دانستنی های سفر

قیمت بلیط هواپیما تبریز به مشهد چقدر است؟

بلیط هواپیما تبریز به مشهد یکی از پرفروش ترین بلیط های پروازهای داخلی محسوب می شود. سالانه زائران زیادی از شهرهای مختلف به ویژه تبریز جهت زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) راهی مشهد می شوند. از راحت ترین و سریع ترین روش های سفر به مشهد، سفر با هواپیما است؛ از این رو بسیاری از مسافران به دنبال خرید بلیط هواپیما تبریز به مشهد هستند. انتخاب و رزرو بلیط برای سفر به مشهد مقدس کار آنچنان سختی نیست اما با رعایت یکسری نکات و توجه به مواردی می توان بهترین و مناسب ترین بلیط را تهیه کرد. اگر شما هم قصد خرید بلیط هواپیما تبریز به مشهد را دارید و به دنبال تجربه سفری دلنشین و خاطره انگیز هستید، تا انتها با هاراگدیم همراه باشید.

خرید اینترنتی بلیط تبریز به مشهد از میزبان فلای

خرید اینترنتی بلیط تبریز به مشهد از میزبان فلای

برای خرید بلیط هواپیما در گذشته شما باید به صورت حضوری به آژانس های هواپیمایی مراجعه می کردید. اما امروزه دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه زیادی برای این کار ندارید و می توانید به راحتی با استفاده از خدمات سایت های فروش آنلاین بلیط مانند میزبان فلای بلیط پرواز تبریز به مشهد را رزرو کنید.

خرید بلیط تبریز به مشهد در میزبان فلای به عنوان بهترین سایت رزرواسیون بلیط هواپیما بسیار ساده است. شما می توانید در این سایت انواع پروازها را مشاهده کرده و پس از بررسی های لازم با توجه به شرایط خود مناسبترین بلیط هواپیما تبریز به مشهد را بخرید.

قیمت بلیط هواپیما تبریز به مشهد

یکی از اصلی ترین دغدغه های مسافران قیمت بلیط هواپیما تبریز به مشهد است. برای آن دسته از زائرانی که می خواهند در هزینه های خود صرفه جویی کرده و سفری اقتصادی را تجربه کنند، خرید بلیط با قیمت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

عوامل مختلفی بر قیمت بلیط پرواز تبریز به مشهد تاثیرگذارند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع بلیط

به طور کلی برای پرواز تبریز به مشهد دو نوع بلیط سیستمی و چارتری صادر می شود که هر کدام از ویژگی هایی برخوردارند. قیمت این دو بلیط با یکدیگر متفاوت است و شما هنگام خرید باید با توجه به میزان بودجه خود و یکسری شرایط دیگر از میان بلیط سیستمی و چارتری مناسبترین بلیط را انتخاب کنید.

بلیط سیستمی به صورت مستقیم توسط ایرلاین به فروش می رسد و همین امر موجب شده نرخ آن ثابت و بدون تغییر بماند. امکان رزرو این بلیط از فواصل زمانی طولانی مانده به پرواز وجود دارد؛ یعنی اگر شما دارای برنامه مشخصی برای سفر به مشهد هستید، می توانید از چند ماه یا چند هفته قبل بلیط سیستمی را رزرو کنید.

از مهم ترین ویژگی های بلیط سیستمی می توان به کنسلی و استرداد اشاره کرد. اگر سفر شما به هر دلیلی لغو شود، می توانید با کنسل کردن بلیط مقداری از مبلغ آن را دریافت کنید. همچنین نرخ این بلیط برای کودکان و نوزادان کمتر از بزرگسالان است. بنابراین بلیط سیستمی تبریز به مشهد را می توان بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی در نظر گرفت.

بلیط چارتر به صورت مستقیم توسط ایرلاین به فروش نمی رسد و با توجه به شرایط دچار تغییر قیمت می گردد. شرکت هایی مانند آژانس های هواپیمایی صندلی های هواپیما را از ایرلاین اجاره کرده و سپس با قیمت دلخواه به فروش می رسانند.

با اینکه بلیط چارتر به عنوان بلیط ارزان شناخته می شود اما ممکن است در مواقعی قیمت آن با قیمت بلیط سیستمی یکسان شده و یا حتی بالاتر از آن عرضه گردد. در ایامی از سال که پیک سفر محسوب شده و میزان تقاضا برای سفر به مشهد زیاد است، قیمت بلیط پرواز تبریز به مشهد چارتری افزایش می یابد.

در مقابل در زمان هایی از سال که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما کم می شود، چارتر کننده برای تکمیل ظرفیت و جلوگیری از ضرر مالی قیمت بلیط را کاهش می دهد. بنابراین اگر به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما تبریز به مشهد از میزبان فلای هستید، باید هنگام جستجو در سایت به دنبال بلیط های چارتری در زمان های خلوت باشید. بد نیست این نکته را بدانید که این بلیط قابلیت استرداد ندارد و در صورتی که آن را کنسل کنید مبلغی به شما بازگردانده نمی شود.

کلاس پروازی

از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما تبریز به مشهد، می توان به کلاس پروازی اشاره کرد. در هر هواپیما سه بخش وجود دارد که با نام کلاس پروازی فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی کلاس شناخته می شوند. هر کدام از این بخش ها از ویژگی ها و قیمت مخصوص به خود برخوردارند.

در قسمت درجه یک هواپیما یا همان فرست کلاس فاصله صندلی ها از یکدیگر بیشتر بوده و مسافران احساس راحتی بیشتری در طول مسیر خواهند داشت. در این بخش امکانات و خدمات ویژه ای به مسافران ارائه می شود که شامل پذیرایی مخصوص، سرویس بهداشتی جداگانه، ترانسفر مجزا از سایر مسافران، تماشای فیلم با لب تاپ و تلویزیون اختصاصی و … می شود.

در بخش تجاری که با نام بیزینس کلاس شناخته می شود سطح امکانات و خدمات پایین تر از فرست کلاس است. از این رو قیمت بلیط آن نیز ارزانتر می باشد. اما اگر می خواهید با کمترین هزینه بلیط هواپیما تبریز به مشهد را تهیه کنید، باید به سراغ کلاس پروازی اکونومی بروید.

در قسمت معمولی هواپیما فاصله صندلی ها به یکدیگر نزدیک بوده و امکانات و خدمات در سطحی کاملا معمولی قرار دارند. در این بخش هواپیما پذیرایی ساده بوده و خدمات خاصی به مسافران ارائه نمی شود. از این رو نرخ بلیط آن ارزانتر از دو کلاس پروازی دیگر است.

ایرلاین

ایرلاین های مختلفی در مسیر هوایی تبریز به مشهد فعالیت می کنند که هر کدام از ویژگی هایی برخوردار می باشند. هر چقدر سطح امکانات و خدمات یک ایرلاین بیشتر باشد، قیمت بلیط آن نیز گران تر است. هنگام خرید بلیط پرواز تبریز به مشهد باید به نوع ایرلاین و هواپیما توجه زیادی داشته باشید. برخی از ایرلاین های از هواپیماهای پیشرفته و جدید استفاده می کنند که همین امر باعث بالا رفتن نرخ بلیط می شود.

تاریخ و زمان سفر

از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما تبریز به مشهد، تاریخ و زمان سفر است. پروازهایی که در ایام پیک سفر مانند تعطیلات عید نوروز، تابستان، مناسبت های ملی و مذهبی و … انجام می شوند، قیمت بالاتری دارند. قیمت بلیط کاملا وابسته به میزان تقاضا است؛ هرچقدر تقاضا برای خرید بیشتر باشد، قیمت بلیط پرواز تبریز به مشهد افزایش می یابد.

اما در زمان هایی از سال مانند روزهای سرد سال و ایام غیر تعطیل که بسیاری از افراد امکان سفر ندارند، به خاطر کاهش میزان تقاضا، قیمت بلیط هواپیما تبریز به مشهد ارزان می شود. اگر محدودیت مالی ندارید می توانید بهار و تابستان را که بهترین زمان سفر به مشهد محسوب می شوند برای خرید بلیط انتخاب کنید.

اما اگر به دنبال ارزان سفر کردن هستید، باید تاریخ سفر خود را تغییر داده و در زمانی که تعداد مسافران کم است، به مشهد سفر کنید. شما می توانید برای مشاهده انواع بلیط هواپیما تبریز مشهد از نظر تاریخ به سایت میزبان فلای مراجعه کنید.

روز و ساعت پرواز

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما تبریز به مشهد می توان روز و ساعت پرواز را نام برد. به طور کلی پروازهایی که در اواخر هفته و یا ابتدای هفته انجام می شوند قیمت بالاتری نسبت به پروازهای روزهای میانی هفته دارند.

همچنین قیمت بلیط هواپیما تبریز به مشهد در پروازهایی که ساعات وسط روز انجام می شوند گران تر از پروازهای نیمه شب است. بنابراین اگر به دنبال کم کردن هزینه های خود هستید، پروازهایی را انتخاب کنید که روزهای میانی هفته و ساعات نیمه شب یا صبح زود انجام می شوند.

اطلاعات بلیط هواپیما تبریز به مشهد

اطلاعات بلیط هواپیما تبریز به مشهد

آگاهی داشتن نسبت به یکسری از اطلاعات پرواز تبریز به مشهد به شما در انتخاب مناسب ترین بلیط کمک می کند. با توجه به این موارد از بروز مشکلات مختلف جلوگیری می شود و می توانید سفری بدون دردسر و راحت را تجربه کنید.

فاصله هوایی تبریز تا مشهد

فاصله هوایی تبریز تا مشهد 840 کیلومتر است و مدت زمان پرواز در این مسیر 1 ساعت و 40 دقیقه می باشد. البته امکان دارد به خاطر نامناسب بودن وضعیت جوی مدت زمان پرواز طولانی تر نیز شود. توصیه می شود برای جا نماندن از پرواز و دریافت راحت تر کارت پرواز حتما 1 ساعت قبل از ساعت حرکت در فرودگاه حاضر باشید.

مقدار بار مجاز

هر مسافر در پرواز تبریز به مشهد مجاز به حمل مقدار بار مشخصی است. اگر میزان بار بیشتر از اندازه تعیین شده باشد، مسافر مشمول جریمه خواهد شد. میزان بار مجازی که مسافر می تواند در این پرواز حمل کند با توجه به ایرلاین و کلاس پروازی متغیر است.

به طور کلی میزان بار مجاز برای کلاس پروازی اکونومی 20 کیلوگرم و برای کلاس پروازی بیزینس 30 کیلوگرم می باشد. همچنین شما می توانید یک چمدان دستی تا وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. میزان بار مجاز داخل کابین در ایرلاین های مختلف متفاوت است و در بعضی موارد تا 7 کیلوگرم نیز مجاز می باشد.

ایرلاین های پرواز تبریز به مشهد

از آنجایی که متقاضیان زیادی برای خرید بلیط هواپیما تبریز به مشهد وجود دارد و این مسیر به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین مسیرهای هوایی کشور شناخته می شود، ایرلاین های متعددی اقدام به انجام پرواز و جابجایی مسافران می کنند.

از مهم ترین ایرلاین های ارائه دهنده بلیط پرواز تبریز به مشهد می توان به تابان، زاگرس، ماهان، کیش ایر، قشم ایر، معراج، کاسپین، ایران ایر، آتا، ساها و … اشاره کرد.

آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد

فرودگاه تبریز یکی از مهمترین فرودگاه های کشور است که انواع پروازهای داخلی و خارجی از طریق آن انجام می شوند. این فرودگاه که به عنوان بزرگترین فرودگاه شمال غرب کشور شناخته می شود، دارای 2 ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی است. از آنجایی که تبریز در مسیر شاهراه ارتباطی آسیا به اروپا قرار گرفته اهمیت فرودگاه آن بسیار زیاد می باشد.

این فرودگاه روزانه میزبان پروازها و مسافران بسیاری است که با اهداف کاری، تجاری، تفریحی و … سفر می کنند. از این رو در فرودگاه تبریز بهترین امکانات و خدمات مانند رستوران، کافی شاپ، خدمات بسته بندی و حمل بار، پارکینگ، تاکسیرانی، شعب بانک، تشریفات ویژه و … برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است.

پس از فرودگاه مهرآباد تهران، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، مهم ترین فرودگاه کشور است. این فرودگاه بزرگ و مجهز جزو پر رفت و آمدترین فرودگاه کشور می باشد که در طول سال میلیون ها مسافر از طریق آن جابجا می شوند.

فرودگاه مشهد دارای 4 ترمینال است که از نظر تجهیزات، امکانات و خدمات در سطح بسیار بالایی قرار دارند. یک ترمینال برای ورود و خروج پروازهای داخلی اختصاص یافته که مسافرانی که بلیط هواپیما تبریز به مشهد را خریده اند وارد این ترمینال می شوند. ترمینال های دیگر برای ورود پروازخارجی، خروج پروازهای خارجی و پروازهای حجاج در نظر گرفته شده اند.

از آنجایی که این فرودگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، سعی شده در تمامی ترمینال های آن عالی ترین امکانات و خدمات فراهم گردد. پرواز شما در هر ساعت از شبانه روز که باشد، می توانید پس از ورود به ترمینال شهید هاشمی نژاد تا ساعت ها به استراحت پرداخته و از امکانات آن بهره مند شوید و سپس به محل اسکان خود بروید.

شعب بانک، محل استراحت، نمازخانه، مرکز خرید و غرفه های متنوع فروش محصولات مانند صنایع دستی، سوغات، لوازم الکترونیکی و …، رستوران ها و کافی شاپ های متنوع، دستگاه های خودپرداز، خدمات حمل، بسته بندی و امانت بار، رزرو هتل، تاکسیرانی، پارکینگ وسیع، تشریفات ویژه، دفاتر فروش بلیط، نمایندگی ایرلاین ها و … از مهم ترین امکانات و خدمات فرودگاه مشهد محسوب می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا