سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

خرید دوربین مداربسته

فروشگاه ایمن باشی معتبرترین فروشگاه اینترنتی برای خرید دوربین مداربسته و نصب دوربین مداربسته 02126457054

سایت ایمن باشی

امروزه تقریبا تمامی افراد بر این باورند که استفاده از دوربین های مداربسته و به کاربردن صحیح و معقولانه آن‌ها از دلایل و اولویت های اولیه و اصلی ایجاد امنیت در منازل و محیط‌های مختلف به شمار میرود. پس برای داشتن اطلاعات کافی از نحوه کارکرد و در کنار آن داشتن خریدی مناسب با بهترین قیمت پیشنهاد میکنیم با تیم ما تاپایان همراه باشید.

این دستگاه آلات علاوه برتامین امنیت، پنجره‌ای به اتفاقات اطراف منطقه مورد نظر را نیز به شکلی کاملا واضح در اختیار شما قرار می‌دهند.

انواع دوربین مدار بسته برای خرید

خرید انواع دوربین مداربسته

محصولات دوربین‌ مداربسته همانند سایر محصولات الکتریکی و یا به قول معروف وسایل برقی انواع و اقسام گوناکونی دارد. اما بطور کلی به دو حالت اصلی بصورت داخلی(indoor) و بیرونی(outsoor) تقسیم بندی شده اند، در این مطالب نیز شما با انواع ویژگی و خصویات مختلف این قطعات اعم از: جنس بدنه، نوع تکنولوژی، کیفیت، دید در شب،نوع لنز و از نظر برند آشنا خواهید شد.

نکته کاربردی و بدرد بخور دیگر راجع به اینها اینکه میشود که از اکثر انواع  دوربین ها به جای یکدیگر در فضاهای مختلف نیز استفاده کرد. دوربین‌های فضای باز تقریبا همان کارایی و عملکرد را در داخل خانه هم دارند. هدف اصلی و نام‌های مختلف هر نوع برای تعیین قیمت و هزینه مورد نظر شما کمک می‌کند. ما همچنین پیوندهایی را به بررسی های مختلف این دوربین ها به عنوان بخشهایی از آنچه در حالت کلی در هر نوع انتظار می رود را نیز در این مطالب اشاره میکنیم.

دوربین مداربسته فضای داخلی

شما با مطالعه و در دست داشتن اطلاعات به روز راحع به این محصولات یعنی دوربین های مداربسته براحتی خواهید فهمید که، دوربین‌های فضای داخلی در شرایط بخصوصی که در قسمت فوقانی پریز برق روی دیوار یا قفسه بلند قرار می گیرد، میتوانند بیشترین بازدهی را از خود داشته باشند.

این دوربین ها در بیشتر اوقات با توجه به کاربردشان و همچنین سطح مورد استفاده شما روی دیوار ها و یا سقف فضای مورد نظر کار گذاشته میشوند و در حالت معمولی از 1.5 میلیون تا 4 میلیون میتوانند قیمت داشته باشند ولی در شرایطی که نیاز به دوربین های با کارایی بالا و کیفیت تصویربرداری بسیار مناسب تر دارید تا 7 الی 8 میلیون نیز باید قیمت این محصولات را در نظر داشته باشیید.

دوربین مداربسته فضای بیرونی

انواع دوربین های مداربسته در شرایط خاص و در فضای باز، شما را از شر سیم برق خلاص خواهد کرد.

این نوع از محصولات شامل دوربین‌هایی با میدان دید وسیع در جلو و پشت مکان مورد نظرتان خواهد توانست امنیت مورد نیاز شما را برقرار کند. با توجه به فضای استفاده این نوع از دوربین ها میدان دید گسترده تری را نیز پوشش میدهند. قیمت این محصولات را در هر مدل معمولی و پیشرفته تر باید کمی بیشتر از دوربین های فضای داخل بدانیم.

با توجه به اینکه این محصولات در برابر شرایط مختلف آب و هوایی قرار دارند در برابر آب و هوا مقاوم هستند، اما بهتر است آن‌ها را در یک شرایط کنترل شده بگذارید تا لنز را از خاک و قطرات آبی که باران و برف در امان نگه دارد.

تکنولوژی های به کار رفته

بر اساس نوع سیستمهای تولیدی و تکنولوژی موجود در بازار به دو دسته کلی آنالوگ و تحت شبکه تقسیم بندی می‌شوند، عمده فرق اصلی دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه در این است که دوربین IP می‌تواند بصورت بی سیم و یا با سیم به فضای نت متصل گردد و شما با استفاده از وب سایت یا اپلیکیشن میتوانید شرایط را در هر لحظه دلخواه کنترل نمایید. در حالیکه نوع آنالوگ قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد. و هرگز نمی‌توانید به صورت زنده تصاویر ویدئویی خد را در دسترس داشته باشید.

مشخصه های مهم دوربین  مداربسته

مشخصات دوربین های مداربسته

قبل از اینکه درباره مشخصه‌های مهم این دستگاه ها حرفی بزنیم، لازم است آشنایی با دوربین های مداربسته از اجزا اساسی را به شما عزیزان انتقال دهیم.

برای آشنایی دقیق تر باید اشاره نمود که از کنار هم قرار گیری دوربین، تعدادی کابل، مانیتور، دستگاه ضبط، منبع تغذیه و … این محصولات تولید و عرضه میشوند که با همکاری یکدیگر بدنه اصلی دوربین هارا به شکل هدفمند درست میکنند.

مشخصات و ویژگی های بسیاری را برای خرید دوربین های مداربسته میتواند عامل قرارگیرد.اما مشخصات و تجهزیات اصلی که شمال موارد مختلف است را در ادامه اشاره میکنیم.

دید در شب (Night Vision)

دوربین مداربسته دید در شب

اگر به طور موردی به بررسی و آشنایی با انواع دوربین های مداربسته آشنایی اندکی نیز داشته باشید خواهید فهمید که  برخی از این ها قابلیت دید در شب بوسیله اشعه بسیار معروفی به نام مادون قرمز در اکثر دوربین ها جاسازی میشوند، اما کیفیت اغلب به حسگر تصویر دوربین قیمت و تفاوت اصلی را رقم میزند.

تصاویر ضبطی مادون قرمز اغلب دارای جزئیات کمتری نسبت به ویدئوهای گرفته شده در روز هستند که مهم‌ترین آن کمبود رنگ و بحث هزینه جانبی و اضافه تر میباشد.

بدست آوردن دوربین هایی با فیلم رنگ اصلی قرمز واضح یا نورافکنی که امکان فیلم های رنگارنگ را فراهم می کند، از دغدغه های اصلی شما باید باشد.

وضوح تصویر (Resolution)

تعاریف متعارف و ناهمگونی برای رزولوشن تصویر دوربین مداربسته بیان شده است، رزولوشن روشی برای معیار سنجی تصویر در دوربین مداربسته اغلب به کار گرفته شده است.

در این بخش پیکسل ها با تصویر مربوطه با ابعاد کوچک تر، رزولوشن کمتر و تصاویر با ابعاد بزرگ تر، رزولوشن بیشتر یا کیفیت بیشتری را میتواند در اختیار شما قرار دهد که هزینه اضافی تری را نیز میطلبد.

در واقع طبیعیست که هر چقدر کیفیت تصویر ثبت شده بیشتر باشد، رزولوشن آن بیشتر خواهد بود.

رزولوشن در محصولات نوع آنالوگ، با مقدار TV Line و رزولوشن در دوربین های تکنولوژی های جدید تر، با شاخص Pixel معروف هستند همانطور که در بالا نیز اشاره شد.

گستردگی میدان دید

در این پروسه شناسایی و نحوه کار با دوربین های مداربسته می توان گفت زاویه دید گسترده از ملاک های اصلی تعیین قیمت و معیار کیفیت سنجی دوربین مدار بسته نیز به شمار میرود. این نوع از دوربین ها لنزهایی برای ثبت تصاویر 180 یا 360 درجه از خود را ارئه میدهند که طبیعتا 360 درجه هزینه بیشتری را میطلبد.

مدار بسته های از طیف 180 درجه، برای پارکینگ ساختمان بسیار پرکاربرد بوده و در حقیقت به جای 4 دوربین آنالوگ میتوانید از آن استفاده نمایید.

دوربین مدار بسته ای که زاویه بیشتری را پوشش بدهد یقینا قیمت بیشتری نیز دارد، ولی این نکته بسیار حائز اهمیت است که این دوربین جایگزین چند دوربین مدار بسته معمولی است و کارایی همه آنها را یکجا میدهد و هزینه نصب و نگهداری یک دوربین کمتر از چند دوربین برایتان آب میخورد.

4-کنترل کردن دوربین از راه دور

یکی از دلایل تعیین شاخص اصلی قیمت و کیفیت در دوربین ها قابلیت کنترل از راه دور است. شما می توانید با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن موبایل، دوربین های خود را هر لحظه رصد کنید تا با خیالی راحت به کارهایتان برسید.

تشخیص حرکت (Motion Detection)

باید قطعا به این نکته هم توجه کافی را داشته باشید که تصاویر و ویدیو ها حافظه زیادی را اشغال می‌کنند، بنابراین از ویژگی های منحصر به فرد دوربین‌های بی‌سیم این مورد نیز با ارزش است که به‌جای فیلمبرداری مداوم، کلیپ‌های ویدیویی کوتاه را برای شما ذخیره بندی میکنند.

پس این ویژگی های ریز نکات برجسته روز دوربین را به شما نشان می‌دهد و شما را از ترتیب مناسب و دقیق دستی ویدیوهای طولانی و خالی رها خواهد کرد. در دوربین های خاص نیز علائم اصلی تغییر و حرکت نیز توسط سیستم تشخیص داده میشود.

داشتن میکرفون و ضبط صدا

امروزه این ویژگی از دلایل تاثیر گذار در خرید و اجرای انواع دوربینها به شمار میرود پس در خرید خود میتوانید آن را حتما لحاظ نمایید. این قابلیت باتوجه به مان مورد استفاده شاید در کار افراد خاصی غیرضروری و تجملاتی باشد ولی در مکان هایی بسیار خاصی نهایت کاربرد را خواهد داشت.

انعطاف پذیری عملکرد

قطعا توجه کرده اید که یک دوربین ثابت نهایتا از یک نقطه تصویر برداری و فیلم تهیه میکند اما دوربین های با کیفیت و ابزارالات متفاوت تر با قابلیت بزرگ نمایی، گردش و چرخش ابعادی از هر طرف را برای شما به تصویر میکشد.دوربین های با این ویژگی را، دوربین PTZ نام نهاده اند.

اگر فضایی که قصد نظارت بر آن را دارید ابعاد متعادل تر یا کوچتری را دارا باشد، دوربین ثابت مناسب و کافی خواهد بود.

قیمت خرید دوربین مدار بسته

خب با وجود این مطالب ارائه شده همچنان باید اشاره کنیم که حتما قبل از اقدام به خرید دوربین مدار بسته هدف از خرید و فضای مورد نظر برای بستن دوربین را با دقت آنالیز نمایید و مشخص کنید که چه نوع دوربینی از دوربین های ارائه شده در بالا میتواند برایتان کاربردی تر و ارزانتر باشد.در واقع هدف ما از این مقاله،آشنایی شما هموطنان عزیز با اقسام گوناگون دوربین و ویژگی های مورد نیاز آشنایی با آنان است.در نتیجه پیشنهاد می کنیم قبل از خرید اطلاعات و مطالب کاربردی را بدست آورید و سپس اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا