سایت دکتر شهاب اناری
استان فارسایران گردیشیراز

زندگی در شیراز چگونه است؟

سایت ایمن باشی

شهرت بالا شیراز در سراسر جهان باعث شده است تا همواره این سوال مطرح شود که زندگی در شیراز چگونه است؟ اگر به عنوان یک شیرازی بگویم زندگی در شیراز عالی است دروغ نگفته‌ام. میزان رضایت من از شیراز به قدری است که حتی حاضر نیستم شیراز را ترک و زندگی را در تورنتو کانادا آغاز کنم. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما عین واقعیت است. برای این ادعای خود چندین دلیل محکم دارم که در ادامه به معرفی آن‌ها در هارا گدیم خواهم پرداخت.

موقعیت جغرافیایی شیراز

استان فارس که در جنوب غربی ایران واقع شده است، یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می‌شود. شیراز دقیقا در مرکز چندین شهرستان خوش آب و هوا و پرطرفدار استان فارس واقع شده است. اگر روزی خدایی نکرده دلتان گرفت؛ می‌توانید از شیراز به سمت شمال حرمت کنید و از طبیعت بکر اردکان و همچنین آثار باستانی مرودشت نهایت لذت را ببرید. اگر قصد سفر کردن به غرب شیراز را دارید، نورآباد ممسنی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

این شهرستان در مرکزیت شهرهای دیگری فسا، جهرم، فیروزآباد، ارسنجان، استهبان و … واقع شده است.

شهر شیراز با مسافت تقریبا ۸۹۰ کیلومتری خود دارای چندین کوه به نام‌های دراک، بابا کوهی، سبزپوشان، بمبو و چهل مقام می‌باشد.

آب و هوای شیراز

آب و هوای شیراز

در سراسر جهان از شیراز به عنوان یک شهر خوش آب و هوا یاد می‌شود. وجود طبیعت چهار فصل در این شهر از دیگر دلایلی است که باعث می‌شود هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای بازدید از این شهر داوطلب شوند.

درخت‌های سر به فلک کرده و طبیعت بکر شهر راز قدرت این را دارد که شما را عاشق کند.

تجربه بارش باران در فصول پاییز، زمستان و بهار باعث شده است تا شهر طراوت ویژه‌ای داشته باشد. بالا بودن دما هوا باعث می‌شود تا شانس تجربه بارش برف در این شهر کمتر باشد. اما باز هم در نقاط مرتفع شهرستان شیراز شاهد بارش کم برف در فصل زمستان هستیم.

به طور کلی می‌توان گفت آب و هوای شیراز در نواحی مختلف این شهرستان، متنوع است.

اقتصاد در شیراز

اقتصاد در شیراز

دسترسی اکثر افراد جامعه به امکانات اقتصادی و رفاهی و همچنین تقاضا بالا برای دریافت خدمات مختلف باعث شده است تا پیدا کردن کار در این شهرستان آسان باشد. یا بهتر است بگوییم این شهر از اقتصاد خوبی برخوردار باشد.

فرقی ندارد شما در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید و در چه زمینه‌ای مهارت دارید، به راحتی می‌توانید کار دلخواه خود را با درآمد کافی در شیراز بیابید. بنابراین می‌توان گفت هیچ جای نگرانی برای یافتن کار در شیراز وجود نخواهد داشت.

این موضوع باعث می‌شود تا هر ساله افراد زیادی از شهرستان های اطراف با هدف اشتغال به شیراز مهاجرت کنند. و زندگی خود را در این شهر بنا سازند.

دسترسی به خدمات سلامت در شیراز

وجود پزشکان متخصص و کار در درمان خبره و حرفه‌ای در شیراز همیشه زبانزد خاص و عام بوده است. به گونه‌ای که حتی در کشورهای اطراف نیز کادر سلامت شیراز را حرفه‌ای و کاربلد می‌نامند. این موضوع باعث می‌شود تا ساکنان شیراز به بهترین خدمات درمانی دسترسی داشته باشند. و بتوانند در صورت بروز بیماری و بلایا بالاترین سطح خدمات را دریافت کنند.

هر ساله افراد بسیاری از سراسر ایران و کشورهای همسایه با هدف ویزیت شدن توسط بهترین متخصصان ایرانی به شیراز سفر می‌کنند. به همین دلیل از این شهرستان به عنوان یکی از بهترین قطب‌های ارائه دهنده خدمات مرتبط با سلامت در ایران نیز یاد می‌شود.

دسترسی به مراکز دانشگاهی در شیراز

بالا بودن رنگینک دانشگاه‌های شیراز باعث می‌شود تا هر ساله دانشجویان بسیاری به منظور تحصیل در رشته‌های پزشکی، علوم انسانی، مهندسی و ریاضیات، و علوم پایه منزل خود را به مقصد شیراز ترک کنند.

اگر برایتان مهم است در شهری زندگی کنید که دسترسی به دانشگاه‌های برتر برایتان امکان پذیر باشد، شیراز شهر مناسب شما است.

پژوهشگران و دانشمندان بزرگی در حوزه‌های مختلف با تحصیل در دانشگاه‌های شیراز توانسته‌اند، نام این شهر را بر سر زبان‌ها بیاندازند.

دسترسی به مراکز مذهبی در شهر شیراز

با اینکه قریب به نود درصد مردم شیراز مسلمان و شیعه هستند اما اقلیت‌های مذهبی نیز در این شهر سکونت دارند. دسترسی به مراکز مذهبی در شهر شیراز امکان پذیر است. وجود حرم مطهر شاه چراغ در شیراز باعث شده است تا این شهر یکی از سه شهر مذهبی ایران نامیده شود.

مساجد و مراکز مذهبی بسیار در محله‌های شیراز باعث شده است تا دسترسی به مکانی عرفانی برای عبادت امکان پذیر باشد.

دسترسی به مراکز تاریخی در شهر شیراز

دسترسی به مراکز تاریخی در شهر شیراز

اگر عاشق سفر کردن در دنیا تاریخ و سر در آوردن از رازهای تاریخی هستید، شیراز بهترین گزینه برای شما است. این شهر زیبا و دوست داشتنی به عنوان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای گردشگری ایران شناخته می‌شود. بنابراین شما می‌توانید موزه‌ها و مراکز تاریخی بسیاری را برای بازدید بیابید.

آن دسته از دوستانی که دوست دارند با هنرهای قدیمی آشنا شوند با مراجعه به مراکز تاریخی این شهر می‌توانند با ظرافت دست ایرانیان باستان آشنا شوند.

دسترسی به مراکز تفریحی در شیراز

مراکز گردشگری شیراز تنها به مراکز زیارتی و مراکز تاریخی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید مراکز تفریحی دیگر چون باغ‌ها، تفریحگاه‌ها و … را نیز در شیراز بیابید.

به طور کلی می‌توان گفت شیراز یک شهر توریستی زیبا است که شما می‌توانید در هر نقطه از آن جاذبه‌های بسیاری را مشاهده کنید.

دسترسی به وسیله‌های نقلیه عمومی و فرودگاه‌ها

شما برای گشت و گذار در شیراز می‌توانید با استفاده از وسیله‌های نقلیه عمومی چون مترو و اتوبوس نقش بسیاری در کاهش هزینه‌های خود داشته باشید.

اتوبوس‌های شیراز با چرخیدن در سراسر شهر شما را به مقصد دلخواه نزدیک می‌کند.

علاوه بر این وجود فرودگاه‌ها و اتوبوس رانی‌های مختلف در شهر شیراز باعث شده است تا درخواست کنندگان به راحتی بتوانند از خدمات دلخواه برخوردار شوند.

هزینه زندگی در شهر شیراز

هزینه‌های زندگی در هر شهری بسته به تقاضا برای دریافت خدمات مختلف و همچنین تغییرات اقتصادی تعیین می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت زندگی در شهر شیراز نسبت به سایر کلان شهرهای ایران از هزینه به صرفه‌تری برخوردار می‌باشد.

تمامی این ویژگی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا شهر شیراز به عنوان یکی از دوست داشتنی‌ترین شهرهای ایران برای زندگی در نظر گرفته شود.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا