سایت دکتر شهاب اناری
دانستنی های سفر

نکات خرید بلیط هواپیما ارزان

سایت ایمن باشی

وقتی که سفر هوایی در پیش دارید، قطعا یکی مهمترین مواردی که به آن توجه می‌ کنید، بلیط هواپیما است که اکثرِ شما می‌خواهید هزینه‌ های سفر خود را تا حد ممکن بکاهید. در نتیجه به دنبال این هستید که بلیط ارزان هواپیما بگیرید اما نکات خرید بلیط هواپیما ارزان جزو مواردی هستند که باید به آن توجه کرد و در این زمینه اطلاعات داشت تا موفق به خرید بلیط ارزان شد. در این بخش از مجله گردشگری هارا گدیم این نکات را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر و خرید بلیط هواپیما را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

یکی از مواردی که باعث می‌ شود؛ موفق شوید تا بلیط هواپیما ارزان قیمت خریداری کنید، این است که زمان درستی اقدام نمایید. بعضی از دوره‌ های زمانی هستند که رفت و آمدها بسیار زیاد بوده و بلیط هواپیما کمتر است. طبیعتاً در چنین اوقاتی قیمت هم بالاتر خواهد بود. پس اگر می‌ خواهید به پاسخ این سوال برسید که چه زمانی بهترین زمان خرید بلیط هواپیما است، بهتر است ۴۵ تا ۵۰ روز قبل از زمان پرواز اقدام کنید که خیلی خط هوایی شلوغ نشده باشد.

البته شاید برای همه سفر ها و همه اوقاتِ سال چنین راه‌ حلی جواب ندهد اما به هر حال اگر می‌ خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید، زمان را در نظر بگیرید. برای سفرها و پروازهای برون مرزی هم که برنامه‌ ریزی بلند مدت دارید، این موردِ رزروِ ۴۵ تا ۵۰ روز زودتر را در نظر بگیرید.

از طرفی بلیط‌ های لحظه آخری هم می‌ توانند برای خرید گزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ ای به حساب بیایند که تا حد زیادی هزینه‌ ها را کاهش می‌ دهند و در نکات خرید بلیط هواپیما ارزان همیشه به آنها اشاره می‌ شود.
در تعطیلات نوروزی بلیط هواپیما گران تر از همیشه است. در تعطیلات کشورهای خارجی هم بهتر است اقدام به خرید بلیط نکنید و خیلی زودتر اقدام کنید.

چرا نباید روز قبل از سفر بلیط بخریم؟

چرا نباید روز قبل از سفر بلیط بخریم؟

اینکه ما در نکات خرید بلیط هواپیما ارزان تاکید می‌ کنیم حتما از یک ماه و نیم قبل از سفر، اقدام به خرید بلیط کنید تا برایتان ارزان‌ تر در بیاید، دلیل واضح و مشخصی دارد. زمانی که یک پرواز مسافران بسیار زیادی داشته باشد و افراد آن را به لحظات آخر موکول کنند، ناچار می‌ شوند هزینه بیشتری پرداخت کنند تا بلیط هواپیما را از آنِ خود کنند. در بعضی از موارد اگر شما جزء این دسته باشید، شاید بلیط ارزان پیدا نکنید.

بنابراین اگر می‌ خواهید برای ایام تعطیلی و روز های خاص سفر کنید و بلیط هواپیما با قیمت مناسب خریداری کنید، چند روز زودتر باید به فکر باشید و از قبل همه چیز را رزرو کنید. یک سری از این پرواز ها که طرفداران زیادی دارند و در روزهای شلوغ سال انجام می‌ شوند، سیستم مشخص خودشان را دارند و ممکن است امکان تغییر تاریخ و کنسلی هم با توجه به قوانین توان شرکت هواپیمایی در نظر گرفته، وجود داشته باشد تا اگر بعدا نظرتان عوض شد، بتوانید آن را تغییر دهید.

از تخفیفات استفاده کنید

آژانس‌ های مسافرتی گاها یک سری تخفیف‌ ها و مزایای ویژه برای شما بعنوان مسافر در نظر می‌ گیرند‌. این تخفیفات می‌ تواند شامل رزرو هتل، تورهای مسافرتی و یا حتی خرید بلیط هواپیما باشد. از دیگر نکات خرید بلیط هواپیما ارزان این است که به دنبال این تخفیف‌ ها باشید و ببینید که چه آژانس‌ های مسافرتی در چه زمان هایی از سال این تخفیف‌ ها را ارائه می‌ دهند.

اگر عضو کانال‌ ها و باشگاه‌ های آژانس‌ های مسافرتی باشید و سایت را مدام چک کنید، می‌ توانید از این تخفیف‌ ها آگاه شوید. نکته‌ ای که اهمیت دارد، این است که زودتر از بقیه متوجه آنها بشوید، زیرا خیلی سریع ظرفیت پر شده و فرصت از دست‌ تان می‌ رود.

بلیط لحظه آخری و چارتر بگیرید

بلیط لحظه آخری و چارتر بگیرید

شما باید به دنبال این باشید که بلیط خود را از جای معتبر خریداری کنید. یک سری از افراد بلیط‌ های ارزان قیمت را از منابع غیر معتبر خریداری کرده که بعداً برایشان دردسرساز می‌ شود و سفر را تبدیل به خاطره‌ ای تلخ می‌ کند. پس دقت کنید که ما در نکات خرید بلیط هواپیما ارزان به چه مواردی اشاره کردیم، شما هم فقط همان موارد را دنبال کنید و هرگز اسیر تبلیغات دروغین نشوید و در این مورد هم خوشبینانه عمل نکنید، زیرا ممکن است یک هواپیمای بی‌ کیفیت، لذت سفر را برای شما از بین ببرد.

در حقیقت با اینکه پیش از این ذکر شد که هرگز خرید بلیتِ خود را به لحظه آخر موکول نکنید؛ اما از طرفی هم اگر مشکل زمان داشته و دقیقه 90 تصمیم به سفر گرفته‌ اید، بدانید که بلیط‌ های چارتری و لحظه آخری از منابع معتبر در اکثر موارد بلیط‌ های ارزانی هستند؛ اما این قاعده برای همه آنها صدق نمی‌ کند. بعضی بلیط‌ ها برای یکسری از مقاصد هستند که ممکن است با همان قیمت اصلی خودشان به فروش برسند، زیرا به هر حال افرادی هستند که نیاز مبرم به خرید آنها دارند. گاهی اوقات هم شما یک بلیط چارتری و لحظه آخری با قیمت به شدت ارزان را خریداری میکنید؛ پس خوش شانسی هم بی‌ تاثیر نیست.

نکته‌ ای که در این‌ باره بسیار اهمیت دارد و به شما کمک می‌ کند تا بلیط ارزان قیمت را راحت‌ تر پیدا کنید، این است که به اندازه کافی تحقیق کرده و ببینید مقصد شما چند فرودگاه دارد. گاهی اوقات پرواز به سمت یک فرودگاه خاص از فرودگاه دیگر ارزان‌ تر است و در نتیجه هزینه سفر کاهش پیدا می‌ کند و شما میتوانید با انعطاف بیشتری بلیط هواپیما را انتخاب کنید.

زیاد جستجو کنید

نوعی از بلیط های سیستمی هم هستند که قلبلیت تغییر قیمت زیادی ندارند اما به هر حال در بعضی از مواقع سال و تحت یکسری شرایط خاص، تغییر می‌ کنند که بلیط‌ های چارتری هم جزو همین موارد بوده و تغییرات قیمتی زیادی دارند. اگر زیاد جستجو کنید، قطعا می‌ توانید بلیط‌ های چارتری را پیدا کنید، پس باید چند روز پشت سر هم قیمت‌ ها را بررسی کرده و صبر کنید تا بهترین قیمت چارتری را بیابید. حتی ممکن است دو روز پشت سر هم چک کنید و ببینید که دو بلیتِ مشابه با مزایای یکسان، تفاوت قیمت خیلی زیادی دارند. در واقع اگر شما بتوانید تاریخ سفر را با نرخ پرواز تغییر دهید، مقدار زیادی از هزینه‌ هایتان کم خواهد شد.

برخی از سوالات متداول

آیا امکان تخفیف بلیط در روزهای تعطیلات مناسبتی وجود دارد؟

نمی‌ توان به قطعیت گفت خیر، اما به هر حال امکان تخفیف در این روزها خیلی کمتر از حالت عادی است، مگر اینکه شما یک ماه قبل اقدام به رزرو بلیط کرده باشید تا شانس بیشتری داشته و از تخفیف بهره‌ مند شوید.

آیا پرواز به یک کشور اما در فرودگاه‌های مختلف، تفاوت قیمتی دارند؟

بله گاهی اوقات می‌ بینید که فرود در یک فرودگاه نسبت به فرودگاه دیگر در همان کشور ارزان تر است. پس احتمالاً ترجیح می‌ دهید که بلیط را برای آن فرودگاهِ ارزان‌ تر رزرو کنید.

آیا خرید بلیط لحظه آخری با ریسک همراه نیست؟

اگر می‌ خواهید به مکان‌ های شلوغ و پر رفت و آمد سفر کنید، بهتر است که منتظر بلیط لحظه آخری نمانید، زیرا ممکن است در لحظه آخر جا مانده و هرگز هم بلیط گیرتان نیاید.

جمع‌ بندی

نکات خرید بلیط هواپیما ارزان جزو مواردی است که حتما باید راجع به آنها اطلاعات داشته باشید و بعد دست به خرید بزنید. در واقع هر چقدر از هزینه سفر شما کاسته شود، قطعا آرامش فکری بیشتری را تجربه می‌ کنید اما از طرفی کیفیت را هم نباید نادیده بگیرید که در سایت ما با عنوان هارا گدیم می‌ توانید اقدام به رزرو بلیط و هتل‌ در داخل و خارج ایران کنید و سفر خوشی هم داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا