سایت دکتر شهاب اناری
ایران گردیجزیزه کیش

بهترین زمان سفر به کیش

سایت ایمن باشی

به دنبال رهایی از مشغله های زندگی و شلوغی و هیاهوی شهر خود هستید؟ دوست دارید یک سفر آرامشبخش و خاطره انگیز را تجربه کنید؟ می توانید با اطلاع از بهترین زمان سفر کیش، در یک موقعیت مناسب چمدان خود را بسته و راهی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کشور شوید و اوقات به یادماندنی را سپری کنید. کیش دارای هتل های جذاب، جاذبه های گردشگری کیش و تفریحات متنوعی است که شاید در کمتر نقطه ای از کشور بتوانید نظیر آنها را پیدا کنید. از این رو افراد زیادی در ایام مختلف سال به این جزیره شگفت انگیز سفر می کنند. اینکه بدانید در چه زمانی به کیش سفر کنید به هدف شما از سفر بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم این مطلب از هارا گدیم را تا انتها دنبال کنید تا با بهترین فصل مسافرت به کیش آشنا شوید.

وضعیت آب و هوایی و بهترین زمان سفر به کیش

اگر هدف شما از سفر به کیش استفاده از آب و هوای مطبوع و پاک این جزیره است، باید بدانید که چه موقع از سال کیش در بهترین حالت از نظر آب و هوا قرار دارد. کیش در جنوب ایران واقع شده و در اکثر روزهای سال دارای هوایی گرم و مرطوب است.

البته این گرما و رطوبت در فصل تابستان در بیشترین حد خود قرار دارد. بنابراین اگر می خواهید از سرمای شهر خود فرار کنید می توانید تابستان را برای مسافرت به کیش انتخاب کنید. اما به طور کلی پاییز و زمستان را می توان بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا در نظر گرفت. در این ایام خنکی مطبوعی در این جزیره حس خواهید کرد و از شدت گرما و رطوبت کاسته می شود.

از اواسط پاییز تا انتهای زمستان و حتی تا ابتدای اردیبهشت کیش در بهترین حالت خود از نظر وضعیت جوی قرار دارد. نسیم خنکی در این جزیره می وزد و می توانید آب و هوای دلنشین بهاری را با دمای بین 9 الی 21 درجه سانتیگراد تجربه کنید.

البته باید این را نیز بدانید که ممکن است در آذر ماه و دی ماه به خاطر باراش ها موسمی آب و هوای جزیره کیش کمی خنکتر از اوقات دیگر باشد. همچنین این امر موجب طوفانی شدن دریا شده و شاید امکان استفاده از تفریحات آبی را نداشته باشید.

تجربه یک خرید هیجان انگیز در بهترینز مان سفر به کیش

اگر هدف شما از سفر به کیش بازارگردی و خرید است، بهترین زمان فصل تابستان و پاییز است. تابستان به خاطر گرمای هوا جزیره کیش خلوت از همه اوقات است و بیشتر فروشگاه ها و مراکز خرید قیمت های خود را کاهش می دهند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

اما فصل پاییز را به فصل جشنواره های تخفیف و حراج های بزرگ کیش می شناسند. در گشت و گذار در بازارهای مختلف این جزیره می توانید انواع محصولات را با قیمت های استثنایی بخرید و در قرعه کشی های هیجان انگیزی شرکت کنید. گل سرسبد تخفیفات جزیره کیش روز 20 آبان است. این تاریخ به نام روز کیش به ثبت رسیده و علاوه بر مراکز خرید بسیاری از اماکن تفریحی و اقامتی جزیره نیز تخفیفات شگفت انگیزی مانند نیمه بها کردن قیمت خدمات خود در نظر می گیرند.

لذت شرکت در رویدادها و جشن های مختلف در بهترین زمان کیش

شاید هدف شما هم مانند بسیاری از گردشگران از سفر به کیش، شرکت در رویدادهای فرهنگی، جشنواره های موسیقی، جنگ های شادی و فستویال های هیجان انگیز باشد. از تاریخ 15 تیر تا 15 شهریور را می توان بهترین زمان سفر به کیش از این جنبه در نظر گرفت.

در این ایام جزیره زیبای کیش پر از جشنواره های فرهنگی، هنری، موسیقی و … می شود. در همه جای جزیره بساط شادی و تفریحات متنوع برپا می گردد و می توانید اوقات خوش و لحظات به یادماندنی را تجربه کنید. کنسرتهای خوانندگان مختلف از جذابیت های این زمان سفر به کیش محسوب می شود. شرکت مسابقات رالی و تور خانوادگی فصل تابستان لذت سفر شما به همراه خانواده به جزیره کیش را دوچندان می کند.

جشن سلامت، جشنواره آبنبات چوبی، مسابقات ورزش های آبی و ساحلی، جشنواره های خرید، فستیوال های غذایی، جشنواره های نمایش دلفین ها و … فصل تابستان را به بهترین زمان سفر به کیش تبدیل می کنند.

بهترین زمان سفر به کیش برای استفاده از تفریحات آبی و ساحلی

از مهمترین جذابیت های جزیره شگفت انگیز کیش می توان به تفریحات آبی و ورزش های هیجان انگیز در سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس اشاره کرد. انجام این تفریحات به ویژه برای جوانان لذت فراوانی دارد و خاطرات به یادماندنی از سفر به کیش رقم می زند.

اگر از علاقمندان به هیجان هستید و می خواهید در سفر به کیش سطح آدرنالین خون را به بالاترین حد برسانید، باید فصل تابستان را انتخاب کنید. با اینکه در هر چهار فصل به خاطر آب و هوای مطبوع و گرم امکان استفاده از تفریحات آبی جزیره وجود دارد اما بهترین زمان تابستان است. زیرا ممکن است در پاییز یا زمستان و حتی اوایل بهار به خاطر خنکی هوا، بارش باران های موسمی و طوفانی بودن دریا شانس تجربه این تفریحات را از دست بدهید.

از بهترین تفریحات دریایی و ساحلی و ورزش های آبی جزیره کیش می توان موارد زیر را نام برد:

  • شنا و غواصی
  • قایق سواری
  • پاراسل
  • جت اسکی
  • بنانا سواری
  • والیبال ساحلی
  • فوتبال ساحلی
  • فلای برد
  • شاتل سواری
  • کشتی تفریحی

بهترین زمان سفر به کیش برای تجربه سفری ارزان

اگر هزینه بیش از هر چیزی در سفر به کیش برایتان اهمیت دارد و می خواهید با صرف مبلغ کمتر سفری خاطره انگیز داشته باشید، باید در فصل تابستان راهی کیش شوید. به خاطر اینکه در فصل تابستان و به ویژه مرداد ماه دمای هوا در کیش بالا می رود و رطوبت به شت افزایش می یابد، گردشگران کمتری به این جزیره توریستی سفر می کنند.

بنابراین می توانید با استفاده از پروازهای ارزان مانند پروازهای چارتری و رزرو هتل های متنوع که قیمت بلیط هواپیما  را کاهش داده اند، سفری ارزان را تجربه کنید. همچنین بعد از تعطیلات عید نوروز و خرداد ماه که فصل امتحانات مدارس و دانشگاه ها است، جزیره کیش خلوت است. در نتیجه برای جذب مسافران بیشتر کاهش قیمت ها صورت می گیرد و شما می توانید در این ایام با صرف هزینه کمتری به کیش سفر کنید.

امکان سفر ارزان به کیش در دیگر ایام سال نیز وجود دارد. حتما می پرسید چگونه؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که ممکن است در برخی مواقع حتی در ایام پیک سفر و فصول مناسب بتوانید پرواز قیمت مناسب یا هتل های ارزانی برای سفر به کیش پیدا کنید. گاهی اوقات شرکت های هواپیمایی یا هتلداران برای تکمیل ظرفیت و جلوگیری از ضررهای مالی اقدام به ارائه خدمات خود با قیمتی پایین می کنند. مانند پروازهای چارتری لحظه آخری یا رزرو هتل در روزهای مختلف هفته.

بنابراین اگر به دنبال سفر کردن با حداقل قیمت به کیش هستید، در زمان های مختلف سایت های فروش بلیط و رزرو هتل را بررسی و چک کنید تا شاید بتوانید در موقعیتی مناسب با کمترین هزینه راهی کیش شوید.

چه زمانی به کیش سفر کنیم؟

با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت بهترین زمان سفر به کیش با توجه به هدف شما از سفر مشخص می شود. اگر می خواهید برای ریلکس کردن و آرامش گرفتن در آب و هوای مطبوع و دل انگیز جزیره کیش را انتخاب نمایید، باید در بهار به این جزیره سفر کنید.

اگر به دنبال استفاده از تفریحات هیجان انگیز این جزیره توریستی هستید یا می خواهید از تجربه شرکت در جشنواره ها و فستویال های مختلف لذت ببرید، تابستان بهترین گزینه سفر است. برای خرید و بهره مندی از تخفیفات ویژه پاییز و تابستان بهترین زمان سفر به کیش محسوب می شود. بنابراین با توجه به علاقه و هدف خود باید یکی از فصول را برای مسافرتی به کیش انتخاب کنید.

امیدواریم با استفاده از مطالبی که توسط هارا گدیم ارائه شدند، بتوانید سفری دلنشین، خاطره انگیز و به یادماندنی به جزیره زیبای کیش داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا