معمولی را برای اسکان یافتن انتخاب کنید. هتل‌ها و مهمانسراهای نزدیک به فرودگاه معمولا نسبت به سایرین از هزینه بسیار کمتری برخوردار می‌باشند. علاوه بر این برای دستیابی به این هتل‌ها نیازی نیست که هزینه زیادی را به وسیله‌های نقلیه بپردازید.

انتخاب مراکز خرید ارزان برای خریداری اجناس و مواد غذایی

انتخاب مراکز خرید ارزان در استانبول

درست است که زمان سفر نقش بسیار زیادی در هزینه‌های ناشی از خرید کالا و اجناس دارد. اما نمی‌توان از تاثیر محل خرید در تغییرات قیمت غافل شد. هر چه که شما مراکز فروش معروف و لوکس‌تری را برای خرید انتخاب کنید، نیاز است هزینه بیشتری بپردازید.

توصیه ما این است که اگر هدفتان کاهش هزینه است به هیچ عنوان سمت مراکز خرید معروف نروید. فروشگاه‌های بسیاری در حومه شهر وجود دارد که انتخاب هر کدام برای خرید اجناس دلخواه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

خریداری غذاهایی که قیمت مناسبی دارند

همان گونه که هزینه خریداری کالاهای واحد در فروشگاه‌های لوکس و معمولی فرق می‌کند، هزینه خرید غذا در رستوران‌های مشهور شهر نیز از رستوران‌های معمولی بیشتر است. بنابراین عاقلانه نیست پول زیادی را صرف حضور در رستوران‌های مشهور صرف کنید.

شما می‌توانید با خریداری غذاهای با کیفیت از رستوران‌های معمولی موجود در شهر هزینه‌های ناشی از خرید غذا در ترکیه را بهبود بخشید. رستوران‌ها و غذاسراهای موجود در بازارهای بزرگ معمولا با دریافت هزینه کمتر به شما سرویس دهی می‌کنند.

استفاده از وسیله نقلیه عمومی به جای وسیله‌های نقلیه شخصی

راه دیگری که برای کاهش هزینه‌های ناشی از سفر به استانبول پیش پای شما قرار می‌گیرد، استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. بنابراین طبیعی است اگر فردی برای کاهش هزینه‌های ناشی از حمل و نقل در طول سفر خود به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از وسیله‌های نقلیه عمومی همچون قایق، کشتی، اتوبوس و مترو استفاده کند.

البته ناگفته نماند که راهکار دیگری نیز برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل وجود دارد که ادامه به معرفی آن‌ خواهیم پرداخت.

استفاده از استانبول کارت در هنگام استفاده از وسایل نقلیه

استانبول کارت یک کارت اعتباری هوشمند است که شما می‌توانید با شارژ کردن آن در هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی هزینه اندکی بپردازید یا رایگان رفت و آمد کنید.

توصیه ما این است که اگر قرار است به عنوان یک گردشگر برنامه‌های مختلفی را برای سفر در شهر پیاده سازی کنید، خریداری استانبول کارت را جز اولین اقدامات خود در هنگام ورود به فرودگاه قرار دهید.

 با خریداری این کارت شما شانس بیشتری برای چرخیدن در شهر بدون پرداخت هزینه‌های بالا را خواهید داشت.

استفاده از استانبول کارت در هنگام بازدید از مکان‌ های گردشگری

نکته جالب اینکه با خریداری کارت‌های گردشگری استانبول یا همان استانبول کارت این امکان برای شما فراهم است تا از برخی مکان‌های گردشگری این شهر به طور رایگان یا با پرداخت هزینه‌ای بسیار اندک بازدید کنید. بنابراین می‌توان گفت با خریداری یک کارت اعتباری استانبول می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. هم هزینه‌های ناشی از حمل و نقل خود را کاهش دهید. و هم به طور رایگان از مکان‌های گردشگری محبوب دیدن کنید.

ناگفته نماند که در هنگام استفاده از استانبول امکان دریافت سرویس‌های رایگان اینترنتی بدون پرداخت هزینه نیز فراهم است.

به همراه داشتن مقداری پول ترکیه

به همراه داشتن مقداری پول ترکیه

واحد پول ترکیه لیر است. اگر شما در هنگام سفر به این کشور مقداری لیر به همراه داشته باشید، می‌توانید به طور قابل توجه‌ای هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

اگر قبل از سفر اقدامات لازم را برای تبدیل پول به ترکیه انجام ندهید، ممکن است برای این کار نیاز به پرداخت هزینه‌های بالایی داشته باشید.

بررسی شهر استانبول قبل از سفر

در هنگام برنامه ریزی برای سفر به استانبول لازم است تا کمی هم با این شهر، جاذبه‌های گردشگری آن و رفتار مردمش آشنا شوید. علاوه بر این سعی کنید تا با نقشه این شهر و نحوه استفاده از مسیریاب‌های آنلاین آشنا شوید تا در هنگام گشت و گذار در این شهر به دلیل قرارگیری در مسیر اشتباه مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی برای یافتن مسیر دلخواه نشوید.

کمی ترکی یاد بگیرید

اگر بتوانید دانش خود را برای صحبت کردن‌های متداول به زبان ترکی افزایش دهید، شانس شما برای برقراری ارتباط با مردم کشور ترکیه و همچنین کاهش هزینه‌ها زیاد خواهد بود.

حتی این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا با کمک گرفتن از زبان شیرین ترکی نسبت به دریافت تخفیف‌های ویژه از فروشندگان اقدام کنید.

توجه داشته باشید که منظور ما از یادگیری زبان ترکی این نیست که شما حتما باید بتوانید به طور روان به این زبان صحبت کنید. همین که بتوانید کمی صحبت کنید، کافی است. امروزه اپلیکیشن‌های مترجم و آنلاین بسیاری وجود دارد که می‌توانید در هنگام سفر از آن‌ها کمک بگیرید.

سخن پایانی

به طور کلی باید بگوییم برای تجربه سفر به ترکیه لازم به پرداخت هزینه بالایی برای سفر خواهد بود. اما خوشبختانه امروزه روش‌هایی بسیاری برای کاهش هزینه‌های سفر به این شهر تعریف شده است که با عمل به آن‌ها می‌توانیم این هزینه‌ها را به طور قابل توجه‌ای کاهش دهیم.

در این مقاله ما به معرفی برخی از متداول‌ترین روش‌ها برای کاهش هزینه‌های ناشی از سفر به ترکیه و شهر استانبول پرداختیم. به عنوان گردشگری که برای سفر به ترکیه برنامه ریزی می‌کنید، می‌توانید با کمک گرفتن از نکات بیان شده در این مقاله نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های بسیار بالا سفر به ترکیه داشته باشید.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا