دانستنی های سفر

قیمت بلیط هواپیما اصفهان به مشهد چقدر است؟

مشهد به خاطر بارگاه مطهر امام هشتم (ع) به عنوان اصلی ترین مقصد توریستی کشور میزبان مسافران زیادی از شهرهای مختلف است. علاوه بر زیارت امام رضا (ع) زائران و مسافران می توانند از جاذبه های گردشگری متنوع و متعددی در مشهد بازدید کرده و سفر خاطره انگیزی را تجربه کنند.

بلیط هواپیما اصفهان به مشهد جزو پرفروش ترین بلیط ها محسوب می شود که در انواع مختلف عرضه می گردد. سفر با هواپیما راحت ترین و سریع ترین روش سفر به مشهد مقدس محسوب می شود که متقاضیان زیادی دارد. اگر شما هم قصد سفر هوایی از اصفهان به مشهد را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه هاراگدیم باشید. داشتن اطلاعات لازم و کافی درباره خرید آنلاین بلیط هواپیما اصفهان به مشهد به شما کمک می کند در انتخاب بهترین بلیط کار راحتی در پیش رو داشته باشید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما اصفهان به مشهد میزبان فلای

خرید اینترنتی بلیط هواپیما اصفهان به مشهد میزبان فلای

بهترین راه خرید بلیط هواپیما اصفهان به مشهد مراجعه به سایت های فروش آنلاین مانند میزبان فلای است. در گذشته برای خرید بلیط پرواز اصفهان به مشهد مسافران باید به صورت حضوری به آژانس های هواپیمایی مراجعه می کردند که این روش نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی بود.

اما شما امروزه به راحتی و در کمترین زمان ممکن می توانید از طریق سایت رزرواسیون میزبان فلای بلیط مورد نظر خود را رزرو کنید. در میزبان فلای امکانات و خدمات بی نظیری برای مسافران در نظر گرفته شده است. در میزبان فلای انواع پروازهای مختلف اصفهان به مشهد ارائه شده تا بتوانید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس تنها با چند کلیک ساده مناسبترین بلیط با توجه به شرایط خود را بخرید.

انواع بلیط هواپیما اصفهان به مشهد

به طور کلی دو نوع بلیط هواپیما سیستمی و چارتری برای مسیر هوایی اصفهان به مشهد صادر می شود. هر یک از این بلیط ها از قیمت و ویژگی های مخصوص به خود برخوردار می باشند و هنکام خرید باید با رعایت یکسری نکات و توجه به شرایط خود بهترین بلیط را انتخاب کنید.

بلیط سیستمی

بلیط سیستمی بلیطی است که به صورت مستقیم توسط ایرلاین به فروش می رسد و دارای نرخ ثابت است. یعنی از زمان عرضه تا زمان حرکت قیمت آن دستخوش تغییر نمی گردد. رزرو و خرید این بلیط از فواصل زمانی طولانی مانده به پرواز امکان پذیر است. یعنی اگر شما برنامه و تاریخ خاصی برای سفر خود در نظر گرفتید می توانید از چند ماه یا چند هفته قبل بلیط پرواز اصفهان به مشهد را رزرو کنید.

بلیط سیستمی اصفهان به مشهد از قابلیت کنسلی و استرداد برخوردار می باشد. اگر به هر دلیلی سفر شما لغو شود، می توانید بلیط را کنسل کرده و مقداری از مبلغ آن را بازپس بگیرید. در زمان کنسلی بلیط با توجه به فاکتورهایی همچون فاصله زمانی مانده تا پرواز مقداری از وجه پرداختی توسط مسافر به عنوان جریمه در نظر گرفته شده و مابقی توسط ایرلاین به حساب مسافر واریز می گردد.

همچنین بلیط سیستمی هواپیما اصفهان به مشهد برای سفرهای خانوادگی گزینه ایده آلی به شمار می رود. زیرا نرخ این بلیط برای بزرگسالان و خردسالان متفاوت است. قیمت بلیط هواپیما اصفهان به مشهد برای نوزادان 10 درصد و برای کودکان نصف قیمت بلیط بزرگسالان محسوب می شود.

بلیط چارتری

بلیط چارتری به صورت مستقیم توسط ایرلاین به فروش نمی رسد. شرکت هایی مانند آژانس های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، صندلی های هواپیما را اجاره کرده و سپس با قیمت دلخواه به فروش می رسانند. بلیط چارتر به عنوان بلیط ارزان شناخته می شود اما این مسئله همیشه صادق نیست.

در زمان هایی از سال که میزان تقاضا برای سفر بالا است، چارترکننده قیمت بلیط را افزایش می دهد. گاهی اوقات ممکن است قیمت بلیط چارتر با قیمت بلیط سیستمی یکسان شده و یا حتی از ان گرانتر نیز به فروش برسد. اما در ایام غیر پیک سفر که تعداد مسافران و سفرها کاهش می یابد، چارتر کننده برای تکمیل ظرفیت هواپیما با مشکل مواجه می شود. در نتیجه تصمیم می گیرد با کاهش قیمت و فروش ارزان بلیط پرواز اصفهان به مشهد از ضرر مالی احتمالی جلوگیری کند.

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری نوعی بلیط چارتر است که از قیمت بسیار ارزان و البته ویژگی های خاصی برخوردار می باشد. خیلی از افراد تصور می کنند با خرید بلیط لحظه آخری از امکانات و خدمات کمتری در پرواز برخوردار می شوند؛ اما این تصور اشتباه است. تنها تفاوت بلیط لحظه آخری با دیگر بلیط ها قیمت است.

اگر چارتر کننده با کاهش قیمت نیز نتواند ظرفیت هواپیما را تکمیل کند، در روزها یا ساعات نزدیک پرواز مانند 24 ساعت قبل، اقدام به فروش بلیط با قیمت بسیار ارزان می کند. در این صورت مقداری از ضرر مالی آن کاسته می شود. بلیط لحظه آخری برای افرادی که برنامه سفر مشخصی ندارند و می خواهند یک سفر اقتصادی به مشهد مقدس را تجربه کنند، گزینه مناسبی محسوب می شود.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما اصفهان به مشهد از میزبان فلای

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما اصفهان به مشهد از میزبان فلای

یکی از مهم ترین مسائل که باید در زمان خرید بلیط هواپیما اصفهان به مشهد مورد توجه قرار بگیرد، زمان خرید است. پروازهای مختلفی در زمان های گوناگون از اصفهان به مشهد انجام می شود که قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است.

اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، باید به سراغ پروازهایی بروید که در وسط هفته انجام می شوند. پروازهای آخر یا ابتدای هفته از قیمت بیشتری برخوردارند. همچنین هنگام خرید بلیط پرواز اصفهان به مشهد حتما به ساعت پرواز نیز توجه کنید. پروازهایی که در ساعات وسط روز انجام می شوند گرانتر از پروازهای نیمه شب هستند.

البته اگر به قصد اقتصادی تر شدن سفر قصد خرید بلیط پروازهای نیمه شب که ارزان هستند را دارید، نگران زمان رسیدن به مقصد نباشید. فرودگاه مشهد یکی از مجهزترین فرودگاه های کشور است که در هر ساعت از شبانه روز وارد آن شوید، می توانید از امکانات و خدمات بی نظیر آن بهره مند شوید. بنابراین حتی اگر نیمه های شب یا صبح زود نیز به این فرودگاه وارد شوید می توانید تا زمانی که قصد حرکت به سمت مقصد اول یا محل اسکان خود را دارید، در فرودگاه به استراحت بپردازید.

بهترین زمان سفر به مشهد مقدس

تاریخ و زمان سفر مسئله ای مهم در انتخاب بلیط هواپیما اصفهان به مشهد است. این موضوع بر روی قیمت بلیط، کیفیت سفر، بازدید از جاذبه ها و موارد دیگری تاثیرگذار می باشد. در ایامی از سال مانند عید نوروز، تابستانف تعطیلات مناسبتی و … که پیک سفر محسوب شده و افراد زیادی مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، قیمت بلیط پرواز اصفهان به مشهد افزایش می یابد.

اگر از نظر مالی محدودیتی ندارید فصل بهار بهترین زمان سفر به مشهد محسوب می شود. زیرا در این ایام آب و هوای مشهد بسیار مطبوع و خنک بوده و گشت و گذار و بازدید از جاذبه های مختلف می تواند لحظات به یادماندنی برایتان رقم بزند. با اینکه در فصل تابستان آب و هوای مشهد گرم است اما دما و گرمای آن ممکن است به اندازه مناطق کویری و مرکزی ایران مانند اصفهان نباشد و بتوان سفری خوش را تجربه کرد.

اما اگر به دنبال ارزان ترین بلیط هواپیما اصفهان به مشهد میزبان فلای هستید، باید هنگام جستجو در سایت برای خرید بلیط، به سراغ پروازهای پاییز و زمستان بروید. در این ایام تعداد سفرها کمتر شده و به خاطر کاهش تقاضا قیمت بلیط هواپیما نیز ارزان تر است.

برای آن دسته از افرادی که می خواهند لحظات آرامش بخشی را در زمان خلوتی مشهد مقدس داشته باشند و به راحتی به زیارت و بازدید از جاذبه ها و گشت و گذار و تفریح بپردازند، ایام غیر پیک سفر مانند روزهای سرد سال بهترین زمان سفر به مشهد مقدس محسوب می شوند. درضمن در این زمان به خاطر ارزان تر بودن نرخ بلیط هواپیما اصفهان به مشهد، در هزینه های سفر نیز صرفه جویی می شود.

ایرلاین های ارائه دهنده بلیط هواپیما اصفهان به مشهد

ایرلاین های ارائه دهنده بلیط هواپیما اصفهان به مشهد

از آنجایی که مسیر اصفهان به شیراز جزو پر رفت و آمدترین مسیرهای هوایی کشور محسوب می شود و مسافران زیادی سفر به مشهد مقدس با هواپیما را انتخاب می کنند، ایرلاین های متعدد و مختلفی در این مسیر بلیط ارائه می دهند. از مهم ترین ایرلاین هایی که انواع بلیط سیستمی و چارتری هواپیما اصفهان به مشهد را به فروش می رسانند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماهان، ایران ایر، تابان، کاسپین، آتا، کیش ایر، معراج، قشم ایر، کاسپین، ایران ایرتور، آسمان و … . هریک از این ایرلاین ها از ویژگی های مخصوص به خود برخوردار بوده و سطح امکانات و خدمات آنها با یکدیگر متفاوت است. از این رو قیمت بلیط آنها نیز با یکدیگر یکسان نیست. هر چقدر امکانات و خدمات یک ایرلاین بیشتر و بهتر باشد، نرخ بلیط اصفهان به مشهد آن نیز گرانتر است.

قیمت بلیط هواپیما اصفهان به مشهد

عوامل مختلفی بر روی قیمت بلیط هواپیما اصفهان به مشهد تاثیرگذارند. اگر به دنبال ارزان ترین بلیط هستید تا در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید باید به این عوامل و فاکتورها توجه خاصی داشته باشید. با رعایت یکری از موارد می توانید بلیط با قیمت مناسب را رزرو کنید.

از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت بلیط پرواز اصفهان به مشهد می توان به نوع بلیط، تاریخ سفر، زمان خرید بلیط، کلاس پروازی، نوع ایرلاین، نوع هواپیما، آب و هوا و … اشاره کرد.

فاصله هوایی اصفهان تا مشهد

فاصله هوایی اصفهان تا مشهد 830 کیلومتر می باشد و پرواز در این مسیر به مدت 1 ساعت و 35 دقیقه طول می کشد. البته مدت زمان پرواز ممکن است به خاطر آب و هوا و ضعیت جوی متغیر باشد. یعنی در روزهایی که وضعیت جوی ناپایدار و نامناسب بوده امکان دارد مدت زمان پرواز اصفهان به مشهد بیشتر از زمان ذکر شده باشد.

مقدار بار مجاز در پرواز اصفهان به مشهد

یکی از مهم ترین مسائل در سفرهای هوایی، مقدار بار مجاز است. هر مسافر که بلیط هواپیما اصفهان به مشهد را خریداری می کند، در زمان پرواز می تواند مقدار بار مشخصی را با خود به درون هواپیما ببرد. میزان بار مجازی که مسافر می تواند در این پرواز حمل کند با توجه به ایرلاین و کلاس پروازی متغیر است. اگر مقدار بار شما بیشتر از میزان تعیین شده باشد مشمول جریمه خواهید شد.

اما به طور کلی میزان بار مجاز برای کلاس پروازی اکونومی 20 کیلوگرم و برای کلاس پروازی بیزینس 30 کیلوگرم می باشد. همچنین شما می توانید یک چمدان دستی تا وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. میزان بار مجاز داخل کابین در ایرلاین های مختلف متفاوت است و در بعضی موارد تا 7 کیلوگرم نیز مجاز می باشد.

آشنایی با فرودگاه های اصفهان و مشهد

آشنایی با فرودگاه های اصفهان و مشهد

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از مهمترین فرودگاه های کشور است که بعد از فرودگاه مهرآباد به عنوان شلوغترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه شناخته می شود. این فرودگاه در ایام مختلف سال میزبان زائران و مسافران بسیاری است؛ از این رو بهترین امکانات و خدمات در آن برای رفاه حال بیشتر گردشگران در نظر گرفته شده است که از مهمترین آنها می توان به شعب بانک، محل استراحت، رستوران، کافی شاپ، هتل، تاکسیرانی، پارکینگ، دستکاه های خودپرداز، خدمات حمل بار و … اشاره کرد.

در فرودگاه مشهد که میزبان پرواز اصفهان به مشهد است، یک ترمینال برای ورود و خروج پروازهای داخلی، یک ترمینال برای ورود پروازهای خارجی، یک ترمینال برای خروج پروازهای خارجی و یک ترمینال برای پروازهای حجاج در نظر گرفته شده است.

فرودگاه اصفهان یکی از قدیمی ترین فرودگاه های کشور است که در منطقه صفه قرار دارد. این فرودگاه با نام فرودگاه بین المللی شهید بهشتی، از امکانات و خدمات بی نظیری مانند پارکینگ طبقاتی، خدمات باربری، مرکز خرید، رزرواسیون هتل، دفاتر فروش بلیط، شعب بانک، صرافی و … برخوردار می باشد. ایرلاین های مختلفی از طریق این فرودگاه پروازهای داخلی و خارجی متعددی انجام می دهند.

فرودگاه اصفهان علاوه بر دو پایانه مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی، دارای سیستم‌ ها و تجهیزات ناوبری NDB, DME,ILS DME, DVOR و رادار اپروچ SSR-PSR، خودروهای کف ساز، ماشین‌های برف روب و جاروب جهت ایمنی مناطق پروازی و دو باند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا