سایت دکتر شهاب اناری
استانبولترکیهجهان گردی

جاهای دیدنی استانبول

سایت ایمن باشی

سفر به ترکیه و بازدید از جاهای دیدنی استانبول می تواند به خاطره انگیزترین سفر عمرتان تبدیل شود. استانبول یکی از جذاب ترین شهرهای جهان به شمار می رود که به خاطر جاذبه های متعدد و متنوع که برخی از آنها در دنیا کم نظیر هستند، هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ و هنر، استانبول به مانند بهشت است و برای کسانی که به دنبال تفریحات هیجان انگیز یا سپری کردن اوقات آرامش بخش هستند، این شهر گزینه های شگفت انگیزی دارد. اگر شما هم قصد سفر به ترکیه و بازدید از جاهای دیدنی استانبول را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه هارا گدیم باشید.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه در استانبول

شاید اولین جای دیدنی استانبول که با شنیدن نام این شهر به ذهن افراد خطور می کند، مسجد ایاصوفیه است. ایاصوفیه به عنوان نماد شهر استانبول نیز شناخته می شود که بدون بازدید از آن سفر به ترکیه و استانبول کامل نمی شود.

ایاصوفیه در واقع یکی از قدیمی ترین کلیساهای مربوط به دوران امپراتوری بیزانس است که در سال 532 میلادی به دستور کنستانتین اول ساخته شد. این بنای شگفت انگیز که در ابتدا با نام کلیسای بزرگ شناخته می شد، پس از فتح استانبول به دستور سطلان محمد دوم عثمانی به مسجد تغییر یافت.

معماری مسجد ایاصوفیه ترکیبی از هنر استادکاران دوران اپراتوری روم شرقی و معماران اسلامی عثمانی است. طاق ها و ستون های هماهنگ و بزرگ، نقاشی ها و خطاطی های مختلف، گنبد اعجاب انگیز، سر ستون های حجاری شده و مناره های خیره کننده ایاصوفیه موجب شده گردشگران بازدید از این اثر تاریخی را جزو اولویت های سفر خود به استانبول قرار دهند.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد در استانبول

استانبول را شهر مساجد و مناره ها نامگذاری کرده اند. یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول مسجد تاریخی سلطان احمد است که به خاطر کاشی کاری آبی رنگ منحصربفرد شهرت خاصی دارد. این جاذبه تاریخی که با نام مسجد آبی نیز شناخته می شود، از معماری خیره کننده و جذابی برخوردار است و جزو زیباترین مساجد جهان به شمار می رود.

مسجد سلطان احمد که در منطقه سلطان احمد و قلب تاریخی استانبول قرار دارد، به عنوان اولین مسجد دوران عثمانی در سال 1609 میلادی به دستور سلطان احمد یکم ساخته شد. مسجد سلطان احمد در زمان خود به عنوان نماد قدرت، شکوه و اعتبار امپراتوری عثمانی و همچنین مرکز اجتماعی شهر قسطنطنیه شناخته می شد.

طراحی معماری خاص این مسجد به صورت ترکیبی صورت گرفته و علاوه بر عناصر اسلامی می توان در آن سبک بیزانس رومی را نیز مشاهده کرد. گنبدهای آبشاری و طاق های پی در پی و متقارن مسجد سلطان احمد اوج هنر استادکاران عثمانی را نشان می دهد. استفاده از کاشی های آبی رنگ موجب شده مسجد سلطان احمد زیبایی شگفت انگیزی پیدا کرده و نگاه بازدیدکنندگان را مبهوت کند.

میدان تقسیم

میدان تکسیم

میدان تقسیم یا میدان تکسیم از معروفترین جاهای دیدنی استانبول است که در منطقه بی اوغلو قرار دارد. این میدان و خیابان های اطراف آن مانند خیابان استقلال به عنوان قلب شهر استانبول شناخته می شود و سفر به استانبول بدون بازدید از میدان تکسیم کامل نمی گردد.

میدان تکسیم نماد جمهوریت مدرن ترکیه می باشد و دارای دیدنی ها و جاذبه های متنوعی است. بناهای تاریخی، رستوران ها و کافه های متنوع، هتل های لوکس، مراکز خرید و بازارهای جذاب و … موجب شده اند گردشگران بیشتر اوقات خود را در این منطقه سپری کنند.

بنای یادبود استقلال مهمترین دیدنی میدان تقسیم استانبول است که برای گرامیداشت مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه ساخته شد. میدان تکسیم به عنوان مرکز سیستم حمل و نقل استانبول دارای زیرساخت های بسیار توسعه یافته ای است. از این رو دسترسی به بخش های مختلف شهر از طریق این میدان بسیار راحت می باشد.

آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا استانبول

اگر به دنبال اماکن به جای مانده از امپراتوری روم شرقی در استانبول هستید، باید فرصت بازدید از آب انبار باسیلیکا را از دست ندهید. این مکان شگفت انگیز درواقع بزرگترین سرداب به جای مانده از آن دوران است که معماری بی نظیری دارد.

آب انبار باسیلیکا با قدمتی مربوط به قرن ششم میلادی در منطقه سلطان احمد قرار دارد. این مکان در گذشته به عنوان منبع آب اصلی شهر مورد استفاده قرار می گرفت و از اهمیت بالایی برخوردار بود. پس از فتح قسطنطنیه یا همان استانبول به دست امپراتوری عثمانی، دیگر از این آب انبار استفاده نشد. در اواسط قرن شانزدهم این سرداب عجیب و خارق العاده توسط دانشمند و جهانگردی فرانسوی دوباره سر زبان ها افتاد و به دنیا معرفی شد.

این زیر زمین مستطیل شکل نزدیک به 8900 مترمربع وسعت دارد و از دیوارهای آجری با ضخامت پنج متر، 366 ستون مرمرین، گنبدها و طاق های متعدد با تزئینات حیرت انگیز روم باستان، پایه ستون هایی به شکل مدوسا و به طور کلی معماری کم نظیری برخوردار است.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول است که به نوعی بزرگترین کاخ جهان محسوب می شود. این قصر شگفت انگیز در سال 1453 و تنها 6 سال پس از فتح قسطنطنیه به دستور نخستین پادشاه عثمانی، سلطان محمد، ساخته شد. حدود ۳۰ پادشاه در طی چهار قرن و ۴۰۰ سال امپراتوری عثمانی در کاخ توپکاپی حکومت کردند.

این کاخ که بر روی ویرانه های بیزانس ساخته شده بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. پس از هر بار بازسازی معماری جدیدی در بخش های مختلف آن ظهور کرد و بدین ترتیب شما می توانید در کاخ توپکاپی هنر معماری اسلامی، عثمانی و اروپایی را مشاهده کنید. این کاخ اعجاب انگیز دارای بخش های مختلفی است که از مهمترین آنها می توان به کاخ بیرونی، کاخ درونی، حرمسرا، حیاط اول، حیاط دوم، حیاط سوم، حیاط چهارم، دروازه پادشاهی، دروازه سعادت، کتابخانه، موزه، تالار یادگارهای مقدس، گنجینه امپراتوری و … اشاره کرد.

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه استانبول

اگر از علاقمندان به کاخ ها و قصرهای تاریخی هستید، در سفر به استانبول حتما از کاخ دولما باغچه بازدید کنید. این کاخ که در کرانه های تنگه بسفر قرار گرفته، از معماری مبهوت کننده و چشم اندازی بی نظیر برخوردار است. تزئینات به کار رفته در کاخ دولما باغچه آن را به یکی از لوکس ترین و زیباترین جاهای دیدنی استانبول تبدیل کرده است.

دولما باغچه محل زندگی 6 اپراتور عثمانی بوده و اتفاقات پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است. ساخت این بنا در سال های 1743 تا 1856 به دستور سلطان عبدالمجید عثمانی صورت گرفته است. سلطان عبدالمجید به دنبال کاخی شبیه کاخ های پادشاهان اروپایی بود و از انجایی که قصر توپکاپی سبکی قدیمی داشت، دستور به ساخت کاخ دولما باغچه داد.

با اینکه کاخ دولما باغچه محل زندگی پادشاهان عثمانی محسوب می شد اما درواقع این مکان به عنوان اصلی ترین مرکز پادشاهی مورد استفاده قرار می گرفت. این کاخ نیز همانند دیگر کاخ های عثمانی دارای سه بخش اصلی حرم سرا، کاخ بیرونی و کاخ درونی یا همان اندرونی است. سبک معماری دولماباغچه اروپایی می باشد اما نشانه هایی از معماری عثمانی نیز در آن دیده می شود. هزینه زیادی برای تزئینات و مصالح این کاخ لوکس صرف شده است که از مهمترین آنها می توان به طلا، کریستال و کاشی های معروف شهر ایزنیک اشاره کرد.

کاخ بیلربی

کاخ بیلربی که در ومنطقه اوسکودار استانبول واقع شده، از دیگر کاخ های تاریخی ترکیه است که متعلق به دوران امپراتوری عثمانی می باشد. قدمت این کاخ زیبا به قرن نوزدهم باز می گردد و معماری آن نشان دهنده اوج هنر و شکوه سبک رومی و عثمانی اسلامی است.

تالارهای متعدد، اتاق هایی با تزئینات خیره کننده، حمام سنتی ترکی، حیاطی با حوضی بزرگ و فواره ای مرمرین و … از مهمترین جذابیت های کاخ بیلربی استانبول به شمار می روند.

برج گالاتا

برج گالاتا یکی دیگر از نمادهای شهر تاریخی استانبول محسوب می شود که از قدیمی ترین برج های جهان  است. گالاتا بیش از 700 سال قدمت دارد و در زمان خود به عنوان بلندترین بنای استانبول شناخته می شد. این برج زیبا در زمان های مختلفی کاربری های گوناگونی داشته و از آن به عنوان سکوی دیدبانی، رصدخانه، زندان و حتی سیاه چاله نیز استفاده شده است.

ارتفاع برج سنگی گالاتا 66.9 متر می باشد که 9 طبقه برای آن در نظر گرفته شده و از سه بخش ورودی، رستوران و سکوی بازدید تشکیل شده است. این برج که در فهرست آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده یکی از محبوبترین جاهای دیدنی استانبول به شمار می رود.

کلیسای چورا

در لیست جاذبه های تاریخی استانبول، نام بنای دیگری به چشم می خورد که با نام کلیسای چورا شناخته می شود. این کلیسا به خاطر معماری بی نظیر و نقاشی های شگفت انگیز شهرتی جهانی پیدا کرده است. چورا را می توان بعد از ایاصوفیه مهمترین بنای تاریخی استانبول به یادکار مانده از دوران بیزانس برشمرد.

کلیسای چورا دارای بخش های مختلفی همچون هشتی های داخلی و خارجی، سرای اصلی، کلیسای کوچک و … است که هر کدام زیبایی خیره کننده مخصوص به خود را دارند. این جاذبه تاریخی بر فراز تپه های گلدن هورن و در محله ادیرنکاپی استانبول واقع شده است و دسترسی به آن راحت می باشد.

کلیسای بلغاری

کلیسای بلغاری سنت استفان که با نام کلیسای بلغاری آهن نیز شناخته می شود، از دیگر جاهای دیدنی استانبول است که شهرتی جهانی دارد. این کلیسا در سال 1849 ساخته شده و از معماری شگفت انگیزی برخوردار می باشد. این بنای خاص و منحصربفرد به سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده و فضای داخلی آن تزئینات چشم نوازی دارد.

پنجره های رنگی، دیوارهای آبی فیروزه ای، نمای خارجی سفید رنگ، ناقوس و محراب طلایی، نقاشی های دیواری و … نشان دهنده هنر باشکوه به کار رفته در کلیسای بلغاری می باشند.

قلعه روملی حصار

پس از فتح قسطنطنیه به دست سلطان محمد فاتح، تلاش های زیادی از طرف امپراتوری روم شرقی برای بازپس گرفتن این شهر مهم شد. از این رو این پادشاه عثمانی برای مقابله با این تلاش ها و محافظت از شهر دستور به ساخت قلعه ای مستحکم داد که با نام قلعه روملی حصار شناخته می شود.

این قلعه تاریخی یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول است که در سال 1452 هجری قمری ساخته شد. قلعه تاریخی روملی حصار استانبول دارای 3 برج اصلی و 13 برج نگهبانی کوچک است. معماری شگفت انگیز این قلعه نگاه هر بازدید کننده ای را به خود مبهوت می کند.

موزه باستان شناسی

اگر علاقمند به موزه باشید، موزه باستان شناسی استانبول می تواند شما را شگفت زده کند. این موزه یکی از غنی ترین موزه های جهان به شمار می رود که از سه بخش باستان شناسی، شرق باستان و هنر اسلامی تشکیل شده است. در این موزه اشیا گرانبهایی همچون کتیبه های میخی، ستون و مجسمه های سنگی، سنگ نوشته ها، آثار به جای مانده از تمدن های مصر، بین النهرین و آناتولی، سنگ قبرهای بسیار قدیمی و … در معرض نمایش قرار گرفته اند.

علاوه بر اشیا موزه باستان شناسی استانبول، معماری این بنا نیز جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. عمارت این موزه از ساختمان های تاریخی استانبول است که یادگاری به جای مانده از دوران جکومت سلطان محمد فاتح می باشد. کاشی کاری با سبک ایزنیک، تزئینات خارق العاده و … موجب شده موزه باستان شناسی به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی استانبول تبدیل گردد.

تنگه بسفر

تنگه بسفر را می توان جزو محبوبترین جاهای دیدنی استانبول محسوب کرد. تفریحاتی که در این بخش از شهر استانبول در دسترس هستند گردشگران زیادی را جذب می کنند. یکی از اصلی ترین تفریحات تنگه بسفر ترکیه، سوار شدن بر کشتی های کروز است. گشت و گذار در تنگه بسفر با کشتی های معمولی یا لوکس می تواند به هیجان انگیزترین بخش سفر شما به استانبول تبدیل شود. به شما پیشنهاد می کنیم کشتی سواری در زمان غروب خورشید در تنگه بسفر را حتما تجربه کنید و از تماشای مناظر و چشم اندازهای خیره کننده نهایت لذت را ببرید. همچنین می توانید با استفاده از کشتی ها به چند جزیره تنگه بسفر رفته و گشت و گذاری جذاب در آنها داشته باشید.

موقعیت تنگه بسفر و مناظر این منطقه برای علاقمندان به عکاسی می تواند بسیار رویایی باشد. شما می توانید سوژه های منحصربفردی برای عکس های خود در تنگه بسفر پیدا کنید. ثبت تصویر از پل های معلق این تنگه که دارای نورپردازی های شگفت انگیزی هستند، می تواند مرور خاطرات دلنشین از سفر به ترکیه را برایتان در آینده به همراه داشته باشد.

از دیگر تفریحات تنگه بسفر می توان به شکم گردی اشاره کرد. رستوران ها و کافه های متنوع و متعددی در اطراف تنگه بسفر قرار دارند که مکانی ایده آل برای استراحت و صرف انواع غذاهای خوش طعم و نوشیدنی های دلچسب محسوب می شوند. شما می توانید پس از یک پیاده روی لذت بخش در اطراف بسفر، یک رستوران یا کافه را انتخاب کنید و اوقات خوشی را در آن سپری نمایید.

در اطراف تنگه بسفر می توانید پرندگان مختلفی به ویژه مرغ های ماهیخوار زیادی را ببینید. تماشای این پرندگان از فاصله نزدیک، غذا دادن به آنها و گرفتن عکس های یادگاری از تفریحات محبوب گردشگران در تنگه بسفر به شمار می رود. اگر دوست دارید یک پیاده روی لذت بخش و به یادماندنی در سفر به استانبول ترکیه را تجربه کنید، قدم زدن در اطراف تنگه بسفر بهترین گزینه است. آب و هوای مطبوع، چشم اندازهای خیره کننده و مسیرهای مناسب مهمترین دلایلی هستند که گردشگران و حتی ساکنین استانبول را به پیاده روی اطراف تنگه بسفر جذب می کنند. همچنین پارک تنگه بسفر یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی محسوب می شود که از فضایی دلنشین و امکانات مختلفی برخوردار است.

پل های تنگه بسفر

برای اتصال دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول ترکیه که در دو طرف تنگه بسفر قرار دارند، پل هایی ساخته شده است. هرکدام از این پل ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند و جزو جاهای دیدنی استانبول به شمار می روند.

پل بسفر یا پل بسفروس که در سال 1973 میلادی ساخته شده، اولین پل روی تنگه بسفر است که به پل شهدای 15 جولای نیز نامیده می شود. این نام به خاطر گرامیداشت افراد کشته شده در کودتای سال 2016 انتخاب شده است. یک طرف پل بسفر در منطقه بیلربی بخش آسیایی و طرف دیگر آن در منطقه اورتاکوی بخش اروپایی قرار گرفته است. این پل تنگه بسفر از طراحی منحصربفردی برخوردار بوده و به عنوان یک پل معلق از برج های فولادی و آویزهای مایل تشکیل شده است. طول پل بسفر استانبول 1560 متر بوده و ارتفاع آن از سطح دریا 64 متر است.

یکی دیگر از پل های تنگه بسفر، پل سلطان محمد فاتح می باشد که در سال 1988 میلادی احداث شده است. این پل که به عنوان دومین پل ساخته شده بر روی تنگه بسفر شناخته می شود، منطقه کواچیکه در بخش آسیایی را به منطقه هیساروستو در بخش اروپایی متصل می کند.

پل سلطان سلیم که با نام پل یاوز نیز شناخته می شود، تنها پل بر روی تنگه بسفر ترکیه است که علاوه بر وسایل نقلیه موتوری، قطار نیز از روی آن عبور می کند. پل یاوز سلطان سلیم فاصله نزدیکی با ورودی دریای سیاه دارد و دو منطقه پویرازکوی در بخش آسیایی و منطقه گاریپچه در بخش اروپایی را به یکدیگر متصل می کند.

محله ببک

محله ببک استانبول یکی از قدیمی ترین و زیباترین مناطق این شهر دوست داشتنی است که به خاطر داشتن موقعیت مکانی ویژه و مجاورت در کنار تنگه بسفر و همچنین دیدنی ها و تفریحات متنوع، مورد توجه گردشگران قرار دارد. برای کسانی که به تاریخ علاقمندند، اطلاع از تاریخچه محله ببک استانبول می تواند بسیار جذاب باشد. این محله قدیمی در واقع یک روستای کوچک بوده که قبل از فتح استانبول به دست عثمانی ها، به عنوان محل زندگی ماهیگیران یونانی محسوب می شده است.

شاید بتوان گفت سفر به استانبول بدون گشت و گذار در محله ببک لطفی نخواهد داشت. این محله با داشتن دیدنی های متنوع و متعدد از جذابترین مناطق استانبول محسوب می شود که بازدید از آن می تواند لذت سفر شما را دوچندان کند. از مهمترین این اماکن می توان به پارک ببک، دانشگاه بوغازایچی، کنسولگری مصر، موزه آشیان و … اشاره کرد.

رستوران ها و کافه های استانبول

از دیگر جاهای دیدنی استانبول که جزو جذابترین مکان های این شهر توریستی به شمار می روند می توان به رستوران ها و کافه های متنوع اشاره کرد. نوشیدن یک فنجان قهوه ترکی یا صرف یک وعده غذای خوش طعم ترکی می تواند شما را به وجد آورد و خاطرات خوشی را از سفر به ترکیه برایتان رقم بزند.

رستوران ها و کافه های استانبول با دکوراسیون سنتی و حال و هوای دلنشین خود در بخش های مختلف شهر واقع شده اند. شما می توانید در هر منطقه به سراغ این رستوران ها و کافه ها بروید و لحظاتی ماندگار را در آنها تجربه کنید.

محله های جهانگیر و چوکورجوما

از دیگر جاهای دیدنی های استانبول می توان به دو محله قدیمی و باصفا اشاره کرد. اگر از خیابان سیراسلویلر در امتداد میدان تکسیم حرکت کنید می توانید محله های معروف جهانگیر و چوکورجوما در سمت چپ و راست خود مشاهده کنید.

محله جهانگیر یکی از زیباترین محله های استانبول است که بافت شهری منحصربفرد و جذابی دارد. قدم زدن در این محله لذت خاصی دارد، از این رو همیشه مملو از جمعیت است و افراد زیادی از آن بازدید می کنند. وجود یک قهوه خانه سنتی به نام قهوه خانه فیروز آقا نیز بر جذابیت این محله افزوده است.

ملح چوکورجوما یک محله توریستی محسوب می شود که دارای دیدنی های بسیاری است. در این محله کافه های متنوعی با فضایی دلنشین وجود دارند که می توانید لحظاتی را به استراحت و کسب آرامش در آنها بگذارنید. مغازه های مختلف فروش سوغات و عتیقه جات از دیگر جذابیت های محله چوکورجوما استانبول محسوب می شوند. همچنین در این محله بازدید از گالری های هنری و خانه های بازسازی شده زیبا با طرح ها و رنگ ها و معماری شگفت انگیز، لذت سفر شما را دوچندان می کند.

پارک مینیاتورک

ترکیه به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا دارای جاذبه ها و اماکن دیدنی فراوانی است که امکان بازدید از همه آنها در یک سفر شاید فراهم نشود. برای بازدید از جاذبه هایی همچون مسجد ایاصوفیه، صخره های کاپادوکیه، شهر سنگی ماردین، مساجد مختلف با معماری منحصربفرد و … نیاز به یک سفر طولانی و یا چندین سفر به ترکیه است.

اما پارک مینیاتورک استانبول یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب می شود که بسیاری از آثار تاریخی و جاهای دیدنی را در خود جای داده است. در این پارک شگفت انگیز بسیاری از مکان های توریستی ترکیه به زیبایی هرچه تمام تر در ابعاد کوچک ساخته شده و به نمایش درآمده اند.

در Miniaturk Park استانبول می توانید 128 جاذبه ترکیه را در ابعاد کوچک تماشا کنید و لذت ببرید. در این میان 59 ماکت مربوط به جاهای دیدنی استانبول و مابقی مربوط به سایر اماکن دیدنی ترکیه است. در این پارک علاوه بر مجسمه ها، ساختمان ها و ماکت های دیدنی های ترکیه، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز در نظر گرفته شده است.

بازدید از پارک مینیاتورک را به آن دسته از گردشگرانی که فرصت بازدید از همه جاذبه های ترکیه و استانبول را ندارند پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با گردش در این پارک سفری چند ساعته به گوشه کنار این کشور توریستی داشته و با مکان های تاریخی و جاذبه های آن آشنا شوید.

موزه اسباب بازی

حتما شما هم مانند همه کودکان در سنین پایین عاشق اسباب بازی بوده و دوست داشتید همه وسایل بازی جهان متعلق به شما بود. اگر همچنان و در بزرگسالی نیز علاقمند به بازی هستید، بازدید از موزه اسباب بازی استانبول در سفر به ترکیه می تواند شما را هیجان زده کند. موزه اسباب بازی یکی از منحصربفردترین موزه های استانبول است که در آن وسایل مختلف بازی از گذشته تا کنون به نمایس درآمده اند. این موزه در کنار دیگر جاهای دیدنی استانبول جزو محبوبترین جاذبه های توریستی این شهر محسوب می شود.

وسایل بازی گوناگونی در این مجموعه وجود دارند که از قاره ها و کشورهای مختلف جمع آوری شده اند. در حدود 4 هزار وسیله در موزه اسباب بازی استانبول ترکیه به چشم می خورد که قدمت برخی از آنها به 200 سال قبل بازمی گردد. بسیاری از این اسباب بازی ها توسط سونای آکین گردآوری شده و در بخش های مختلفی با دسته بندی موضوعی قرار دارند. علاوه بر اسباب بازی های متنوع، شما می توانید در این موزه با انواع بازی های سنتی کشورها و ملل مختلف آشنا شوید.

ساختمان این موزه نیز از جذابیت خاصی برخوردار بوده و معماری و فضاسازی داخلی آن توسط ایهان دوقان، از معماران معروف ترک، طراحی و اجرا شده است. با گشت و گذار در 6 طبقه ساختمان موزه اسباب بازی ترکیه انگار در تونل زمان سفر می کنید و می توانید لحظات به یادماندنی را داشته باشید.

دلفیناریوم

در سفر به استانبول می توانید از بزرگترین پارک دلفین های اروپا بازدید کنید. دلفیناریوم یکی از جذابترین جاهای دیدنی استانبول است که در بین خانواده ها و به ویژه کودگان طرفداران زیادی دارد. این مجموعه بزرگ تفریح و سرگرمی در منطقه ایوپ استانبول واقع شده و دسترسی راحتی دارد.

شما در دلفیناریوم استانبول می توانید از نمایش دلفین های بازیگوش و جذاب لذت ببرید، با انواع ماهی ها و جانوران آبزی آشنا شوید، شنا در استخر را تجربه کنید و عکس های یادگاری ثبت نمایید.

موزه ماشین های کلاسیک

یکی دیگر از موزه های جذاب استانبول، موزه ماشین های کلاسیک است. اگر از علاقمندان به ماشین ها باشید، بازدید از این موزه می تواند شما را به وجد آورد و خاطرات خوشی را برایتان رقم بزند. در موزه اورال آتامان بیش از 60 خودرو که زمان تولید آنها به سال های 1920 تا 1970 بازمی گردد، در معرض نمایش قرار گرفته اند.

علاوه بر ماشین های کلاسیک، در این موزه انواع موتور سیکلت و ماشین های سنگین قدیمی نیز وجود دارند که تماشای آنها به همراه گوش فرا دادن به موسیقی های قدیمی و نوستالژی، تجربه ای به یادماندنی خواهد بود.

جزیره بیوک آدا

استانبول دارای جزایر مختلفی است که هر کدام از ویژگی ها و زیبایی مخصوص به خود برخوردارند. اما در میان تمام این جزیره ها، جزیره بیوک آدا محبوبیت خاصی دارد. این جزیره که جزو جزایر پرنس و پرطرفدارترین جاهای دیدنی استانبول محسوب می شود همچون نگینی در دریای مرمره خودنمایی می کند.

عمارت های تاریخی، عدم رفت و آمد هیچگونه ماشین، رستوران ها و کافه های جذاب، بازارهای سنتی، محله های زیبا با خانه های رنگی، کالسکه سواری، چشم اندازهای خیره کننده و … همه دست به دست هم داده اند تا این جزیره شهرتی قابل توجه پیدا کند و گردشگران زیادی در سفر به استانبول از آن بازدید کنند.

سخن پایانی

جاهای دیدنی استانبول به موارد ذکر شده محدود نمی باشد. استانبول شهری پر از جاذبه های تماشایی و بی نظیر است که بازدید از آنها در یک سفر امکان پذیر نیست. شما برای تماشای همه دیدنی های استانبول باید زمان زیادی را اختصاص دهید و یا چندین بار به این شهر سفر کنید. این شهر شگفت انگیز مملو از اماکن تاریخی، جاذبه های فرهنگی، طبیعت بکر، تفریحات هیجان انگیز، خیابان ها و محلله های دوست داشتنی و … است که هر کدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا