سایت دکتر شهاب اناری
استان هرمزگانایران گردیجزیزه کیش

مکان های گردشگری جزیره کیش

سایت ایمن باشی

جزیره‌ی کیش با زیبایی طبیعی و امکاناتی که دارد؛ همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد محسوب می‌شود و در تمامی فصول سال به خصوص فصل‌های سرد، نفرات زیادی به قصد تفریح، به این شهر عزیمت می‌کنند. جزیره‌ی کیش با وجود وسعت کمی که دارد، امکانات رفاهی و جاذبه‌های طبیعی و غیر طبیعی فراوانی را در خود جای داده است. نقاط دیدنی متعدد و تفریحات جذاب در کنار وجود امکانات رفاهی مناسب، موجب شده تا برخی سفر به کیش را هر ساله در برنامه‌های خود مدنظر قرار ‌دهند. در حال حاضر کیش تنها پذیرای مسافران ایرانی نبود و مسافران خارجی بسیاری هم به این جزیره سفر می‌کنند.

این جزیره همانند نگینی درخشان بر انگشتر خلیج فارس می‌درخشد. اگر قصد سفر به جزیره‌ی کیش را دارید با ما همراه باشید؛ چرا که در این مقاله قصد داریم که به‌طور کامل به معرفی جاذبه‌های دیدنی کیش بپردازیم.

اگر به سفر و مناطق گردشگری ایران و جهان علاقه دارید، با سایت هارا گدیم همراه باشید؛ ما در هارا گدیم سعی کرده‌ایم تا امکانات و جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف را به‌طور کامل معرفی کنیم.

جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

همان‌طور که ذکر کردیم، با وجود وسعت کم کیش، این جزیره امکانات رفاهی و جاذبه‌های طبیعی و غیر طبیعی و تاریخی فراوانی را در خود جای داده است. جزیره‌ی کیش به‌واسطه‌ی جذابیت طبیعی خود و سرمایه‌گذاری‌هایی که طی سالیان اخیر در آن صورت گرفته، هم اکنون یکی از نقاط جذاب و مفرح کشور محسوب می‌شود.

به‌طور کلی اگر بخواهیم اطلاعات جامعی در مورد مکان‌های گردشگری جزیره کیش بیان کنیم؛ می‌توانیم این نقاط جذاب گردشگری جذاب را در سه دسته‌ی متفاوت، برنامه‌های ورزشی و تفریحی، جاذبه‌های تاریخی و امکانات رفاهی و بازارها، تقسیم کنیم. در ادامه به‌صورت کامل راجع به هر یک از این موارد توضیحات جامع را ارائه خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

جاذبه‌های تفریحی و ورزشی جزیره کیش

برخورداری از آب‌های خلیج فارس موجب شده تا این جزیره به‌طور ذاتی برای بسیاری از تفریحات و ورزش‌های آبی مناسب باشد؛ همچنین با سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمینه‌ی جذب توریست صورت گرفته، هم اکنون شاهد برنامه‌های تفریحی بسیاری در جزیره کیش هستیم که در این بخش به‌طور کامل به معرفی این نوع تفریحات خواهیم پرداخت.

انواع تفریحات آبی

انواع تفریحات آبی

اگر به آب و تفریحات آبی علاقه‌ دارید؛ در کیش قادر خواهید بود تا به انواع تفریحات آبی بپردازید؛ از غواصی گرفته تا جت اسکی، موج سواری، پاراسل و شاتل. این گونه امکانات در بخش‌های مختلفی از سواحل جزیره یافت می‌شود و به‌راحتی قادر خواهید بود تا به طریقه‌های مختلف، از آب‌های خلیج فارس لذت ببرید.

 با این حال اگر علاقه‌‌ای به این گونه هیجان‌ها ندارید، حداقل لذت قایق‌سواری با قایق‌‌های کف شیشه‌ای و تماشای دنیای زیبای زیر آب را از خود دریغ نکنید!

مسیر دوچرخه ‌سواری

مسیر دوچرخه ‌سواری

مسیر دوچرخه یا موتور سواری کیش یکی از طولانی‌ترین و زیبا‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری کشورمان است که می‌توانید به‌راحتی از دوچر‌خه‌سواری در آن لذت ببرید و از مناظر و نقاط زیبای آن عکس بگیرید؛ زیرا از آنجا هیچ ماشینی گذر نمی‌کند.

برای موتور یا دوچرخه سواری در این مسیر زیبا، حتما نیاز نیست خودتان دوچرخه داشته باشید! باخیال راحت می ‌توانید از ایستگاه هایی که در نقاط مختلف این مسیر تعبیه شده‌اند، دوچرخه، سه چرخه، اسکوتر و موتور کرایه کنید.

پارک دلفین کیش

مسیر دوچرخه ‌سواری

یکی دیگر از جاذبه‌های پرطرفدار‌ کیش، پارک دلفین‌ها است؛ که شامل بخش‌های مختلفی از جمله پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان و گونه‌های جانوری مختلفی می‌شود. در دلفیناریوم این پارک زیبا، می‌توانید نمایش رقص و همچنین نقاشی کشیدن دلفین‌های آموزش دیده را مشاهده کنید. همچنین با پرداخت هزینه می‌توانید دقایقی را با آن ها شنا کرده و عکس یادگاری بگیرید.

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش

اگر به حیات وحش علاقه‌مند هستید و به جزیره کیش سفر کردید حتما به دیدن بوستان آهوان کیش بروید، در حیات وحش آن‌جا شغال، گوزن، میمون و انواع مختلف حیوانات قابل مشاهده هستندکه برای کودکان و حتی بزرگسالان، می‌تواند دیدنی و جذاب باشد.

سافاری کیش

سافاری کیش

در مجموعه سافاری کیش انواع سرگرمی‌های مهیج در سطح وسیعی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. تفریحاتی مانند سفرهای سریع کویری با موتور سیکلت و آفرود و همچنین فعالیت‌های دیگر مانند شترسواری، پینت بال و ….

پارک شهر کیش

پارک شهر کیش یکی از رویایی ترین و درخشان‌ترین شهربازی‌های کودکان و نوجوانان به خصوص در شب است. این شهربازی مکان‌های جالبی چون کلبه ترسناک، تجربه پرواز با شبیه ساز و غیره را دارد. و جالب اینجاست که از گونه های گیاهی کمیاب در فضای سبز این پارک استفاده می شود.

علاوه بر این، این پارک زیبا دارای یک دریاچه مصنوعی است که می توانید در آن قایق سواری کنید

تنوع ورزش، هیجان و تفریحات آبی در کیش بسیار زیاد است.

پارک‌های ساحلی کیش

از پرطرفدار‌ترین وزیبا‌ترین جا‌های دیدنی کیش، پارک‌های آن است، پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر، پارک ساحلی مرجان، پارک درختان نارگیل از معروف ترین پارک ‌های ساحلی کیش به شمار می‌آیند در بیشتر این پارک ‌ها می‌توانید ورزش‌هایی که دوست دارید تجربه کنید، علاوه بر تمام این امکانات در نزدیکی این پارک امکانات بهتری وجود دارد از قبیل فروشگاه موا غذایی، کمپ کرایه دوچرخه، کافی شاپ و رستوران وجود دارد.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش یکی دیگر از مراکز دیدنی‌کیش است. با بازدید از این مجموعه و قدم زدن در راهروهای آن، می‌توانید انواع ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس را به‌راحتی و از پشت شیشه‌های آن ببینید. در این مجموعه دو آکواریوم مجزا ساخته شده است؛ یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که کوسه‌ها و انواع ماهی‌های بزرگ در آن نگه‌داری می شوند و آکواریوم کوچک‌تر با حجم ۲۰ هزار لیتر، با ۷۰ نوع ماهی تزئینی و کمیاب آب شیرین، به نمایش گذاشته شده‌اند.

در مجموعه‌‌ی آکواریوم کیش، علاوه بر خود آکواریوم‌ها، یک بخش علمی حیوانات تاکسیدرمی شده و دیرینه‌شناسی نیز وجود دارد. در این قسمت می‌توانید از انواع خزندگان ایران و جهان، نظیر تمساح و مار، انواع پرندگان کمیاب و دیگر پستانداران دیدن کنید.

و موراد بسیار دیگری که همگی در کنار هم این جزیره را به مکانی با شکوه و جذاب برای کسانی که قصد گردش و سفر دارند، تبدیل می کنند.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی نیز جزو بهترین مکان‌های گردشگری کیش محسوب می‌شود؛ این اسکله با دارا بودن عرشه‌ای چوبی و زیبا در ساحل جزیره قرار گرفته و شما را به داخل آب‌های نیلگون خلیج فارس هدایت می‌برد. این اسکله با طول تقریبی 500 متر، یکی از بهترین و مناسب‌ترین مناطق برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش محسوب می‌شود. با راه رفتن بر روی این اسکله و پیشروی در آب‌های خلیج فارس، می‌توانید  و در طول روز قادر خواهید بود تا از بالا به آب های شفاف خلیج فارس به ماهی های متنوع نگاه کنید و از آن لذت ببرید.

کشتی‌های تفریحی

امکان کشتی سواری در آب‌های نیلگون خلیج فارس به همراه برنامه‌هایی چون موسیقی زنده شاد و جذاب جنوبی و جُنگ‌های شادی همراه با پذیرایی و صرف غذا، نیز جزو برنامه‌های تفریحی مرسوم در این جزیره است که می‌تواند تجربه‌ای شاد و دلنشین را برای‌تان رقم بزند. از این طریق می‌توانید یکی دو ساعتی را در میان آب‌های خلیج‌فارس سپری کرده و از آن لذت ببرید.

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ با فراهم کردن امکاناتی مانند پینگ‌پنگ، دوچرخه و مسیرهای پیاده روی ویژه، فضایی دلنشین را برای گذراندن اوقات خوش فراهم می کند. مزیت اصلی این پارک زیبا نزدیک بودن به هتل سیمرغ کیش، دلفیناریوم و هتل مارینا کیش است.

جاذبه‌های تاریخی و طبیعی جزیره کیش

جزیره‌ی کیش صرفا یک مکان مدرن دارای سازه‌ها و ساختمان‌های نبوده و این جزیره قدمتی طولانی دارد و بناها و بقایای تاریخی متعددی از زمان‌های مختلف، در این جزیره یافت می‌شود. به این ترتیب، در کنار جاذبه‌های به‌روز و مدرن و امکانات تفریحی و رفاهی فراوان، اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید، با سفر به این جزیره، امکان بازدید از چند منطقه‌ی تاریخی نیز خواهید داشت.

همچنین از دیگر مناطق گردشگری کیش می‌توان به جاذبه‌های طبیعی، پوشش گیاهی خاص و زیبایی‌های ذاتی آن اشاره کرد. در این بخش به‌طور کامل به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کیش اشاره خواهیم کرد.

کشتی یونانی

کشتی یونانی

شاید تا به حال نام کشتی یونانی کیش را شنیده باشید یا تصاویری از آن را به چشم‌تان خورده باشد. این کشتی در سال 1345 به سواحل جنوب غربی کیش برخورد کرد. این کشتی در طول عمر خود صاحبان مختلفی داشت اما آخرین مالک آن شخصی یونانی بود. تلاش‌های زیادی برای نجات این کشتی صورت گرفت که نتیجه‌بخش نبود و در نهایت در آنجا رها شد.

کشتی یونانی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های جزیره زیبای کیش است. این کشتی بزرگ دارای منظره‌ای عالی است؛ به‌خصوص در غروب آفتاب گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر قصد سفر به کیش را دارید به شما توصیه می‌کنیم از این کشتی دیدن کنید زیرا به دلیل فرسایش و خرابی بخش‌های مختلف، ممکن است امسال آخرین سالی باشد که کشتی یونانی به روی آب پیداست و به‌زودی غرق خواهد شد.

شهر حریره در جزیره کیش

شهر حریره در جزیره کیش

جدای از ظاهر مدرن و امروزی کیش، این جزیره دارای سابقه‌ی تاریخی قابل توجهی نیز می باشد. در حال حاضر مکان‌های تاریخی جزو جاذبه‌های گردشگری این جزیره محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین بقایای تاریخی کیش می‌توان به شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، آب انبار با دو گنبد و پنج باد و کشتی یونانی اشاره کرد.

شهر باستانی 800 ساله حریره از توابع بندرلنگه است و مساحتی در حدود 120 هکتار دارد. بقایای سواحل شمالی جزیره به دوران ساسانیان و دوران اسلامی می رسد. در تحقیقات باستان‌شناسی این شهر زیبا و تاریخی، مساجد، قنات‌ها، حمام‌ها یافت شد و خرابه‌های باقی‌مانده به خوبی نشان می‌دهد که این مکان زمانی منطقه‌ای آباد بوده است.

شهرزیر زمینی کاریز کیش

شهرزیر زمینی کاریز کیش

شهر زیر زمینی کاریز کیش که در عمق 16متری قرار گرفته، یکی دیگر از نقاط تاریخی کیش است که هر گردش‌گری می‌تواند از دیدن آن لذت ببرد. کاریز مجموعه‌ای از قنات‌های قدیمی است که در حدود 2500 سال قدمت دارد. طول تونل‌های کاریز بیش از 8 کیلومتر می‌باشد و هنگامی که در آن قدم می‌زنید انگار در یک شهر زیرزمینی گام برمی‌دارید.

این شهر زیبا دارای ساختمان‌ها با معماری بسیار زیبا به همراه قنات است که منبع تأمین آب شیرین به شمار میرفت، سقف شهر کاریز کیش با انواع صدف‌ها و مرجان ها با قدمت طولانی تزئین شده است. این شهر دارای حمام های دیدنی و سنتی است که توسط هنرمندهای ایرانی حفاری و درست شده‌اند.

جزیره هندورابی

جزیره‌ی هندورابی بین دو جزیره زیبای کیش و لاوان قرار دارد که بسیار آرام و مکانی مناسب برای غواصی است. مساحت این جزیره حدود 23 کیلومتر است. در هندورابی گونه‌های مختلفی از آبزیان دیده می‌شود. در توسعه جزیره هندورابی، یک فرودگاه، بندرگاه و هتل‌های چادری در نظر گرفته شده است.

پوشش گیاهی متفاوت و زیبا

با توجه به خاک این جزیره که مرجانی است و آب و هوای گرم و مرطوب آن، گیاهانی که در این منطقه می‌توانند رشد کنند نیز در نوع خود خاص هستند و پوشش گیاهی متفاوت و زیبای این جزیره با کهور، اکالیپتوس، لور و غیره، زیبایی طبیعی فوق العاده‌ای به این جزیره بخشیده است.

ساحل مرجانی

ساحل مرجانی

شکی نیست که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های هر جزیره، سواحل آن است و جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست و سواحل مرجانی زیبای کیش که در قسمت شرقی جزیره قرار دارد، نقاط و جاذبه‌های فراوانی دارد. وجود مرجان‌های رنگارنگ متنوع در حاشیه ساحل و سرویس‌ها و پوشش گیاهی که در کنار این ساحل وجود دارند، فضای دلنشینی را ایجاد کرده است. قصد بسیاری از افراد در سفر به کیش این است که در کنار این سواحل زیبا قدم بزنند و از فضای آرام و دلنشین آن لذت ببرند.

مراکز خرید و امکانات رفاهی جزیره کیش

هیچ شخصی و به‌خصوص خانم‌ها هیچ‌گاه از گشت و گذار در مراکز خرید و فروشگاه‌ها نمی‌گذرند. جزایر و بنادر خلیج فارس از دهه‌های پیش تاکنون، همواره به عنوان مراکز خرید اجناس وارداتی با قیمت و کیفیت مناسب، مورد توجه بوده‌اند و هستند. در کیش پاساژهای لوکس فراوانی مانند مرکز خرید مروارید، مرکز خرید دامون، مرکز خرید ونوس، بازار عرب ها و …. وجود دارد که انواع اجناس و پوشاک را در آن ها خواهید یافت.

همچنین هتل‌ها و مراکز اقامتی مجهز و متنوعی در این جزیره وجود دارد که امکان اقامت با هزینه‌ی مناسب و امکانات بسیار مناسب را برای گردشگران فراهم می‌کند.

مرکز خرید دامون کیش

مرکز خرید دامون کیش

دامون 100 غرفه تجاری و 10 غرفه خدماتی دارد. یک پیست اسکیت روی‌یخ در طبقه دوم و یک شبیه‌ساز پرواز برای سرگرمی بچه‌ها وجود دارد. فودکورت تراس دار در مرکز خرید دیمون به تنهایی ارزش وقت گذاشتن چند ساعتی را برای بازدید از این مرکز خرید دارد.

مجتمع تجاری و سیاحتی مرجان

بازار مرجان در ساحل شرقی جزیره و روبروی ساحل مرجان واقع شده؛ مجموعه‌ی بازار مرجان شکل طولی دارد و شامل 260 واحد می‌باشد. بازار مرجان قدمت بیشتری نسبت به سایر مراکز خرید کیش دارد. کافه‌ها، رستوران‌ها و فودکورت‌های زیادی در داخل و خارج بازار وجود دارد.

بازار مروارید

بازار مروارید مجموعه‌ای بزرگ از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها است. معماری این مرکز خرید از تخت جمشید الهام گرفته شده است و نام هر بخش آن از نام‌های باستانی مانند آپادانا، تخت جمشید، پاسارگاد، پارس و تیسفون گرفته شده است.

بازار مریم

اگر به‌دنبال خرید مقرون به‌صرفه در کیش هستید، بازار مریم یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست. بیشتر غرفه‌های این بازار را فروشگاه‌های پوشاک، کیف، کفش و چمدان تشکیل می‌دهند. بازار مریم چندان بزرگ نیست و به دلیل فضای باز جلوی غرفه‌ها، بهتر است در ساعات خنک روز به این بازار مراجعه کنید.

مرکز خرید سارینا

مرکز خرید سارینا 1 ترکیبی از واحدهای اداری و غرفه‌های فروشگاهی است. این بنا 10 طبقه بوده و معماری جالبی دارد. با اینکه همه‌ی طبقات تجاری نیستند، اما مغازه‌های بسیار متفاوتی در آن وجود دارد که از لباس گرفته تا لوازم جانبی کامپیوتر و لوازم خانگی در سارینا 1 پیدا می‌شود.

بازار عرب‌ها (صفین)

یکی از متفاوت‌ترین بازارهای کیش بازار عرب‌هاست؛ این بازار که در منطقه بومی‌نشین شمالی جزیره واقع شده، از قدیمی‌ترین‌ بازارهای جزیره است و به‌واسطه‌ی موقعیت، عمده‌ی ساکنان بومی از آن خرید می‌کنند. در هر صورت چنان‌چه به‌دنبال کالاهای متنوع و مناسب استفاده‌ی روزمره با قیمت نسبتا مناسب هستید، این بازار می‌تواند کمک حال شما باشد.

کوروش برند سنتر

با توجه به سرمایه‌گذاری‌های گسترده در کیش، هر چند سال شاهد پیدایش ساختمان‌های تجاری و بازارهای جدید در این جزیره هستیم؛ یکی از جدید‌ترین‌ پاساژها، کوروش برند سنتر است که در قسمت شرقی جزیره و پشت بازار مرجان واقع شده است.

در مرکز خرید کوروش عمدتا کالاهای برندهای شناخته عرضه می‌شوند و مشتریان هم برای کالاهای لوکس به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند.

مرکز خرید رویال مال

مرکز خرید رویال مال

این بنای 5 طبقه حدود 150 واحد تجاری را در خود جای داده؛ مغازه‌های این پاساژ اجناس و کالاهای متنوعی عرضه می‌کنند؛ از جواهرفروشی و فروشگاه دکوری گرفته تا اسباب‌بازی فروشی و فروشگاه‌های پوشاک در این بازار یافت می‌شود.

دیپلمات مال

ساختمان اداری تجاری دیپلمات مال در بخش شمالی جزیره واقع شده و دو طبقه از این ساختمان به غرفه‌های تجاری‌ای چون فروشگاه‌های لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی و انواع خوراکی‌ها اختصاص داده شده است. همچنین در طبقه‌ی دوم این ساختمان شهربازی جذابی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید پدیده کیش

پروژه پدیده کیش شامل یک شهرک، هتل، پارک ساحلی، مرکز خرید و مرکز تفریحی می‌شود که با توجه به توقف پروژه، در حال حاضر نیمه‌تمام باقی‌مانده، اما مرکز خرید آن زودتر از بقیه ساخته و افتتاح شد و هم‌اکنون فعال است. با توجه به موقعیت قرارگیری این مرکز خرید و دور بودن آن از مرکزیت شهر، شاید از سایر بازارهای جزیره خلوت‌تر باشد؛ اما در این بازار نیز غرفه‌های جذابی یافت می‌شوند که به‌خصوص برای خرید پوشاک بسیار مناسب‌ هستند.

بازار ماهی کیش

همان‌طور که از نام این بازار مشخص است، مواردی که در این بازار عرضه می‌شوند با بازارهای ذکر شده متفاوت‌اند و این بازار که در منطقه‌ی شمالی جزیره واقع شده، مرکز فروش انواع ماهی‌های جنوبی است. توصیه می‌کنیم حتی اگر قصد خرید و طبخ ماهی در ایام اقامت خود در جزیره را ندارید نیز از این بازار دیدن کنید و از مشاهده‌ی ماهی‌های مختلف و بعضا عجیب خلیج فارس، لذت ببرید.

هتل ترنج

هتل ترنج

هتل ترنج جزیره‌ی کیش با یک معماری منحصر به فرد در سال ۱۳۹۴ بر روی آب‌های خلیج فارس بنا شده است. در تمامی اتاق‌های هتل ترنج، دریچه‌ای شیشه‌ای در کف اتاق و باکلن قرار داده شده که مسافران می‌توانند از طریق آن زیبایی‌های خلیج فارس را مشاهده کنند. به علاوه در ساخت این هتل تلاش شده تا استاندارد‌های حفظ محیط‌ زیستی رعایت شود تا کمتری آسیب به محیط زیست جزیره وارد شود.

هتل مارینا پارک

هتل مارینا پارک

هتل مارینا پارک یکی از هتل‌های پنج ستاره و لوکس در جزیره‌ی زیبای کیش است. این هتل در سال ۱۳۹۰ با ۱۸۶ واحد با طراحی زیبا و جذابی در کنار طبیعت بکر جزیره ساخته شد. علاوه بر ساحل زیبا در اطراف این هتل، فضای سبز و گونه‌های متنوع گیاهان در محیط هتل مورد توجه هر تماشاگری قرار می‌گیرد.

هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش

معروفیت هتل داریوش کیش به حدی است که هر شخص ایرانی نام این هتل را شنیده است و علاوه بر محل اقامت مسافران، یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره‌ی کیش محسوب می‌شود. هتل داریوش که با الهام از تخت جمشید طراحی شده در سال ۱۳۸۳ تاسیس و در سال ۱۳۹۶ مورد بازسازی قرار گرفته است. علاوه بر امکانات رفاهی اتاق‌های هتل، چندین رستوران و کافی شاپ نیز در داخل هتل وجود دارد. این هتل ۱۸۴ واحد اقامتی در قیمت‌های متفاوت دارد.

هتل آرامیس پلاس در جزیره‌ی کیش

هتل آرامیس پلاس یکی از هتل‌های تازه تاسیس در جزیره‌ی کیش است که در آبان ماه سال ۱۳۹۹ تاسیس شد. از ویژگی‌های این هتل می‌توان نزدیکی به ساحل خلیج فارس و مراکز خریدی مثل کیش مال و رویا مال نام برد. این هتل پنج ستاره در ۱۴ طبقه و ۱۷۱ واحد با پرسنلی حرفه‌ای آماده‌ی پذیرایی از مهمان جزیره‌ی کیش است.

هتل سیمرغ

هتل سیمرغ کیش، هتل سه ستاره‌ ای است که در سال ۱۳۷۰ در خیابان جهاد در جزیره‌ی کیش افتتاح شد. همچنین این هتل در سال 1397بازسازی شده و سطح کیفیش ارتقا پیدا کرده. این هتل دارای ۸۵ اتاق است و از امکانات رفاهی خوبی نیز برخوردار است.

هتل تعطیلات

هتل سه ستاره‌ی تعطیلات کیش با مساحتی حدود ۲۰۰۰ متر مربع و ۷۰ اتاق در سال ۱۳۷۵ در جزیره‌ی کیش افتتاح شده است. معماری این هتل بسیار زیبا و‌ چشم نواز است چرا که محیطی بسیار سرسبز همراه با آبنما و نورپردازی‌های جذابی دارد. موقعیت مکانی این هتل به گونه‌ای است که امکان دسترسی به بسیاری از مکان‌های دیدنی مثل ساحل خلیج فارس و مراکز خرید را برای مسافران فراهم می‌کند.

هتل آریان کیش

هتل آریان کیش، هتلی چهار ستاره است که در میدان امیرکبیر واقع شده که به جهت نزدیکی به بارازهای پانیذ، مروارید و پردیس، مورد پسند بسیاری از مسافران است. به علاوه این هتل با لابی زیبا و رستوران و کافی شاپ با کیفیت در 2 طبقه و67 واحد، آماده‌ی پذیرایی از مهمانان عزیز است.

هتل صدف

هتل صدف، یکی از هتل ‌های چهارستاره در جزیره‌ی زیبای کیش است که براساس استاندارهای بین المللی در سال ۱۳۸۱ ساخته و در سال ۱۳۹۲ مورد بازسازی قرار گرفته است. این هتل دارای دو طبقه بنا و ۵۵ واحد اقامتی است که با معماری زیبا و مدرنی طراحی شده است. در مجاورت این هتل چشم اندازی خاص یعنی کوهی بلند به ارتفاع ۲۷ متر با آبشارهایی عظیم قرار گرفته که جذابیت ویو این هتل را چند برابر می‌کند. از طرف دیگر موقعیت مکانی هتل صدف به گونه‌ای است که دسترسی به مراکز خرید از جمله مرکز خرید شارستان و مروارید بسیار آسان است. این هتل چهار ستاره با کادری حرفه‌ای آماده‌ی پذیرایی از مهمان جزیره‌ی زیبای کیش است.

هتل لیلیوم

یکی از نوساز‌ترین هتل‌های جزیره‌ی کیش، هتل چهار ستاره‌ی لیلیوم است که در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. این هتل در نزدیکی مرکز خرید رویال مال و پردیس ۲ قرار دارد. منظره‌ی اتاق های این هتل رو به نمای شهر و یا ساحل دریاست. در این هتل، رستوران و کافی شاپی با ظرفیت نسبتا بالا وجود دارد. به علاوه در این هتل یک سفره خانه‌ی سنتی زیبا در طبقه‌ی همکف وجود دارد. همچنین این هتل دارای یک سالن آمفی تئاتر و اتاق جلسات برای میزبانی‌های رسمی است. پارکینگ، نمازخانه و تاکسی سرویس شبانه روزی از دیگر امکانات این هتل است.

هتل مریم

هتل مریم کیش، یک هتل چهار ستاره در جزیره‌ی کیش است که در جنوب شرقی یکی از میدان‌های اصلی و در مرکز جزیره واقع شده است. این هتل ۵۶ اتاق دارد و در سال ۱۳۹۲ به سبکی مدرن بازسازی شده. نمای بیرونی هتل شبیه یک کیک عروسی طراحی شده که در شب جذابیت بسیاری دارد. از طرف دیگر نزدیکی به اسکله و ساحل، مراکز خرید و بازارهایی مثل بازار مروارید، یک امتیاز برای این هتل محسوب می‌شود.

این هتل امکانات بسیاری به مسافران ارائه می‌کند و آماده‌ی سرو غذا‌های باکیفیت است. به علاوه در کافه‌‌ی این رستوران، نوازنده‌ی پیانو به صورت زنده برای حاضرین موسیقی می‌نوازد. همچنین این هتل دارای امکاناتی مثل خشکشویی، سونا خشک و بخار، سالن ورزشی و کافی نت است که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

هتل ارم کیش

هتل ارم کیش یکی از این هتل‌های ساحلی است که در تمامی اتاق‌های آن منظره‌ی دریا به چشم می‌خورد. به علاوه برخی از اتاق‌های این هتل بالکن‌های رو به دریایی دارند که فضای بسیار آرامی را برای مسافران فراهم می‌کند. هتل ارم در مرتفع‌ترین قسمت جزیره‌ی زیبای کیش یعنی در شمال شرقی این جزیره واقع شده است. مساحت این هتل در حدود ۵۰۰۰۰ متر مربع است که شامل ۲۱۰ اتاق، ۳۰ واحد رویال و پرزیدنت سوئیت و ۱۴۰ سوئیت آپارتمان است. هتل ارم، هتلی بسیار بزرگ با محیطی سرسبز همراه با آبنماهای زیباست. به علاوه در داخل هتل دو استخر کاملا مجهز، رستوران‌های سنتی، فست فود و کافی شاپ‌های با کیفیت، رستوران گردان، تالارهای مخصوص جشن و دو سالن آمفی تئاترقرار دارد. بیش ‌تر اتاق‌های این هتل منظره ای رو به دریا دارند. این هتل با ارایه‌ی کامل ترین امکانات، آماده ی پذیرایی از گردشگران است.

هتل گراند کیش

هتل ساحلی دیگر، هتل گراند است. هتل گراند علاوه بر چشم انداز زیبای رو به دریا، نزدیک به مراکز خرید است و این یک مزیت برای مسافران این هتل محسوب می‌شود. هتل سه ستاره‌ی گراند در بلوار موج و دریا در سال ۱۳۸۸ در جزیره‌ی کیش افتتاح شده است. این هتل یک ساختمان چهار طبقه با ۶۰ واحد اقامتی است و از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است. در نزدیکی این هتل، رستوران با کیفیت کوه نور قرار دارد که در ادامه به معرفی این رستوران نیز می‌پردازیم. کادر حرفه‌ای این هتل آماده‌ی استقبال و پذیرایی از میهمانان جزیره‌ی کیش هستند.

جزیره‌ی زیبای کیش

کیش با زیبایی‌های طبیعی که دارد و همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی که طی سالیان اخیر در زمینه‌ی جذب گردشگر و توریست در آن صورت گرفته، هم‌اکنون یکی از مقاصد جذاب برای مسافرت محسوب می‌شود و امکانات رفاهی مناسب آن سبب شده تا سفر و اقامت در این جزیره‌ی زیبا بسیار ساده باشد.

اگر به سفر و مناطق گردشگری ایران و جهان علاقه دارید، با سایت هارا گدیم همراه باشید؛ ما در هارا گدیم سعی کرده‌ایم تا امکانات و جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف را به‌طور کامل معرفی کنیم.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا