سایت دکتر شهاب اناری
جهان گردی

بهترین هتل‌ ها‌ی کربلا

سایت ایمن باشی

کربلا یکی از قطب‌ها‌ی مهم مذهبی مسلمانان و به خصوص شیعیان است. هر ساله تعداد زیادی زائر از کشورهای مختلف و ایران برای زیارت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به این شهر سفر می‌کنند و برای اقامت به دنبال بهترین هتل‌ها‌ی کربلا هستند. این زائران در مناسبت‌ها‌ی مختلف به این شهر سفر می‌کند و اوج حضور زائرین در محرم و صفر و به خصوص مراسم پیاده روی اربعین مشاهده می‌شود.

با توجه به زیارتی بودن این شهر، هتل‌ها‌ی  بزرگ و کوچک زیادی را می‌توان مشاهده کرد که با امکانات مختلف، به زائران این شهر خدمات رسانی می‌کنند. در این مقاله از هارا گدیم بهترین هتل های کربلا را معرفی خواهیم کرد تا مسافران این شهر با مقایسه امکانات هر یک از این هتل‌ها‌، مناسب‌ترین را انتخاب و رزرو کنند.

شهر کربلا

وجود حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، شهر کربلا را به یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی مسلمانان مبدل کرده است. حرم امام حسین (ع)، محل دفن تعدادی از یاران امام و بنی‌ها‌شم است که در واقعه عاشورا به شهادت رسیده اند. هر ساله مسافران زیادی در روزهای خاص به این شهر سفر می‌کنند که موجب شده تا بیشترین جمعیت زائرین در روزهای محرم و اربعین گرد این مکان مقدس جمع شوند. حرم حضرت عباس (ع) نیز در شمال شرقی حرم امام حسین (ع) واقع شده است.

شهر کربلا علاوه این دو قطب مهم زیارتی، دارای اماکن دیگر زیارتی نیز می‌باشد. اماکنی چون تل زینبیه، خیمه گاه، مرقد حربن یزید ریاحی از جمله این اماکن است. همچنین در نزدیکی حرم امام حسین (ع) نیز دو مقام امام زمان (ع) و امام صادق (ع) وجود دارد که جزء اماکن مذهبی شیعیان است.

از دیگر جاذبه‌ها‌ی تاریخی و تفریحی این شهر می‌توان به قلعه هندی، نهر علقمه، قلعه اخیضر، دریاچه رزازه، آرامگاه امیرکبیر، پل سفید، قصر نخیله، قصر عطشان و غیره اشاره کرد. این اماکن دیدنی و مذهبی در کنار اقامت در بهترین هتل‌ها‌ی کربلا  می‌تواند سفری به یادماندنی در خاطر مسافران و زائران ایجاد کند.

راهنمای رزرو بهترین هتل‌ها‌ی کربلا

راهنمای رزرو بهترین هتل‌ها‌ی کربلا

در هنگام رزرو هتل کربلا بهتر است به چند نکته مهم توجه داشته باشید. نخست اینکه اگر به هدف زیارت به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است هتلی را انتخاب کنید که در نزدیکی حرم امام حسین (ع) قرار دارد. این امر باعث می‌شود تا در هر ساعت شبانه روز که می‌خواهید به زیارت بروید و در هزینه‌ها‌ی رفت و آمد خود صرفه جویی کنید.

دوم اینکه، هتلی را انتخاب کنید که متناسب با شرایط و بودجه شما باشد. برای مثال، اگر از امکانات اتاق کودک و یا استخر هتل استفاده نمی‌کنید، هتلی را انتخاب کنید که این امکانات اضافی را ندارد. در نهایت نیز سعی کنید سایت معتبری را برای رزرو هتل و سفر خود انتخاب کنید تا در هنگام سفر با مشکلی مواجه نشوید.

بهترین هتل‌ها‌ی کربلا چه ویژگی‌ها‌یی دارند؟

بر اساس نظریه هتل داری، بیش‌تر از 30 روش برای امتیازدهی به هتل‌ها‌ وجود دارد، که بهترین آن‌ها‌ سیستم ستاره دهی بر اساس میزان خدمات است. ایده آل‌ترین امکانات و استانداردهای روز جهان متعلق به هتال‌ها‌ی 5 ستاره می‌باشد. معمولا این هتل‌ها‌ بسیار لوکس و مدرن ساخته شده اند و دارای سونا، استخر، جکوزی، سالن بدنسازی، زمین بازی و غیره می‌باشند.

هتل‌ها‌ی 4 ستاره نیز ممکن است گاهی امکانات هتل 5 ستاره را در اختیار مسافران قرار دهند، اما به شیکی و لوکسی آنها نباشند. از ویژگی‌ها‌ی بارز هتل‌ها‌ی 4 ستاره، قیمت مناسب آن است که می‌تواند باعث جذب مشتری بیشتری شود. از امکانات هتل های 4 ستاره می‌توان به سشوار، تلویزیون، اتاق‌ها‌ی تمیز، وجود فضای سبز و غیره اشاره کرد.

هتل‌ها‌ی 3 ستاره نیز از هتل‌ها‌ی 4 ستاره و 5 ستاره کوچک‌تر می‌باشند و ممکن است امکانات اضافی برای مسافران نداشته باشند. اما در میان هتل‌ها‌ی 3 ستاره نیز می‌توانید هتلی تمیز با کیفیت غذای بالا پیدا کنید. قیمت این هتل‌ها‌ به صرفه‌تر می‌باشد و اگر نزدیک حرم‌ها‌ی مطهر باشد، می‌تواند گزینه مناسبی برای اقامت در کربلا باشد.

معرفی بهترین هتل‌ها‌ی کربلا

تعداد هتل‌ها‌ و مهمان پذیر‌ها‌ی کربلا آنقدر زیادند که انتخاب را برای مسافران به معضلی دشوار و شیرین تبدیل کرده است. این هتل‌ها‌ با ارائه امکانات مختلف رفاهی برای جذب گردشگر با یکدیگر رقابت می‌کنند. البته برنده نهایی در این رقابت هتلی است که امکانات بیشتر با قیمت مناسب‌تر ارائه دهد. در ادامه این مقاله، مجموعه‌ ها‌را گدیم به معرفی بهترین هتل‌ ها‌ی کربلا می‌پردازد تا شما را در انتخاب بهترین هتل یاری دهد.

هتل بارون

هتل بارون

این اقامتگاه مدرن و لوکس 5 ستاره، معمولا انتخاب اول بسیاری از زائرین کربلاست. این هتل 273 اتاق و 9 رستوران دارد و در فاصله 2 کیلومتری حرم قرار دارد. از امکانات رفاهی این هتل می‌توان به استخر شنا، سونا، حمام‌ترکی، گاوصندوق الکترونیکی، کلوب کودکان، سالن ورزشی و سرویس رفت و برگشت به حرم امام حسین (ع) اشاره کرد. اگرچه این هتل در نزدیکی حرم قرار دارد، اما هر 30 دقیقه یک بار، یک سرویس از این هتل به سمت حرم حرکت می‌کند.

هتل ریحان

هتل ریحان

هتل پنج ستاره ریحان یکی دیگر از هتل‌ها‌ی لوکس کربلاست که در فاصله یک کیلومتری حرم قرار دارد. این هتل دارای 185 اتاق، 3 رستوران و سوئیت‌ها‌ی لوکس است. از امکانات رفاهی این هتل می‌توان به استخر، سونا، جکوزی و حمام‌ترکی اشاره کرد. این هتل خدمات سرویس رایگان به حرم را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

هتل روتانا

این هتل 5 ستاره در فاصله 20 دقیقه ای حرم امام حسین (ع) قرار دارد و یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها‌ به بین الحرمین است. نزدیکی این حرم باعث شده تا مسافران زیادی، این هتل را به عنوان اقامتگاه انتخاب کنند. از امکانات منحصر به فرد این هتل می‌توان به کافی شاپ، رستوران، سونا، حمام‌ترکی اشاره کرد.

هتل کریستال

هتل کریستال

اگر به دنبال اقامتگاه اقتصادی با امکانات رفاهی مناسب می‌باشید، هتل کریستال یک گزینه مناسب برای شماست. این هتل امکانات رفاهی عالی را در قبال دریافت هزینه پایین‌تر در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این هتل در فاصله 500 متری حرم قرار دارد و شما در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید به زیارت بروید.

هتل آل یاسین

این هتل 5 ستاره نیز یکی از بهترین هتل‌ها‌ی کربلا  می‌باشد که امکانات رفاهی بی نظیری در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این هتل تمام امکانات را با قیمتی مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا سفری به یادماندنی را تجربه کنند. از امکانات این هتل می‌توان به سرویس دهی 24 ساعته، رستوران، سیستم‌ترانسفر، استخر، سونا و غیره اشاره کرد.

هتل اولادالامیر

هتل اولادالامیر

این هتل 5 ستاره یکی دیگر از بهترین هتل‌ها‌ی کربلا  می‌باشد که امکانات رفاهی بی نظیری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. از امکانات این هتل می‌توان به رستوران، اتاق ماساژ، استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، کرایه خودرو، فروشگاه و زمین بازی کودکان اشاره کرد. این هتل اقامتی لاکچری با امکانات بی نظیر در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

هتل سلطان

هتل سلطان

با انتخاب این هتل می‌توانید یک اقامت لوکس و پر امکاناتی را تجربه کنید. یکی از برتری‌ها‌ی این هتل نسبت به هتل‌ها‌ی دیگر، معماری شیک و بی نظیر آن است. این هتل امکانات تفریحی مناسبی را در سطح یک هتل 5 ستاره در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

هتل قصرالضیافه 2

هتل قصرالضیافه 2 یکی از هتل‌ها‌ی 5 ستاره کربلا می‌باشد که با توجه به 5 ستاره بودن آن، می‌توانید اقامتی لاکچری را در این هتل تجربه کنید. این هتل امکاناتی چون استخر، سونا، گاوصندوق، رستوران شیک و غیره را در اختیار مسافران و زائران امام حسین قرار می‌دهد. این هتل در خیابان معروف القمه قرار دارد و سرویس رفت و برگشت به حرم را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

هتل لارسا

هتل لارسا

هتل لارسا یکی از بهترین هتل‌ها‌ی 4 ستاره کربلا به شمار می‌رود. این هتل در فاصله 7 دقیقه ای حرم حضرت عباس (ع) واقع شده است و امکانات مناسبی را با قیمت پایین در اختیار مسافران قرار می‌دهد. کارمندان این هتل به زبان فارسی صحبت می‌کنند و از این جهت مورد استقبال بیشتر ایرانیان قرار گرفته است.

هتل عطاءالحسین

هتل عطاءالحسین

این هتل چهار ستاره با معماری خاصی که دارد، به عنوان یکی از بهترین هتل‌ها‌ی کربلا  انتخاب شده است. این هتل در نزدیکی حرم امام حسین (ع) قرار دارد و با 15 دقیقه پیاده روی می‌توانید خود را به حرم برسانید. این هتل با امکانات رفاهی و قیمت مناسبی که دارد، مسافران زیادی را به خود جذب کرده است.

هتل برج السفیر

این هتل 4 ستاره در فاصله 1 کیلومتری حرم امام حسین و تل زینبیه قرار دارد. این هتل نیز امکانات مناسبی را با قیمت ارزان در اختیار زائرین قرار می‌دهد تا خاطره ای خوش از این سفر در ذهن مسافران باقی بماند. کارمندان این هتل نیز به زبان فارسی مسلط می‌باشند و بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند.

هتل الهنون

هتل الهنون

هتل 4 ستاره الهنون نیز یکی دیگر از بهترین هتل‌ها‌ی کربلا می‌باشد که در نزدیکی حرم حضرت ابوالفضل عباس قرار دارد. این هتل با معماری ساده و امکانات مناسب، هر ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران کربلا می‌باشد. با اقامت در این هتل می‌توانید یک سفر به یاد ماندنی برای خود و خانوادتان رقم بزنید.

هتل جواهر

هتل جواهر نیز یکی دیگر از هتل‌ها‌ی 4 ستاره شهر کربلا می‌باشد که در فاصله 5 دقیقه ای حرم امام قرار دارد. از برتری‌ها‌ی این هتل می‌توان به نزدیک بودن آن به حرم‌ها‌ی مطهر اشاره کرد. این هتل اتاق‌ها‌ی تمیز و امکانات رفاهی مناسبی برای اسکان مسافرین دارد. قیمت مناسب این هتل یکی دیگر از برتری‌ها‌ی این هتل است که باعث می‌شود مسافران زیادی، این هتل را برای اقامت خود انتخاب کنند.

هتل جنه الحسین

هتل جنه الحسین

این هتل 4 ستاره در قلب شهر کربلا ساخته شده است و تنها 4 دقیقه با حرم حضرت عباس (ع) فاصله دارد. این هتل مجهز به رستوران و کافی شاپ است و با اتاق‌ها‌ی تمیز و امکانات مناسب، یکی از گزینه‌ها‌ی مناسب برای اقامت مسافران می‌باشد. این هتل در قبال ارائه امکانات مناسب، قیمت پایینی دارد.

هتل الاماره

هتل الاماره

هتل 4 ستاره الاماره در 7 طبقه آماده اسکان 300 نفر از زائرین و مسافران کربلا می‌باشد. این هتل تنها 500 متر با حرم حضرت ابوالفضل فاصله دارد و پیاده تنها 5 دقیقه طول می‌کشد تا به زیارت این حرم بروبد. این هتل چشم اندازی زیبا از گنبد حرم دارد و اتاق‌ها‌ی آن به صورت زیبا و ساده طراحی شده است. از امکانات این هتل می‌توان به سرویس 24 ساعته اتاق‌ها‌ و منوی غذاهای ایرانی اشاره کرد.

هتل اولادالحسن

این هتل 4 ستاره نیز در لیست پیشنهادی هتل‌ها‌ی کربلا قرار دارد و 18 دقیقه با حرم امام حسین فاصله دارد. این هتل در کنار قیمت مناسب، امکاناتی نظیر اتاق‌ها‌ی تمیز و مجهز، اینترنت رایگان، آسانسور و غیره را در اختیار زائران و مسافران قرار می‌دهد. با اقامت در این هتل می‌توانید از این امکانات رفاهی استفاده کنید و سفری به یادماندنی را تجربه کنید.

هتل سراج المنیر

هتل سراج المنیر

این هتل 4 ستاره یکی از هتل‌ها‌ی خوب کربلا به شمار می‌رود که امکانات مناسبی را در اختیار مسافران این شهر قرار می‌دهد. از امکانات این هتل می‌توان به خدمات حمل چمدان، رستوران، کافی شاپ، اتاق ماساژ، سونا، جکوزی، استخر، فروشگاه، کرایه خودرو و غیره اشاره کرد. پذیرش این هتل به صورت 18 ساعته می‌باشد و از سیستم سرمایش و گرمایش مناسبی برخوردار است. این هتل در منطقه باب الخان، انتهای شارع القمی‌واقع شده است.

هتل ابراج کربلا

هتل ابراج کربلا نیز یکی دیگر از هتل‌ها‌ی 4 ستاره می‌باشد که سالانه میزبان تعداد زیادی از مسافران این شهر می‌باشد. این هتل نیز دارای امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی است. تمام اتاق‌ها‌ی آن روزانه نظافت می‌شوند و از امکاناتی نظیر رستوران، لابی و کافی شاپ برخوردار است. این هتل امکانات مناسبی دارد، اما کمی‌از حرم امام حسین (ع) دور است که با خدمات تاکسی سرویس، می‌توانید به راحتی برای زیارت به حرم بروید.

هتل برج الاغا

هتل برج الاغا

هر ساله مسافران زیادی این هتل 3 ستاره را برای اقامت خود در کربلا انتخاب می‌کنند. چراکه این هتل در فاصله 5 دقیقه ای حرم امام حسین قرار دارد و امکانات خوبی را با قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهد. از امکانات رفاهی این هتل می‌توان به زمین بازی کودکان، سالن بدنسازی، سونا و جکوزی اشاره کرد.

هتل کربلا بلازا

هتل کربلا بلازا

این هتل 3 ستاره در باب بغداد کربلا قرار دارد و به علت نزدیکی به حرم حضر ابوالفضل (ع) و قیمت مناسب، یکی از بهترین هتل‌ها‌ی کربلا  به شمار می‌رود. این هتل در فاصله 7 دقیقه ای حرم قرار دارد و دارای رستوران و اتاق‌ها‌ی تمیز است. اگر به دنبال اقامتی با امکانات رفاهی مناسب و قیمت پایین می‌گردید، ما به شما این هتل را پیشنهاد می‌کنیم.

هتل فورتین کربلا

هتل فورتین کربلا نیز یکی از هتل‌ها‌ی 3 ستاره خوب کربلا شناخته شده است و در کنار قیمت ارزان، امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. فاصله این هتل تا حرم 700 متر است و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید به زیارت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بروید.

کلام آخر

اگر قصد سفر به شهر کربلا را دارید و نمی‌دانید کدام هتل مناسب بودجه و شرایط شماست، می‌توانید با مطالعه این مقاله بهترین هتل‌ها‌ی کربلا  را پیدا کنید. شما با سفر به این نقطه زیارتی و اقامت در هتلی با بالاترین کیفیت و بهترین امکانات، می‌توانید خاطره خوبی برای خود و اطرافیانتان بسازید. در این مقاله با بهترین هتل‌ها‌ و نزدیک‌ترین آنها را به حرم‌ها‌ی مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) آشنا شدیم. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا در هنگام سفر به کربلا در ایام شلوغ محرم و اربعین دچار سردرگمی‌نشوید و بهترین هتل را برای اقامت انتخاب نمایید.

مجموعه‌ها‌را گدیم به معنای کجا بریم، تمام اطلاعات مربوط به انتخاب بهترین هتل‌ها‌ی کربلا  و رزرو آن را در اختیار شما قرار داده تا با دریافت اطلاعات جامع و کامل، انتخابی مناسب جهت اقامت خود و خانوادتان داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا