سایت دکتر شهاب اناری
دانستنی های سفر

معرفی شرکت های هواپیمایی ایران

سایت ایمن باشی

انتخاب بهترین شرکت هواپیمایی ایران و داشتن اطمینان از کیفیت و ایمنی پرواز برای هر مسافر اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که سفرهای هوایی زیادی انجام می دهید بدون شک تجربه سفر با ایرلاین های مختلف داخلی را داشته اید. اما اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد می کنیم فرصت مطالعه این مقاله از هارا گدیم را از دست ندهید.

در این مطلب قصد داریم شرکت های هواپیمایی ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب مناسبی برای سفرهای خود داشته باشید. با ما همراه باشید.

عوامل موثر در انتخاب بهترین شرکت های هواپیمایی ایران

شاید تصور شما این باشد که قدمت یک شرکت هواپیمایی تاثیر زیادی در رتبه بندی آن دارد؛ و اگر یک ایرلاین سابقه طولانی داشته باشد در جایگاه های برتر قرار می گیرد. اما باید بگوییم این تصور اشتباه است و قدمت معیار درستی برای تعیین بهترین هواپیمایی ایران نیست.

عوامل مختلفی جهت رتبه بندی ایرلاین های داخلی مورد بررسی قرار می گیرند. از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب برترین شرکت های هواپیمایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان ایمنی پروازها
  • درصد تاخیرها
  • بزرگی مجموعه
  • کیفیت هواپیماها
  • میزان رضایت مسافران
  • تکنولوژی های مورد استفاده
  • تعداد پروازها
  • عدم بروز سانحه هوایی
  • مسیرهای پروازی
  • نوع و کیفیت خدمات

اصلی ترین رتبه بندی شرکت های هواپیمایی ایران

اگر می خواهید پروازی امن و راحت و سفر هوایی خاطره انگیزی داشته باشید، باید بهترین شرکت هواپیمایی ایران را انتخاب کنید. از سال 1340 تاکنون حدود 21 ایرلاین در ایران به ارائه خدمات و جابجایی مسافران پرداخته اند. هرکدام از این شرکت های هواپیمایی دارای ویژگی های مخصوص به خود بوده و درصدی از پروازهای داخل کشور را بر عهده دارند.

با توجه به فاکتورها و عوامل گفته شده در بالا ایرلاین های زیر را می توان در لیست بهترین شرکت هواپیمایی ایران قرار داد:

1- شرکت هواپیمایی ماهان، فعال ترین و محبوب ترین ایرلاین ایران

شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان اولین ایرلاین خصوصی کشور در سال 1371 فعالیت خود را آغاز کرد. ماهان به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی ایران شناخته می شود که از شاخص ترین ایرلاین های خارجی الگو گرفته است. این شرکت پروازهای متعددی را در مسیرهای داخلی و خارجی انجام می دهد و در بین ایرلاین های ایرانی بیشترین تعداد پرواز بین المللی را دارد.

کیفیت ناوگان مجهز و قوی هواپیمایی شرکت ماهان بسیار بالا بوده و کابین هواپیماهای آن دارای فضای کافی و مناسب است. پرسنل این شرکت به ویژه خلبان ها و مهمانداران از سطح بالای آموزش و تجربه برخوردار بوده و  جزو بهترین ها در ایران هستند. همچنین ماهان به عنوان کم تاخیرترین شرکت هواپیمایی ایران نیز شناخته می شود و بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد.

یکی دیگر از نقاط قوت ایرلاین ماهان، اطلاع رسانی به مسافران و پشتیبانی قوی است. در هر زمان اطلاعات لازم مربوط به پرواز یا تغییرات و مسائل مختلف از روش های مختلف مانند پیامک، ایمیل و … در اختیار مسافران قرار می گیرد. امکان پخش فیلم و موسیقی، دریافت آنلاین کارت پرواز، امکان سفارش غذای مورد علاقه، امکان تنظیم صندلی هواپیما و … از دیگر مزایای بهترین شرکت هواپیمایی ایران محسوب می شوند.

2- شرکت هواپیمایی ایران ایر، همای سعادت ایرلاین های ایران

شرکت هواپیمایی ایران ایر یا هما در سال 1341 با ادغام دو شرکت هواپیمایی «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرویز» تاسیس شد. این ایرلاین یکی از اصلی ترین و مهمترین شرکت های هواپیمایی کشور است که پروازهای داخلی و بین المللی متعددی انجام می دهد. ناوگان عظیم، با کیفیت و قدرتمند ایران ایر موجب شده این ایرلاین به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران لقب بگیرد.

ایران ایر یا هما دارای 51 فروند هواپیمای پیشرفته و استاندارد است که در کنار دیگر مزایا و ویژگی های مثبت دلیل قرارگیری این مجموعه در لیست بهترین شرکت هواپیمایی ایران است. شرکت ایران ایر افتخارات زیادی همچون کسب رتبه نخست در اطلاع رسانی به مسافران، کسب گواهینامه رضایت مشتریان و … را در کارنامه خود دارد.

یکی از مزایای اصلی پروازهای ایران ایر مستقیم بودن آنها است که باعث می شود در وقت مسافران صرفه جویی شده و از خستگی آنها جلوگیری گردد. شرکت هواپیمایی هما امکانات و خدمات باکیفیت و به روزی را در اختیار مسافران قرار می دهد. از مهمترین امکانات و مزایای این ایرلاین می توان به خدمات درجه یک سرو غذا در پروازها، فاصله مناسب بین صندلی ها در کابین هواپیماها، مهمانداران باتجربه و آموزش دیده، خلبانان حرفه ای، امنیت سفر بالا، بیشترین پوشش فرودگاهی و … اشاره کرد.

3- شرکت هواپیمایی آتا، مطمئن ترین ایرلاین ایران

اگر به دلیل خطرهای احتمالی یا شنیدن اخبارهای ناگوار درباره حادثه های هوایی، از سفرهای هوایی و پرواز با هواپیما می ترسید، باید به دنبال یک شرکت هواپیمایی با امنیت پرواز بالا باشید. ایرلاین آتا که در سال 1387 در شهر تبریز تاسیس شده است، به عنوان امن ترین شرکت هواپیمایی کشور شناخته می شود. هواپیمایی آتا از آغاز فعالیتش تاکنون تنها 5 حادثه داشته که هیچکدام از آنها منجر به مرگ یا جراحت مسافران نشده است.

ایرلاین آتا در حوزه فنی دستاوردهای زیادی بدست آورده است که از مهمترین آنها می توان به کسب مجوز CAMO، کسب مجوز A چک، دریافت گواهینامه PART-M، راه اندازی شعبه چرخ و ترمز در تبریز، افتتاح بخش شاپ الکتریک برای تعمیر باتری هواپیماها و … اشاره کرد. این موفقیت ها در کنار امنیت بالا و دیگر مزایا موجب شده اند که آتا در لیست بهترین شرکت هواپیمایی ایران در رتبه سوم قرار بگیرد.

ناوگان شرکت هواپیمایی آتا شامل 16 فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ باکیفیت و استاندارد است. پروازهای این ایرلاین به مقاصد مختلف داخلی و خارجی انجام می شود و مسافران رضایت زیادی از این پروازها و خدمات آنها دارند. امکان استرداد آنلاین بلیط هواپیما، ارائه بلیط های سیستمی و چارتری، کادر پرواز مجرب و حرفه ای، مسیرهای پروازی متعدد و … از دیگر مزایای ایرلاین آتا به شمار می روند.

4- شرکت هواپیمایی کیش ایر، مدرن ترین ایرلاین ایران

در لیست بهترین شرکت هواپیمایی ایران، جایگاه چهارم به ایرلاین کیش ایر اختصاص یافته است. این شرکت هواپیمایی خصوصی در سال 1370 و با هدف توسعه روابط جزیره کیش با سایر شهرهای ایران فعالیت خود را آغاز کرد. از انجایی که ناوگان هوایی ارلاین کیش ایر جدید و پیشرفته هستند، به مدرن ترین ایرلاین کشور شهرت یافته است.

همچنین کیش ایر اولین شرکتی است که توانسته گواهینامه IOSA را دریافت کند و جزو اعضای یاتا قرار بگیرد. یکی از مزایای اصلی ایرلاین کیش ایر که بسیار مورد توجه مسافران قرار گرفته است، سرویس غذا و کترینگ منحصربفرد آن است. کترینگ شرکت هواپیمایی کیش ایر توانسته با الگوبرداری از استانداردها و معیارهای بین المللی و در نظر گرفتن ذائقه و سلیقه غذایی ایرانی و تکنولوژی های به روز، در صنعت تهیه و توزیع غذای هواپیمایی کشور جایگاه ویژه ای بدست آورد.

از دیگر ویژگی ها و مزایای کیش ایر که باعث شده اند این ایرلاین یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی کشور باشد، می توان به برخورداری از کادر پرواز آموزش دیده، با تجربه و حرفه ای، پروازهای امن و به موقع، ارائه بلیط های چارتری در مسیرهای پروازی مختلف، قیمت مناسب و … اشاره کرد.

5- شرکت هواپیمایی قشم ایر، خادم ترین ایرلاین ایران

اگر کیفیت خدمات و نوع برخورد خدمه هواپیما برایتان مهم است، هواپیمایی قشم ایر را انتخاب کنید.

ایرلاین قشم ایر، به عنوان یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی، در سال 132 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در طی این سالها با انجام پروازهای مختلف و ارائه خدمات بی نظیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

ناوگان هوایی این شرکت شامل 21 هواپیمای استاندارد، پیشرفته و با کیفیت ایرباس و فوکر است که به مقاصد داخلی و خارجی متنوعی مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، رشت، دبی، نجف، بغداد، استانبول، باتومی، باکو، تفلیس، هامبورگ، سن پترزبورگ، بلگراد و … پرواز می کنند.

نیروی انسانی آموزش دیده در کادر پرواز و پرسنل زمینی، برخورداری از بهترین و باکیفیت ترین کترینگ و سرویس غذایی، سامانه 24 ساعته آنلاین فروش بلیط با پشتیبانی قوی، ارائه بلیط های چارتری مسیرهای مختلف با قیمت مناسب و … از مهمترین مزایای شرکت هواپیمایی قشم ایر محسوب می شوند.

6- شرکت هواپیمایی آسمان، فنی ترین ایرلاین ایران

ایران آسمان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های هواپیمایی ایران است که در سال 1359 فعالیت خود را آغاز نمود. هواپیمایی آسمان از ادغام چهار شرکت «ایرتاکسی»، «پارس ایر»، «ایر سروی» و «هور آسمان» به منظور توسعه ناوگان هواپیمایی کشور تشکیل شد.

آسمان در طول این سال ها رشد و توسعه بالایی داشته و توانسته در گسترش ناوگان هوایی خود و کشور موثر واقع شود. این شرکت هواپیمایی در شهرهای تهران، مشهد و شیراز مرکز پروازی و پایگاه ختصاصی احداث کرده است. همچنین توانایی های فنی و عملیاتی خود را نیز بهبود بخشیده و آشیانه ها و کارگاه های مهندسی و مراکز آموزشی نیروهای حرفه ای راه اندازی کرده است.

این موارد در کنار دیگر مزایا مانند خدمات بی نظیر، پرواز های به موقع، ارائه بلیط های سیستمی با قیمت مناسب، پرواز به مناطق محروم و … باعث شده تا ایرلاین آسمان در لیست بهترین شرکت هواپیمایی ایران قرار بگیرد. این شرکت دارای 33 فروند هواپیمای ایرباس، بوئینگ، فوکر و ای تی آر است که از کیفیت بالا و استانداردهای لازم برخوردارند. مسیرهای پروازی شرکت هواپیمایی آسمان شامل 40 شهر داخلی و 13 شهر خارجی می شود.

انتخاب بهترین شرکت های هواپیمایی ایران

ایرلاین های داخلی که در بالا ذکر د،  همگی به خاطر داشتن ویژگی های منحصربفرد خود به عنوان بهترین شرکت های هواپیمایی ایران شناخته می شوند. انتخاب هر یک از آنها توسط شما برای سفرهای هوایی کاملا به سلیقه و شرایط خودتان بستگی دارد. اگر به دنبال یک پرواز راحت و لوکس به خارج کشور هستید، قطعا ماهان و ایران ایر ایده آل ترین انتخاب ها محسوب می شوند.

اگر می خواهید خیالتان از بابت امنیت پرواز کاملا راحت باشد و هیچ نگرانی نداشته باشید باید به سراغ ایرلاین آتا بروید. اگر به دنبال دریافت بهترین خدمات هستید، شرکت های کیش ایر و قشم ایر را انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین ایرلاین داخلی و خارجی می توانید با مراجعه به سایت میزبان فلای بلیط پرواز مورد نظر خود را به صورت اینترنتی و با بهترین قیمت تهیه کنید. همچنین، از خدمات 24 ساعته تیم پشتیبانی میزبان فلای به صورت رایگان بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا