دانستنی های سفر

اگر از پرواز جا ماندیم چه کنیم؟

همیشه شرایط آنگونه که برنامه ریزی می‌کنید، پیش نمی‌رود. گاهی شرایطی پیش می‌آید که نمی‌توانید طبق زمان بندی انجام شده در فرودگاه حاضر شوید. و سفر خود را از دست می‌دهید.

در این مقاله از هارا گدیم قصد داریم در رابطه با اقدامات پس از جا ماندن از پرواز صحبت کنیم.

کاملا درک می‌کنم جا ماندن از پروازی که از روزها و حتی هفته‌ها و ماه‌ها قبل برنامه ریزی شده است، اصلا اتفاق خوشایندی نیست. در این شرایط ممکن است احساسات ضد و نقیضی به سراغ شما بیاید. و شما را به کام ناراحتی بکشاند. در ادامه به شما خواهیم گفت که در صورت جا ماندن از پرواز چگونه باید این مشکل را مدیریت کنید.

اگر از پرواز جا ماندیم چه کنیم؟

۱: مدیریت زمان

حالا که تصمیم گرفته‌اید وقت خود را صرف خواندن این مقاله کنید، ممکن است در یک قدمی جا ماندن از پرواز باشید. شاید هم از پیش پرواز خود را از دست داده‌اید، و حالا به دنبال راه چاره برای جا نماندن از پروازهای بعدی هستید.

اگر قصد دارید سفری درون مرزی داشته باشید، بهتر است زمان خود را مدیریت کنید. و هر جور که شده خود را به فرودگاه رسانید. چرا که معمولا پروازهای داخلی با تاخیر انجام می‌گیرد. و ممکن است در چنین شرایطی ایرلاین نهایت همکاری را با شما داشته باشد.

۲: حفظ خونسردی

حق می‌دهم اگر در چنین شرایطی استرس و اضطراب به سراغ شما بیاید و آرامش روحی و روانی‌تان را به هم بریزد. حالا که در یک شرایط سخت و دشوار قرار گرفته‌اید، در ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کنید تا بتوانید اقدامات لازم را به درستی پیش ببرید. یادتان نرود با استرس شما چیزی درست نمی‌شود. تنها به بدنتان صدمه می‌زنید.

۳: حفظ مدارک سفر

مدارک سفر خود را تا آخرین لحظه سفر به همراه داشته باشید. چرا که در صورت جا ماندن از سفر می‌توانید با در دست داشتن این مدارک از همکاری شرکت‌های هواپیمایی برخوردار شوید.

از دست دادن این مدارک می‌تواند برای شما مشکل ساز شوید.

۴: تماس با ایرلاین مربوطه

بسیار دیده شده است که ایرلاین‌ها در چنین شرایطی نهایت همکاری خود را با مسافران انجام می‌دهد تا از این طریق بتوانند از ضرر و زبان‌های اقتصادی دو طرفه خودداری کنند.

اگر می‌دانید که می‌توانید خود را تا حداکثر ۱۵ دقیقه بعد از پرواز برسانید، می‌توانید با ایرلاین تماس حاصل کنید. و شرایط خود را توضیح دهید. اگر قصد سفر داخلی را دارید، معمولا ایرلاین با شما همکاری خواهد کرد و تا ۱۵ دقیقه منتظر شما می‌ماند.

۵: کمک گرفتن از قانون پنچری

قانون پنچری که گاهی قانون ۲ ساعت نیز نامیده می‌شود یک قانون نانوشته میان شرکت‌های هواپیمایی است که طی آن ایرلاین نهایت همکاری خود را جهت رزرو اولین بلیط با مسافر به جای می‌آورد.

طبق این قانون ایرلاین‌ها اولین سفر بعدی را برای شما بدون پرداخت هزینه اضافی رزرو خواهند کرد.

۶: جبران خسارات از طریق ایرلاین

ایرلاین‌ها در صورت جا ماندن شما از سفر راه‌هایی را برای جبران خسارت پیش پای شما قرار می‌دهند. به عنوان مثال می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای نیم بها نسبت به خریداری بلیط‌های بعدی اقدام کنید. و از این طریق خسارت‌های رخ داده را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهید.

۷: روشن کردن تکلیف چمدان‌ ها

گاهی دیده می‌شود، با اینکه در فرودگاه حاضر شده‌اید اما کارها آنگونه که باید پیش نمی‌رود و از سفر جای می‌مانید. در چنین شرایطی ممکن است چمدان‌های شما تحویل داده شده باشند اما خودتان به پرواز نرسید.

تنها اقدام لازم این است که با ایرلاین منتخب تماس حاصل کرده و مسئولان مربوطه را از این اتفاق باخبر کنید تا شاهد همکاری آن‌ها باشید.

۸: بررسی پروازهای پیش رو

اگر به هر دلیلی نتوانستید به پرواز برسید و بلیط‌های جایگزین را دریافت کنید بهترین راه بررسی پروازهای پیش رو است.

حالا که فرصت پرواز قبلی را از دست داده‌اید، بهتر است با اتلاف زمان فرصت تجربه پروازهای بعدی را از دست ندهید.

جای ماندن از سفر در پروازهای داخلی

در پروازهای داخلی جا ماندن از سفر معمولا با ضرر و زبان‌های اقتصادی کمتری برخوردار است. توجه داشته باشید که این به معنی بی‌اهمیت نشان دادن جا ماندن از سفر در پروازهای داخلی نیست.

از آنجایی که در هنگام جا ماندن از سفر در پروازهای داخلی ایرلاین‌ها همکاری بیشتری با مسافران دارند، هیچ جایی برای استرس نیست. با مدیریت زمان و اضطراب می‌توانید فرصت از دست داده خود را دوباره به دست آورید.

جای ماندن از سفر در پروازهای خارجی

جای ماندن از سفر در پروازهای داخلی

در پروازهای داخلی جا ماندن از سفر معمولا عواقب مادی بالاتری دارند. چرا که احتمال جبران خسارت در این دسته پروازها کمتر است. بنابراین بهتر است با برنامه ریزی دقیق مانع از جای ماندن خود از سفرهای خارجی باشید.

متاسفانه باید بگوییم که پروازهای خارجی به دلیل دارا بودن هزینه بیشتر از اهمیت بالاتری برخوردارند.‌

راه کارهایی برای جا نماندن از پرواز

حالا که در رابطه با راهکارهای لازم پس از جا ماندن از پرواز صحبت کردیم، لازم است کمی نیز به روش‌های جلوگیری از جا ماندن از پرواز بپردازیم.

اگر قصد دارید به موقع به سفر برسید و جا ماندن از پرواز را تجربه نکنید، در قدم اول باید به درستی برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی‌های انجام شده باید روزهای قبل از سفر را نیز پوشش دهد، تا از این طریق فرصت کافی برای انجام تمامی اقدامات قبل از سفر فراهم باشد و بتوانید کارهای لازم را با دقت و حوصله پیش ببرید و در زمان مشخص در فرودگاه حاضر شوید.

مقاله‌ پیشین ما در رابطه با وسایل ممنوعه در سفرهای هوایی را مطالعه کنید و چمدان خود را با توجه به نکات بیان شده در این مقاله بچینید.

دو تا سه ساعت قبل از زمان پرواز هواپیما در فرودگاه حاضر شوید تا وقت کافی برای انجام اقدامات لازم قبل از سفر را داشته باشید. و تمامی کارهایی را که قبل از سفر و در فرودگاه باید انجام شود را به خوبی و با آرامش کامل پیش ببرید. و از سفر خود جا نمانید.

در هنگام خریداری بلیط قوانین ایرلاین منتخب را به طور کامل مطالعه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل و اختلال از راه حل‌های پیش رو مطلع باشید.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا