کسب و کار

باتری فرسوده یو پی اس چیست

باتری‌های فرسوده جزو باتری‌هایی هستند که از ضایعات آنها برای تولید باتری‌های جدید استفاده می‌کنند. یکی از انواع باتری‌هایی که خیلی بیشتر از بقیه مورد توجه قرار می‌گیرد، باتری یو پی اس است. سوالی که وجود دارد، باتری فرسوده ups دقیقاً چیست و چرا دوباره آنها را به فروش می‌رسانند و از ضایعات آنها استفاده می‌کنند؟ اگر نیازمند کسب اطلاعات در مورد خود باتری ups و انواع فرسوده آن هستید، این مقاله مخصوص شماست. ما به طور کامل در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

تعریف باتری ups فرسوده

باتری‌های ups فرسوده این روزها به عنوان یکی از مهمترین ضایعات در مجموعه‌های صنعتی و تکنولوژی نام برده می‌شوند. از آنها برای خیلی از مکان‌ها استفاده می‌کنند. مثلاً برای درب برقی، آسانسور و برق اضطراری آنها را به کار می‌گیرند. شاید خیلی‌ها فکر کنید که از این باتری‌ها فقط در حالتی که سالم هستند، استفاده می‌کنند اما اینگونه نیست. این باتری‌ها در حالت فرسوده هم می‌توانند کاربرد داشته باشند و به شکل‌های دیگری، مواد اولیه آنها تولید کنند. به خاطر همین وارد چرخه بازیافت می‌شوند و شما می‌توانید اقدام به فروش باتری فرسوده ups کنید.

مهمترین مزیتی که در مورد این باتری‌ها وجود دارد، این است که در حالت فرسودگی به فروش می‌رسند و با همین کار می‌توانید به چرخه اقتصادی کمک کنید. همچنین خیالتان راحت است که به طبیعت هم آسیب وارد نمی‌شود.

ضایعات داخل این باتری‌ها دارای فلزات سنگین مانند جیوه، سرب و دیگر مواد خطرناک هستند. از طرفی در طبیعت قابل تجزیه نیستند و باعث ایجاد آلودگی دائمی نمی‌شوند. اگر شما کارتان با یک باتری تمام شود، مجبورید که آن را دور بیندازید. در صورتی که در مورد باتری ups فرسوده چنین چیزی وجود ندارد. یعنی شما می‌توانید آنها را دوباره استفاده کرده و به فروش برسانید. منظور ما از باتری ups فرسوده همان باتری شارژی سیلد اسید است که از آن برای تولید کردن انرژی استفاده می‌کنند. در واقع به آنها باتری میزبان انرژی هم گفته می‌شود. این باتری‌ها باعث جذب برق تولید شده توسط یک دینام یا سیستم می‌شود و برای مصارف مختلف هم از آن استفاده می‌کنند که قیمت آنها را تغییر می‌دهد.

نحوه محاسبه قیمت باتری ups فرسوده

معمولاً محاسبه قیمت این باتری‌ها را حین فروش بر اساس چند عامل مختلف در نظر می‌گیرند و از طریق دو روش این کار را انجام می‌دهند که در این قسمت آنها را توضیح خواهیم داد.

محاسبه قیمت بر اساس وزن

در چنین شرایطی بیشتر روی وزن باتری تمرکز می‌کنند. یعنی بررسی می‌کنند که هر باتری چند کیلوگرم وزن دارد. سپس بابت هر کیلوگرم، مبلغی را به شما پرداخت می‌کنند. مثلاً اگر یک باتری ۱۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، برای هر کیلوگرم مبلغ ۱۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. یعنی باتری با ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که این قیمت‌ها ثابت نیستند، یعنی می‌توانند تغییر کنند. عوامل مختلفی می‌توانند باعث تغییر قیمت‌ها شوند. مثلاً نوسانات بازار ارز یا برند باتری می‌تواند این تغییرات را به وجود بیاورد.

قبل از اینکه شما بخواهید آنها را به فروش برسانید، باید با شرکت‌های مخصوص این کار تماس بگیرید. مثلاً مجموعه ما یعنی آدین باتری به صورت حرفه‌ای و تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید از طریق صفحه اصلی سایت با مشاورین تماس بگیرید. حتی امکان دریافت مشاوره رایگان هم وجود دارد و آنها به شما توضیح می‌دهند که بر اساس نوع باتری که دارید و وزنی که برای آن محاسبه می‌کنند، قیمت حدوداً چقدر است.

محاسبه قیمت بر اساس آمپر

از دیگر روش‌هایی که برای محاسبه قیمت باتری یو پی اس فرسوده وجود دارد، بر اساس آمپر است. یعنی آمپری که روی بدنه باتری درج شده، می‌تواند قیمت نهایی آن را مشخص کند. اگر باتری که در اختیار دارید، ۱۰۰ آمپر است، به عنوان مثال قیمت هر آمپر را برایتان ۱۰ هزار تومان در نظر می‌گیرند و قیمت نهایی یک میلیون تومان در می‌آید. البته همه این‌ها مثال بود، زیرا شرایط مختلفی هستند که می‌توانند روی قیمت باتری‌ها اثرگذار باشند.

انواع باتری ups فرسوده

زمانی که شما می‌خواهید این باتری‌ها را به فروش برسانید، نوع آنها هم اهمیت بسیار زیادی دارد. این باتری‌ها در حالت معمول و طبیعی باتری سرب اسیدی یا نیکل کادمیوم هستند. در بین دیگر انواع باتری‌ها که در دستگاه یو پی اس از آنها استفاده می‌کنند، نوع سرب اسیدی بیشتر از همه کاربرد دارد. آنها را معمولاً در دو دسته‌بندی قرار می‌دهند.

اولین مورد باتری ups سرب اسیدی با درپوش باز و دومین مورد باتری ups سرب اسیدی با درپوش خشک یا بسته است. باتری‌هایی که درپوش بسته دارند و خشک هستند، بیش از همه مورد استقبال قرار گرفته‌اند و فروش آنها بالاتر است. علت هم این است که نیاز کمتری برای مراقبت نسبت به انواع درپوش باز دارند.

توان و عمر آنها هم طولانی‌تر است. البته که فقط نمی‌توانیم این یک مورد را در نظر بگیریم، زیرا برای اینکه یک باتری را در یک دستگاه خاص استفاده کنند، موارد دیگری مانند ولتاژ باتری هم اهمیت بسیار زیادی دارد و همچنین باید مشخصات دیگری را هم در نظر گرفت.

برای اینکه شما بتوانید باتری را استفاده کنید که با دستگاهتان سازگار باشد، باید خیلی از ویژگی‌ها و مشخصات را مطالعه کنید تا ببینید که کدام گزینه بهتر است. مثلاً برای انتخاب باتری باید قدرت فیزیکی باتری و شرایط آب و هوایی هم در نظر گرفت که جزو موارد بسیار مهمی هستند! برای خیلی از دستگاه‌های ups بیشتر از باتری‌های سرب اسیدی، آلکالین، لیتیوم و نیکل کادمیوم استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید باتری خریداری کنید که طول عمر و دوام بالایی داشته باشد، باتری‌های نیکل کادمیوم معمولاً گزینه بهتری هستند و حدوداً نزدیک به ۱۰ سال هم عمر می‌کنند. اگر هم باتری‌های با کیفیت و خیلی پرقدرتی می‌خواهید که ولتاژ آنها به ۱۲ ولت برسد، بهترین حالت این است که به سراغ باتری سرب اسیدی بروید.

دو نکته مهم برای خرید باتری ups

اگر می‌خواهید باتری ups با کیفیت داشته باشید، حتی نوع فرسوده آنها را هم با قیمت بالاتری به فروش برسانید، باید به دو عامل توجه کنید.

  • میزان رطوبت هوا اهمیت بسیار زیادی در خرید باتری‌ها دارد. بهتر است که هوای اطرافی که برای باتری در نظر می‌گیرید، حالت تعادل داشته باشد تا باتری کمتر آسیب ببیند، زیرا رطوبت ممکن است مجاری و منافذ باتری را مسدود کند و باعث زنگ زدگی شود که خیلی زودتر آنها از کار می‌اندازد.
  • از طرفی باید به دمای محیط هم توجه داشته باشید. اگر باتری سرب اسیدی خریداری می‌کنید، دمای مناسب برای آن بین صفر تا ۳۵ درجه سانتیگراد است. اگر دما از این محدوده بالاتر یا پایین‌تر باشد، باید به سراغ یک سری باتری‌های گران قیمت‌تر، با دوام‌تر و قوی‌تر بروید.

جمع‌بندی

خرید باتری ups فرسوده را می‌توانید خیلی راحت از منابع مختلفی مانند آدین باتری انجام دهید. حتی مجموعه ما فروش این باتری‌ها را هم با قیمت مناسب و استاندارد برایتان به انجام می‌رساند اما قبل از هر چیزی باید در مورد خود این باتری‌ها اطلاعات داشته باشید. مثلاً اینکه بدانید برای خریدشان باید چه عواملی را در نظر بگیرید یا اینکه اصلاً چه تعریفی برای آنها وجود دارد و چه کاربردها و وظایفی در مورد این باتری‌ها نام برده می‌شود. ما در این مبحث به طور کامل برایتان راجع به این مباحث صحبت کردیم‌. در نتیجه اکنون با آگاهی و اطلاعات بیشتری می‌توانید اقدام به خرید آنها کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا