سایت دکتر شهاب اناری
بودرومترکیه

همه چیز در مورد شهر بدروم ترکیه

سایت ایمن باشی

ترکیه جزو آن دسته از کشور هایی است که خیلی از مردم دوست دارند به آن سفر کنند؛ مخصوصاً مردم ایران. به خاطر اینکه از لحاظ جغرافیایی خیلی به ایران نزدیک است. از طرفی آب و هوای مطلوبی دارد و مقاصد گردشگری آن مانند ساحل‌ ها و تفریحات دریایی به شدت مورد علاقه ایرانیان است. شهر های مختلف و جذاب زیادی در ترکیه وجود دارد و شما باید برای سفرتان آنها را بررسی کرده و ببینید کدام یک می‌ تواند برایتان جذاب‌ تر باشد. امروز در این مقاله از مجله گردشگری هارا گدیم تصمیم گرفتیم که یکی از این شهرها را باز کرده و همه چیز در مورد شهر بدروم ترکیه را برایتان توضیح دهیم تا اگر قصد سفر به این شهر را دارید، اطلاعات کاملی داشته باشید.

توضیحاتی در مورد شهر بدروم از لحاظ جغرافیایی

اگر بخواهیم بدروم را از لحاظ جغرافیایی بررسی کنیم، باید بگوییم که شما با یک شهر جنوبی و ساحلی مواجه هستید که در استانی به نام موغله قرار گرفته است که این استان نزدیک به دریای اژه است. در حقیقت بدروم یک شهر ساحلی کوچک بوده که مساحت آن ۶۸۶ کیلومتر است. از لحاظ منظره و جذابیت‌ های بصری جزو بهترین‌ ها است و می‌ توان آن را در دسته‌ بندی شهر های توریستی و گردشگری قرار داد. البته شما می‌ توانید شهر های جذاب‌ تر از آن هم در ترکیه پیدا کنید اما از لحاظ اینکه به دریای آبی اژه راه دارد، بی‌ نظیر است. همانطور که گفته شد این شهر در جنوبی‌ ترین و پایین‌ ترین نقطه ترکیه واقع شده است.

توضیحاتی در مورد تاریخچه شهر بدروم

اگر قصد دارید که همه چیز در مورد شهر بدروم ترکیه را بدانید، بهتر است از لحاظ تاریخی هم در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید. بدروم در دوره‌ های تاریخی مختلف جزو شهر های خیلی مهم بوده و بسیاری از مهاجمین در آن زمان تصمیم به هجوم به این شهر گرفته اند و از طریق دریای اژه به آن حمله کردند اما کمی بعد به یکی از مهمترین شهر های متمدن در ترکیه تبدیل شد. رومی‌ ها، پرس‌ ها، مقدونی، بیزانسی‌ ها و عثمانی‌ ها در این شهر حکومت کرده‌ اند اما آن را حکومت عثمانی نیز می نامند. بزرگترین مورخ تاریخ یعنی هرودوت در شهر بدروم ترکیه زندگی می‌کرده است.

چگونه باید به بدروم سفر کنیم؟

اگر به دنبال بهترین راه هستید تا سفر به بدروم برایتان آسان‌ تر شود، حتما از طریق تور گردشگری اقدام کنید. آژانس‌ های هواپیمایی زیادی هستند که تور ها با شرایط مختلف را به شما ارائه می‌ دهند. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر، قسمت‌ های دیگر سایت هاراگدیم را بررسی کنید. هتل‌ های جذابی در این شهر واقع شده است و شما می‌ توانید از خدماتی مثل بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی و گشت و گذار در این شهر بهره‌ مند شوید و سفر خوبی را تجربه نمایید.

جاذبه‌های گردشگری در بدروم چیست؟

جاذبه‌های گردشگری در بدروم چیست؟

خوشبختانه شهر های مختلف ترکیه جاذبه‌ های بسیار زیادی دارند. در مقاله همه چیز در مورد شهر بدروم ترکیه حتما باید راجع به جاذبه و دیدنی‌ های بدروم صحبت کرد تا شما بدانید که با جذابیت‌ های زیادی روبرو هستید. جاذبه‌ های این شهر هم شامل موارد زیر است:

آرامگاه هالیکارناسوس

اولین جاذبه‌ ای که می‌ توان نام برد، همین آرامگاه است که آن را جزو عجایب هفتگانه جهان هم می‌ شناسند و به خاطر همین خیلی اهمیت دارد. تاریخچه آن مربوط به مقبره ماسولوس می‌ شود و به سال ۳۵۰ تا ۳۵۳ میلادی برمی‌ گردد. فرماندار هخامنشیان و پادشاهان این منطقه جزو افرادی بودند که این آرامگاه برای آنها ساخته شد. ماسولوس ۲۴ سال در این منطقه حکمرانی کرد و به خاطر اینکه کشورگشا بوده، مناطق زیادی را به این ناحیه اضافه کرده است. شما در این آرامگاه به قدری با جذابیت‌ های بصری و مقبره‌ های زیبا مواجه می‌ شوید که در باورتان نمی‌ گنجد. هزینه زیادی برای ساخت این آرامگاه صرف شده و بهترین طراحان و معماران برای ساخت آن دور هم گرد آمده‌ اند و این آرامگاه استثنایی را بنا کرده‌ اند.

قلعه بدروم

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری قلعه بدروم است که نام این شهر را هم قرض گرفته‌ است. این قلعه مربوط به قرن ۱۵ میلادی است. شوالیه‌ ها برای اینکه استحکام شهر را بالا ببرند، این قلعه را ساخته‌اند که تزئینات آجر های آن شبیه به آرامگاه ماسولوس است. در مقاله همه چیز در مورد شهر بدروم ترکیه حتما باید به این قلعه اشاره کرد که هم‌ اکنون تبدیل به موزه شده است. مساحت این قلعه چیزی حدود ۳۰ هزار متر مربع است و پنج برج مختلف در آن جای گرفته که به آنها برج مار، برج فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و ایتالیایی گفته می‌ شود. موزه آن مربوط به سال ۱۹۶۲ میلادی است که از آن برای نمایش کشتی‌ های غرق شده در دریای اژه استفاده کرده‌ اند.

کارخانه کشتی‌سازی عثمانی

یکی دیگر از جذابیت‌ های گردشگری در شهر بدروم ترکیه همین کارخانه کشتی‌ سازی است. این مکان قبلا یک کارخانه معمولی بوده که مربوط به دوره عثمانی است اما در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی آنقدر مهم و با ارزش شد که برج مراقبت برای آن در نظر گرفتند که از حملات دزدان دریایی به این مکان جلوگیری شود. امروزه از آن به عنوان یک اثر هنری هم یاد می‌ شود و جزو مکان‌ های دیدنی شهر بدروم ترکیه به حساب می‌ آید. سنگ قبر های قدیمی هم در این بنا وجود دارد که حروف عثمانی در آن حک شده است.

بازار تورگوتریس

اگر بخواهیم بهترین بازار شهر بدروم را در مقاله همه چیز در مورد شهر بدروم ترکیه به شما معرفی کنیم که برای خرید و گردش هم بسیار عالی باشد، باید به بازار تورگوتریس اشاره کنیم که ساحل این منطقه هم همین نام را دارد و محصولات مختلف و متنوعی را در آن میفروشند. سبزیجات تازه و خشک شده، لبنیات خوشمزه و مختلفی را در این بازار پیدا خواهید کرد. البته پارچه؛ کیف و کفش و لباس هم در آن به فروش می‌ رسد که جزء محصولات بدیهی کشور ترکیه است و در همه شهر های آن کیف و کفش و لباس را پیدا خواهید کرد.

دروازه میندوس

از دیگر جاذبه‌ های تاریخی و دیدنی این شهر دروازه میندوس است که به دست ماسول یا ماسولوس و همسرش آرتمیس ساخته شده است. این شهر اولین بار برای افزایش سطح استحکام نظامی در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح ساخته شد. اگر میخواهید از این دروازه دیدن کنید، باید به غرب بدروم بروید که اکنون از آن فقط یک دیوار ۷ کیلومتری به جای مانده است.

تئاتر باستانی

این تئاتر ظرفیت ۱۳ هزار تماشاگر را دارد. فضای تئاتر، ارکستر و صندلی‌ ها سه بخش اصلی این سالن باستانی محسوب می‌ شوند که به یکی از جذابیت‌ های توریستی این شهر هم تبدیل شده است.

تفرجگاه پالمارینا

سواحل زیبا جزو جاذبه‌ های گردشگری بدروم به حساب می‌ آید و شما می‌ توانید از جذابیت‌ های طبیعی آن لذت ببرید. یعنی شاهد جزر و مد دریا باشید، زیر درختان نخل قدم بردارید، لنگر انداختن قایق‌ های بادبانی را نگاه کنید و از تفریحات شبانه که در این بندرگاه وجود دارد، نهایت لذت را ببرید. در این تفرجگاه کافه، رستوران و فروشگاه‌ های بسیار مختلف و متنوعی وجود دارد و بازدید از آنها بشدت لذت‌ بخش است.

دیگر مناطق دیدنی بدروم ترکیه

دیگر مناطق دیدنی بدروم ترکیه

از دیگر مناطق دیدنی بدروم ترکیه که توضیحات خاصی در مورد آنها وجود ندارد اما همیشه نام شان در لیست جاذبه‌ های گردشگری قرار می‌ گیرد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه مریم مقدس و ویرانه‌ های افسوس
  • پارک آبی
  • تور های چهار چرخ سواری و اسب سواری
  • حمام سنتی و ریش تراشی
  • مسجد تورکویوسو
  • دهکده ترکی
  • مسجد تپه چیک
  • حمام ترکی

شرایط زندگی در بدروم چگونه است؟

در مقاله همه چیز در مورد شهر بدروم ترکیه احتمالا بخواهید در مورد شرایط زندگی در این شهر هم اطلاعات داشته باشید. بدروم در واقع یک شبه جزیره است.‌ گردشگری تابستانی توسعه یافته‌ ای در آن وجود دارد و شما میتوانید از خلیج‌ های آن بازدید کنید و از سواحل آبی آن لذت ببرید. در نتیجه اگر این شهر را برای زندگی انتخاب کنید، از لحاظ تفریحی چیزی کم نخواهید داشت.

کلوپ‌ های ساحلی با معماری‌ های جذاب جزو بهترین تفریحات بدروم به حساب می‌ آیند و شما میتوانید یک تور قایقرانی هم در آن رزرو کرده و از خلیج‌ های شبه جزیره‌ ای لذت ببرید. زندگی شبانه در این شهر به شدت معروف است اما به غیر از مناطق تاریخی که گفتیم و جاذبه‌ هایی که برای آن نام بردیم، اگر بخواهیم به ویژگی‌ های فرهنگی اشاره کنیم، میتوان به فستیوال‌ های جذاب، خاص و دیدنی آن نگاهی انداخت که یکی از مهمترین آنها فستیوال باله است و فقط در شهر بدروم برگزار می‌ گردد.

به طور کلی اگر به دنبال شهری در ترکیه هستید که بتوانید از کلوپ‌ های شبانه، کنسرت موسیقی و به طور کل تفریحات آبی لذت ببرید، بدروم میتواند یکی از بهترین مناطق برای زندگی باشد و قطعاً شما از زندگی در آن خسته نخواهید شد. نکته مثبت دیگری که می‌ توانیم در مورد آن نام ببریم، این است که امکانات حمل و نقل آن به شدت پیشرفته است. هم حمل و نقل هوایی و هم زمینی در این شهر بسیار عالی است و در نتیجه زندگی در آن می‌ تواند راحت‌تر از شهر های دیگر باشد.

بدروم از لحاظ خرید و فروشگاه چگونه است؟

حتماً در مقاله همه چیز در مورد شهر بدروم ترکیه باید راجع به خرید و فروشگاه‌ ها هم صحبت کنیم، زیرا قطعا خیلی‌ ها فقط به همین منظور به ترکیه سفر می‌ کنند. در واقع بدروم برای خرید یکی از بهترین مکان‌ ها است و شاید حتی از دیگر نواحی ترکیه هم بهتر به حساب بیاید. روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه بازار در این شهر خیلی رونق دارد.

از طرفی اقامتگاه‌ ها نیز وسایلی برای پذیرایی در نظر می‌ گیرند که شامل میوه، سبزیجات و محصولات لبنی محلی می‌ شود. در بزرگراه اصلی آن مرکز خرید مدرنی به نام Oasis وجود دارد که می‌ توانید خیلی راحت با اتوبوس خودتان را به آنجا برسانید و لباس و سوغاتی‌ های مختلف بخرید.

جمع‌بندی

در مقاله همه چیز در مورد شهر بدروم ترکیه با مکان‌ های گردشگری آشنا شده و متوجه شدید که این شهر میتواند چقدر جذابیت داشته باشد. در نتیجه برای سفر گزینه بسیار عالی است و از آنجایی که حس شادابی در این شهر خیلی جریان دارد، می‌ توانید تفریحات زیادی را هم تجربه کنید. همچنین از لحاظ حمل و نقل هم گزینه مناسبی است. بخاطر همین موارد احتمالا شاید تصمیم بگیرید که حتی زندگی در بدروم را انتخاب کنید. اگر هم می‌ خواهید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و به دنبال رزرو بلیط هواپیما برای این کشور هستید، حتما به سایت هارا گدیم مراجعه کنید و با بهترین محل‌ ها و مناطق دیدنی ترکیه آشنا شوید.

برخی از سوالات متداول

آیا بدروم برای مسافرت گزینه مناسبی است؟

اگر جزو افرادی هستید که به مکان‌ های تاریخی علاقه زیادی دارید، حتماً به این شهر از ترکیه سفر کنید.

بدروم از لحاظ امکانات رفاهی چگونه است؟

هر گونه امکاناتی از مراکز خرید گرفته تا خوراکی، پوشاک، تفریحات و حمل و نقل که بخواهید را می‌ توانید در این شهر پیدا کنید.

آیا بدروم برای زندگی مناسب‌تر است یا استانبول؟

هر دو ویژگی‌ های منحصر بفرد خودشان را دارند، اما اگر میخواهید از لحاظ رفاهی، امکانات بیشتری داشته باشید، استانبول را انتخاب کنید، زیرا به هرحال شهر شناخته شده‌ تری است و رسیدگی بیشتری به آن شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا