دانستنی های سفر

بلیط لحظه آخری چیست؟

همه ما دوست داریم تا با یک برنامه از پیش تعیین شده برای سفر خود آماده شویم. اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که فرد مجبور می‌شود بدون برنامه ریزی سفر خود را آغاز کند. در چنین شرایطی خریداری بلیط لحظه آخری که به عنوان بلیط پای پرواز نیز شناخته می‌شود، گزینه بسیار مناسبی است.

در این مقاله هارا گدیم قصد داریم در رابطه با بلیط لحظه آخری پرواز صحبت کنیم. و اطلاعاتی را که نیاز است از این بلیط‌ها بدانید، در اختیارتان قرار دهیم.

خرید بلیط لحظه آخری

برای درک بهتر بلیط‌ های پای پرواز، نیاز است تا ابتدا کمی در رابطه با بلیط‌های چارتر شده صحبت کنیم. گاهی آژانس‌های مسافربری یا شرکت‌های هواپیمایی و ارگان‌های خاصی تعداد یا کل صندلی‌های یک هواپیما را اجاره می‌کنند. و با قیمتی پایین‌تر به مسافران می‌فروشند. این بلیط‌ها که بلیط‌های چارتر شده نامیده می‌شوند به دلیل دارا بودن هزینه مناسب‌تر نسبت به بلیط‌های معمولی از طرفداران بسیاری برخوردار می‌باشند.

شرکت یا ارگان مربوطه برای جلوگیری از ضررهای احتمالی نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تمامی صندلی‌های چارتر شده را با مسافران پر کند. همین موضوع باعث می‌شود تا هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر شویم، قیمت بلیط چارتر نیز افت پیدا کند.

البته این نکته را نیز به یاد بسپارید که در اوج سفر به دلیل پر شدن صندلی‌های چارتر شده ممکن است هیچ گاه شاهد کاهش قیمت بلیط نباشیم.

حال فرض کنید که چارتر کننده، چند مدت قبل از پرواز مطلع می‌شود که تعدادی از بلیط‌هایش به فروش نرفته است. این بلیط‌ها که در اصطلاح بلیط‌های لحظه آخری در نظر گرفته می‌شوند با قیمتی متفاوت‌تر از دیگر بلیط‌های چارتر شده به فروش می‌رسند.

اگر برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود انجام نداده‌اید، و به یکباره تصمیم به ترک منزل گرفته‌اید، خریداری این بلیط‌ها می‌تواند نقش بسیاری در کاهش هزینه‌های سفر شما داشته باشد.

خرید بلیط لحظه آخری داخلی

اگر قصد دارید به یکی از شهرها و استان‌های کشور عزیزمان ایراد سفر کنید اما به یکباره تصمیم به خرید بلیط گرفته‌اید، می‌توانید نیم نگاهی نیز به بلیط‌های لحظه آخری داخلی داشته باشید. این بلیط‌ها که معمولا ۲۴ ساعت قبل از سفر با قیمتی بسیار مناسب در اختیار مسافران قرار داده می‌شود، بهترین راه حل برای کاهش هزینه‌های سفر است.

منتظر ماندن برای یافتن بلیط‌های لحظه آخر اقدام عاقلانه‌ای نیست. بنابراین اگر شانس خرید بلیط‌های چارتر و لحظه آخر را به دست نمی‌آورید، بهتر است از بلیط‌های سیستمی استفاده کنید.

خرید بلیط لحظه آخری خارجی

خبر خوب اینکه بلیط‌های لحظه آخری تنها به سفرهای داخلی اختصاص نمی‌یابند. امکان خریداری این بلیط‌ها در سفرهای خارجی نیز فراهم است. اما این بلیط‌ها بر خلاف بلیط‌های لحظه آخری داخلی از یک هفته قبل از پرواز عرضه می‌شوند. دلیل این موضوع را می‌توان با نیاز به برنامه ریزی برای تجربه سفرهای خارجی توجیه کرد.

با خرید این بلیط‌ ها می‌توان هزینه سفرهای خارجی خود را تا بیشتر از پنجاه درصد کاهش داد.

قیمت بلیط لحظه آخری

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مطرح می‌شود این است که قیمت بلیط لحظه آخری چقدر است؟ و فرد با خریداری این بلیط‌ها چقدر می‌تواند هزینه سفر خود را کاهش دهد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه این بلیط‌ها بسته به تعداد بلیط‌های باقی مانده متفاوت است. قطعا هر چه تعداد این بلیط‌های باقی مانده بیشتر باشد، شاهد کاهش زیادتر قیمت بلیط خواهیم بود.

به طور معمول قیمت این بلیط‌ها تا ۵۰ درصد کمتر از بلیط‌های معمولی است. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا تقاضا برای یافتن و خریداری این بلیط‌ها افزایش یابد. و افراد زیادی ترجیح دهند با خرید این بلیط‌ها هزینه‌های سفر خود را به طور قابل توجه‌ای کاهش بخشند.

مسیر های بلیط لحظه آخری

مسیر های بلیط لحظه آخری

از دیگر سوالات در تکرار مسافران می‌توان به کنجکاوی افراد در رابطه با مسیرهای بلیط لحظه آخری اشاره کرد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ محدودیتی برای مسیر سفر در بلیط‌های لحظه آخری تعریف نشده است. این بلیط‌ها برای تمامی شهرها و کشورها موجودند. آنچه که مهم است یافتن فرصت خرید است. قیمت‌های باورنکردنی این بلیط‌ها باعث می‌شود تا چندین ساعت پس از رونمایی خبری از آن‌ها نباشد. و تمامی‌شان به فروش برسند.

اگر چه یافتن این بلیط‌ها برای تمامی مسیرهای هوایی در سراسر جهان امکان پذیر است اما برخی از مسیرهای پرطرفدار دارای بلیط‌های چارتری و لحظه آخری بیشتری می‌باشند. برخی از مهم‌ترین این مسیرها عبارتند از:

بلیط‌ های لحظه آخری کربلا

هر ساله با نزدیک‌تر شدن به ماه محرم شاهد شرکت‌های هواپیمایی مختلفی هستیم که به عرضه بلیط‌های لحظه آخری کربلا و عراق می‌پردازند. استقبال زائران از این دسته بلیط‌ها باعث می‌شود تا بلیط‌های عرضه شده تنها برای چندین ساعت موجود باشند. و با گذشت مدت زمانی کوتاه تمامی بلیط‌های چارتری باقی مانده یا به عبارتی همان بلیط‌های لحظه آخری به فروش روند.

بلیط لحظه آخری ترکیه

بلیط لحظه آخری ترکیه از پرطرفدارترین بلیط‌های موجود در ایران هستند که بیشتر در فصل بهار و تابستان به فروش می‌رسند. یافتن این بلیط‌ها نباید کار سختی باشد چرا که هر ساله تورهای گردشگری و شرکت‌های مسافرتی بسیاری نسبت به چارتر بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه و استانبول می‌پردازد.

ناگفته نماند که تعداد این تورها در تعطیلات رسمی و همچنین در زمان جشنواره‌ها و فستیوال‌ها افزایش چند برابری می‌یابد.

بلیط لحظه آخری مشهد

مشهد یکی از مقاصد مسافرتی محبوب در میان ایرانیان است. به طوری که سالانه شاهد میلیون‌ها زائر هستیم که از شهرها و استان‌های دیگر کشور به سمت مشهد روانه می‌شوند.

همین موضوع باعث می‌شود تا تورهای گردشگری و شرکت‌های هواپیمایی نسبت به خریداری بلیط‌های چارتر شده این مسیر اقدام کند. و این بلیط‌ها را در لحظات پایانی با قیمتی بسیار کمتر برای فروش بگذارند.

بلیط لحظه آخری کیش

یکی دیگر از شهرهای محبوب ایرانی برای مسافرت و گذراندن اوقات فراغت کیش است. استقبال مردم سراسر ایران برای بازدید از این شهر و امکانات رفاهی موجود باعث محبوبیت دو چندان این مقصد برای سفر و وجود بلیط‌های چارتر شده در این مسیر می‌باشد.

به گونه‌ای که می‌توان گفت بلیط لحظه آخری کیش یکی از بلیط‌های محبوب چارتری می‌باشد.

مزایا خرید بلیط لحظه آخری

بلیط‌های چارتری لحظه آخر هیچ گونه تفاوتی با دیگر بلیط‌هایی که در اختیار مسافر قرار می‌گیرد، ندارد. به عبارتی تمامی امکاناتی که در طی یک سفر عادی در اختیار مسافران قرار داده می‌شود، امکان استفاده از آن با خرید بلیط‌ پای پرواز فراهم است.

تنها مزیت این بلیط نسبت به بلیط‌های معمولی را می‌توان کاهش هزینه سفر دانست.

معایب خرید بلیط پای پرواز

همان گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، بلیط‌های پای پرواز جز بلیط‌های چارتر شده در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین در هنگام کنسلی سفر از جانب شما هزینه‌ای بابت استرداد به شما پرداخت نمی‌شود.

علاوه بر این هزینه دریافتی بابت خرید بلیط افراد با بازه‌های سنی متفاوت نیز یکسان است. و خبری از تخفیف برای بلیط کودکان و نوجوانان نیست. اما معمولا به دلیل هزینه مناسب بلیط‌های پای پرواز، معایب آن در نظر گرفته نمی‌شود. و تقاضا برای خرید روز به روز افزایش می‌یابد.

از آنجایی که تقاضا برای خرید بلیط پای پرواز بالا است، می‌توانیم بگوییم که یافتن بلیط‌های لحظه آخر با پیگیری دقیق شما امکان پذیر است. باید گوش به زنگ و هوشیار بمانید تا این فرصت‌های ویژه را از دست ندهید. برای این عمل لازم است تا از چندین روز قبل از سفرتان به سایت‌های فروش بلیط هواپیما سر بزنید، تا فرصت خریداری این دسته بلیط‌ها را از دست ندهید.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا