سایت دکتر شهاب اناری
استان هرمزگانایران گردی

جاهای دیدنی بندرعباس

سایت ایمن باشی

جاهای دیدنی بندر عباس در کنار فعالیت ‌های مهم اقتصادی و تجاری این منطقه باعث شده است مرکز استان هرمزگان به یکی از شهرهای مهم ایران تبدیل شود. سفر به جنوب ایران و بندر عباس می‌ تواند از جذاب ‌ترین سفرهای شما باشد زیرا در این منطقه آثار تاریخی و اماکن طبیعی بسیار زیبا و منحصر بفردی وجود دارد که بازدید از آنها لحظات خاطره انگیزی را برایتان رقم خواهد زد. اگر قصد سفر به بندرعباس را دارید، پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مطلب از هارا گدیم به طور کامل با جاذبه های گردشگری مهمترین بندر کشور آشنا شوید.

سفر به دل تاریخ با جاهای دیدنی بندرعباس

جاذبه های تاریخی بندرعباس نشان دهنده پیشینه و قدمت این شهر هستند. بندرعباس به عنوان مرکزی حیاتی جهت تجارت دریایی ایران از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است. به همین خاطر می توان شاهد آثار و اماکنی در آن بود که از دوران های مختلف و حکومت های گوناگون به یادگار مانده اند. بازدید از این جاهای دیدنی شما به را به دل تاریخ می برد و می توانید سفری جذاب به گذشته های بندرعباس داشته باشید.

مسجد جامع اهل سنت

اگر کمی اهل دل بوده و به دنبال تجربه یک حال و هوای معنوی و آرامشبخش هستید، فرصت بازدید از مسجد جامع اهل سنت بندرعباس را از دست ندهید. این مسجد که با نام مسجد جامع دلگشا نیز شناخته می شود، دارای محیطی دنج و آرام، معماری شگفت انگیز و چشم انداز بی نظیر به خلیج همیشه فارس است. می توانید با ورود به مسجد جامع لحظه ای را برای خلوت با خویش بیابید و از حسی که از این مکان می گیرید لذت ببرید.

مسجد جامع اهل سنت یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری بندرعباس است که قدمتی 250 ساله دارد. این مسجد که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است، معماری باشکوهی دارد. شما می توانید در این مسجد دو طبقه که 20 درب ورودی دارد، یک مناره بلند و یک صحن با 12 ستون رفیع را مشاهده کنید که از طرح قدیمی باقی مانده اند.

مسجد جامع دلگشا چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و هم اکنون به عنوان یکی از اماکن مذهبی و پایگاه های اصلی برگزاری نماز جماعت به ویژه نماز جمعه اهل سنت بندرعباس شناخته می شود. تزئنیات داخلی مسجد نیز برگرفته از معماری ایرانی اسلامی بوده و حس آرامش و زیبایی خاصی را منتقل می کنند. بازدید از مسجد جامع اهل سنت بندعباس می تواند به یکی از خاطره انگیزترین لحظات شما در سفر تبدیل شود.

حمام گله داری

حمام گله داری

در میان آثار تاریخی به جای مانده در ایران، حمام های سنتی جایگاه ویژه ای دارند. زیرا علاوه بر معماری زیبا، بازدیدکنندگان را با فرهنگ و رسومات مردمان گذشته برای استحمام آشنا می کنند. حمام گله داری نیز یکی از مهمترین جاهای دیدنی بندرعباس است که یادگاری از دوران قاجاریه می باشد.

این اثر تاریخی توسط یکی از تاجران سرشناس و خیر آن زمان به نام «شیخ احمد گله داری» ساخته شده است. حمام گله داری از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده و همیشه اوقات شلوغ می شده است. این حمام در سال های 1333 تا 1338 مورد بازسازی قرار می گیرد و تا سال 1340 مردم از آن استفاده می کردند. اما با لوله کشی شهری و آمدن حمام ها به منازل، این مکان متروکه و غیرقابل استفاده می شود.

درنهایت در سال 1370 حمام گله داری به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار می شود. پس از مرمت و ثبت در فهرست آثار ملی ایران به عنوان یک جاذبه گردشگری، بازدید از این حمام تاریخی برای عموم مردم آزاد می گردد.

معماری حمام گله داری بندرعباس به سبک معماری حمام های ایرانی مناطق کویری است. سنگ های اسفنجی با قابلیت بالای جذب رطوبت، آجر فرش و ساروج محلی بیشترین مصالحی هستند که برای ساخت این مکان مورد استفاده قرار گرفتند. برای تامین روشنایی حمام در قسمت های مختلف آن روزنه هایی در سقف تعبیه شده است. این روزنه ها علاوه بر راه عبور نور به داخل مجموعه، به عنوان تنظیم کننده دما و رطوبت و تهویه فضای داخلی حمام نیز عمل می کردند.

حمام گله داری دارای بخش های مختلفی است که شامل بینه، سربینه، میاندر، گرمخانه و خزینه می شود. آب مورد نیاز حمام گله داری نیز از یک چاه با عمق 10 متر تامین می شده است که همچنان وجود دارد. این آب وارد خزینه شده و پس از گرم شدن توسط آتشدان های مخصوص به وسیله کانال ها به قسمت های مختلف حمام منتقل می گشت.

معبد هندوها

معبد هندوها

بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین شهرهای تجاری ایران در گذشته میزبان بازرگانان زیادی بود. در دوران های مختلف تجار کشورهای مختلف به ویژه هند به بندرعباس رفت آمد و نموده و برخی از آنها در این شهر ساکن می شدند. از این رو می توان آثاری از حضور هندی ها را در فرهنگ، بناها و ساختمان های مختلف، غذاها، رسومات و … بندرعباس مشاهده کرد.

معبد هندوها یکی از متفاوت ترین جاهای دیدنی بندرعباس محسوب می شود که توسط کمک های مالی تجار هندی و با کمک محمد حسن خان سعد الملک، حاکم وقت بندرعباس، ساخته شده است. قدمت این بنای شگفت انگیز با معماری جالب به سال 1310 هجری قمری برابر با 1270 هجری شمسی بازمی گردد.

پس از اینکه هندی ها بندرعباس را ترک کردند، این مکان کم کم مخروبه و متروکه شد تا اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طی اقدامات مختلف آن را مورد بازسازی و مرمت قرار داد. معماری ساختمان ترکیبی از سبک معماری ایرانی و هندی است که دارای پلان چهارگوش با یک گنبد خاص و حجره ها و راهروهای مختلف می باشد. در داخل اتاق اصلی و حجره ها از نقاشی های بسیار زیبا و هنرمندانه ای برای تزئینات استفاده شده است که جلوه دیگری به این معبد بخشیده اند.

عمارت کلاه فرنگی

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی یکی دیگر از جاذبه های تاریخی بندرعباس است که قدمتی دیرینه دارد. این بنای منحصربفرد که به خاطر شباهت به کلاه های مردم اروپا به کلاه فرنگی شهرت یافته است، متعلق به دوران صفویه می باشد.

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس در زمان های مختلف جایگاه ویژه ای داشته و به عنوان گمرک و محل مرکزی تجارت شناخته می شد. طبقه اول این ساختمان به نگهداری کالاها اختصاص یافته بود و از طبقه دوم آن برای تشکیلات اداری استفاده می کردند. بر فراز طبقه دوم ساختمانی با طرح هشت گوش وجود دارد که از چوب ساخته شده و در وسط آن گنبدی مخروطی خودنمایی می کند. دو حیاط با آب انبارهای متعدد و فضایی وسیع نیز دیگر بخش های عمارت کلاه فرنگی محسوب می شوند.

قلعه فین

قلعه فین بندرعباس

اگر دوست دارید در سفر به بندرعباس لحظاتی را در تاریخ سپری کنید، باید به سراغ قلعه باستانی فین بروید. این قلعه اسرارآمیز که متعلق به دوره میانی اسلام همزمان با حکومت ایلخانی و تیموری است، از ارزش تاریخی بالایی برخوردار می باشد.

قلعه فین در گذشته به عنوان یک مکان نظامی برای دفاع از حملات دشمنان مورد استفاده قرار می گرفته است. براساس تحقیقات کارشناسان و باستان شناسان این ارگ تقریبا ابعادی در حدود 200 در 300 متر داشته و از برج های استوانه ای شکل و بخش های مختلفی برخوردار بوده است.

متاسفانه بر اثر عوامل مختلف طی سالیان دراز مانند زلزله بخش قابل توجهی از قلعه فین تخریب شده است و امروزه تنها بقایای اندکی از آن قابل مشاهده است. اما باز هم با ورود به این منطقه و قدم زدن در میان خرابه های این ارگ می توانید ساعاتی را در تونل زمان سفر کنید و با زندگی مردمان گذشته و نحوه دفاع آنها از خود آشنا شوید.

حمام گپ

حمام گپ بندرعباس

از دیگر آثار تاریخی که در لیست جاهای دیدنی بندرعباس قرار دارد، می توان به حمام گپ اشاره کرد. این حمام تاریخی که با نام حمام بزرگ نیز شناخته می شود، متعلق به دوران قاجار است. جالب است بدانید که حمام بزرگ بندرعباس از زمان احداث تا دوره پهلوی و دهه 1350 فعال بوده و مردم از آن استفاده می کردند.

سیستم آبرسانی این حمام در گذشته مانند سایر حمام های تاریخی بوده اما با راه اندازی لوله کشی شهری در دوره پهلوی دوم، این حمام سنتی به تاسیسات لازم مجهز شد و در بخش هایی از آن دوش هایی قرار گرفت. حمام گپ به عنوان یک اثر تاریخی با ارزش در سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

محله باستانی سورو

برای علاقمندانی که می خواهند در سفر به بندرعباس با زندگی و آداب و رسوم مردم بومی این شهر آشنا شوند، محله باستانی سورو بهترین گزینه است. این محله یکی از جذابترین جاهای دیدنی بندرعباس است که از دیرباز به عنوان سکونت گاهی مهم شناخته می شود.

با توجه به کشف سکه های قدیمی مختلف از دوران های گوناگون در سورو، کارشناسان بر این باورند که این محله در گذشته به عنوان مکان اصلی ضرب سکه مورد استفاده قرار می گرفته است. بافت تاریخی محله سورو که در روزگاران قدیم میزبان نخلستان های وسیع و زیبایی بوده، می تواند شما را شگفت زده کند. حتما در سفر به بندرعباس زمانی را به قدم زدن در این محله قدیمی اختصاص دهید.

مسجد ناصری

استفاده از مصالح هندی مانند چوب مخصوص صندل و ترکیب معماری ایرانی-اسلامی با معماری سنتی جنوب، مسجدی منحصربفرد و فوق العاده زیبا را خلق کرده که به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی بندرعباس شناخته می شود. مسجد ناصری جزو آثار به یادگار مانده از 100 سال پیش است که همچنان زیبایی خود را حفظ کرده و گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند.

می توانید هنر معماری ایرانی را در مسجد ناصری بندرعباس ببینید که دارای گنبدی با اسکلت چوبی و تزئینات داخلی چشم نوازی است. کاشی کاری های رنگی با طرح های ظریف به شکل گل و خط و رسم نگاه شما را خیره می کند. گچبری های مسجد ناصری را می توان جزو زیباترین تزئینات داخلی مکان های تاریخی در جنوب کشور قرار داد. پیشنهاد می کنیم حتما در برنامه سفر خود بازدید از این اثر تاریخی تماشایی را در نظر بگیرید.

پل لاتیدان

در غرب بندرعباس و در مسیر رودخانه کول، بقایای پلی تاریخی به چشم می خورد که متعلق به دوران صفویان است. پل لاتیدان جزو طولانی ترین پل های تاریخی کشور است که در زمان شاه عباس و جنگ با پرتغالی ها ساخته شده است.

از این پل برای جابجایی نیروها و اعزام آنها به میدان جنگ استفاده می شده که پس از بیرون راندن پرتغالی ها، به محل عبور و مرور کاروان های تجاری تبدیل شد. برخلاف اکثر پلهای دوره صفویه که آجری هستند، برای ساخت پل لاتیدان از سنگ های مختلف و ساروج محلی مخصوص استفاده شده است. همین امر موجب استحکام بالا و ماندگاری آن تا الان شده است.

آب انبارهای برکه باران

در لیست جاذبه ها و آثار تاریخی بندرعباس، 5 آب انبار منحصربفرد وجود دارد که با نام «برکه های باران» شناخته می شوند. این آب انبارها در گذشته محل اصلی نگهداری و تامین آب مورد نیاز شهر و کاروان های عبوری محسوب می شدند. سازه برکه های باران از سنگ و ملات ساروج ساخته شده اند و دارای چهار دهانه اصلی جهت ذخیره آب هستند.

قدمت این آب انبارها با معماری جذاب و گنبدهای زیبا به دوره صفویه بازمی گردد. گفته می شود در زمان پهلوی دوم این آب انبارها محلی برای تفریح ملکه وقت فرح پهلوی بوده است. امروزه یکی از برکه های باران بندرعباس به محل آمفی تئاتر تبدیل شده است که در آن برنامه های مختلف فرهنگی انجام می شود و مابقی آنها به عنوان جاذبه توریستی قابل بازدید هستند.

موزه های بندر عباس

برای آشنایی با گذشته یک شهر و فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن باید به سراغ موزه ها بروید. اشیا و دیدنی های موزه هرکدام قصه ای برای گفتن دارند و با تماشای آنها می توانید سیری در تاریخ داشته باشید. موزه های بندرعباس به عنوان بخش مهمی از دیدنی های این شهر شما را با زندگی مردمان پیشین آشنا می سازند. از مهمترین موزه های این بندر مهم در جنوب کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موزه آب

یکی از بناهای تاریخی بندرعباس متعلق به دوران صفویه پس از بازسازی بسیار زیبا به محل موزه ای خاص تبدیل شده است که با نام موزه آب شناخته می شود. هنگام بازدید از موزه آب می توانید شناخت بسیار خوبی از تلاش و سختکوشی مردمان بومی این منطقه در گذشته، جهت حفر چاه آب و قنات، بدست آورید.

در این موزه اشیا و ابزار مختلفی در معرض نمایش قرار دارند که مربوط به آب می باشند. شما می توانید در این موزه انواع کوزه و خمره نگهداری آب، پایه مشک، ابزار حفاری چاه و قنات، ظروف سنگی منحصربفرد و … را مشاهده کنید.

موزه مردم شناسی خلیج فارس

موزه مردم شناسی خلیج فارس یکی از بزرگترین موزه های جنوب کشور است که جزو جاهای دیدنی بندرعباس محسوب می شود. این موزه که یک دهه از افتتاح آن می گذرد، شامل اشیا باستانی و با ارزشی است که متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد تا دوره پهلوی هستند.

ساختمان چند طبقه این موزه با زیربنای 2400 مترمربع دارای بخش های مختلفی است که هرکدام به نوعی گوشه ای از زندگی و تاریخ این سرزمین را به نمایش گذاشته اند. طبقه اول موزه خلیج فارس بندرعباس به فضاهای عمومی، خدماتی، اداری، کتابخانه و نمایشگاه اختصاص یافته است.

بخش مردم شناسی این موزه در طبقه دوم قرار دارد و اشیا باستانی در طبقه سوم در معرض نمایش قرار گرفته اند. یکی از ویژگی های جالب این موزه قرار گرفتن یک لنج بزرگ در وسط ساختمان است که قطعا در بدو ورد نگاه شما را به خود خیره می کند. بزرگی این لنج در حدی است که بادبان های مرتفع آن تا طبقه سوم می رسند.

موزه حیات وحش

از جذابترین موزه های بندرعباس می توان به موزه حیات وحش اشاره کرد. این موزه جهت معرفی گونه های مختلف گیاهی، جانوری، سنگ و فسیل و آموزش و حفظ تنوع زیستی بندرعباس تاسیس شده است. در موزه حیات وحش می توانید 83 گونه جانوری مانند پستانداران، پرندگان، ماهی ها، اسفنج ها، مرجان ها، خارتنان و انواع صدف ها را مشاهده کنید.

یکی از دیدنی های جالب این موزه اسکلت نهنگی بزرگ است که قطعا با دیدن آن شگفت زده خواهید شد. در این موزه علاوه بر مواردی که ذکر شد، شما می توانید با مناطق حفاظت شده گنو، حرا، جزایر فارو، پناهگاه حیات وحش شیدور، سازه های زمین شناسی، دشت طارم طاشکوئیه و اکوسیستم تالابی ساحل دریا آشنا شوید.

جاهای دیدنی بندرعباس و گشت و گذاری در طبیعت

جاهای دیدنی بندرعباس به آثار تاریخی و امکان به جای مانده از دوران های گذشته و موزه ها محدود نمی شود. شما می توانید در سفر به جنوب کشور و مهمترین بندر ایران از گشت و گذار در طبیعت منحصربفرد و شگفت انگیز نیز لذت ببرید. بازدید از جاذبه های طبیعی بندرعباس که هرکدام از ویژگی های خاص و زیبایی فوق العاده ای برخوردارند، خاطراتی به یادماندنی از سفر برایتان رقم می زنند.

غار خرسین

برای دوستداران طبیعت بازدید از جاذبه های طبیعی همیشه جزو لذت بخش ترین بخش های سفر محسوب می شود. غار خرسین یکی از متفاوت ترین جاهای دیدنی بندرعباس است که به عنوان یک غار نمکی عجیب و فوق العاده زیبا شناخته می شود.

این غار در کوهی نمکی یا گنبدی نمکی واقع شده و جزو معدود غارهای نمکی دست نخوره جنوب کشور محسوب می شود. ارتفاع دهانه این غار سه متر و عرض آن چهار متر است. اگر قصد پیمایش طول 178 متری غار خرسین را دارید، باید نهایت احتیاط را به جا آورید؛ زیرا سنگ های نمکی این کوه ناپایدار و سست بوده و پیشروی در آن باید با دقت و البته با استفاده از تجهیزات کامل و کمک راهنمای حرفه ای انجام شود.

چشمه آب گرم گنو

چشمه های آب گرم با خاصیت درمانی از گذشته تاکنون مورد توجه بوده اند و با پیشرفت صنعت گردشگری به مقاصدی جذاب تبدیل شده اند. چشمه آب گرم گنو یکی از محبوبترین جاذبه های توریستی بندرعباس است که در فاصله کمی از شهر قرار گرفته و میزبان علاقمندان زیادی به ویژه در فصل زمستان می باشد.

در منطقه حفاظت شده کوه گنو چشمه های آب گرم متعددی وجود دارد که معروفترین آنها مجموعه آب درمانی گنو است. شما می توانید علاوه بر سپری کردن لحظاتی آرامشبخش در این آب گرم، از امکانات تفریحی و گردشگری مختلفی در این منطقه استفاده کرده و سفر خود را لذت بخش تر کنید.

آب این چشمه به خاطر داشتن مواد معدنی مختلف برای درمان بیماری های پوستی، دردهای استخوان و مفاصل و بیماری های تنفسی بسیار مناسب است. حتی اگر مبتلا به هیچ بیماری هم نباشید، می توانید برای رفع خستگی و تجربه ساعاتی دل انگیز به آبگرم گنو بندرعباس بروید.

روستای سیاهو

در فاصله 85 کیلومتری شمال بندرعباس روستایی به نام سیاهو قرار دارد که بهترین گزینه برای سپری کردن اوقاتی خوش و به یادماندنی در طبیعت محسوب می شود. سیاهو منطقه ای سرسبز با رودخانه ای جذاب و پوشش گیاهی دل انگیزی است. شما می توانید در این روستا درختان نارنگی، پرتقال، خرما، پرتقال و … را ببینید.

تماشای طبیعت چشم نواز این منطقه و منظره های زیبا از کوه، رودخانه، نخلستان و باغات سیاهو و دره داماش لذت سفر شما را چندین برابر می کند. آب و هوای مطبوع و معتدل و پاک سیاهو موجب شده در فصول گرم گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی که به دنبال رهایی از هیاهو و شلوغی شهر هستند، به این روستای دوست داشتنی سفری یکروزه داشته باشند.

تفریحی به یادماندنی در جاهای دیدنی بندرعباس

شاید شما هم دوست داشته باشید پس از بازدید مکان های مختلف بندرعباس مانند آثار تاریخی و جاهای دیدنی طبیعی لحظاتی را به استراحت و تفریح اختصاص دهید. سواحل و پارک های این شهر جنوبی می توانند این امکان را برای شما فراهم کنند تا اوقات خوشی را سپری کنید.

پارک ساحلی سورو

از میان سواحل متعدد در بندرعباس، ساحل سورو جذابیت و محبوبیت بیشتری دارد. پارک ساحلی سورو را می توان بهترین مکان تفریحی بندرعباس از نظر ساکنین این شهر و گردشگران دانست. شما می توانید در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس، لحظات شاد و دل انگیزی را همراه خانواده و دوستان خود تجربه کنید.

قطعا تماشای جوش و خروش دریا و عبور مرور کشتی های کوچک و بزرگ می تواند ساعاتی شما را سرگرم کند. در این پارک ساحلی امکانات رفاهی مناسبی همچون میز و نیمکت، آلاچیق و استراحتگاه و تفریحات متنوعی مانند فضای بازی کودکان در نظر گرفته شده است.

پار ک ساحلی غدیر

سفر به بندرعباس و سواحل رویایی خلیج همیشه فارس بدون شنا کامل نمی شود. اگر دوست دارید لذت آب تنی در دریای شگفت انگیز جنوب را تجربه کنید، باید به سراغ پارک ساحلی غدیر بروید. در این پارک امکان شنا در محوطه ای امن فراهم شده است. همچنین شما می توانید از تفریحاتی همچون والیبال و فوتبال ساحلی و دوچرخه سواری در جوار این ساحل لذت ببرید.

باغ پرندگان

باغ پرندگان یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرعباس است که می تواند میزبان لحظاتی خوش و خاطره انگیز باشد. در این باغ که مساحتی در حدود 6 هکتار دارد، می توانید 90 گونه پرنده را از نزدیک تماشا کنید. باغ پرندگان که محل زندگی پرندگانی همچون شترمرغ، انواع کبوتر، طاووس، مرغ ماهیخوار، عقاب، شاهین و … است، جذابیت خاصی برای کودکان دارد.

بنابراین اگر به همراه خانواده به بندرعباس سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از این باغ دوست داشتنی را از دست ندهید. در باغ پرندگان امکانات رفاهی مناسبی نیز مانند فضاهای استراحت وجود دارد.

جاهای دیدنی بندرعباس و تجربه خریدی لذت بخش

لذت سفر به بندر عباس با خرید از بازارهای جذاب جنوب کشور تکمیل می شود. بازارگردی و گشت و گذار در مراکز خرید برای برخی از گردشگران بهترین بخش سفر است. پس اگر شما هم از عاشقان خرید کردن هستید حتما باید به سراغ بازارهای سنتی و مجتمع های تجاری لوکس بندرعباس بروید تا لحظات به یاماندنی را تجربه کنید.

بازار قدیم

با قدم زدن در بازار قدیم بندرعباس می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی به خوبی آشنا شوید. این بازار قدیمی و شلوغ یکی از دیدنی ترین بخش های بندرعباس محسوب می شود که در آن اجناس و کالاهای متنوعی عرضه می شود. می توانید در بازار سنتی انواع سوغاتی، صنایع دستی، خوراکی های خوشمزه محلی، پوشاک و لوازم مختلف را تهیه کنید.

بازار لاری ها و اوزی ها

بازار لاری ها و اوزی ها با قدمتی 300 ساله یکی از اصلی ترین و محبوبترین بازارهای بندرعباس به شمار می رود. حال و هوای خاص این بازار به شما حسی دلنشین می دهد و می توانید خود را در حال خرید و گشت و گذار در زمان های قدیم تصور کنید.

تماشای رفت و آمد مردم محلی با پوشش سنتی و لباس های رنگارنگ در این بازار می تواند تا همیشه تصویری ماندگار در ذهن شما باشد. در این بازار به قول معروف از سیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود. بنابراین قصد خرید هر کالا و جنسی را دارید خیالتان راحت باشد.

بازار ماهی فروشان

حتی اگر از طرفدارن ماهی و غذاهای دریایی هم نیستید، پیشنهاد می کنیم در سفر به بندرعباس از بازار ماهی فروشان این شهر بازدید کنید. شور و حالی که در این بازار جریان دارد قطعا حس خوبی را به شما منتقل می کند و از گشت و گذار در آن لذت خواهید برد.

این بازار دوست داشتنی عظمت حیات آبی خلیج فارس را به شما نشان خواهد داد. می توانید ماهی های ریز و درشت در انواع مختلف را در بازار ماهی فروشان مشاهده کنید که برخی از آنها جزو خوشمزه ترین ماهیان کشور محسوب می شوند. ماهی هایی همچون شوریده، حلوا، سنگسر، هوور، مقوا و … که می توانند تبدیل به هیجان انگیزترین وعده های غذایی تبدیل شوند.

بازار مرکزی

بازار مرکزی یا همان سیتی سنتر یکی از محبوبترین بازارهای بندرعباس است که می توانید خریدی جذاب و لحظات مفرحی را در آن داشته باشید. این مرکز خرید بزرگ دارای بیش از 500 غرفه است که به فروش اجناس و محصولات مختلف اختصاص یافته اند.

اگر به دنبال کالاهای لوکس و برند هستید، در سیتی سنتر می توانید انواع آنها را پیدا کنید. در این بازار از موبایل و لوازم الکترونیکی گرفته تا پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و … با کیفیت های عالی و قیمت های متفاوت عرضه می شوند.

در سیتی سنتر بندرعباس امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به رستوران، کافی شاپ، فضای بازی کودکان، پارکینگ، و … اشاره کرد.

مرکز خرید ستاره جنوب

اگر به دنبال یک مرکز خرید شیک و لاکچری در بندرعباس هستید، بدون شک باید به سراغ ستاره جنوب بروید. مجتمع تجاری ستاره جنوب که در نزدیکی ساحل و خیابان طالقانی قرار دارد، یکی از محبوبترین جاهای دیدنی بندرعباس محسوب می شود. امکان ندارد گردشگری سفر به بندرعباس را انتخاب کند و در بازارگردی خود سری به پاساژ ستاره جنوب نزند.

در این مرکز خرید چند طبقه شما می توانید انواع کالاها و اجناس را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. اگر دوست داشتید لحظاتی را به استراحت بپردازید، رستوران و کافی شاپ ستاره جنوب بهترین گزینه هستند. می توانید پس از نوش جان کردن یک وعده غذای دلچسب جنوبی یا صرف یک فنجان قهوه، برای تفریح و سرگرمی نیز به شهربازی و بیلیارد و بولینگ مجتمع سری بزنید.

چرا باید از جاهای دیدنی بندرعباس دیدن کنیم؟

در گذشته وقتی صحبت از سفر به جنوب کشور و بندرعباس می شد، شاید تنهای چیزی که به ذهن افراد خطور می کرد، خرید ارزان بود. اما با توسعه و رشد صنعت گردشگری و شناخته شدن بیش از پیش جاذبه های توریستی مختلف بندرعباس، امروزه مسافران زیادی در سفر به جنوب کشور دوست دارند تجربه ای متفاوت از گشت و گذار در بندرعباس داشته باشند.

جاهای دیدنی بندر عباس این امکان را به شما می دهند تا با تاریخ پربار و فرهنگی غنی این منطقه به خوبی آشنا شوید و علاوه بر لذت بردن از بازارگردی و خرید، با بازدید از جاذبه های طبیعی و تفریح در سواحل خلیج فارس، خاطراتی فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا