ایران گردی

قیمت بلیط هواپیما تبریز به شیراز چقدر است؟

شیراز یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور است که در ایام مختلف سال میزبان مسافران بسیاری است. بلیط هواپیما تبریز به شیراز را می توان جزو پرفروش ترین بلیط های پرواز های داخلی در نظر گرفت؛ زیرا ساکنین تبریز و شهرهای اطراف آن در تعطیلات عید نوروز و تابستان برای بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و … شیراز، با خرید این بلیط راهی شهر بهار نارنج می شوند.

داشتن یکسری اطلاعات راجب پرواز تبریز به شیراز به گردشگران کمک می کند تا بتوانند بهترین بلیط را تهیه کنند. اگر شما هم قصد خرید بلیط هواپیما تبریز شیراز را دارید و به دنبال مناسب ترین نرخ پرواز خریدی مطمئن و تجربه سفری لذت بخش و خاطره انگیز هستید، و می خواهید بدانید قیمت بلیط هواپیما تبریز به شیراز چقدر است؟ تا انتها همراه هارا گدیم باشید.

قیمت بلیط هواپیما تبریز به شیراز

قیمت بلیط هواپیما تبریز به شیراز

شاید مهمترین مسئله در رابطه با بلیط هواپیما تبریز به شیراز، مسئله قیمت باشد. بسیاری از مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما به دنبال پروازهای ارزان هستند تا بتوانند تاحدی در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنند. عوامل مختلفی در تعیین قیمت بلیط پرواز تبریز به شیراز نقش دارند و اگر شما هم می خواهید بلیط با قیمت مناسب بخرید باید به یکسری نکات توجه کنید. از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما تبریز شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاریخ و زمان سفر

اصلی ترین عامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما تبریز به شیراز، تاریخ و زمان سفر است. در روزهایی از سال که پیک سفر محسوب شده و تعداد سفرها افزایش می یابد، تقاضا برای خرید بلیط پرواز تبریز به شیراز نیز بیشتر می گردد. در نتیجه می توان گفت در این ایام قیمت بلیط به بالاترین مقدار خود می رسد.

تعطیلات عید نوروز، تابستان، تعطیلات مناسبتی و … بهترین زمان سفر در کشور محسوب می شوند. بسیاری از گردشگرانی که کارمند بوده یا دارای فرزندان محصل هستند، نمی توانند در هر زمان از سال برای سفر به شیراز برنامه ریزی کنند. از این رو تعطیلات بهترین گزینه برای این افراد محسوب می شود.

در مقابل در روزهایی از سال که میزان تقاضا برای سفر کم است، قیمت بلیط هواپیما تبریز به شیراز نیز کاهش می یابد. در این ایام به طور کلی به خاطر استقبال کم مسافران هزینه بسیاری از خدمات در زمینه گردشگری مانند بلیط هواپیما، اقامت، تفریحات و … نسبت به ایام پیک سفر کمتر می باشد.

بنابراین اگر می خواهید ارزانترین بلیط پرواز تبریز به شیراز را بخرید و سفری اقتصادی به یکی از جذابترین مقاصد گردشگری کشور داشته باشید، باید تاریخ سفر خود را روزهای غیر تعطیل انتخاب کنید.

آب و هوای مقصد

وضعیت جوی و آب و هوای مقصد نیز تاثیر زیادی بر قیمت بلیط هواپیما دارد. برای مثال شیراز در منطقه ای تقریبا کوهستانی و سرد قرار گرفته و از آب و هوای معتدل و خنک در بهار و تابستان و سرد در پاییز و زمستان برخوردار است.

اردیبهشت ماه به خاطر هوای خنک و مطبوع بهترین زمان سفر به شیراز محسوب می شود اما همین امر موجب شده قیمت بلیط هواپیما تبریز به شیراز در این زمان بالا باشد؛ زیرا تقاضا برای سفر زیاد است. پاییز و زمستان که هوای شیراز سرد می شود، تعداد سفرها به این شهر کاهش می یابد و بدین ترتیب می توان بلیط پرواز تبریز به شیراز را با قیمت مناسبتری رزرو کرد.

روز و ساعت پرواز

پروازهایی که در روزهای اول یا آخر هفته انجام می شوند معمولا قیمت بیشتری نسبت به پروازهای روزهای میانی هفته دارند. اگر می خواهید بلیط هواپیما تبریز به شیراز را با قیمت مناسب و ارزان تهیه کنید، باید پروازهایی را انتخاب کنید که در اواسط هفته مانند روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه انجام می شوند. پرواز های پنج شنبه، جمعه و شنبه به خاطر تعطیل بودن این روزها و مناسب بودن برای سفر قیمت بالاتری دارند.

همچنین پروازها در ساعات مختلفی از شبانه روز انجام می شوند که اگر پروازهای نیمه شب را انتخاب کنید، هزینه کمتری برایتان در پی خواهند داشت. به طور کلی پروازهایی که در وسط روز و ساعات مناسب اجرا می شوند قیمت بیشتری نسبت به پرواز های آخر شب، نیمه شب یا اوایل صبح مانند قبل طلوع آفتاب دارند.

نوع بلیط

یکی دیگر از فاکتورهای اصلی و مهم که در تعیین قیمت بلیط هواپیما تبریز به شیراز نقش مهمی دارد، نوع بلیط است. به طور کلی برای پرواز تبریز به شیراز دو نوع بلیط سیستمی و چارتری عرضه می شود که هر کدام از ویژگی ها و قیمت مخصوص به برخوردارند.

بلیط سیستمی نوعی بلیط است که به طور مستقیم توسط ایرلاین به فروش می رسد و نرخ آن ثابت است. شما می توانید این بلیط را از فواصل طولانی مدت مانده به تاریخ پرواز رزرو کنید. از این رو اگر برنامه مشخصی برای سفر به شیراز داشته باشید بلیط سیستمی می تواند گزینه ای ایده آل باشد.

قیمت بلیط سیستمی معمولا از بلیط چارتری گرانتر است اما این نکته را نباید فراموش کرد که این بلیط دارای قابلیت کنسلی و استرداد است. یعنی اگر به هر دلیلی سفر شما لغو شود، مقداری از وجه پرداختی برای خرید بلیط به عنوان جریمه در نظر گرفته شده و مابقی به شما بازگردانده می شود.

همچنین نرخ بلیط سیستمی کودکان کمتر از نرخ بزرگسالان است. بنابراین اگر به دنبال خرید بلیط پرواز تبریز به شیراز برای یک سفر خانوادگی به همراه فرزندان خود هستید، می توانید با انتخاب بلیط سیستمی در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

بلیط چارتر به صورت مستقیم توسط ایرلاین به فروش نمی رسد و همین امر موجب شده قیمت آن در مقاطع مختلف متفاوت باشد. شرکت هایی مانند آژانس های هواپیمایی همه یا تعدادی از صندلی های هواپیما را به صورت یکجا و از قبل از ایرلاین خریداری می کنند. سپس با توجه میزان تقاضا با قیمت دلخواه آن را به مسافران عرضه می نمایند.

با اینکه بلیط چارتر به بلیط ارزان معروف است اما گاهی اوقات ممکن است به خاطر بالا رفتن میزان تقاضا برای سفر و خرید بلیط، قیمت بلیط پرواز تبریز به شیراز چارتری حتی بیشتر از بلیط سیستمی شود.

اما این امکان نیز وجود دارد که بتوانید این بلیط را با نرخی ارزان نیز رزرو کنید. در زمان هایی از سال که تقاضا برای سفر کم می شود، چارتر کننده جهت تکمیل ظرفیت هواپیما و جلوگیری از ضرر مالی اقدام به فروش بلیط با قیمت کمتر می کند.

حتی در مواقعی این بلیط با قیمتی باورنکردنی و خیلیارزان نیز عرضه می شود که به بلیط لحظه آخری معروف است. بلیط لحظه آخری نوعی از بلیط چارتر است که چارتر کننده قیمت آن را در ساعات پایانی و نزدیک به پرواز بسیار کاهش می دهد.

بنابراین اگر محدودیت زمانی و برنامه مشخصی برای سفر به شیراز ندارید، می توانید با جستجوی بیشتر و پیدا کردن و خرید بلیط هواپیما تبریز به شیراز لحظه آخری، یک سفر هوایی ارزان را تجربه کنید.

ایرلاین و نوع هواپیما

ایرلاین های مختلفی در مسیر هوایی تبریز به شیراز فعالیت می کنند. قیمت بلیط هر کدام از ایرلاین ها با توجه به نوع هواپیما و سطح امکانات و خدمات متفاوت است. هرچقدر امکانات و خدمات ارائه شده توسط ایرلاین سطح و کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت بلیط پرواز تبریز به شیراز آن نیز گرانتر است.

برخی از ایرلاین ها ساده ترین امکانات و خدمات را به مسافران ارائه می دهند و شما با خرید بلیط آنها یک سفر معمولی را تجربه خواهید کرد. اما برخی دیگر از ایرلاین ها از هواپیماهای پیشرفته و جدید استفاده کرده و یا خدمات و امکانات و تسهیلات متنوع و ویژه ای را برای مسافران خود در نظر می گیرند.

خرید بلیط هواپیما تبریز به شیراز از میزبان فلای

خرید بلیط هواپیما تبریز به شیراز از میزبان فلای

در گذشته تنها راه خرید بلیط هواپیما تبریز به شیراز مراجعه حضوری به آزانس های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی بود. اما امروزه می توان به راحتی و در هر زمان و مکان با استفاده از اینترنت، بلیط پرواز تبریز به شیراز را از سایت های فروش آنلاین و سامانه های رزرواسیون بلیط تهیه کرد.

سایت های مختلفی وجود دارند که یکی از معتبرترین و بهترین آنها میزبان فلای است. شما می توانید در میزبان فلای که به عنوان جامع ترین سامانه رزرو بلیط هواپیما شناخته می شود، انواع پروازهای تبریز به شیراز را مشاهده کنید. پس از مقایسه بلیط های مختلف از نظر تاریخ، قیمت، ایرلاین و … با توجه به شرایط خو مناسبترین بلیط را بخرید.

بلیط هواپیما تبریز به شیراز و آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد

فرودگاه بین المللی تبریز که بزرگترین فرودگاه منطقه شمال غرب کشور محسوب می شود، یکی از مهمترین فرودگاه های کشور است. این فرودگاه دارای 2 ترمینال داخلی و خارجی بوده که پروازهای متعددی از طریق آنها انجام می شوند. امکانات و خدمات مختلفی در فرودگاه بین المللی تبریز به مسافران ارائه می شود که از مهمترین آنها می توان به شعب بانک، خدمات بسته بندی و حمل بار، دفاتر نمایندگی ایرلاین ها، فروشگاه، رستوران، کافی شاپ، تشریفات ویژه و … اشاره کرد.

فرودگاه بین المللی شیراز نیز به عنوان یکی از مهمترین و مجهزترین فرودگاه های کشور شناخته می شود. این فرودگاه براساس بالاترین استانداردها فعالیت می کند و دارای دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی است. فرودگاه شهید دستغیب شیراز دارای امکانات رفاهی متنوع و بی نظیری همچون رستوران ها، کافی شاپ ها، پارکینگ، فروشگاه صنایع دستی و سوغات، دستگاه های خودپرداز، صرافی و … می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا