سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

کیف پول لجر چیست؟

سایت ایمن باشی

کیف پول لجر یک کیف پول ارز دیجیتالی سخت افزاری است که شما می توانید با استفاده از آن ارزهای دیجیتالی خود را به راحتی ذخیره کنید. این کیف پول علاوه بر ذخیره سازی به شما امکان دریافت و ارسال ارزهای رمزنگاری شده را نیز ممکن می سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع از شما دعوت می شود تا پایان این مطالب همراه ما باشید:

تعریف کلی کیف پول لجر

بررسی کیف پول لجر

کیف پول لجر یک ارز سخت افزار دیجیتالی است که امکان ذخیره سازی راحت و رمزنگاری ارزهای ارسالی و دریافتی را به شما می دهد. این کیف پول به  ledger Nano ‌S نیز معروف است. Ledger یک شرکت فرانسوی است که در سال 2014 نخستین کیف پول خود را عرضه کرد. از آن زمان تاکنون این شرکت رهبری بازار کیف پول دیجیتالی را برعهده دارد، به طوری که از سال 2014 تاکنون این شرکت چیزی حدود یک میلیون کیف پول به فروش رسانده است. لازم است قبل از اینکه به نحوه عملکرد کیف پول سخت افزاری بپردازیم، به کیف پول نرم افزاری نیز پرداخته شود.

اکثر مردم ارزهای دیجیتالی رمز نگاری شده خود را درون سیستم های نرم افزاری مانند لپ تاپ، گوشی، رایانه و… ذخیره سازی می کنند، این کیف پول ها (کیف پول نرم افزاری) رایگان هستند و علاوه بر مزیت هایی که دارند دارای معایبی نیز می باشند. اصلی ترین این معایب هک کردن و در معرض خطر قرار گرفتن ارزها است. این امر به این معنا است که هکر توانایی نصب برنامه های بد افزاری را بر روی دستگاه شما را به دست می آورد. رخداد این وقایع باعث می شود که هکر کلیدهای خصوصی کیف پول شما و ارزهای دیجیتالی ذخیره شده را مورد سرقت قرار دهد.

لازم است بدانید که وجود کیف پول سخت افزاری تا حدود بسیار زیادی مانع این دزدی می شود. شاید برای شما نیز سوال باشد که چگونه با کیف پول سخت افزاری می توان از این فاجعه جلوگیری کرد؟ پاسخ این است که کیف پول سخت افزاری اطلاعات ارزهای شما را روی یک دستگاه سخت افزاری فیزیکی نگهداری می کند، و باعث می شود که ارزهای شما به صورت آفلاین نگهداری شوند و دسترسی به آن ها توسط هکر غیر ممکن شود.

برای هک اطلاعات هکر نه تنها باید دستگاه سخت افزاری شما را بدزدد، بلکه موظف است که پین مخفی شما را نیز به دست آورد که این امر تا حدود بسیار زیادی غیر ممکن است. به طور کلی باید گفت امنیت در کیف پول سخت افزاری بسیار بیشتر از امنیت در کیف پول نرم افزاری است.

ارزهای پشتیبانی شده توسط لجر

در حال حاضر چیزی حدود ۱۵۰۰ ارز دیجیتالی مختلف جهت خرید و فروش در دسترس است و هر روز بر این تعداد افزوده می شود. لازم است بدانید که تاکنون کیف پولی تولید نشده است که تمامی این ارزها را در خود جای دهد. برخی از این کیف پول ها توانایی نگهداری چند ارز مختلف را دارا هستند که کیف پول لجر یکی از این انواع است. به طوری که توانایی نگهداری ۲۶ ارز و چیزی نزدیک به ۱۶۰۰ توکن را دارا است. این ارزها شامل بیت کوین، اتریوم، ریپل، لیت کوین، بیت کوین کش، Hcash، Ubiq، و Stratis می شوند.

مزایای کیف پول لجر

مزایای کیف پول لجر چیست

اصلی ترین مزیت کیف پول لجر این است که شما می توانید ارزهای دیجیتالی خود را به راحتی درون آن ذخیره سازی کنید. کیف پول لجر امن ترین راه برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتالی است. امروزه داشتن کیف پول لجر مانند داشتن یک گاو صندوق واقعی است و خیال شما را بابت نگه داری ارز راحت نگه می دارد. با استفاده از کیف پول لجر هیچ کس حتی با استفاده از اینترنت توان دسترسی به ارزهای های شما را به دست نخواهد آورد مگر زمان ارسال وجه.

زمانی که شما این دستگاه را خریداری می کنید، از شما خواسته می شود که یک پین مطمئن حداقل چهار رقمی وارد کنید و آن را گوشه ای از ذهنتان یادداشت نمایید تا در زمان نیاز به پین دچار مشکل نشوید. این دستگاه ها دارای یک لایه امنیتی دیگر هستند که در صورت فراموشی رمز،  امنیت ارزهای شما را فراهم می کند. این لایه امنیتی پس از تایید پین یک عبارت ۲۴ کلمه ای جهت بازیابی رمز به شما می دهد. این لایه امنیتی به گونه ای است که فقط شخص شما می توانید آن را مشاهده کنید و دیگر افراد که به دستگاه شما دسترسی ندارند نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند. در صورتی که شما پین قبلی را فراموش کرده اید، می توانید عبارت بازیابی را روی کیف پول لجر وارد کنید و برای کیف پول خود رمز جدید ایجاد نمایید.

معایب کیف پول لجر

 برخلاف کیف پول نرم افزاری، لجر نانو اس که یک کیف پول سخت افزاری است، رایگان نیست و بابت خرید مستقیم آن از وب سایت باید چیزی حدود ۵۹ یورو پرداخت شود. ولی شما می توانید این کیف پول را از خرده فروشی های دیگری مانند آمازون دریافت نماید، ولی به دلیل نبود اطمینان کافی از این خرده فروشی ها، خرید از این طریق توصیه نمی شود؛ چراکه ممکن است درون این دستگاه ها برنامه های ویروسی جهت دسترسی به اطلاعات شما نصب شده باشد. پس به همین علت است که توصیه می شود این کیف پول را از مراکز فروش رسمی آن ها تهیه نمایید.

دومین عیب این کیف پول عدم راحتی کار با آن است، به طوری که فرد در زمان ارسال ارز باید Ledger Nano S را به کامپیوتر وصل کند. پس از وصل نمودن لجر نانو اس به دستگاه کامپیوتر باید پین را وارد نمایید، ارسال ارز از این طریق به تلاش بیشتری نیاز دارد و کار آسانی نیست.

آیا کیف پول لجر را می توان هک کرد؟

هک شدن کیف پول لجر

قبل از هر چیزی باید بدانید برای هک کیف پول لجر هکر باید رمز شخصی شما را به دست آورد که این امر برای هکر کاری بسیار دشوار است. این کیف پول مانند یک کارت عابر بانک یا یک گوشی عمل می کند؛ چراکه هکر فقط سه فرصت دارد تا پین های مختلفی را به کار ببرد تا رمز کیف پول را در یابد. در صورتی که هکر سه مرحله پین را اشتباه وارد کند، کیف پول به مدت زمان مشخصی قفل می شود و هکر در تمام طول این مدت قادر به وارد کردن پین نیست. این امر یکی از ویژگی های امنیتی فوق العاده است که به شما اجازه می دهد که با وارد نمودن عبارت پشتیبان به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید.

در همین راستا در سال ۲۰۱۷ یک روزنامه نگار خبری مبنی بر این زمینه منتشر کرد و توضیح داد با از دست دادن رمز عبور و عبارت امنیتی چیزی حدود ۳۰۰۰۰ هزار ارز دیجیتالی آن در لجر نانو اس از دسترسی خارج شده است. این روزنانه نگار با کمک نابغه برنامه نویسی با تلاش های فراوان توانستند در آخرین نسخه کیف پول، یک باگ امنیتی پیدا کنند که امکان بروز رسانی های امنیتی را نادیده گرفته بود. این دو شخص با استفاده از دستور العمل های ارائه داده شده توانستند ارزهای خارج شده از دسترس را بازگردانند.

اما با این حال Ledger Nano S ادعا می کند که فاقد نقض امنیتی است، درحالی که این تنها یک احتمال است و نمی توان به طور صد در صد به آن دل بست؛ چراکه در زمان گذشته تاکنون حتی امن ترین خزانه ها نیز مورد هک قرار گرفته اند، پس به همین علت نمی توان به طور قطعی گفت که کیف پول لجر در برابر هک شدن مصون است.

چه چیزهایی درون کیف پول لجر خریداری شده جود دارد؟

  • لجر نانو اس
  • کارت بازیابی
  • کارت دستورالعمل
  • جا سوییچی
  • بند حامل دستگاه
  • کابل یو اس بی

آموزش تنظیمات کیف پول لجر

تنظیمات لجر

نحوه راه اندازی کیف پول لجر به ترتیب به صورت زیر است.

  1. ابتدا لجر نانو اس را به UBS دستگاه خود (کامپیوتر، لپ تاپ) وصل کنید.
  2. در مرحله دوم پیکربندی به عنوان دستگاه جدید را روی کیف پول خود مشاهده می کنید. در این بخش شما باید بر روی دکمه سمت راست یا همان بله کلیک کنید.
  3. در این قسمت درایوهای مورد نیاز بر روی دستگاه شما نصب می شود.
  4. اکنون از شما یک رمز عبور قوی خواسته می شود. شما موظف هستید پس از انتخاب برای ادامه روند شروع به طور هم زمان دکمه های چپ و راست را به طور هم زمان فشار دهید.
  5. شما بین تمامی اعداد می توانید یک رمز عبور قوی از ۴ رقم تا ۸ رقم انتخاب نمایید، این رمز باید به گونه ای باشد که حدس آن برای هکر کار دشوار باشد. لازم است متذکر شویم که رمز انتخاب شده نباید فراموش شود؛ چراکه زمان استفاده از کیف پول لجر به این رمز نیاز دارید.
  6. در این مرحله جهت اطمینان از رمز وارد شده از شما خواسته می شود که مجدد رمز را وارد و سپس تایید نمایید تا در صورت اشتباه بودن به شما جهت اصلاح هشدار داده شود.
  7. بعد از تایید رمز، کیف پول از شما می خواهد عبارت بازیابی پشتیبانی نسخه را وارد نمایید.
  8. حتما عبارت بازیابی 24 کلمه را پس از وارد کردن و تایید نمودن به خاطر بسپارید؛ چراکه در صورت فراموشی پین، تنها از این طریق می توان به ارز و کیف پول دسترسی پیدا نمود پس واجب است حتما آن را گوشه ای یادداشت نمایید.
  9. هرکدام از این ۲۴ کلمه به صورت کاملا جداگانه بر روی یک صفحه نمایش داده می شود. در صورت فراموشی رمز، دستگاه از شما این کلمات را درخواست می کند.
  10. پس از تنظیمات و بازیابی رمز عبور، کیف پول لجر شما آماده استفاده کردن است.

نحوه دریافت ارز با کیف پول لجر

  • قبل از دریافت کردن ارز باید برنامه Ledger live را نصب نمایید.
  • در این مرحله روی عبارت Ledger live app کلیک کنید و آن را روی دستگاه خود نصب نمایید.
  • با ایجاد کردن یک آدرس دریافت در ledger live توانایی مدیریت دارایی هایی رمز گذاری شده را به دست خواهید آورد. برخی از این ارزها درون کیف پول مدیریت می شوند.
  • برخی از ارزهای رمزنگاری شده در حساب موجود نمی باشند این ارزها در ledger live پشتیبانی نمی شوند.
  • هنگام استفاده از کیف پول های خارجی حتما برای پیش گیری از به وجود آمدن تداخل در برنامه ها، دیگر برنامه ها را ببندید.
  • دارایی های علامت گذاری در ledger live به این معناست که این ارزها توسط لجر لایو پشتیبانی می شود.

اقدامات لازم پس از نصب و راه اندازی لجر

پس از نصب و راه اندازی ledger live باید مراحل زیر  جهت دریافت ارز را پشت سر بگذارید:

  1. در قسمت سمت چپ یا بالای صفحه روی دکمه ی دریافت کلیک کنید.
  2. در این مرحله از لیست کشویی جهت دریافت دارایی و انتخاب حساب استفاده کنید.
  3. لجر نانو اس را وصل کنید و با استفاده از رمز، آن را باز کنید.
  4. با مطالعه دستورالعمل روی صفحه جهت ایجاد و دریافت آدرس روی دکمه ی ادامه کلیک کنید.
  5. در صورت مطابقت نشانی روی صفحه شما و همچنین روی لجر لایو دکمه سمت راست را جهت تایید فشار دهید.
  6. و در پایان آدرس داده شده را کپی کنید و جهت اشتراک آن را برای فرستنده ارسال نمایید.

پس از انجام معامله با خیال راحت می توانید کیف پول سخت افزار خود را قطع کنید.

انواع کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری دارای انواع مختلفی هستند که شامل موارد زیر می باشند.

  • کف پول سخت افزاری لجر مدل نانو اس
  • کیف پول نانو X
  • کیف پول سخت افزاری Blue

هرکدام از این کیف پول ها توانایی رمزنگاری و پشتیبانی از ارزهای مختلفی را بر عهده دارد.

سخن پایانی

کیف پول لجر یک کیف پول ارز دیجیتالی سخت افزاری است که در مدل های کیف پول نانو اس، نانو ایکس و بلو وجود دارد. این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و برای شما حکم یک گاو صندوق را دارا است. این کیف پول علاوه بر مزایایی که دارد، مانند دیگر کالاها دارای معایبی نیز می باشد. خرید و فروش این دستگاه توسط مراکز رسمی و غیر رسمی صورت می گیرد، اگر شما از آن دست افرادی هستید که قصد خرید این کیف پول را دارید، حتما آن را از مراکز رسمی خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا