سایت دکتر شهاب اناری
ترکیهجهان گردی

بهترین زمان برای مسافرت به ترکیه چه موقع است؟

سایت ایمن باشی

ترکیه به عنوان یکی از زیباترین و در عین حال محبوب‌ترین کشورهایی است که هر ساله در فصول خاص گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.‌

اگر چه سفر به شهرهای زیبا ترکیه در تمام روزهای سال ارزش صرف هزینه را دارد. اما در برخی ماه‌های خاص شما امکان تجربه سفری ارزان‌تر و لذت بخش‌تر را خواهید داشت.

در این مقاله از هارا گدیم سعی داریم بهترین زمان برای مسافرت به ترکیه را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم. اگر در فکر سفر به ترکیه هستید یا گمان می‌کنید که روزی ممکن است شرایط سفر به این کشور برای‌تان فراهم شود؛ توجه به نکات بیان شده در این مقاله برای شما الزامی است.

قبل از اینکه وارد بحث‌های تخصصی شویم، لازم است تا یک نکته را خدمت شما بیان کنیم. اینکه شما به چه هدفی قصد دارید به کشور ترکیه بروید، تاثیر بسیار زیادی در یافتن بهترین زمان سفر به این کشور را دارد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای خرید کردن وارد این کشور شوید؛ بهتر است زمانی را انتخاب کنید که اجناس در ترکیه با قیمتی مناسب به فروش می‌رسد.

بهترین فصل برای سفر به ترکیه

بهترین فصل برای سفر به ترکیه

آب و هوا یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر میزان گردشگرانی که به یک کشور مهاجرت می‌کنند، تاثیر می‌گذارد.

همه ما دوست داریم زمانی را برای سفر انتخاب کنیم که کشور مقصد در بهترین آب و هوا به سر برد.

توصیه ما این است که اگر به دنبال بهترین شرایط آب و هوایی برای سفر به کشور ترکیه هستید، بهار و پاییز را انتخاب کنید.

فصل بهار بهترین فصل برای سفر به ترکیه است. چرا در این فصل علاوه بر متعادل بودن آب و هوا، گیاهان و گل‌ها نیز در اوج زیبایی و شکوفایی هستند. اگر فصل بهار را برای سفر به شهرهای کشور ترکیه انتخاب کنید، می‌توانید بازدید از مکان‌های گردشگری بهشت مانند این کشور را در برنامه سفر خود قرار دهید.

اگر آب و هوای خنک پاییزی را می‌پسندید؛ و دوست دارید فصلی را برای سفر انتخاب کنید که شاهد زردی برگ‌ها و ظاهر نارنجی درختان باشید؛ می‌توانید به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که در فصل پاییز ترکیه باشید.

از نظر گردشگران و مسافرانی که روزی سفر به کشور ترکیه را تجربه کرده‌اند، بهترین زمان برای مسافرت به شهرهای این کشور اوایل اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه و همچنین اواخر شهریور تا اوایل دی ماه می‌باشد.

اگر با آب و هوای بسیار گرم تابستان و سرمای شدید زمستان در این کشور مشکلی ندارید، سفر در فصل‌ زمستان و تابستان نیز می‌تواند تجربه لذت بخشی را برای شما رقم زند.

حالا که قصد شما سفر تفریحی به این کشور است خوب است تا کمی با آب و هوا این کشور آشنایی داشته باشید. اگر چه هر کدام از شهرهای این کشور بنا بر موقعیت جغرافیایی که دارند در ماه‌های مختلف سال شرایط آب و هوایی مختلفی را تجربه می‌کنند اما به طور کلی آب و هوا این کشور در تابستان بسیار گرم و خشک و در زمستان بسیار سرد همراه با بارش برف و باران می‌باشد.

بهترین زمان برای بازدید از جشنواره‌های ترکیه

بهترین فصل برای سفر به ترکیه (1)

اگر علاقه مند هستید از جشنواره‌هایی که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود، بازدید کنید و با دریچه جدیدی از فرهنگ مردم ترکیه رو به رو شوید، بهترین زمان برای شما زمانی است که این جشنواره‌ها در کشور ترکیه برگزار می‌شود. برخی از مهم‌ترین این جشنواره‌ها به شرح زیرند:

۱: جشنواره رنگ استانبول یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازدید است. این جشنواره که زمان مشخصی ندارد، معمولا از چندین ماه قبل از اجرا اطلاع رسانی می‌شود.

۲: اگر علاقه مند هستید از جشنواره گل لاله استانبول بازدید کنید، می‌توانید در اردیبهشت ماه به این شهر سفر کنید.

۳: فستیوال هیدیرلس از جمله جشنواره‌هایی است که در فصل بهار به منظور شادابی مجدد زمین جشن گرفته می‌شود.

۴: اگر علاقه مند به موسیقی هستید می‌توانید از تاریخ ۲۱ خرداد تا ۹ تیر ماه برای بازدید از فستیوال موسیقی به استانبول سفر کنید.

۵: علاقه مندان به فیلم و سینما می‌توانند از ۱۶ تا ۲۷ فروردین با سفر به پایتخت ترکیه فرصت شرکت در فستیوال فیلم را بیابند.

بهترین زمان برای بازدید از تنگه بسفر

تمامی کسانی که سفر به ترکیه را تجربه می‌کنند، بازدید از تنگه بسفر را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. تنگه بسفر یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری ترکیه است که قسمت‌های اروپایی ترکیه را به قسمت‌های آسیایی وصل می‌کند.

بهترین زمانی که برای بازدید از این شهر در نظر گرفته شده است ماه سپتامبر می‌باشد.

اگر فرصت سفر زمستانی را دارید، می‌توانید در فصول سرد سال، کشور را به مقصد بازدید از این شهر ترک کنید. چرا که در زمستان این شهر در اوج زیبایی خود به سر می‌برد. و شما می‌توانید زیبایی‌های بسیاری را در دفتر خاطرات خود به ثبت رسانید.

بهترین زمان برای خرید در ترکیه

بهترین زمان برای خرید در ترکیه

اگر هدف شما این است که در این کشور به خرید بپردازید، بهتر است زمانی را برای گردشگری انتخاب کنید که بتوانید اجناس مورد نیاز را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید.

در برخی فصول سال که میزان توریست‌های بازدید کننده به این کشور افزایش می‌یابد به دلیل بالا رفتن تقاضا برای خریداری کالاهای مورد نیاز، اجناس بسیار گران می‌شوند.

در مقابل در برخی بازه‌های زمانی که تعداد مسافران اندک است امکان تجربه خریدی ارزان و به صرفه برای شما فراهم است.

اگر به قصد خرید به ترکیه سفر می‌کنید بهترین زمان اول تابستان و اول زمستان خواهد بود. چرا که شما در این بازه زمانی امکان خرید از حراجی‌های فصلی را خواهید داشت.

اگر به دنبال خرید کالا با قیمت مناسب هستید توصیه ما این است که اوایل صبح و اواخر شب را برای خرید انتخاب کنید. چرا که در این دو زمان می‌توانید از تخفیف‌های خوبی استفاده کنید.‌

بهترین زمان برای سفر ارزان به ترکیه

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که توسط گردشگران بسیار پرسیده می‌شود این است که چه زمانی به سفر بروند که هزینه کمتری داشته باشد؟

بهترین بازه زمانی که برای تجربه سفر به صرفه توصیه می‌شود، در بازه‌های زمانی ژانویه تا مارس و نوامبر تا دسامبر می‌باشد.

اگر جوری برنامه ریزی کنید که سفر شما در این بازه‌های زمانی قرار گیرد، می‌توانید از تخفیف خرید، تخفیف بلیط، و دیگر هزینه‌های جانبی برخوردار شوید.

در ماه‌های فوریه و ژانویه به دلیل افزایش توریست هزینه‌های ناشی از اقامت در هتل‌ها و مهمانسراهای این کشور به طور قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد.

بهترین زمان برای تجربه سفری به دور از شلوغی در ترکیه

ازدیاد جمعیت یکی از عواملی است که باعث می‌شود آنچنان که باید سفر دلنشینی را تجربه نکنید. به همین دلیل توصیه می‌شود برنامه مسافرتی خود را به گونه‌ای بچینید که در ماه‌های خلوت سال به این کشور سفر کنید.

همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم ماه‌های فوریه و ژانویه از شلوغ‌ترین ماه‌های سال می‌باشند. بنابراین بهتر است در اواخر زمستان و اواخر تابستان که تعداد گردشگران کمتر است به این کشور سفر کنید.

روزهای جمعه در این کشور از شلوغ‌ترین روزهای هفته محسوب می‌شود. اگر قصد بازدید از مکان‌های گردشگری را دارید سعی کنید در طول هفته به بازدید روید. چرا که جمعه‌ها ممکن است به دلیل شلوغی بازدید شما کمی سخت و کلافه کننده باشد.

سوالاتی متداول در رابطه با بهترین زمان سفر به ترکیه

در این بخش به مهم‌ترین سوالاتی که توسط گردشگران پرسیده می‌شود؛ پاسخ خواهیم داد.

بهترین زمان برای مسافرت ایرانیان به ترکیه چه موقع است؟

ایرانیان خواهان سفر به ترکیه می‌توانند با مشخص کردن هدف خود از مسافرت بهترین زمان ممکن را پیشبینی کنند. به عنوان مثال اگر قصدشان تنها سفر و تفریح است بایستی شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرند.

اگر قصد دارند برای خرید به این کشور زیبا و پهناور سفر کنند، می‌توانند در بازه‌های زمانی مشخص شده برای برخورداری از تخفیف‌های ویژه برنامه سفر خود را بچینند.

بهترین زمان برای برخورداری از تخفیف‌های ویژه در ترکیه چه موقع است؟

فروشندگان ترک نیز مانند دیگر فروشندگان در سراسر جهان در پایان هر ماه و هر فصل محصولات خود را حراج می‌کنند. علاوه بر این در مناسبت‌های به خصوصی چون عیدهای مختلف و ولنتاین نیز شاهد تخفیف‌هایی ویژه از جانب مغازه داران ترک خواهیم بود.

بهترین زمان برای بازدید از استانبول کدام است؟

با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و تخفیف‌های ویژه برای مسافران بهترین زمان سفر به ترکیه فصل‌های پاییز و بهار می‌باشد.

چرا که در این دو فصل بهترین شرایط برای مسافرت به این کشور و بازدید از شهرهای زیبای آن فراهم است.

بهترین زمان حراج در استانبول چه زمانی است؟

حراج‌های استانبول و دیگر شهرهای ترکیه زمان خاصی را به خود اختصاص نمی‌دهد. اما تجربه نشان داده است که در برخی ماه‌های سال همچون اواخر آذر و خرداد حراجی‌های بیشتری به فعالیت می‌پردازند.

سخن پایانی

فرقی ندارد قصد داشته باشید به کدام کشور یا شهر مسافرت کنید. در هر صورت بایستی برنامه سفر خود را با آگاهی از شرایط حاکم در آن بازه زمانی تنظیم کنید تا از این طریق بتوانید

یک سفر راحت و بدون دغدغه را تجربه کنید.

نکات بیان شده در این مقاله در رابطه با بهترین زمان‌های سفر به ترکیه می‌تواند به شما کمک کند تا یک سفر رویایی و لذت بخش را تجربه کنید.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا