سایت دکتر شهاب اناری
دانستنی های سفر

قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد چقدر است؟

سایت ایمن باشی

بلیط هواپیما تهران به مشهد یکی از پرفروش ترین بلیط های پرواز های داخلی کشور است. مشهد از شهرهای توریستی مهم کشور محسوب می شود که به خاطر حرم مطهر امام رضا (ع) و دیگر جاذبه های گردشگری، در ایام مختلف سال میزبان زائران و مسافران زیادی است. سفر با هواپیما راحت ترین و سریع ترین روش سفر به مشهد است؛ از این رو افراد زیادی از ساکنین پایتخت به دنبال خرید بلیط پرواز تهران به مشهد هستند. داشتن اطلاعات کافی درباره این بلیط موجب می شود شما بتوانید خرید مطئمنی داشته باشید و سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه کنید. با هارا گدیم همراه باشید تا بیشتر با بلیط هواپیما تهران به مشهد آشنا شوید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران مشهد از میزبان فلای

خرید اینترنتی بهترین روش خرید بلیط هواپیما است که نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی نیست. شما برای خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آژانس های هواپیمایی ندارید. می توانید در هر زمان و مکان با اتصال به اینترنت به راحتی بلیط مورد نظر خود را از طریق سایت های رزرواسیون و فروش انلاین بلیط مانند میزبان فلای رزرو کنید.

البته برای خرید بلیط باید به سراغ سایت های معتبر بروید تا بتوانید خریدی راحت و مطمئن داشته باشید. میزبان فلای به عنوان یکی از معتبرترین و جامع ترین سامانه های فروش بلیط هواپیما تهران به مشهد، امکانات و خدمات بی نظیری به مسافران ارائه می دهد.

شما می توانید با جستجو در میزبان فلای انواع پروازهای تهران به مشهد را مشاهده کرده و آنها را از جهات مختلف مانند تاریخ و ساعت، قیمت، ایرلاین و … با یکدیگر مقایسه کنید. سپس با توجه به شرایط خود بهترین بلیط هواپیما مشهد را انتخاب و رزرو کنید.

انواع بلیط هواپیما تهران به مشهد میزبان فلای

انواع بلیط هواپیما تهران به مشهد میزبان فلای

اگر در سایت رزرواسیون بلیط هواپیما میزبان فلای به دنبال خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد باشید، حتما با انواع بلیط که شامل بلیط سیستمی، چارتری و لحظه آخری می شود، مواجه خواهید شد. اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که زیاد با هواپیما سفر می کنند، شاید اطلاعات لازرم درباره این بلیط ها و ویژگی های آنها را نداشته باشید.

اما اگر تجربه زیادی در سفر با هواپیما نداشته باشید، امکان دارد انتخاب مناسبترین نوع بلیطبرایتان چالش برانگیز باشد. آشنایی با انواع بلیط هواپیما به شما کمک می کند در تصمیم گیری راحتت و بهتر عمل کنید.

بلیط سیستمی

بلیط سیستمی به صورت مستقیم توسط ایرلاین به فروش می رسد و از نرخ ثابتی برخوردار است. این بلیط برای افرادی که برنامه زمانی مشخصی برای سفر دارند گزینه ای مناسب به شمار می رود. زیرا می توان آن را در فواصل طولانی مانده به پرواز رزرو کرد. از آنجایی که قیمت این بلیط تغییر نمی کند و از چند ماه قبل نیز می توان آن را خرید، معمولا ظرفیت آن به سرعت تکمیل می شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های بلیط هواپیما تهران به مشهد سیستمی، می توان به قابلیت کنسلی و استرداد اشاره کرد. اگر به هر دلیلی سفر شما لغو شود، می توانید هنگام کنسل کردن بلیط مقداری از وجه پرداختی را پس بگیرید. در این مواقع ایرلاین ها مبلغی را به عنوان جریمه در نظر گرفته و مابقی هزینه پرداختی توسط مسافر را به او بازمی گردانند. مقدار جریمه با توجه به زمان کنسل کردن بلیط، نوع کلاس پروازی، قوانین و شرایط ایرلاین ها متفاوت است.

از دیگر مزایای بلیط پرواز تهران به مشهد سیستمی، می توان نرخ متفاوت کودکان و بزرگسالان را نام برد. در پروازهای سیستمی قیمت بلیط برای نوزادان 10 درصد کل بهای بلیط بزرگسالان و برای کودکان نیمه بها محاسبه می شود. بنابراین بلیط سیستمی را می توان بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی به همراه فرزندان خردسال در نظر گرفت.

بلیط چارتری

نوع دیگر بلیط هواپیما تهران به مشهد، بلیط چارتری است. این بلیط برخلاف بلیط سیستمی به صورت مستقیم توسط ایرلاین به فروش نمی رسد. درواقع برخی از شرکت ها مانند دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی یا آژانس های هواپیمایی تعدادی یا همه صندلی های هواپیما را از ایرلاین اجاره کرده و سپس با قیمت دلخواه به فروش می رسانند.

با اینکه بلیط چارتر به عنوان بلیط ارزان شناخته می شود، اما در مواقعی به خاطر افزایش تقاضا برای سفر به مشهد امکان دارد قیمت بلیط چارتری تهران به مشهد، بالا رفته و با قیمت بلیط سیستمی یکسان شود یا حتی از آن گران تر به فروش برسد.

اما در زمان هایی که میزان تقاضا برای سفر به مشهد کم می شود، نرخ بلیط پرواز تهران به مشهد چارتری نیز کاهش می یابد. زیرا چارترکننده می خواهد با کاهش قیمت باعث تکمیل ظرفیت هواپیما و جلوگیری از ضررهای مالی شود. بنابراین اگر به دنبال خرید بلیط قیمت مناسب تهران به مشهد هستید، پیشنهاد می کنیم در سایت میزبان فلای جستجوی بیشتری کرده تا بتوانید بلیط چارتر پیدا و رزرو کنید.

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری نوعی بلیط چارتری است که در فواصل کوتاه مانده به پرواز با نرخ متفاوت تری به فروش می رسد. همانطور که گفته شد در ایامی از سال که پیک سفر محسوب نشده و مسافران کمتری به مشهد می روند، چارترکننده ها برای ترغیب افراد به خرید بلیط و تکمیل ظرفیت هواپیماهای خود، اقدام به کاهش قیمت بلیط می کنند.

گاهی اوقات این روند کاهش قیمت تا جایی ادامه پیدا می کند که چارتر کننده تصمیم می گیرد نزدیک پرواز مانند 24 ساعت قبل یا ساعات قبل از حرکت هواپیما نرخ را به میزان زیادی کم کند. در این صورت مسافران می توانند با هزینه خیلی کمتر راهی مشهد شوند.

البته این نوع بلیط برای افرادی که برنامه زمانی خاصی ندارند و می توانند به سرعت آماده سفر شوند گزینه مناسبی به شمار می رود؛ زیرا از لحظه خرید بلیط تا پرواز زمان کمی در اختیار است. اگر به دنبال ارزان ترین بلیط هواپیما تهران به مشهد میزبان فلای هستید و می خواهید سفری اقتصادی تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم هنگام جستجو در سایت به دنبال بلیط های لحظه آخری باشید.

قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد

قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد

یکی از اصلی ترین دغدغه های مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد، قیمت بلیط است. عوامل زیادی بر روی قیمت بلیط پرواز تهران به مشهد تاثیر گذارند. با داشتن اطلاعات کافی درباره این عوامل و رعایت یکسری از نکات شما می توانید مناسب ترین بلیط از نظر قیمت را تهیه کنید.

نوع بلیط

همانطور که گفته شد بلیط سیستمی معمولا قیمت بالاتری نسبت به بلیط چارتری و لحظه آخری دارد. اما این امر همیشه صادق نبوده و ممکن است در زمان افزایش تقاضا برای سفر نرخ بلیط پرواز چارتری تهران به مشهد نیز بالا برود. نوع بلیط نقش پررنگی در تعیین قیمت بلیط پرواز تهران به مشهد دارد، از این رو هنگام خرید باید با توجه به شرایط خود یکی از انواع بلیط هواپیما را انتخاب کنید.

تاریخ و زمان سفر

در زمان هایی از سال مانند تعطیلات میزان سفرها افزایش می یابد و به اصطلاح پیک سفر نامیده می شود. در این مواقع به خاطر تقاضای بالای مسافران برای سفر هوایی به مشهد مقدس، قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد افزایش می یابد. عید نوروز، تابستان، تعطیلات مناسبتی مذهبی و ملی و دیگر روزهای تعطیل بهترین فرصت برای سفر رفتن محسوب می شوند.

بسیاری از افرادی که شاغل بوده یا دارای فرزندان محصل هستند، در طول سال امکان سفر به مشهد را ندارند، به همین خاطر تعطیلات را انتخاب می کنند. در نتیجه این ایام مشهد در شلوغ ترین حالت خود بوده و گردشگران و زائران زیادی به این شهر سفر می کنند. با افزایش تقاضا نرخ بهای خدمات مختلف مانند بلیط هواپیما، اقامت و … افزایش می یابد.

در مقابل زمان هایی از سال تعداد مسافران کمتر شده و تقاضا برای خرید بلیط پرواز تهران به مشهد کاهش می یابد. بدین ترتیب بلیط هواپیما این مسیر نیز با قیمت کمتری عرضه می شود. فصل پاییز و زمستان را می توان خلوت ترین زمان مشهد در نظر گرفت. بنابراین اگر قصد دارید سفری اقتصادی و کم هزینه با هواپیما به مشهد داشته باشید، پیشنهاد می کنیم روزهای سرد سال را انتخاب کنید.

ایرلاین

از آنجایی که مسیر هوایی تهران به مشهد یکی از شلوغ ترین مسسیرهای هوایی کشور محسوب شده و متقاضیان زیادی به دنبال خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد هستند، ایرلاین های متعددی در این مسیر فعالیت می کنند. هر ایرلاین یک سطح از امکانات و خدمات را به مسافران خود ارائه می دهد. هر چقدر تسهیلات ایرلاین ها بهتر و بیشتر بوده و سطح امکانات و خدمات آنها بالاتر باشد، قیمت بلیط چرواز تهران به مشهد آنها نیز گران تر است.

کلاس پروازی

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد، کلاس پروازی است. هواپیما دارای سه بخش می باشد که با نام های فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی کلاس شناخته می شوند. هر کدام از این کلاس های پروازی از قیمت و ویزگی های مخصوص به خود برخوردارند. قیمت بلیط کلاس پروازی درجه یک یا همان فرست کلاس به خاطر سطح بالای خدمات و امکانات گرانتر از دیگر کلاس های پروازی است.

در این بخش هواپیما فاصله صندلی ها از یکدیگر بیشتر بوده و مسافران احساس راحتی بیشتری در طول سفر خواهند داشت. پذیرایی مخصوص، ترانسفر مجزا، مقدار بار مجاز بیشتر، تهسیل روند دریافت کارت پرواز، سرویس بهداشتی جداگانه و … از مهمترین مزیت های بلیط فرست کلاس تهران به مشهد محسوب می شوند.

قیمت بلیط کلاس پروازی تجاری به خاطر پایین تر بودن سطح امکانات و خدمات و همچنین راحتی صندلی های هواپیما، نسبت به نرخ فرست کلاس کمتر است. کلاس پروازی معمولی یا اکونومی نیز به عنوان ساده ترین و ارزانترین بلیط پرواز تهران به مشهد شناخته می شود.

در این بخش از هواپیما امکانات و خدمات در سطحی کاملا ساده و معمولی ارائه می شوند. فاصله صندلی ها به یکدیگر نزدیکتر بوده و تعداد مسافران بیشتر است. با اینکه کلاس پروازی اکونومی راحتی دو کلاس پروازی دیگر را ندارد، اما به خاطر قیمت ارزانتر پرفروش ترین بلیط محسوب می گردد.

بلیط هواپیما تهران به مشهد و آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد

آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد و کسب اطلاعات لازم درباره آنها می توانید به بالا رفتن کیفیت سفر شما کمک کند. با داشتن آگاهی نسبت به شرایط، امکانات و خدمات فرودگاه ها می توانید سفری راحت و خاطره انگیز را تجربه کنید.

فرودگاه مهرآباد تهران

فرودگاه مهرآباد به عنوان شلوغ ترین و اصلی ترین فرودگاه ایران شناخته می شود. این فرودگاه مهم دارای 6 ترمینال است که ایرلاین های مختلف از طریق آنها پروازهای ورودی یا خروجی خود را انجام می دهند. شما باید هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد به ترمینال آن دقت کنید تا در فرودگاه دچار دردسر نشوید و بتوانید در زمان مناسب برای کارت پرواز و سوار شدن به هواپیما اقدام کنید.

در فرودگاه مهرآباد به عنوان مهمترین فرودگاه کشور بهترین امکانات و خدمات برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. رستوران، هتل، شعب بانک، فروشگاه های مختلف، پارکینگ، تاکسیرانی، خدمات حمل بار و … از مهم ترین این امکانات و خدمات محسوب می شوند.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور است که بعد از فرودگاه مهرآباد به عنوان شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین فرودگاه شناخته می شود. این فرودگاه در ایام مختلف سال میزبان زائران و مسافران بسیاری است؛ از این رو بهترین امکانات و خدمات در آن برای رفاه حال بیشتر گردشگران در نظر گرفته شده است.

فرودگاه مشهد به اندازه ای مجهز و با امکانات است که اگر زمان پرواز بلیط هواپیما تهران به مشهد شما دیر وقت باشد و در هر زمان از شبانه روز وارد آن شوید، می توانید لحظات راحت و آرامش بخشی را در آن سپری کنید. در فرودگاه مشهد که میزبان پرواز تهران به مشهد است، یک ترمینال برای ورود و خروج پروازهای داخلی، یک ترمینال برای ورود پروازهای خارجی، یک ترمینال برای خروج پروازهای خارجی و یک ترمینال برای پروازهای حجاج در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا