دانستنی های سفر

دانستنی های جالب هواپیما

اولین هواپیما توسط برادران رایت در سال 1903 میلادی اختراع شد. این ماشینِ‌ پرنده‌ ها ثابت نماندند و در طول زمان پیشرفت‌ های زیادی پیدا کردند. با پیشرفت هواپیماها، شیوه جدیدی در صنعت مسافربری و حمل بار ابداع شد. به طور کلی سفر کردن با هواپیما، یک تجربه دوست داشتنی محسوب می‌ شود. با اینکه بیش از صد سال از اختراع این وسیله گذشته است اما هنوز هم تمایل و علاقه مردم به کسب اطلاعات در رابطه با هواپیما کم نشده است. اگر شما هم به خواندن مطالبی مثل دانستنی های جالب هواپیما علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود که تا آخر این مطلب از هارا گدیم با ما همراه باشید.

همه چیز درباره دانستنی های جالب هواپیما

حقایقی راجب هواپیماها وجود دارند که بسیاری از افراد با دانستن آن‌ها، شگفت‌ زده خواهند شد. در ادامه به توضیح برخی از دانستنی های جالب هواپیما خواهیم پرداخت.

سوراخ‌ های موجود روی بال هواپیما

سازندگان و طراحان هواپیما همواره تلاش می‌ کنند که بال‌ های هواپیما بدون هیچ پستی یا بلندی ساخته شوند تا هواپیما بتواند بدون هیچ مشکلی به پرواز ادامه دهد. اما با اینکه باید بال هواپیما در صاف‌ ترین حد ممکن باشد، چرا قلاب‌ ها یا برجستگی‌ هایی بر روی این بال‌ ها وجود دارند؟ دانستن کاربرد قلاب‌ های روی بال هواپیما یکی از دانستنی های جالب هواپیما به حساب می‌ آید. در واقع این سوراخ‌ ها در فرود اضطراری بسیار کمک کننده هستند. زمانی که مشکلی برای هواپیما ایجاد می‌ شود و باید سریعاً در آب یا خشکی فرود کند، مسافران باید هرچه زود تر از هواپیما خارج شوند. از آن جایی که بال‌ های هواپیما در سطح بالاتری از زمین قرار گرفته‌ اند، لازم است که یک مسیری برای خروج مسافران وجود داشته باشد.

وجود یک سرسره بادی برای فرار مهمانان هواپیما این کار را آسان‌ تر می‌کند تا مسافران سریعتر از طریق این سرسره بادی‌ ها سر بخورند و جان خود را نجات دهند. برای اینکه مسافران به سرسره بادی برسند، وجود قلاب‌ ها روی بال هواپیما بسیار ضروری است. در واقع بعد از باد شدن اتوماتیک سرسره‌ ها، طناب‌ ها بیرون آورده می‌ شوند و یک سر طناب به چارچوب در محکم بسته می‌ شود و طرف دیگر طناب به برجستگی‌ های متصل روی بال هواپیما تکیه داده می‌ شود.

به لطف برجستگی‌ ها و قلاب‌ های بال‌ های هواپیما، می‌ توانید طناب را محکم بگیرید. این طناب‌ها شما را با خیال راحت به سمت سرسره‌ های بادی هدایت می‌ کنند. بدون دست انداز ها، بال‌ ها برای مسافرانی که سعی می‌ کنند به سرسره بروند، بسیار صاف و لغزنده خواهند بود. شاید در نگاه اول وجود این قلاب‌ ها یا سوراخ‌ ها بیهوده باشد، اما باید بدانید با توجه به توضیحات فوق، این قلاب‌ ها اتفاقا بسیار هم کار آمد هستند.

حفظ تعادل خدمه پرواز در هنگام راه رفتن

شاید برای شما نیز سوال شده باشد مهمانداران و کارکنان هواپیما که مجبورند برای خدمت رسانی در هنگام پرواز پیوسته راه بروند، چگونه تعادل خود را حفظ می‌ کنند؟ اگر دقت کرده باشید هیچ مهمانداری از صندلی های هواپیما برای حفظ تعادل خود هنگام راه رفتن استفاده نمی‌ کند. در حقیقت درست در پایین محفظه‌ های بالا سر، یک نقطه گودال‌ مانند تعبیه شده است که مهمانداران در هنگام حرکت برای حفظ تعادل خود، آن را می‌گیرند. این حقیقت یکی از دانستنی‌ های جالب  هواپیما است که کمتر کسی از آن خبر دارد.

خلبان‌ ها هم در هواپیما می‌ خوابند

در طول پرواز های طولانی مدت، خلبانان و مهمانداران نیز مانند شما خسته می‌ شوند؛ در نتیجه باید در هواپیما بخوابند. نکته جالب در مورد هواپیما این است که خلبانان در کابین کوچک نمی‌ خوابند. در بسیاری از هواپیما ها، مانند بوئینگ 777 و 787، مکان‌ های مخفی وجود دارد که خلبانان و سایر کارکنان می‌ توانند برای رفع خستگی در آن‌ جا بخوابند تا سر حال شوند. به عنوان مثال، ممکن است یک در قفل شده در جلو وجود داشته باشد که مخفیانه به چند تخت منتهی می‌ شود.

اگر کسی در طول پرواز از دنیا برود، چه اتفاقی برایش می‌افتد؟

هیچ کس دوست ندارد که در مورد مرگ و میر صحبت کند. گرچه اتفاق تلخی است اما یکی از دانستنی های جالب هواپیما این است که مردم در هواپیما، در هوا و در طول پرواز ممکن است بمیرند. در صورت مرگ یک نفر هنگام پرواز، اگر یک ردیف صندلی در هواپیما خالی باشد، خدمه هواپیما فرد متوفی را به آنجا می‌ آورند و روی آن را با فرش می‌ پوشانند. در صورتی که حال یکی از مسافران در حین پرواز بد شود و احتمال نجات مسافر از نظر پزشکی وجود داشته باشد، خلبانان سعی می‌کنند که برای درمان او در نزدیکترین فرودگاه فرود بیایند.

حالت هواپیما از تداخل رادیویی محافظت می‌ کند

از قدیم به ما گفته شده که قبل از پرواز، گوشی موبایل خود را خاموش کنید اما کمتر کسی از دلیل آن خبر دارد. در حقیقت تلفن‌ های همراه هوشمند می‌ توانند باعث تداخل و ایراد در ناوبری هواپیما یا سایر تجهیزات مهم بشوند. به همین دلیل واجب است که برای حفاظت از تجهیزات هواپیما و پیشگیری از تداخلات رادیویی، لازم است قبل از بلند شدن و در طول پرواز، گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید یا کلا آن را خاموش نمایید.

هواپیماها هنوز هم به دلایلی زیرسیگاری دارند

یکی از سوالات در مورد هواپیما که ممکن است شما را گیج کند، این است که چرا سرویس‌ های بهداشتی در هواپیما هنوز مجهز به زیر سیگاری هستند. تا قبل از سال 2003، مسافران می‌ توانستند در هواپیما سیگار بکشند. اگرچه استعمال دخانیات در هواپیما در حال حاضر غیر قانونی است، اما خطوط هوایی می‌دانند که برخی از افراد همچنان اصرار دارند و مجبورند که در پرواز های طولانی مدت سیگار بکشند، در نتیجه برای خاموش کردن سیگار خود، نیاز به یک زیر سیگاری هم دارند. به هر حال استعمال سیگار در زیرسیگاری ایمن‌ تر است. زیرا در صورت عدم وجود زیرسیگاری مناسب، ممکن است استعمال کنندگان در سرویس‌ های بهداشتی ته سیگار را بر روی دستمال‌ های قابل اشتعال بگذارند یا ته سیگار خود را در سطل زباله بیندازند. در هر دو صورت احتمال آتش سوزی افزایش می‌ یابد. زیرسیگاری‌ های در نظر گرفته شده از نظر قانونی امن و بی‌خطر هستند.

خلبان‌ ها، فرماندهی کابین را بر عهده دارند

یکی دیگر از دانستنی های جالب هواپیما این است که در حقیقت خلبان‌ ها، رئیس هواپیما هستند. به‌ طوری که در زمان‌ های اضطراری تنها خلبان‌ ها حق دستور به بقیه را دارند و تمام کارکنان و مهمانداران تحت امر خلبان هستند. حتی خلبان‌ ها اجازه دارند برای مهار مسافر های نامنظم جریمه بنویسند یا از ورود آن‌ ها به هواپیما جلوگیری کنند.

رنگ داخلی هواپیما به دلایلی آبی است

در حالی که صندلی‌ های همه هواپیما ها یک رنگ نیستند، بسیاری از هواپیما ها با صندلی های آبی ساخته می‌ شوند. همانطور که می‌ دانید آبی جز رنگ‌ هایی هست که به انسان آرامش خاصی می‌ دهد. بسیاری از افراد از پرواز در ارتفاعات می‌ ترسند؛ بنابراین شرکت‌ های هواپیمایی برای کاهش فوبیای مسافران، صندلی‌ ها را به رنگ آبی انتخاب می‌ کنند. البته این مورد برای همه ایرلاین‌ ها صدق نمی‌ کند. مثلا صندلی‌ های ایرلاین ویرجین آتلانتیک به رنگ قرمز است!

نوزادان ممکن است در فراز آسمان متولد شوند

معمولا خانم‌ های باردار پس از هفته ۳۶ بارداری با هواپیما به جایی سفر نمی‌ کنند؛ اما اتفاقات خارج از انتظار، جزء موارد جدانشدنی از زندگی است و همیشه آن طور که ما پیش بینی می‌ کنیم و می‌ خواهیم، اوضاع پیش نمی‌ رود. گاهی اوقات نوزاد شما برای پا گذاشتن به این دنیا عجله دارد! برخی از مهمانداران در رابطه با به دنیا اوردن کودکان از قبل آموزش دیده‌ اند و می‌ توانند به مادران کمک کنند. لازم به ذکر است که اگر پزشکی جزو مسافران حاضر در هواپیما باشد، می‌ تواند به کمک مهمانداران بیاید. در حقیقت به دنیا آمدن یک نوزاد در آسمان‌ ها یکی از دانستنی های جالب هواپیما محسوب می‌ شود.

کنار پنجره هواپیما، امن‌ترین جاست

کنار پنجره هواپیما، امن‌ترین جاست

طبیعتا هیچ مسافری دوست ندارد که در طول پرواز خود بیمار شود؛ زیرا در صورت ابتلا به بیماری حتی یک سرما خوردگی ساده، سفر به کامش تلخ خواهد شد. برای جلوگیری از بیمار شدن پیشنهاد ما، انتخاب صندلی کنار پنجره است. شاید در نگاه سطحی، همه افراد به دلیل دیدن مناظر از بالا، نشستن در کنار پنجره را ترجیح دهند اما واقعیت چیز دیگری است. یکی از دانستنی های جالب هواپیما این است که نشستن در کنار پنجره‌ ها، احتمال بیمار شدن را کم می‌ کند. در حقیقت دور ماندن از راهرو‌ ها و شلوغی و تابیدن نور به شما، احتمال تنفس میکروب‌ ها توسط شما را کاهش می‌ دهد. همچنین به دلیل به کار گیری فیلتر های HEPA در هواپیما معمولاً میکروب‌ ها نمی‌ تواند فاصله زیادی را طی کنند.

امکان باز شدن درب سرویس بهداشتی هواپیما از بیرون وجود دارد

گاهی پیش می‌ آید که مسافران برای زمان طولانی از سرویس بهداشتی بیرون نمی‌ آیند یا کودکی درون سرویس حبس شده است و نمی‌ تواند خارج شود، در این مواقع معمولاً خدمه هواپیما وارد صحنه می‌ شوند و برای اطلاع از وضعیت فرد، با استفاده از یک قفل مخفی درب سرویس بهداشتی را باز می‌ کنند. این قفل مخفی در زیر تابلوی سرویس بهداشتی تعبیه شده و با کمی تکان دادن باز می‌ شود. لازم به ذکر است که مسافران به هیچ وجه اجازه استفاده از آن را ندارند. باز کردن درب سرویس بهداشتی هواپیما از بیرون می‌ تواند یکی از دانستنی های جالب هواپیما باشد.

آتش می تواند در عرض 90 ثانیه در هواپیما سرایت کند

یکی دیگر از دانستنی های جالب هواپیما، انتشار سریع آتش‌ سوزی است. این اتفاق بدین معناست که اگر یک چیز کوچکی در هواپیما آتش بگیرد، این آتش در کمتر از ۲ دقیقه می‌ تواند تمام هواپیما و مسافرانش را فرا بگیرد؛ بنابراین قبل از شروع پرواز معمولاً مهمانداران خروجی‌ های اضطراری را به شما معرفی می‌ کنند تا اگر هواپیما آتش گرفت، بتوانید خود را نجات دهید. با اینکه آتش سوزی در هواپیما بسیار کم اتفاق می‌ افتد؛ اما یکی از شرایط ورود به داخل هواپیما نداشتن وسیله‌ های قابل اشتعال است.

امکان تنفس هوای پاک در هواپیما

یکی از دانستنی های جالب هواپیما، هوای بسیار تمیز داخل هواپیما است. به نظر شما دلیل این تمیز بودن چیست؟ تقریباً ۴۰ درصد از هوایی که در داخل هواپیما وجود دارد، توسط سیستم HEPA فیلتر می‌ شود. این تکنولوژی به خوبی توانایی پاک کردن هوا را دارد. ۶۰ درصد دیگر هوای تازه‌ای است که از بیرون وارد هواپیما می‌شود. دکتر بیورن بکر از شرکت هواپیمایی لوفت هانزا (متعلق به آلمان) برای اثبات این حقیقت به نشنال جئوگرافیک گفت: “هوای کابین در حالی که هواپیما در حال پرواز است، به طور متوسط هر سه دقیقه یکبار، تغییر می‌کند.”

ماسک‌های اکسیژن هوای کافی را در مواقع اضطراری برای شما تامین می‌کنند

همانطور که مهمانداران قبل از پرواز به شما آموزش می‌ دهند، ماسک‌ های اکسیژن در بالای سر قرار دارند و در مواقع اضطراری برای استفاده باز می‌ شوند. شما می‌ توانید برای حداکثر ۱۵ دقیقه اکسیژن لازم را دریافت کنید تا هواپیما بتواند با امنیت کامل فرود بیاید.

آب لوله کشی در هواپیما مملوء از باکتری است

یکی دیگر از دانستنی های جالب هواپیما، داشتن آب پر از باکتری است. برخلاف تصور عموم، برخی از ایرلاین‌ ها آب آشامیدنی را ارائه می‌ دهند که مطابق با استاندارد های قانون آب آشامیدنی نیست. این حقیقت باعث می‌ شود که شما حتی اگر بسیار تشنه باشید هم به سراغ آب خوردن در هواپیما نروید! البته برخی شرکت‌ های هواپیمایی اینگونه نیستند؛ برای مثال خطوط هوایی آلاسکا در رتبه بندی‌ ها، امتیاز سالم ترین آب لوله کشی را از آن خود کرده است. در حالیکه خطوط هوایی جت بلو کثیف‌ ترین آب را دارد.

سرعت هواپیما در حین پرواز

هواپیما با سرعت ویژه‌ ای دل آسمان‌ ها را می‌ شکافد تا شما را به مقصد برساند. شاید کمتر کسی از سرعت هواپیما سوال بپرسد؛ اما باید بدانید که معمولاً هواپیما ها با سرعت 600 مایل در هر ساعت در فراز آسمان‌ های جهان حرکت می‌ کنند. یکی از دانستنی های جالب هواپیما این است که وقتی این وسیله حمل و نقل، در ارتفاع 36000 فوتی زمین قرار می‌گیرد، با سرعت ۵۷۵ مایل در ساعت به حرکت می‌ پردازد.

پتوها در هواپیما دیر به دیر شسته می‌ شوند

یکی از دانستنی های جالب هواپیما که بسیار هم ممکن است برای شما آزاردهنده باشد، این است که شرکت‌ های هواپیمایی به ندرت به شستن پتو ها می‌ پردازند. پتو در زمان سفرهای طولانی مدت که گاه تا یک روز نیز طول می‌کشد، برای مسافران لازم است. اگر خوش شانس باشید و از مسافران اولین پرواز روز شرکت هواپیمایی باشید، می‌ توانید پتوهای تمیز و تازه شسته شده را دریافت کنید. در غیر این صورت معلوم نیست که پتوی داده شده به شما توسط چند نفر استفاده شده است! ایرلاین‌ ها معمولاً پتوها را هر یک ماه یک بار با بخار بالا می‌ شویند.

وعده‌ های غذایی خلبانان با مسافران فرق دارد

غذایی که به مسافران داده می‌ شود، با غذای خلبان و کمک خلبان متفاوت است. یعنی خلبانان هرگز نباید لب به غذای مسافران بزنند! این اتفاق برای حفظ امنیت مسافران و سفر است. برای مثال اگر غذای مسافران مسموم شده باشد، با نخوردن آن غذا توسط خلبان، خلبان می‌تواند در کمال سلامت، سفر را هدایت کند و مسافران را به مقصد برساند. این اقدام از سال ۱۹۸۲ به بعد در پروازها رعایت شد. در همان سال در اثر حادثه‌ای پس از خوردن غذا، به دلیل شباهت غذای مسافران و کارکنان پرواز همگی بیمار شدند و هدایت پرواز با مشکل روبرو شد.

بسیاری از مردم جهان سوار هواپیما نشده‌ اند

شاید در نگاه اول با دیدن این شلوغی فرودگاه‌ ها، تعداد زیاد هواپیما ها و شرکت‌ های هواپیمایی مسافربری متعدد این فکر به ذهنتان خطور کند که تمام مردم دنیا حداقل یک بار هم که شده سوار هواپیما شده‌ اند. اما این تصور بسیار غلط است؛ چرا که براساس آمار ها تنها ۵ درصد از مردم جهان تا به حال سوار هواپیما شده‌ اند یا اینکه با استفاده از این وسیله، سفرهای مکرر را تجربه کرده‌ اند.

اکثر هواپیماهای جهان سفید هستند

یکی از دانستنی های جالب هواپیما، سفید و روشن بودن رنگ این وسیله است. شاید شما دلیل آن را خلق زیبایی و لطافت تصور کنید! اما این مسئله دلیل علمی دارد. همانطور که می‌ دانید رنگ سفید، نور خورشید را بازتاب می‌ کند. این مسئله باعث می‌شود که گرما در هواپیما به حداقل برسد و تشعشعات خورشیدی نتوانند به هواپیما آسیب بزنند. علاوه بر آن اکثر شرکت‌ های هواپیمایی هواپیماهایشان را به رنگ سفید طراحی می‌ کنند تا قسمت‌ هایی از هواپیما که در معرض آسیب گرما هستند، خنک بمانند و نیازی به استفاده از وسایل خنک کننده با هزینه‌ های بالا نباشد.

صندلی‌ های عقب هواپیما از امنیت بیشتری برخوردار هستند

با این وجود که اکثر شرکت‌ های هواپیمایی و اداره هوانوردی فدرال معتقدند که هیچ جای امنی در مواقع حادثه در هواپیما وجود ندارد، تحقیقات نشان می‌ دهند که مسافرانی که در نزدیکی دم هواپیما نشسته‌ اند، ۴۰ درصد بیشتر از مسافرانی که در جایگاه‌ های جلوی هواپیما مستقر گردیده‌ اند، از سقوط هواپیما جان سالم به در می‌ برند.

در هنگام فرود هواپیما، نور کم می‌ شود

یکی دیگر از دانستنی‌ های هواپیما که سوال برانگیز نیز هست، خاموش شدن چراغ هواپیما در هنگام فرود آمدن است. خدمه هواپیما برای اینکه چشم مسافران با نور کم عادت پیدا کند، این کار را انجام می‌ دهند تا در صورت بروز حادثه، با تنظیم شدن نور مسافران بتوانند به سرعت از طریق درب‌ های خروج اضطراری فرار کنند. همانطور که می‌ دانید اگر چراغ‌ های پر نور هواپیما روشن باشد و یک دفعه خاموش شود، در صورت بروز حادثه افراد برای چند لحظه نمی‌ توانند محیط اطراف خود را تشخیص دهند. همین مسئله باعث افزایش خسارات و آسیب به جان مسافران می‌ شود.

خطوط سفید در پشت هواپیما ردپای بخار هستند

احتمالاً خطوط سفید ایجاد شده در پشت هواپیما، هنگام حرکت را دیده باشید. خطوط سفید مسیر های بخار هستند. در واقع وقتی سوخت هواپیما می‌ سوزد، کربن دی اکسید و آب ایجاد می‌ شوند و به صورت قطرات بسیار کوچک در هوا متراکم می‌ شوند که ما آن‌ ها را به صورت خطوط سفید می‌ بینیم. البته اگر دقت کنید، متوجه می‌ شوید که این خطوط به هواپیما نچسبیده‌ اند. این نشان می‌ دهد که تولید بخار زمان بر است و کمی پس از گذر هواپیما از آنجا در آسمان ایجاد می‌ شود.

صندلی‌ های هواپیما کوچک شده‌ اند

اگر تجربه سفر با هواپیما را در قبل از سال ۱۹۹۰ داشته باشید، می‌ توانید این تفاوت را احساس کنید که جای پا و در کل صندلی‌ های هواپیماها آب رفته‌ اند! در حقیقت شرکت‌ های هواپیمایی برای اینکه بتوانند مسافران بیشتری را جابجا کنند و پول بیشتری به جیب بزنند، از حجم صندلی‌ ها کم کرده‌ اند.

 هواپیماها می‌ توانند بار الکتریکی ناشی از رعد و برق را تحمل کنند

شاید یکی از سوال‌ هایی که ذهن شما را درگیر کرده، احتمال سقوط و آسیب دیدن هواپیما در هنگام رعد و برق باشد. اما باید بگویم که به لطف طراحی‌ های جدید هواپیماها، هرگز چنین اتفاقی نمی‌ افتد. در حقیقت هواپیماها جوری طراحی شده‌ اند که بار الکتریکی ناشی از صاعقه بتواند از آن‌ ها رد شود؛ در نتیجه هیچ آسیبی به هواپیما وارد نمی‌ شود.

جعبه سیاه هواپیما واقعا سیاه نیست

در صورت سقوط، ممکن است که جعبه سیاه هواپیما که به عنوان Flight Data Recorder نیز شناخته می‌ شود، سالم بماند. تمام داده‌ ها و اطلاعات پرواز در جعبه سیاه هواپیما ذخیره می‌ شود. زمانی که جعبه سیاه بهبود یابد، متخصصین می‌ توانند با استفاده از آن، به کشف علت وقوع حادثه بپردازند. اما یک دانستنی جالب هواپیما این است که “جعبه سیاه” در واقعیت اصلا سیاه نیست. در حقیقت این ضبط کننده‌ های اطلاعات، با رنگ نارنجی روشن مقاوم در برابر حرارت ساخته می‌ شوند تا مکان یابی آن‌ ها آسان‌ تر شود.

در هنگام پرواز در آسمان به فضا نزدیک نیستید

در هنگام پرواز در آسمان به فضا نزدیک نیستید

بسیاری از مردم فکر می‌ کنند هنگامی‌ که در هواپیما نشسته‌ اند، به فضا بسیار نزدیک هستند اما این تصور اشتباه است. شما تنها بخش کوچکی از مسافت زیاد زمین تا فضا را طی می‌ کنید. در واقع با پرواز در آسمان‌ ها فقط می‌ توان حدود 12% کل مسیر را پیمود. این مسئله فاصله زیاد ما با ستاره‌ ها را نشان می‌ دهد.

هواپیماها مخزن بنزین بسیار بزرگتری از اتومبیل دارند

یکی از دانستنی های جالب هواپیما این است که یک مخزن بنزین بوئینگ 747 می‌تواند 48445 گالن سوخت را در خود جای دهد که 3066 برابر بیشتر از بنزینی است که می‌ توانید در مخزن بنزین تویوتا کمری ذخیره کنید. البته، تمام این سوخت در طول یک پرواز استفاده نمی‌ شود. به طور متوسط در هر مایل پرواز، پنج گالن سوخت مصرف می‌ شود، به این معنی که یک سفر 2475 مایلی از نیویورک تا لس آنجلس، فقط کمی بیش از یک چهارم بنزین باک را مصرف می‌کند!

قدیمی‌ ترین شرکت هواپیمایی بیش از 100 سال عمر دارد

ایرلاین هلندی KML قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی جهان است که در آمستردام قرار دارد. این شرکت هواپیمایی از سال 1919 تاسیس شده است و به مسافران خدمات زیادی را ارائه کرده است. البته امروزه هواپیماهای جدید و پیشرفته‌ تر جایگزین طیاره‌ های قدیمی و فرسوده‌ شده‌ اند.

جمع بندی

بدون شک، پی بردن به دانستنی های جالب هواپیما بسیار لذت بخش است؛ زیرا شما را با حقایقی آشنا می‌ کند که تا قبل از مطالعه آنها، در موردشان هیچ اطلاعی نداشتید. خواندن مطالبی مانند این مطلب از هارا گدیم باعث می‌شود که اگر مجدداً موفق به سفر هوایی شدید، با اطلاعات بیشتری وارد هواپیما شوید. در کل این دانستنی‌ ها زیاد هستند. ما سعی کردیم تعدادی از جالب‌ ترین آن‌ها را برای شما جمع آوری کنیم.

 برخی از سوالات متداول

 ماسک‌ های اکسیژن چه زمانی بیرون می‌ آیند؟

ماسک‌ های اکسیژن در مواقع اضطراری یعنی زمانی که فشار داخل کابین تغییر کند، بیرون می‌ آیند و قابل استفاده هستند.

چرا هنگام پرواز غذاها برایمان بی‌ مزه هستند؟

شما در هنگام پرواز، 30% سخت‌ تر طعم شور را از شیرین تشخیص می‌ دهید.

شرایط پذیرفتن افراد به عنوان مهماندار چیست؟

داشتن وزن حداکثر ۵۲ کیلوگرم، داشتن مدرک پرستاری و متاهل نبودن برخی از شرایط اولیه استخدام مهمانداران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا