سایت دکتر شهاب اناری
جهان گردی

بهترین هتل های نجف

سایت ایمن باشی

شهر نجف مهم‌ترین شهر از کشور عراق و سومین شهر مذهبی جهان اسلام است. برای مسلمانان نگین معرف این شهر مرقد مطهر علی بن ابی طالب (ع) است. در این شهر می‌توان قدیمی‌ترین قبرستان جهان را هم دید، قبرستانی که در آن مقبره چهار پیامبر بزرگ الهی قرار دارد: قبر آدم پیامبر، قبر نوح پیامبر، قبر هود پیامبر، قبر صالح پیامبر. این شهر در تمام طول سال پذیرای زوار از سرتاسر جهان است.

در ماه‌های محرم و صفر علی الخصوص اربعین، جای سوزن انداختن هم در این شهر نمی‌یابید. برای اسکان در این شهر می‌توانید در هتل‌های مجلل شهر نجف اسکان یابید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید و با زیارت اماکن مقدس کسب معنوی داشته باشید. سایت هارا گدیم به شما کمک خواهد کرد تا بهترین هتل های نجف را به صورت اینترنتی رزرو کنید.

دسته‌بندی هتل ‌های نجف

هتل‌های عراقی به چهر دسته تقسیم می‌شوند:

  • گروه (VIP)
  • گروه الف
  • گروه ب
  • گروه ج

گروه اول تعداد محدودی دارد. خدمات و امکانات این هتل‌ها در حد هتل‌های بین المللی است که در نجف می‌توان به هتل‌هایی نظیر هتل قصر العرب و هتل قصر الضیافه اشاره کرد که از لحاظ هزینه در صف هتل‌های بسیار گران قرار دارند.

هتل‌های گروه الف مانند هتل‌های 3 ستاره در ایران هستند که به‌نوبه‌ی خود می‌توانند انتظارات مسافران را به‌خوبی برآورده کنند. این گروه از هتل‌ها معمولاً در اطراف حرم حضرت علی (ع) قرار دارند و عموماً ساختمان‌های آن‌ها کمتر از 10 سال عمر دارند. سرویس در این هتل‌ها به صورت تک نفره بوده و به نسبت سایر هتل‌ها در این کشور، مطلوب هستند.

هتل‌های گروه ب معادل مسافرخانه در ایران هستند و اقامت در این هتل‌ها مشکلات خود را به همراه دارد و مسافران باید کمی انتظارات خود را پایین بیاورند تا بتوانند اقامت بی دردسری داشته باشند. این هتل‌ها معمولاً در فاصله‌ای نزدیک به حرم قرار دارند.

هتل‌های گروه ج اصلاً در انتظار مسافران نبوده و می‌توان گفت که غیرقابل تحمل هستند و هیچ سرویسی حتی برای نظافت روزانه هم انجام نمی‌شود و به هیچ عنوان این هتل‌ها به مسافران عزیز پیشنهاد نمی‌شود.

یقیناً هر هتلی جای مناسب برای زوار اهل بیت نیست و باید دقت ویژه‌ای به هنگام انتخاب هتل خود داشته باشید. امکانات هتل، نظافت اتاق‌ها و سالن‌ها، نحوه برخورد پرسنل و مخصوصاً مکان هتل از جمله ملاک‌های مهم در انتخاب شما هستند. در ادامه با معرفی تعدادی از هتل‌های شهر نجف، دست شما را در انتخاب باز می‌گذاریم.

هتل عرض القداح

هتل عرض القداح

این هتل را به عنوان اولین و بهترین پیشنهاد ما به خود بدانید. هتل عرض القداح واقع در خیابان الرسول با فاصله زمانی 5 دقیقه از حرم جزو انتخاب‌های اول هر مسافری به این شهر است. این هتل دارای 7 طبقه و در کل 68 باب می‌باشد که با کادری مجرب و پرسنلی آموزش دیده آماده به خدمت‌رسانی هستند. شما می‌توانید این هتل 4 ستاره با دکوراسیون بسیار زیبا را برای اقامت خود در نجف بدون معطلی برگزینید.

هتل المقام

هتل المقام

این هتل واقع در خیابان مدینه قدیمه است. این هتل از هتل‌های نوساز شهر نجف به شمار می‌رود که به دلیل فاصله‌ی 6 دقیقه‌ای تا حرم و دارا بودن اتاق‌های تمیز و حتی وای فای رایگان انتخاب بسیاری از زائران می‌باشد. هتل المقام دارای 5 طبقه و 119 باب است.

هتل اسطوره

یکی از ارزان‌ترین هتل‌ها در عراق، هتل تک‌ستاره‌ی اسطوره است. این هتل مناسب آن دسته از افرادی است که صرفاً مکانی برای خواب و استراحت مدنظر دارند و امکانات هتل اهمیت چندانی برای آن‌ها ندارد.

هتل دارک

این هتل دارای 3 طبقه و 50 باب است. موقعیت مکانی این هتل دسترسی شما را به مراکز خرید، حرم مطهر و حتی فرودگاه بین المللی سهل می‌کند. در میان هتل‌های 3 ستاره در نجف، این مورد پیشنهاد خوبی است که ارزش هزینه کردن را دارد. بسیاری از استانداردهای هتل در آن رعایت شده که می‌تواند حسن توجه شما را به خود جلب کند.

هتل قصر العرب

هتل قصر العرب

این هتل لوکس 5 ستاره در 200 متری حرم امام علی (ع) و رو به روی مقام صافی صفا قرار گرفته و دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی است. این هتل حتی اتاق بازی برای کودکان دارد که می‌تواند ساعت‌ها آن‌ها را مشغول کند. کافی شاپ زیبا و رستوران بی‌نظیر این هتل از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. این هتل جزو گران‌ترین هتل‌های نجف به شمار می‌رود.

هتل کوثر

در نزدیک‌ترین فاصله به حرم و پشت صحن جدید حضرت زهرا (س) هتلی 9 طبقه با 235 باب آماده‌ی سرویس‌دهی به گردشگران می‌باشد. از مزیت‌های این هتل می‌توان به غذاهایی متناسب با ذائقه‌ی ایرانی اشاره کرد که پاسخگوی نیاز زوار ایرانی در شهر نجف خواهد بود. حتی این هتل مکان و استراحتگاه مخصوص پرسنل خود را دارد و از اتاق استراحت مهمانان جدا است.

هتل الماس

هتل 4 ستاره‌ی الماس نجف با ظاهری ساده و پرسنلی مجرب پذیرای مهمانان حضرت علی (ع) است. این هتل در قالب 10 طبقه و 85 باب احداث شده است. دسترسی آسان به مراکز خرید و حرم مطهر از مزایای این هتل است.

هتل قصرالضیافه

هتل قصرالضیافه

یکی از هتل‌های 4 ستاره که فاصله‌ی 5 دقیقه‌ای تا حرم را دارد. این هتل به دلیل امکانات رفاهی مطلوب جزو انتخاب‌های زائران است. فاصله‌ی آن تا حرم 200 متر است که می‌توان دو دقیقه‌ای آن را طی کرد. شما می‌توانید از کافی شاپی که در بالا پشت بام این هتل وجود دارد حرم امام علی (ع) را به وضوح مشاهده کنید. از مقررات این هتل زمان پذیرش در ساعت 14:00 و زمان خروج در ساعت 12:00 می‌باشد. آشپزخانه حضرت علی (ع) که غذای حضرتی در آنجا سرو می‌شود، در نزدیکی هتل قصر الضیافه قرار دارد.

هتل نور العباس

یکی از بهترین هتل‌های شهر نجف است که با 5 ستاره و امکانات رفاهی کامل سفری خاطره انگیز برای شما خواهد ساخت. دسترسی سریع به حرم و داشتن وای فای رایگان از مزیت‌های محبوب زائرین است.

هتل نور النجف

هتل نور النجف

از دیگر گزینه‌های مقرون به صرفه در میان هتل‌های نجف می‌توان به هتل نورالنجف اشاره کرد. علاوه بر آنکه فاصله‌ی کمی تا حرم دارد، زمان‌هایی که در هتل اقامت دارید می‌توانید از پشت پنجره نظاره‌گر بارگاه مبارک باشید. در این هتل حتی برای افراد دارای معلولیت جسمانی نیز امکانات مناسبی تدارک دیده شده است.

هتل زمزم

این هتل 4 ستاره با برخورداری از منظره بحرالنجف یکی از دلایل انتخاب از طرف مسافرین می‌باشد. وجود امکانات رفاهی متوسط و فاصله‌ی نزدیک به حرم از ویژگی‌های قابل اشاره این هتل هستند.

هتل قصر الدر

این هتل با امکانات مجهز و اقامتی راحت و همچنین قیمت مناسب جزو یکی از بهترین هتل‌ها در نجف است که فاصله‌ای قریب به 500 متر تا حرم دارد و این یعنی دو دقیقه فاصله استراحتگاه شما و عبادتگاه شماست.

هتل قصر انبلاء

از هتل‌های قدیمی شهر نجف می‌توان به این مورد اشاره کرد. هتل قصر انبلاء 3 ستاره است. اگر به دنبال هتلی ارزان قیمت و نزدیک به حرم امیر المومنین (ع) هستید، هارا گدیم به شما هتل قصر انبلاء را پیشنهاد می‌کند.

هتل البستان

هتل البستان

این هتل لوکس واقع در خیابان الرسول یکی از بهترین هتل‌های نزدیک به حرم است که بهترین و کامل‌ترین امکانات رفاهی را دارد. اینترنت، آسانسور، اطفاء حریق و ترانسفر فرودگاهی جزو تجهیزات این هتل است. شما می‌توانید از رستوران این هتل نیز استفاده کنید. از دیگر خدمات موجود در این هتل سیستم سرمایش و گرمایش اسپیلیت در تمامی اتاق‌ها، تلویزیون، تلفن مرکزی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در اتاق، الکترونیکی بودن درب تمام اتاق‌ها (کارتی) است که نیاز هر مسافری را در دوران سفر خود تأمین می‌کند.

هتل السامی

برای داشتن یک اقامت لاکچری در لوکس‌ترین هتل نجف قطعاً انتخاب این هتل بهترین انتخاب خواهد بود. از امکانات فوق العاده این هتل می‌توان به استخر و سونای آن اشاره کرد.امکان سرو غذا و نوشیدنی در رستوران این هتل به صورت 24 ساعته امکان‌پذیر است.

هتل شمس الشموس

هتل شمس الشموس

این هتل 3 ستاره می‌تواند امکانات پایه را به شما عرضه کند. شما می‌توانید با حداقل هزینه، اقامتی آسوده با امکانات مناسب در این هتل تجربه کنید. فاصله‌ی این هتل تا حرم مطهر 400 متر است که شما این فاصله را می‌توانید در کمتر از 5 دقیقه طی کنید. کادر پرسنل مجرب و خوش اخلاق این هتل 24 ساعته آماده‌ی خدمت‌رسانی به مسافران عزیز می‌باشند و شما می‌توانید درخواست‌های خود را با آن‌ها در میان گذارید.

هتل فائز

هتلی 4 ستاره که هر ساله که تعداد قابل توجهی از گردشگران و زائران این هتل را برای اقامت خود در نجف انتخاب می‌کنند. از امکانات مطلوب این هتل می‌توان به نظافت روزانه، حمل بار، اینترنت پرسرعت، امکانات تفریحی، قفسه کافی در اتاق و لاندری اشاره کرد.

هتل قصر العباس

از محبوب‌ترین هتل‌ها نزد گردشگران در نجف می‌توان به این هتل اشاره کرد.این هتل 4 ستاره با ارائه خدمات رفاهی، توانسته امتیاز خوبی را در میان هتل‌های هم‌رده و مشابه خود کسب کند. از جذابیت‌های این هتل می‌توان استخر و سونای آن را نام برد. وجود فروشگاه، کافی شاپ، بدنسازی، جکوزی، اتاق ماساژ و تاکسی سرویس این هتل را جزو بهترین‌ها می‌کند. ظرفیت این هتل بر حسب کاروان، 4 کاروان است.

هتل اغنار

هتل اغنار

از دیگر هتل‌های 4 ستاره نجف است که به تمیزی اتاق‌ها و پرسنل مجرب و ماهر معروف و زبان زد است. از نظر فاصله، از حرم مسافتی نزدیک به 650 متر دور است. این هتل امکانات رفاهی مطلوبی برای گردشگران تدارک دیده است. پارکینگ رایگان، رستوران‌های مختلف، اجاره وسیله نقلیه تا فرودگاه بین المللی نجف، پارکینگ رایگان، اتاق‌های مجهز و با کیفیت، تسلط پرسنل این هتل به زبان فارسی، آسانسور، تلویزیون کابلی و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی از جمله امکانات این هتل می‌باشند.

هتل خیام

یکی از هتل‌های خوب و اقتصادی نجف، هتل خیام است. این هتل در دسته‌ی هتل‌های سطح الف در نجف قرار دارد و می‌تواند سفری خاطره انگیز برای مسافران به این شهر را بسازد. فاصله‌ی این هتل تا حرم کم است و شما در مدت زمانی کوتاه به حرم خواهید رسید.

هتل الخیر

هتل الخیر

300 متر دورتر از حرم هتلی وجود دارد که به دلیل قیمت به صرفه‌ای که دارد جزو هتل‌های اقتصادی نجف به شمار می‌رود. این هتل 4 ستاره در تمام فصول سال پذیرای مسافران و محبان امام علی (ع) است. این هتل در بهترین جای شهر نجف قرار دارد و به همه‌ی مکان‌های دیدنی و زیارتی شهر نزدیک است.

هتل ارض السهله

هتل ارض السهله

 دارای 9 طبقه و 118 باب است. اتاق‌های این هتل طراحی مدرنی دارند و امکانات خوبی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند. این هتل 4 ستاره دارای پنجره‌های قدی است و چشم‌انداز زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارند. از امکانات این هتل می‌توان به تلویزیون ال سی دی با کانال‌های محلی و بین‌المللی، پنجره عایق صدا، تهویه مطبوع، میز کار، امکانات اتو، کمد لباس، چای‌ساز، قهوه ساز سشوار و لوازم بهداشتی رایگان اشاره کرد. از امکانات ویژه می‌توان به تخت اتاق‌ها که کنترلی هستند و قابلیت تغییر زاویه دارند، نام برد.

هارا گدیم به شما پیشنهاد می‌کند با در نظر گرفتن بودجه‌ی خود، اقدام به رزرو هتل مورد نظر خود کنید تا هم از سفر خود لذت ببرید و هم دچار خسارت مالی نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا