دانستنی های سفر

قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد چقدر است؟

کیش و مشهد به عنوان دو مقصد مهم گردشگری در کشور همیشه میزبان مسافران زیادی هستند. بلیط هواپیما کیش به مشهد جزو پرفروشترین بلیط ها محسوب می شود زیرا علاوه بر ساکنین کیش که مشهد را برای زیارت امام رضا (ع) به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، ساکنین مشهد که نیز برای تفریح به کیش سفر کرده اند، قصد بازگشت به شهر خود را دارند. روزانه پرواز های متعددی در این مسیر هوایی انجام می شوند که همین تنوع بالای پروازها شاید خرید مناسبترین بلیط هواپیما کیش به مشهد را برای مسافران چالش برانگیز کرده باشد. رعایت یکسری از نکات و توجه به مواردی می تواند باعث خرید آسانتر بلیط هواپیما کیش مشهد شود. اگر شما هم به دنبال بلیط با قیمت مناسب برای پرواز از کیش به مشهد هستید پیشنهاد می کنیم با میزبان فلای همراه باشید.

قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد

مهمترین مسئله در هر سفر مدیریت کردن هزینه ها است. شاید برای آن دسته از افرادی که محدودیت مالی ندارند، قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد از اهمیت چندانی برخوردار نباشد. اما بسیاری از مسافران به دنبال خرید بلیط با نرخ مناسب هستند تا بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند. عوامل مختلفی در تعیین قیمت بلیط پرواز کیش به مشهد تاثیرگذارند که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاریخ و زمان سفر

یکی از اصلی ترین فاکتور های تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد، تاریخ و زمان سفر است. در زمان هایی که پیک سفر محسوب شده و تقاضا برای بلیط هواپیما بالا است، نرخ بلیط پرواز کیش به مشهد افزایش می یابد. برای مثال پرواز های آخر هفته، آخر ماه، آخر فصل، آخر سال، تعطیلات رسمی (عید نوروز، مناسبت های مذهبی و ملی و …)، تعطیلات تابستان و … نسبت به سایر پروازها در تاریخ های دیگر گرانتر می باشند. تصور کنید که می خواهید در ایام ولادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر کنید. قطعا نرخ بلیط هواپیما در این زمان به خاطر افزایش تقاضا، بالا است.

بسیاری از مسافران به خاطر شرایط شغلی خود یا شرایط تحصیلی فرزندان نمی توانند در هر تاریخی به سفر بروند و تعطیلات را انتخاب می کنند. به همین خاطر مقاصد گردشگری در این ایام میزبان گردشگران زیادی خواهند بود و در نتیجه نرخ خدمات مختلف مانند بلیط هواپیما، هتل و … با افزایش روبرو می شود.

اگر به دنبال خرید ارزانترین بلیط هواپیما کیش به مشهد از میزبان فلای هستید و محدودیت زمانی ندارید، پیشنهاد می کنیم در زمان خلوتی سفر کنید. در ایامی که پیک سفر نبوده و میزان تقاضا برای سفر به مشهد کم می شود، قیمت بلیط هواپیما کاهش می یابد. بنابراین بهتر است نسبت به تاریخ سفر خود منعطف بوده و تاریخ سفر خود را تغییر دهید؛ شما می توانید با جستجوی بیشتر در سایت و مقایسه قیمت ها با یکدیگر، ارزانترین بلیط پرواز کیش به مشهد را از میزبان فلای تهیه کنید.

نوع بلیط

نوع بلیط

شاید شما هم نام بلیت چارتر را شنیده و یا اطلاعاتی از این نوع بلیط داشته باشید. پروازهای چارتر را به عنوان پروازهای ارزان می شناسند اما این قضیه همیشه صادق نیست. آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی بخشی یا همه صندلی های هواپیما را اجاره کرده و با نرخ تصویبی خود به مشتریان ارائه می دهند.

این امر باعث می شود تعیین نرخ بلیط هواپیما کیش به مشهد برعهده چارتر کننده بوده و با توجه به عواملی قیمت آن را مشخص کند. چارتر کننده در زمان هایی که تقاضا برای بلیط کم باشد می تواند قیمت آن را کاهش داده تا هیچ صندلی خالی نماند. گاهی اوقات نیز تقاضا بسیار زیاد است افزایش قیمت صورت می گیرد.

این نوع بلیط شرایط کنسلی خاصی دارد و قوانین کنسلی و استرداد آن مطابق با نظر ایرلاین و شرکت چارتر کننده تعیین می شود. در برخی موارد نیز اصلا امکان کنسل کردن بلیط پرواز چارتری کیش به مشهد وجود ندارد. همچنین نرخ بلیط کودکان در پروازهای چارتری نیمه بها محاسبه نمی گردد و با نرخ بلیط بزرگسالان یکسان است.

بلیط سیستمی هواپیما تهران کیش بلیطی است که مسافر مستقیما آن را از خود ایرلاین و یا نمایندگان فروش آن می خرد و کلیه مسائل مربوط به پرواز از جمله نرخ و ظرفیت پرواز توسط خود ایرلاین مشخص می شود. این نوع بلیط معمولا نرخ مصوب و ثابتی دارد و تغییر قیمت آن با نظر سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین صورت می گیرد.

از مهمترین ویژگی های بلیط هواپیما کیش به مشهد سیستمی می توان به امکان کنسلی اشاره نمود. به هردلیلی اگر مسافر از پرواز استفاده نکند، درصدی از هزینه پرداخت شده توسط او به عنوان جریمه محسوب شده و مابقی بازگردانده می شود.

همچنین نرخ بلیط کودکان نیز کمتر از بزرگسالان است. اگر قصد دارید با خانواده به مشهد سفر کنید و دارای فرزند هستید، می توانید با خرید بلیط سیستمی کیش به مشهد هزینه کمتری به نسبت بلیط چارتری پرداخت کنید. در بلیط های سیستمی بهای بلیط نوزاد (کمتر از 2 سال) 10 درصد بهای کل بلیط و نرخ بلیط کودک 2 تا 12 سال نیم بها می باشد.

همچنین این بلیط در بازه زمانی طولانی تری ارائه می گردد. اگر قصد خرید بلیط پرواز تهران کیش را دارید، می توانید آن را دو ماه قبل از تارخ سفر خود رزرو کنید. اما بلیط چارتر اینگونه نیست و معمولا در بازه زمانی 15 روزه در سامانه های فروش نشان داده شده و قابل رزرو می باشد.

نوع ایرلاین و هواپیما

پروازهای متعددی توسط ایرلاین های گوناگون در مسیر کیش به مشهد انجام می شوند که هر کدام از خصوصیاتی برخوردار بوده و امکانات و خدماتی را در اختیار مسافران قرار می دهند. همچنین مدل های مختلفی از هواپیماها توسط ایرلاین ها برای جابجایی مسافران در این مسیر به کار گرفته می شوند که برخی از آنها جدید، پیشرفته و با خدمات و امکانات سطح بالا و برخی دیگر قدیمی و با امکانات و خدمات کمتر هستند.

ایرلاین ها با توجه به هواپیمای خود و همچنین تسهیلات و خدماتی که به مسافران ارائه می دهند، قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد را مشخص می کنند. بنابراین اگر می خواهید یک بلیط قیمت مناسب برای سفر تهیه کنید باید هنگام خرید، پروازهای مختلف را مورد بررسی و مقایسه با یکدیگر قرار دهید.

کلاس پروازی

کلاس پروازی دیگر عاملی است که بر روی قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد تاثیر می گذارد. در یک هواپیما سه بخش وجود دارد که هر کدام از ویژگی هایی برخوردار است. در کلاس پروازی درجه یک یا همان فرست کلاس که گرانترین بلیط متعلق به آن است، فاصله صندلی ها از یکدیگر بیشتر بوده و بسیار راحت می باشند. سطح امکانات و خدمات در این کلاس متمایز و بالاتر بوده که شامل پذیرایی ویژه، ترانسفر مجزا از سایر مسافران، تسهیل در دریافت کارت پرواز، امکان تماشای فیلم با لبتاپ و تلویزیون اختصاصی، سرویس بهداشتی جداگانه و … می شود.

در کلاس پروازی تجاری که با نام بیزینس کلاس شناخته می شود، سطح امکانات و خدمات از فرست کلانتر پایینتر می باشد و قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد آن نیز ارزانتر است. در این کلاس پروازی نیز فاصله صندلی ها با یکدیگر مناسب بوده و پذیرایی مخصوصی از مسافران می شود.

اگر به دنبال خرید بلیط پرواز کیش به مشهد با ارزانترین قیمت هستید باید به سراغ کلاس پروازی معمولی یا اکونومی بروید. این کلاس پروازی ساده ترین بخش هواپیما است که صندلی ها به یکدیگر نزدیک هستند و راحتی قابل توجهی مانند دو کلاس پروازی دیگر ندارند. سطح امکانات و خدمات مانند پذیرایی نیز در معمولی ترین حالت ممکن قرار دارد.

روز و ساعت پرواز

از دیگر فاکتورهای موثر بر قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد می توان به روز و ساعت پرواز اشاره کرد. پروازهای مختلفی همه روزه از کیش به مشهد انجام می شوند که پروازهای ابتدا و اواخر هفته گرانتر هستند. بنابراین برای صرفه جویی در هزینه پیشنهاد می کنیم هنگام خرید بلیط پرواز کیش به مشهد، پروازهای روزهای وسط هفته را انتخاب کنید. همچنین پروازهایی که در وسط روز و ساعات مناسب انجام می شوند قیمت بالاتری نسبت به پروازهای نیمه شب دارند.

اطلاعات پرواز بلیط هواپیما کیش به مشهد

داشتن اطلاعات کافی درباره بلیط هواپیما کیش به مشهد به بالا رفتن کیفیت سفر شما کمک بزرگی می کند. با اطلاع از یکسری از قوانین و مقررات و توجه به مواردی می توانید سفری راحت و خاطره انگیز داشته باشید.

قوانین کنسلی

یکی از مهمترین اطلاعاتی که درباره بلیط پرواز کیش به مشهد باید داشته باشید، قوانین مربوط به کنسل کردن بلیط است. همانطور که گفته شد بلیط های سیستمی قابل کنسل کردن و استرداد هستند و در صورت لغو سفر مقداری از هزینه شما بازمی گردد. اما بلیط های چارتر اینگونه نبوده و اگر سفر را لغو کنید به اصطلاح بلیط می سوزد و با ضرر مالی مواجه خواهید شد. بنابراین هنگام خرید بلیط دقت داشته باشید تا مناسبترین نوع آن را انتخاب کنید.

فاصله هوایی کیش تا مشهد

فاصله هوایی کیش تا مشهد 1203 کیلومتر است و مدت زمان پرواز آن 1 ساعت و 50 دقیقه می باشد. البته ممکن است به خاطر مسائلی همچون تغییرات جوی، تاخیر پرواز و … این زمان بیشتر نیز شود.

مقدار بار مجاز

از دیگر مواردی که هنگام خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد باید به آن توجه کنید، مقدار بار مجاز است. بسیاری از مسافران به ویژه افرادی که برای سفر تفریحی به کیش رفته از مراکز خرید منحصربفرد و متنوع این جزیره محصولات و سوغات زیادی تهیه می کنند. اگر مقدار بار این مسافران در زمان بازگشت از کیش به مشهد بیشتر از مقدار تعیین شده باشد، آنها با جریمه مالی مواجه می شوند.

مقدار بار مجاز بستگی به کلاس پروازی بلیط پرواز کیش به مشهد و قوانین هر ایرلاین دارد. بنابراین در زمان خرید بلیط از این موضوع آگاهی لازم را کسب کنید تا هنگام پرواز به مشکل برنخورید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما کیش به مشهد از میزبان فلای

خرید اینترنتی بلیط هواپیما کیش به مشهد از میزبان فلای

دیگر نیازی نیست مثل گذشته ها برای خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد وقت و پول خود را تلف کنید و به صورت حضوری به آژانس های هواپیمایی مراجعه نمایید. امروزه می توانید به راحتی با استفاده از سایت های فروش آنلاین بلیط مانند میزبان فلای در هر زمان و مکان بلیط مورد نظر خود را بخرید.

میزبان فلای به عنوان مرجع فروش بلیط و یکی از بهترین سایت های رزرواسیون انواع بلیط هواپیما، امکانات و خدمات منحصربفردی را برای مشتریان فراهم کرده است. شما می توانید در سایت میزبان فلای تنها با چند کلیک ساده به جستجو بلیط پرواز کیش به مشهد بپدازید و پس از مقایسه بلیط های مختلف با یکدیگر، مناسبترین بلیط را رزرو کنید.

آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد

فرودگاه بین المللی کیش نیز جزو مهمترین فرودگاه های کشور محسوب می شود زیرا در ایام مختلف سال میزبان گردشگران و مسافران زیادی است. این فرودگاه در سال 1356 افتتاح شده و پروازهای مختلف داخلی و خارجی از طریق آن انجام می شوند.

فرودگاه بین المللی کیش دارای 4 ترمینال است. این ترمینال ها معماری و طراحی بی نظیر داشته و امکانات و خدمات منحصربفردی برای آنها در نظر گرفته شده است. جایگاه تشریفات اختصاصی، ترانسفر ویژه، خدمات پزشکی، شعب بانکی مختلف، رستوران ها و کافی شاپ های باکیفیت و متنوع، پارکینگ وسیع، خدمات حمل و بسته بندی بار، فروشگاه های مخصوص خرید سوغات و محصولات دیگر، دفاتر رزرو هتل و بلیط و … از مهمترین امکانات و خدمات فرودگاه بین المللی کیش محسوب می شوند.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از مهمترین فرودگاه های کشور است که بعد از فرودگاه مهرآباد به عنوان شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه شناخته می شود. این فرودگاه در ایام مختلف سال میزبان زائران و مسافران بسیاری است؛ از این رو بهترین امکانات و خدمات در آن برای رفاه حال بیشتر گردشگران در نظر گرفته شده است.

فرودگاه مشهد به اندازه ای مجهز و با امکانات است که اگر زمان پرواز بلیط هواپیما کیش به مشهد شما دیروقت باشد و در هر زمان از شبانه روز وارد آن شوید، می توانید لحظات راحت و آرامش بخشی را در آن سپری کنید. در فرودگاه مشهد که میزبان پرواز کیش به مشهد است، یک ترمینال برای ورود و خروج پروازهای داخلی، یک ترمینال برای ورود پروازهای خارجی، یک ترمینال برای خروج پروازهای خارجی و یک ترمینال برای پروازهای حجاج در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا