سایت دکتر شهاب اناری
استانبولجهان گردی

خرید بلیط هواپیما تبریز به استانبول

سایت ایمن باشی

استانبول یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا است که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف به ویژه ایران می باشد. تبریز نیز به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور فاصله کمی با استانبول دارد. ایرانیان زیادی به دنبال خرید بلیط هواپیما تبریز به استانبول برای سفرهای کاری، تجاری، تفریحی و … هستند.

تهیه بلیط پرواز تبریز به استانبول کار آنچنان سختی نیست و می توان به راحتی با استفاده از سایت های رزرواسیون بلیط، پرواز مورد نظر را انتخاب کرد. اگر شما هم قصد سفر از تبریز به استانبول را دارید، بهتر است پیش از خرید بلیط به یکسری موارد توجه کنید و اطلاعاتی را بدست آورید. با میزبان فلای همراه باشید تا بیشتر با خرید بلیط هواپیما تبریز استانبول آشنا شوید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تبریز به استانبول

شاید تصور کنید خرید بلیط هواپیما تبریز به استانبول به عنوان یک بلیط پرواز خارجی کار سخت و حساسی است. اما امروزه با گسترش فناوری و کاربردهای فراوان اینترنت می توان در هر زمان و مکان به راحتی از طریق سایت های فروش آنلاین، بلیط مورد نظر را رزرو کرد.

میزبان فلای یکی از بهترین و جامع ترین سامانه های رزرواسیون بلیط هواپیما است که امکانات و خدمات منحصربفردی را برای مشتریان فراهم کرده است.

شما می توانید برای خرید بلیط پرواز تبریز به استانبول به میزبان فلای مراجعه کرده و با جستجو در سایت انواع پروازها را مشاهده کنید. و پس از بررسی های لازم و مقایسه بلیط های مختلف با یکدیگر از جهات گوناگون مانند تاریخ، نوع ایرلاین و هواپیما، قیمت و … مناسب ترین بلیط را رزرو کنید.

قیمت بلیط هواپیما تبریز به استانبول میزبان فلای

قیمت بلیط هواپیما تبریز به استانبول میزبان فلای

یکی از مهمترین دغدغه های مسافرانی که استانبول را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند، مسئله قیمت بلیط هواپیما است. به طور کلی حمل و نقل و اقامت بیشتر هزینه های سفر را به خود اختصاص می دهند؛ از این رو دقت در انتخاب بهترین روش حمل و نقل و مکان مناسب برای اقامت می تواند تا حد زیادی باعث صرفه جویی در هزینه ها شود.

عوامل مختلفی در تعیین قیمت بلیط پرواز تبریز به استانبول نقش دارند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد. شما با در نظر گرفتن این موارد می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما تبریز به استانبول از میزبان فلای را بخرید.

تاریخ و زمان سفر

مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما تبریز به استانبول، تاریخ و زمان سفر است. در روز هایی از سال که تعداد مسافرت ها به ترکیه و استانبول بیشتر می شود، به خاطر افزایش تقاضا، قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش می یابد.

به عنوان مثال در ایام تعطیلات مانند عید نوروز، سال نو میلادی و … افراد زیادی به استانبول سفر می کنند. در نتیجه ایرلاین ها و چارتر کننده ها نرخ بلیط هواپیما تبریز به استانبول را بالا می برند. اما در مقابل در زمان هایی که میزان تقاضا برای سفر به استانبول کم می شود، شما می توانید بلیط تبریز به استانبول را با قیمت ارزانتری بخرید.

روز های سرد سال و ایام غیر تعطیل زمان مناسبی برای سفر ارزان به استانبول محسوب می شود. بنابراین اگر به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما تبریز به استانبول هستید، پیشنهاد می کنیم هنگام جستجو در سایت میزبان فلای، به سراغ پروازهای روزهای غیر پیک سفر بروید.

نوع بلیط

از دیگر فاکتورهای بسیار تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما تبریز به استانبول می توان به نوع بلیط اشاره کرد. به طور کلی برای سفر به استانبول با هواپیما دو نوع بلیط سیستمی و چارتری عرضه می شود.

بلیط سیستمی بلیطی است که به صورت مستقیم توسط ایرلاین ارائه شده و نرخ آن ثابت می باشد. این بلیط در طول زمان دچار تغییر قیمت نمی شود و برای افرادی که دارای برنامه زمانی مشخصی جهت سفر به استانبول هستند، گزینه مناسبی به شمار می رود.

بلیط سیستمی قابل کنسل شدن و استرداد است. یعنی اگر به هر دلیلی سفر شما کنسل شود، مقداری از مبلغ بلیط به عنوان جریمه در نظر گرفته شده و مابقی به حساب مسافر بازگشت داده می شود.

همچنین این بلیط برای سفرهای خانوادگی گزینه ای ایده آل به شما می رود؛ زیرا نرخ بلیط کودکان و نوزادان در بلیط های سیستمی استانبول ارزان تر از نرخ بلیط بزرگسالان است.

بنابراین اگر قصد دارید یک سفر اقتصادی و خاطره انگیز به همراه خانواده و فرزندان خود به ترکیه را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم به سراغ بلیط های سیستمی بروید.

بلیط چارتر نوعی دیگر از بلیط هواپیما تبریز به استانبول است. برخی از شرکت ها صندلی های هواپیما را از ایرلاین ها اجاره کرده و سپس با قیمت دلخواه و با توجه به شرایط و فاکتورهایی به فروش می رسانند.

با اینکه بلیط چارتر به بلیط ارزان معروف است، اما در زمان هایی که میزان تقاضا برای سفر به ترکیه افزایش پیدا می کند، قیمت بلیط پرواز تبریز به استانبول چارتری نیز بالا می رود و حتی ممکن است نرخ آن از نرخ بلیط سیستمی نیز بیشتر گردد.

این بلیط قابل استرداد نیست و در صورت لغو سفر توسط مسافر، مبلغ بسیار کم و یا هیچگونه مبلغی بازگشت داده نمی شود. همچنین نرخ بلیط کودکان و بزرگسالان در پروازهای چارتری نیز یکسان است. اما نگران نباشید، شما می توانید با خرید بلیط چارتر لحظه آخری سفری کاملا ارزان و اقتصادی به استانبول داشته باشید.

در زمان هایی که میزان تقاضا برای سفر کم می شود، چارتر کننده برای تکمیل ظرفیت هواپیما و جلوگیری از ضرر مالی، اقدام به کاهش قیمت بلیط پرواز تبریز به استانبول تا حد زیادی می کند. گاهی اوقات ممکن است شما بتوانید این بلیط پرواز خارجی را حتی ارزان تر از بلیط پروازهای داخلی بخرید.

تنها نکته درباره بلیط لحظه آخری تبریز به استانبول این است که این بلیط در فواصل کوتاه مانده به پرواز مانند 24 ساعت قبل یا چند ساعت قبل از حرکت، ارائه شود. در نتیجه شما زمان کمی برای آماده شدن دارید. این بلیط برای افرادی مناسب است که برنامه زمانی خاصی برای سفر به استانبول مد نظر ندارند و می توانند به سرعت خود را برای سفر آماده کنند.

کلاس پروازی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما تبریز به استانبول می توان کلاس پروازی را نام برد. هر هواپیما به سه بخش تقسیم می شود که در بخش درجه یک یا همان فرست کلاس صندلی ها فاصله بیشتری از یکدیگر داشته و راحتی بسیار زیادی دارند.

همچنین خدمات و امکانات ویژه ای مانند پذیرایی مخصوص، ترانسفر مجزا، مقدار بار مجاز بیشتر و … به مسافران ارائه می شود. به همین خاطر قیمت بلیط پرواز تبریز به استانبول فرست کلاس گران تر از سایر انواع بلیط ها می باشد.

در کلاس پروازی بیزینس یا تجاری سطح امکانات و خدمات پایینتر از فرست کلاس است. بدین ترتیب قیمت بلیط آن نیز ارزان تر است. اما برای کسانی که می خواهند ارزان ترین حالت سفر با هواپیما را تجربه کنند، بهترین گزینه بلیط اکونومی است. در بخش معمولی هواپیما سطح امکانات و خدمات کاملا ساده و معمولی بوده و به همین خاطر نرخ بلیط آن ارزانتر از فرست کلاس و بیزینس کلاس است.

نوع ایرلاین و هواپیما

از آنجایی که استانبول میزبان مسافران زیادی می باشد، ایرلاین های متعددی در مسیر هوایی تبریز به استانبول فعال هستند. شما هنگام خرید بلیط هواپیما تبریز به استانبول از میزبان فلای با ایرلاین های مختلفی مواجه خواهید شد که شاید انتخاب یکی از آنها برایتان سخت باشد.

اگر می خواهید سفر ارزانی داشته باشید باید به سراغ ایرلاین هایی بروید که خدمات و امکانات کمتری ارائه داده و هواپیماهای قدیمی و کوچک دارند. هر چقدر سطح امکانات و خدمات یک ایرلاین بیشتر باشد و از هواپیماهای جدید و پیشرفته و مجهز استفاده کند، قیمت بلیط آن نیز بالاتر است.

آب و هوا

آب و هوا عامل دیگر موثر بر قیمت بلیط هواپیما تبریز به استانبول است. در روزهایی از سال که آب و هوای استانبول مطبوع می باشد مانند بهار و تابستان، گردشگران بیشتری به این شهر توریستی سفر می کنند.

زیرا می توانند بازدید راحتتر و لذت بخش تری در این آب و هوا از جاذبه های داشته باشند و تفریحات مختلف مانند تفریحات آب و دریایی را تجربه کنند. همین امر موجب می شود قیمت بلیط پرواز تبریز به استانبول افزایش یابد.

اما در روزهایی که استانبول سرد است گردشگران کمتری به این شهر سفر کرده و بدین ترتیب به خاطر کاهش تقاضا، قیمت بلیط هواپیما از تبریز به استانبول نیز ارزان می شود.

روز و ساعت پرواز

به طور کلی پروازهایی که در اواسط هفته به استانبول انجام می شوند، قیمت ارزانتری دارند. اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، باید به سراغ بلیط های وسط هفته بروید. بلیط های روزهای ابتدایی و اواخر هفته به خاطر تعطیلات گرانتر هستند.

همچنین پروازهایی که در ساعات وسط روز انجام می شوند قیمت بیشتری نسبت به پروازهای نیمه شب یا صبح بسیار زود دارند. نگران ورود خود در هر ساعتی به فرودگاه استانبول نباشید.

فرودگاه استانبول یکی از بهترین و مجهزترین فرودگاه های ترکیه و دنیا است که در هر ساعت از شبانه روز وارد آن شوید می توانید ساعاتی را به استراحت و سپری کردن زمان بگذرانید. در این فرودگاه بهترین امکانات و خدمات برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است.

اطلاعات پرواز بلیط هواپیما تبریز به استانبول

اطلاعات پرواز بلیط هواپیما تبریز به استانبول

با داشتن یکسری اطلاعات راجب پرواز تبریز به استانبول سفر راحتتر و به یادماندنی تری خواهید داشت. با توجه به این موارد از بروز مشکلات مختلف جلوگیری کرده و می توانید یک سفر خارجی جذاب را تجربه کنید. یکی از این موارد فاصله هوایی بین تبریز و استانبول است. فاصله هوایی تبریز تا استانبول 1521 کیلومتر و مدت زمان پرواز آن 2 ساعت و 10 دقیقه می باشد.

البته این مدت زمان ممکن است به خاطر مسائل مختلف مانند ترافیک هوایی، تاخیر در حرکت، وضعیت نامناسب جوی و … بیشتر گردد.

مقدار بار مجاز یکی دیگر از مواردی است که باید از آن مطع باشید. به طور کلی در پروازهای داخلی و خارجی هر مسافر مجاز به حمل مقدار بار مشخصی است. اگر مقدار بار مسافران از حد تعیین شده بیشتر باشد، آنها مشمول جریمه خواهند شد. بنابراین هنگام خرید بلیط هواپیما تبریز به استانبول از مقدار بار مجاز باخبر شوید تا از بروز مشکلات مختلف و پرداخت جریمه در امان باشید.

مقدار بار مجاز برای هر مسافر که بلیط پرواز تبریز به استانبول را تهیه می کند، برای کلاس پروازی اکونومی حداکثر تا 30 کیلوگرم، برای کلاس پروازی بیزینس حداکثر تا 40 کیلوگرم و برای کلاس پروازی فرست حداکثر تا 50 کیلوگرم است.

البته ممکن است این مقدار در ایرلاین های مختلف متفاوت باشد. شما باید هنگام خرید بلیط حتما به نوع ایرلاین و مقدار بار مجاز توجه ویژه ای داشته باشید.

آشنایی با فرودگاه های مبدا و مقصد

فرودگاه بین المللی تبریز بزرگترین فرودگاه منطقه شمال و شمال غرب کشور محسوب شده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این فرودگاه دارای 2 ترمینال داخلی و خارجی بوده که شما بعد از خرید بلیط هواپیما تبریز به استانبول باید به ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه تبریز مراجعه کنید.

فرودگاه تبریز که یکی از فرودگاه های درجه یک کشور محسوب می شود، دارای امکانات مختلفی است. از آنجایی که این فرودگاه روزانه میزبان مسافران زیادی می باشد، خدمات و امکانات مناسبی برای رفاه حال آنها در نظر گرفته شده است.

از مهمترین این امکانات و خدمات می توان به مرکز خرید و غرفه های فروش کالاهای مختلف، شعب بانک، دفاتر ایرلاین های مختلف، رستوران، کافی شاپ، هتل، پارکینگ طبقاتی، خدمات VIP و CIP، تاکسیرانی، خدمات بسته بندی و حمل بار و … اشاره کرد.

استانبول دارای دو فرودگاه آتاتورک و صبیحا گوکچن است که بیشتر هواپیماهای مسیر تبریز به استانبول در فرودگاه آتاتورک به زمین می نشینند. اتاتورک بزرگترین و مجهزترین فرودگاه استانبول است که جزو بهترین فرودگاه های ترکیه نیز محسوب می شود.

این فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد دارای امکانات و خدمات سطح بالایی است تا بتواند از مسافران پروازهای داخلی و بین المللی به بهترین شکل ممکن میزبانی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا