دانستنی های سفر

قیمت بلیط هواپیما شیراز به تهران چقدر است؟

اگر قصد دارید سفری راحت از شهر علم و فرهنگ و تاریخ، شیراز، به پایتخت کشور داشته باشید، می توانید بلیط هواپیما شیراز به تهران را خریداری کنید. برای طی کردن مسیر شیراز به تهران می توان از حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و یا قطار استفاده نمود و یا با خودرو شخصی به پایتخت رفت. اما راحت ترین و سریع ترین راه استفاده از هواپیما است. به همین دلیل مسافران زیادی که به قصد تفریح و یا کار به تهران سفر می کنند می توانند پرواز را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کنند. البته باید این نکته را ذکر کرد که هزینه هواپیما در مقابل دیگر روش های حمل و نقل بیشتر است. با هاراگدیم همراه باشید تا بیشتر با بلیط هواپیما شیراز به تهران آشنا شوید.

اهمیت بلیط هواپیما شیراز به تهران

تهران به عنوان پایتخت و شیراز به عنوان یکی از مهم ترین شهر های کشور از نظر گردشگری، دو قطب سفر در ایران محسوب می شوند. افراد زیادی که به دنبال انجام دادن کار های مختلف در حوزه های گوناگون هستند، با هواپیما فاصله بین این دو شهر را طی می کنند. بلیط هواپیما شیراز به تهران برای آن دسته از کسانی که می خواهند به قصد کار به پایتخت سفر کنند از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا با پرواز می توانند در وقت صرفه جویی نمایند و زودتر به انجام امورات خود برسند.

گردشگرانی که قصد دارند سفری راحت و بدون دردسر را تجربه کنند برای رفتن به تهران نیاز به خرید بلیط پرواز شیراز به تهران دارند. زمانی که گردشگران مسیر بین مبدا و مقصد را با هواپیما طی می کنند خستگی مسیر را تجربه نکرده و می توانند بهتر به برنامه خود برای بازدید از تهران و جاذبه ها و اماکن دیدنی آن بپردازند. همچنین مسافرانی که به هر دلیلی به شیراز سفر کرده و پس از تمام شدن مدت زمان سفرشان قصد بازگشت به پایتخت را دارند می توانند با خرید بلیط هواپیما و طی کردن این مسیر طولانی با پرواز، زودتر و راحت تر به محل زندگی خود بازگردند.

خرید بلیط هواپیما شیراز به تهران میزبان فلای

خرید بلیط هواپیما شیراز به تهران میزبان فلای

برای خرید بلیط هواپیما شیراز به تهران روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید این پرواز را از شرکت های مسافرتی و آژانس های هواپیمایی به صورت حضوری خریداری کنید. اما این روش نیازمند صرف هزینه و زمان است. بهترین راه خرید بلیط پرواز شیراز به تهران استفاده از سامانه های رزرواسیون هواپیما به صورت اینترنتی می باشد. سایت های مختلفی وجود دارند که خدمات تور و گردشگری از جمله فروش بلیط هواپیما را به مسافران ارائه می دهند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما شیراز به تهران را دارید می توانید به سایت میزبان فلای مراجعه کنید و با مشاهده پروازهای مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر، با توجه به شرایط خود پرواز مناسب را رزرو و خریداری نمایید. خرید اینترنتی باعث می شود شما زمان زیادی برای رفت و آمد در سطح شهر و ترافیک را تجربه نکرده و خریدی راحت و بدون دردسر داشته باشید.

ارزان ترین بلیط هواپیما شیراز به تهران با میزبان فلای

شاید برای آن دسته از مسافرانی که به صورت مداوم و دفعات زیادی به تهران سفر می کنند، استفاده از هواپیما هزینه زیادی را دربر داشته باشد. بنابراین خرید بلیط ارزان می تواند تا حد زیادی به این افراد کمک کننده بوده و علاوه بر طی کردن مسیر در مدت زمان کم، هزینه کمتری برایشان داشته باشد. یکی از راه های خرید ارزانترین بلیط هواپیما شیراز به تهران میزبان فلای، پرواز های لحظه آخری هستند.

گاهی اوقات شرکت های هواپیمایی برای اینکه صندلی های پروازشان خالی نماند در ساعات و لحظات آخر نزدیک به پرواز اقدام به فروش صندلی های باقی مانده با قیمت بسیار پایین تری از نرخ مصوب و اصلی می کنند. اگر شما هم چندین مرتبه در ماه یا هفته از شیراز به پایتخت باید بروید، بهترین گزینه خرید بلیط لحظه آخر می باشد. البته استفاده از این نوع پرواز برای افرادی مناسب است که زمان و تاریخ پرواز برایشان آنچنان اهمیتی نداشته و دارای برنامه ریزی دقیقی برای سفر نیستند. چون ممکن است گاهی اوقات نتوان بلیط لحظه آخری را تهیه نمود.

اطلاعات بلیط هواپیما شیراز به تهران

شاید برای شما هم این سوال پیش آید که مدت زمان پرواز شیراز به تهران چقدر است؟ چه میزان بار می توانیم با خود همراه ببریم؟ قوانین کنسلی به چه صورت هستند؟ از این رو قبل از هر پروازی باید یکسری اطلاعات راجب آن کسب کنید. با اطلاع از موارد مختلف می توانید بهتر برای سفر خود برنامه ریزی نموده و از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

مدت زمان پرواز شیراز به تهران

فاصله هوایی تهران تا اهواز 620 کیلومتر بوده و مدت زمان پرواز شیراز به تهران حدود یک ساعت و سی دقیقه می باشد. البته این مدت زمان به وضعیت جوی بستگی دارد و اگر آب و هوا مساعد نباشد ممکن است زمان پرواز طولانی تر نیز شود.

مقدار بار مجاز پرواز شیراز به تهران

میزان بار مجاز با توجه به ایرلاین، مدل هواپیما و کلاس پروازی بستگی دارد. مسافرانی که بلیط فرست کلاس تهیه می کنند نسبت به مسافران با بلیط بیزینس و اکونومی مقدار بار بیشتری را می توانند همراه خود با هواپیما ببرند. به طور معمول میزان بار مجاز برای کلاس پروازی اکونومی بین 20 الی 30 کیلوگرم می باشد. همچنین مسافران می توانند بین 5 تا 7 کیلوگرم نیز بار همراه خود به داخل کابین ببرند.

کنسلی پرواز شیراز به تهران

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام خرید بلیط هواپیما شیراز به تهران باید از آن مطلع باشید، قوانین مربوط به کنسلی پرواز می باشد. شاید به هر دلیلی مجبور به لغو سفر و پرواز خود باشید، در این صورت اگر از قوانین کنسلی مطلع باشید می توانید درصدی از هزینه پرداخت شده را بازپس بگیرید.

قوانین استرداد و کنسلی هر پرواز با توجه به ایرلاین و مطابق با قوانین سازمان هواپیمایی کشور تعیین می گردند. برخی از پرواز ها مانند پرواز های چارتری امکان کنسلی ندارند و در صورت لغو شدن پرواز از سوی شما مبلغی برگردانده نمی شود. اما پرواز های سیستمی را می توان قبل و بعد از پرواز کنسل نمود و با توجه به قوانین وضع شده درصد مشخصی از هزینه بلیط را بازپس گرفت.

قیمت بلیط پرواز شیراز به تهران

مهم ترین مورد در خرید بلیط هواپیما شیراز به تهران قیمت است. نرخ بلیط هر پرواز با توجه به عوامل مختلفی مشخص می گردد. از مهم ترین فاکتور های موثر در قیمت بلیط پرواز شیراز به تهران می توان به ایرلاین، نوع هواپیما، کلاس پروازی، تاریخ پرواز و ساعت پرواز اشاره نمود.

به عنوان مثال نرخ بلیط شیراز به تهران برای روزهای تعطیل رسمی که تقاضای سفر زیاد است، بالاتر از روز های دیگر می باشد. یا کسانی که می خواهند بلیط فرست کلاس تهیه کرده و از خدمات ویژه آن بهره ببرند باید مبلغ بیشتری برای خرید بلیط بپردازند.

همچنین قیمت پرواز های چارتری با سیستمی متفاوت می باشد و معمولا پرواز های سیستمی از نرخی ثابت برخوردارند اما پرواز های چارتری با توجه به شرایط و میزان تقاضا تغییر قیمت دارند و در بعضی اوقات ارزان تر و برخی مواقع گران تر هستند.

قوانین و مقررات خرید اینترنتی بلیط شیراز به تهران

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز به تهران باید به یکسری نکات دقت کنید و قوانین و مقررات در این زمینه را رعایت کنید. یکی از مهم ترین موارد وارد کردن صحیح مشخصات هنگام رزرو بلیط است. برای اینکه بلیط پرواز شیراز به تهران به درستی برای شما صادر شود باید نام و نام خانوادگی، کد ملی، سن نوزاد و … را بدون اشتباه در بخش مربوطه در سایت درج کنید. در صورت هرگونه اشتباهی از سوار شدن شما به هواپیما جلوگیری می شود؛ بنابراین نهایت دقت را در این مرحله داشته باشید.

آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد

آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد

فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان یکی از مهم ترین و مجهز ترین فرودگاه های کشور شناخته می شود. این فرودگاه بر اساس بالاترین استاندارد ها فعالیت می کند و دارای دو ترمینال برای پرواز های داخلی و خارجی است. فرودگاه شهید دستغیب شیراز دارای امکانات رفاهی متنوع و بی نظیری همچون رستوران ها، کافی شاپ ها، پارکینگ، فروشگاه صنایع دستی و سوغات، دستگاه های خودپرداز، صرافی و … می باشد.

فرودگاه مهرآباد مهم ترین فرودگاه های پایتخت و کشور است. ایرلاین های مختلفی از این فرودگاه استفاده کرده و پرواز های تهران به کیش خود را انجام می دهند. مهرآباد که در سال 1317 تاسیس شده یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران است.

تا سال 1386 این فرودگاه به عنوان شلوغ ترین فرودگاه ایران محل ورود و خروج پرواز های داخلی و خارجی بود. اما با تاسیس فرودگاه امام خمینی دیگر پرواز های خارجی به جز پرواز های حج و زیارت از طریق مهرآباد انجام نمی شوند. فرودگاه مهرآباد دارای 6 ترمینال است که میزبان پرواز های ایرلاین های مختلف می باشند.

امکانات و خدمات متعدد و متنوعی در فرودگاه مهرآباد به مسافرانی که خرید بلیط هواپیما تهران کیش را انجام داده و قصد سفر به این جزیره دوست داشتنی را دارند، ارائه می گردد. از مهمترین این امکانات و خدمات می توان به دفاتر و نمایندگی های ایرلاین های مختلف، مرکز اشیا گمشده، رستوران، کافی شاپ، مرکز خرید و غرفه های فروش محصولات مختلف (کتاب، اسباب بازی، مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، سوغاتی، اکسسوری ها و …)، تاکسی، پارکینگ، بانک و دستگاه خودپرداز، دفتر رزرو هتل و بلیط و … اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا