سایت دکتر شهاب اناری
ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه

سایت ایمن باشی

تحریم های بانکی ایران احتمالا یکی از مهترین دلایلی است که ایرانیان تصمیم به افتتاح حساب در ترکیه یا کشورهای خارجی دیگر می گیرند. با باز کردن حساب در ترکیه  می توانید از حساب بانکی خود در اکثر کشورهای دنیا استفاده نمایید. و این قابلیت برای بسیاری از افراد یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می شود. همچنن انتخاب کشور ترکیه به عنوان مقصدی برای مهاجرت اکثر ایرانیان باعث شده است که ایرانیان بسیاری که هنوز شهروندی کشور دیگری را اخذ نکرده اند نیاز به افتتاح حساب بین المللی داشته باشند. در واقع شما با باز کردن حساب بانکی در ترکیه، یک حساب بین المللی دارید که می توانید از امکانات مستر کارت و ویزا کارت نیز استفاده نمایید.

در ادامه این مقاله به مزایای داشتن حساب بانکی در ترکیه به طور کامل می پردازیم. همچنین تمام شرایط و نکاتی که لازم است در این باره بدانید را به شما خواهیم گفت.

مزایای داشتن حساب بانکی ترکیه

همانطور که می دانید بانک های ایران به سیستم های بانکی بین المللی متصل نیستند و بهم همین دلیل اگر قصد فعالیت هایی در خارج از ایران داشته باشید با مشکل روبرو خواهید شد. این نکته را باید در نظر گرفته باشید که ایرانیان به دلیل نپذیرفتن FATF تقریبا در هیچ کشوری نمی توانند به سادگی حساب بانکی داشته باشند.

همچنین این نکته را هم خوب است که بدانید شما برای باز کردن حساب بانکی در ترکیه نیاز نیست حتما شهروندی کشور ترکیه را داشته باشید. زیرا با در دست داشتن پاسپورت ترکیه نیز می توانید در این کشور حساب بانک باز کنید و از آن استفاده کنید.

اما استثناعا شرایط در ترکیه کمی متفاوت است. با وجود برخی محدودیت ها و ملاحضات، افتتاح حساب بانکی در ترکیه پروسه ای نسبتا ساده دارد. همچنین داشتن حساب بانکی ترکیه می تواند شرایط جدیدی را برای شما ایجاد نماید. شما با داشتن حساب بانکی هر کدام از بانک های ترکیه می توانید در سایتهای اینترنتی پرداخت انجام دهید و خرید اینترنتی داشته باشید. همچنین برای برخی از افرادی که به صورت فریلنسر با خارج از ایران کار می کنند، داشتن حساب بانکی در ترکیه می تواند برایشان بسیار مفید باشد و به راحتی از هرجای دنیا دریافتی داشته باشند و سپس با یک فرآیند ساده پول خود را به ایران منتقل نمایند. دسته ی دیگری از افرادی که حساب بانکی ترکیه برای آنها ضروری است، آنهایی هستند که قصد سرمایه گذاری در ترکیه، خرید ملک در ترکیه یا هرگونه خرید و فروش دیگه را داشته باشند.

مراحل افتتاح حساب در ترکیه با پاسپورت

برای بازکردن حساب بانکی در ترکیه نیاز به مدارک خاصی نخواهید داشت. همان مدارک معمولی که در اغلب بانک ها از شما می خواهند مورد نیاز شما است. برای این کار نیاز است مراحل زیر را انجام دهید.

مدرک شناسایی شما در ترکیه که همان پاسپورت شما است به عنوان اولین مدرک مورد نیاز از شما خواسته خواهد شد. شما باید به صورت قانونی وارد ترکیه شده باشید و پاسپورت شما مهر ورود به این کشور را داشته باشد و مهلت قانونی حضور شما در ترکیه نگذشته باشد. در صورتی که اقات ترکیه و یا شهروندی ترکیه را داشته باشید می توانید از کیملیک (کارت شناسایی) استفاده کنید.

در مرحله بعد در فرم ها از شما آدرس محل سکونت تان را خواهند خواست. بهتر است در صورتی که گواهی رسمی نفوس از اداره نفوس ترکیه را دارید، ارائه دهید. البته در صورتی که در این مورد آدرس مشخصی ندارید می توانید از آدرس دوستان و آشنایانتان استفاده نمایید.

یکی از مدارکی که در ترکیه در اغلب بانک ها از شما خواسته می شود کد مالیاتی است. داشتن کد مالیاتی یا همان ورگی نومراسی برای افتتاح حساب در ترکیه نیاز است.

برای ارسال پیام های بانک و تماس با شما، باید یک شماره تلفن به بانک ارائه بدهید. بنابراین اگر می خواهید حساب خود را از طریق پیام های واریز و برداشت و همچنین برای دریافت رمز دوم در هنگام خرید های اینترنتی داشتن یک سیم کارت از اپراتور های ترکیه لازم است. ( البته لازم به ذکر است سیم کارتهایی که با پاسپوررت خریداری شوند بعد از 90 روز غیر فعال می شوند، پس در این موارد نیز بهتر است سیم کارت را به نام دوست یا آشنایی که در ترکیه ساکن است و به او اعتماد دارید خریداری نمایید)

مورد آخر که برای افتتاح حساب الزامی است حضور فرد متقاضی در روز افتتاح حساب است که این کار را نمی توان توسط وکیل یا فرد دیگری انجام داد.

لازم به ذکر است در مورد مدارک و شرایط لازم برای بازکردن حساب، در صورتی که پاسپورت و یا کیملیک معتبر داشته باشید می توانید به وب سایت آتلاز مراجعه نمایید و اطلاعات خود را برای آنها ارسال نمایید تا در کوتاه ترین زمان با کمترین هزینه برای شما در بانک زراعت و یا ایش بانک حساب افتتاح نمایند.

افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه بدون داشتن اقامت

با توجه به تحریم های بانکی ایران بانک های ترکیه نیز محدودیت هایی برای ارائه خدمات به ایرانیان دارند. بنا به تصمیم دولت ترکیه تنها دو بانک زراعت و ایش بانک می توانند به ایرانیان خدمات بانکی ارائه دهند. البته خدمات این بانک ها در شرایط خاصی به ایرانیان ارائه می گردد و بنا بر تصمیم رئیس شعبه می تواند محدودیت های بیشتر یا کمتری را نیز اعمال نمایند.

بانک زراعت ترکیه یکی از بانک های قدرتمند ترکیه است که به ایرانیان خدمات بانکی می دهد. با بازکردن حساب در این بانک میتوانید از خدمات اپلیکیشن این بانک باری جابجایی پول، پرداخت قبوض آب، برق و گاز و جریمه ها استفاده کرد. همچنین در اپلیکیشن امکان سپرده کردن پول از دو روز تا یکسال را دارید و به راحتی میتوانید درصد سود، مبلغ سود نهایی و مالیاتی که از آن کسر می شود را مشاهده نمایید. البته برای سپرده کردن مبالغ بالای پول میتوانید با رئیس شعبه برای برخورداری از سودهای بالاتر صحبت کنید.

با داشتن حساب بانکی ترکیه کارت بانکی به صورت فوری به شما تحویل می شود. کارتهای بانکی بانک زراعت متصل به ویزاکارت و مستر کارت هستند و شما می توانید در کشور های دیگر نیز از دستگاه های خود پرداز برای برداشت پول و یا واریز پول استفاده نمایید. بر خلاف آنچه در ایران وجود دارد، شما برای واریز و یا برداشت واحد پولی دلار، یور و پوند انگلیس نیاز به افتتاح حساب ارزی ندارید. به این معنی که میتوانید در همان حساب دلار، یورو و یا پوند نگه داری و انتقال دهید.

همچنین با استفاده از این حساب می توانید خرید های اینترنتی از سایتهای آمازون و … غیره را انجام دهید و یا اگر فریلنسر یا یوتیوبر هستید واریز دستمزد خود را به صورت دلار، یورو یا پوند به ان حساب انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا