سایت دکتر شهاب اناری
ایران گردی

از خاوران تا تهران چقدر فاصله است؟

سایت ایمن باشی

اگر قصد سفر از شهرک خاوران تبریز به‌سمت پایتخت را دارید، روش‌های مختلفی همچون خرید و استعلام قیمت بلیط قطار خاوران (تبریز) تهران، هواپیما، اتوبوس و سفر با خودروی شخصی، پیش‌روی شماست. باتوجه‌به این‌که مدت‌زمان سفر با هر یک از روش‌های نامبرده متفاوت است؛ بنابراین، در ادامه مقاله قصد داریم که به بررسی هر یک از روش‌ها بپردازیم و مناسب‌ترین وسیله حمل‌ونقل را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

روش‌های سفر از خاوران به تهران

همان‌طور‌که می‌دانید، برای سفر از سمت شهرک خاوران استان تبریز به‌سمت تهران و طی مسافت ۶۳۰کیلومتری آن، چندین روش مختلف وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که این روش‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، زمان سفر بوده که برای بیشتر مسافران حائز اهمیت است. در ادامه، به ارزیابی دقیق‌تر آن‌ها خواهیم پرداخت.

سفر با هواپیما

ازآنجایی‌که فواصل هوایی نسبت به زمینی کوتاه‌تر است؛ بنابراین، برای سفر از خاوران به‌سمت تهران با هواپیما باید مسیری ۵۲۸کیلومتری را طی کنید. مدت‌زمان سفر با این وسیله نقلیه به‌دلیل سرعت بالای هواپیما بسیار کوتاه‌تر از سایر روش‌ها بوده و بین یک تا یک ساعت و بیست دقیقه متغیر است.

رزرو بلیط پیش فروش قطار و سفر با این وسیله نقلیه

فاصله ریلی بین دو شهر تبریز و تهران حدود ۶۳۰ کیلومتر بوده که طی‌کردن آن با قطار بسته به نوع دستگاه بین ۶ تا ۱۲ ساعت متغیر خواهد بود. چنان‌چه بلیط قطار خاوران (تبریز) تهران کلاس معمولی را خریداری کنید، مدت‌زمان سفر شما بین ۱۱ تا ۱۲ ساعت به‌طول می‌انجامد؛ درحالی‌که این مدت‌زمان برای سفر با قطارهای سریع‌السیر حدود ۶ ساعت تخمین زده شده است.

سفر با اتوبوس و خودروی شخصی

برای برخی از مسافران، سفر با اتوبوس یا خودروی شخصی به‌دلیل ارزان‌بودن هزینه‌ها یک انتخاب ایده‌آل است. افرادی که توانایی رانندگی در مدت‌زمان ۸ یا ۹ ساعت را دارند، سفر با اتومبیل و دیگر مسافران، اتوبوس را ترجیح می‌دهند. توجه داشته باشید که طی مسافت ۶۳۰کیلومتری این دو شهر بسته به‌سرعت ماشین یا اتوبوس، مسیر و میزان ترافیک جاده‌ای، متفاوت است.

بهترین وسیله حمل‌ونقل برای سفر از خاوران به تهران

باتوجه‌به تنوع روش‌های سفر از تبریز تا تهران ممکن است که این پرسش در ذهن شما ایجاد شود که بالاخره کدام وسیله حمل‌ونقل برای سفر بهتر است؟ پاسخ به این سؤال در‌واقع تا حد زیادی به ترجیحات شخصی و میزان بودجه شما بستگی دارد؛ به‌این‌صورت که اگر تأمین هزینه بلیط رفت‌وبرگشت با هواپیما برای شما امکان‌پذیر است، بهتر است که سفر با این وسیله نقلیه را انتخاب کنید. در مقابل، چنان‌چه صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همراه داشتن اتومبیل در طول سفر برای شما یک اولویت است، خودروی شخصی انتخاب بهتری خواهد بود؛ اما اگر رانندگی در طی ۸ ساعت برای شما خسته‌کننده و کسل‌آور به‌نظر می‌رسد، سفر با اتوبوس انتخاب منطقی‌تری است.

تهیه پیش فروش بلیط قطار تهران نیز به مسافرانی پیشنهاد می‌شود که علاوه‌بر مدیریت هزینه‌ها، ایمنی و راحتی سفر نیز برای آن‌ها در اولویت است. افرادی که قطار را انتخاب می‌کنند، امکان استفاده از تجهیزات رفاهی و سرگرمی داخل کوپه‌ها همچون سیستم صوتی و تصویری بدون تداخل صدا با دیگر سیستم‌ها، پذیرایی بسیار باکیفیت، استفاده از کتاب و مجلات قطار، وسایل سرگرمی کودکان و … را خواهند داشت. امکان تبدیل صندلی به تخت و استراحت‌کردن در طی مسیر نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای سفر با قطار است؛ به‌این‌ترتیب که پس از رسیدن به مقصد هیچ‌گونه خستگی و خواب‌آلودگی را تجربه نخواهید کرد. در نظر داشته باشید که امکان حمل خودروی شخصی با قطار نیز با قیمت مناسب وجود دارد.

راهنمای خرید بلیط قطار خاوران (تبریز) تهران

امروزه باتوجه‌به مزایای سفر با قطار و افزایش تقاضا برای سفرهای ریلی، دستگاه‌های زیادی به ناوگان حمل‌ونقل کشور پیوسته‌اند که هر کدام از آن‌ها خدمات و امکانات متعددی را به مسافران ارائه می‌دهند. چنان‌چه شما هم با در‌نظر‌گرفتن این موارد نسبت به تهیه پیش فروش بلیط قطار برای سفر از خاوران به تهران ترغیب شده‌اید، بهتر است بدانید که امکان رزرو آنلاین بلیط وجود دارد؛ بنابراین، دیگر لازم نیست که برای خرید آن به دفاتر شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مراجعه کنید. فلای تودی یکی از معتبرترین سایت‌های فروش بلیط قطار و هواپیما در کشور بوده که فرایند رزرو و خرید بلیط سفر را برای شما تسهیل کرده است. برای تجربه خریدی معتبر و آسان، تنها کافیست که مراحل زیر را دنبال کنید.

گام اول: ورود به سایت اینترنتی

در مرورگر کروم، نام سایت اینترنتی فلای تودی به‌ نشانی https://www.flytoday.ir را وارد کنید.

گام دوم: جست‌وجوی بلیط

پس از ورود به صفحه اصلی وب‌سایت، روی گزینه خرید بلیط قطار کلیک کنید. در پنجره جدید باز‌شده مبدأ تبریز، مقصد تهران و زمان دلخواه سفر را در فیلدهای مشخص‌شده وارد کرده و روی گزینه جست‌وجو کلیک کنید.

گام سوم: بررسی نتایج

در کمتر از چند ثانیه، بلیط های قطار تبریز (خاوران) به تهران به‌ترتیب قیمت از ارزان‌ترین به گران‌ترین به شما نمایش داده خواهد شد که با بررسی و مقایسه هر کدام در‌‍نهایت قادر به انتخاب مناسب‌ترین گزینه خواهید بود.

گام چهارم: نهایی‌کردن خرید

پس از انتخاب بلیط موردنظر، لازم است که ‌جهت نهایی‌شدن رزرو بلیط، هزینه آن را بپردازید و اطلاعات مسافران را در سامانه وارد کنید. به‌محض واریز موفق، پیامک یا ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که لینک دانلود بلیط قطار خاوران (تبریز) تهران در آن وجود دارد. توجه داشته باشید که نمایش تصویر بلیط به مهمانداران برای ورود به قطار کافیست.

مزایای تهیه بلیط پیش فروش قطار خاوران تهران از فلای تودی

همان‌طور‌که در قسمت قبل اشاره شد، فلای تودی یکی از بهترین سایت‌های فروش بلیط قطار و هواپیما در سطح کشور است که امکان خریدی ارزان و مقرون‌به‌صرفه را برای شما فراهم می‌کند. ازآنجایی‌که این فروشگاه اینترنتی با شرکت‌های ریلی مختلفی همکاری دارد؛ بنابراین، انواع بلیط های سفر با قیمت‌های متفاوت را به شما ارائه خواهد داد که با بررسی هر یک از آن‌ها امکان رزرو مناسب‌ترین گزینه را خواهید داشت. فلای تودی همچنین ابزاری را در سایت خود طراحی کرده است که با استفاده از آن می‌توانید قیمت رزرو بلیط در تاریخ‌های نزدیک به زمان موردنظر خود را بررسی کرده و در‌نهایت اقتصادی‌ترین گزینه را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا