سایت دکتر شهاب اناری
ترکیهجهان گردی

استانبول یا آنتالیا؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

سایت ایمن باشی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در هنگام سفر به ترکیه به ذهن خطور می‌کند این است که حالا به کدام یک از شهرهای زیبا این کشور سفر کنم؟ زیبایی‌های بسیار و آب و هوا خوب شهرها و استان‌های کشور ترکیه باعث می‌شود تا تصمیم گیری در رابطه با اینکه کدام شهر برای سفر بهتر است، کمی سخت باشد. دو مورد از شهرهای محبوب کشور ترکیه که تصمیم گیری را کمی سخت می‌کند، آنتالیا و استانبول است. در این مقاله هارا گدیم قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که کدام یک از این دو شهر برای سفر گزینه بهتری هستند.

هدف از سفر چیست؟

هدف از سفر چیست

انتخاب یکی از دو شهر استانبول و آنتالیا برای سفر کاملا بستگی به این موضوع دارد که شما با چه هدفی قصد سفر دارید؟ و دوست دارید در شهر مقصد چه چیزهایی را مشاهده کنید؟

شهرهای استانبول و آنتالیا به دو مورد از بهترین شهرهای کشور ترکیه برای سفر و گردشگری معروف هستند. بنابراین طبیعی است امکانات رفاهی و گردشگری بسیاری در این شهر وجود داشته باشد. شما بسته به علایق خود می‌توانید یکی از این شهرها را انتخاب کنید و چند روزی را از حال و هوا کار و فعالیت دور باشید.

ابتدا لازم است به توضیح مختصری در رابطه با این دو شهر بپردازیم. آنگاه مزیت هر شهر به دیگری و بهتر بودن هر شهر برای اهداف خاص را مورد بررسی قرار دهیم.

آنتالیا چگونه شهری است؟

آنتالیا چگونه شهری است

آنتالیا یک شهر زیبا و تاریخی است. در هنگام قدم زدن در این شهر نه تنها تحت تاثیر آب و هوای عالی و ایده آل قرار می‌گیرید، بلکه شانس آشنا شدن با دنیا باستان را نیز خواهید داشت. مکان‌های گردشگری این شهر تنها مکان‌های قدیمی و تاریخی محدود نمی‌شود، شما می‌توانید از مکان‌های نوین و خارق العاده این شهر نیز دیدن کنید. و تجربه قشنگی برای خود رقم زنید.

استانبول چگونه شهری است؟

استانبول چگونه شهری است

استانبول یکی دیگر از شهرهای فرهنگی و تاریخی کشور پرآوازه ترکیه است، که به دلیل زیبایی‌های خیره کننده مورد توجه بسیاری از گردشگران در سراسر جهان قرار گرفته است. این شهر به دلیل موزه‌های قدیمی و باستانی که داستان‌های تاریخی ترکیه را بیان می‌کند. و همچنین حال و هوای زندگی مدرن را به رخ می‌کشند، توانسته است بسیار شهرت یابد.

می‌توان گفت هر آنچه را که برای تجربه یک سفر لذت بخش نیاز دارید، در این شهر می‌توانید ببینید. از درخت‌های سه به فلک کشیده قدیمی گرفته تا برج‌هایی که به بلندای آسمان می‌مانند.

برتری این دو شهر از نظر مکان‌های تاریخی

اگر قصدتان از سفر کردن این است که از مکان‌های تاریخی چون کلیسا‌ها، موزه‌ها و قصرهای پادشاهان گذشته بازدید کنید، هیچ فرقی میان آنتالیا و استانبول وجود نخواهد داشت.

این دو شهر از جمله تاریخی‌ترین شهرهای کشور ترکیه هستند که به دلیل بهره بردن از قدمت طولانی توانسته‌اند مکان‌های تاریخی بسیاری را به خود اختصاص دهند. می‌توان گفت قریب به پنجاه درصد کسانی که به این دو شهر سفر می‌کنند، بازدید از مکان‌های نشان دهنده تاریخ و قدمت کشور ترکیه را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.

مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر شبگردی

برخی از افراد آدم‌های شب هستند. بدین معنی که ترجیح می‌دهند، بیشتر شب‌ها بیرون بروند. بنابراین طبیعی است که این افراد دوست داشته باشند از وضعیت برتری دو شهر استانبول و آنتالیا برای شب نشینی آگاه شوند.

باغ‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و کلوپ‌های بسیاری در استانبول و آنتالیا وجود دارد که دست افراد را برای گردش‌های شبانه باز می‌گذارد. اگر فصل بهار را برای سفر به این کشور انتخاب کرده‌اید، قدم زدن‌های شبانه در هر یک از این دو شهر می‌تواند حال و هوای خاصی به شما بخشد. بنابراین می‌توان گفت این دو شهر هیچ تفاوتی از نظر شبگردی ندارد.

مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر کیفیت غذا

مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر کیفیت غذا

ترکیه در سراسر جهان به کشوری با غذاهای خوشمزه معروف است. بنابراین طبیعی است که در سراسر این کشور یافتن غذاهای خوشمزه و با کیفیت کار چندان دشواری نباشد.

هر شهر یک سری غذا خاص و محلی را به خود اختصاص می‌دهد. اگر چه شما می‌توانید غذاهای ملی و با کیفیت بسیاری را در دو شهر استانبول و آنتالیا بیابید. اما برای تجربه خوردن غذاهای محلی و بومی مربوط به هر شهر باید به یکی از رستوران‌های همان شهر مراجعه کرد. به عنوان مثال اگر قصد دارید غذایی خاص و مخصوص شهر استانبول را نوش جان کنید، حتما باید در این شهر حضور داشته باشید. شاید بتوانید در دیگر شهرهای اطراف نیز این غذا را بیابید. اما قطعا کیفیت غذا مدنظر رضایت بخش نخواهد بود.

مقایسه آنتالیا و استانبول از نظر مکان‌های گردشگری مدرن

اگر علاقه مند به دنیا مدرن و مکان‌های گردشگری ساخته شده بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا هستید، هیچ تفاوتی ندارد که به آنتالیا سفر کنید یا استانبول. هر دو این شهرها دارای مکان‌های مدرن بسیاری هستند که می‌تواند شما را با قدرت دانش و فناوری بشر آشنا کند.

بازدید از برج‌های نوساز و مدرن، باغ‌ها و شهر بازی‌های تازه تاسیس شده و دیگر مراکز دیدنی نوین در هر دو شهر استانبول و ترکیه امکان پذیر است.

مکان‌های سنتی و نوین با قرارگیری در کنار یکدیگر توانسته‌اند یک پارادوکس زیبا در شهرهای استانبول و آنتالیا ایجاد کنند.

مقایسه قیمت کالاها در شهرهای آنتالیا و استانبول برای خرید

اگر به قصد خرید و گشت و گذار در پاساژهای بزرگ ترکیه به دو شهر آنتالیا و استانبول سفر می‌کنید، قطعا یافتن اجناس شیک و با کیفیت زیاد زمان بر نخواهد بود. فروشندگان ترک تمرکز خود را بر فروش محصولات با کیفیت قرار داده‌اند تا بتوانند تمامی افراد را از سراسر جهان برای خرید به این کشور بکشانند.

قیمت کالاها و اجناس در دو شهر استانبول و آنتالیا تقریبا یکسان است. به همین دلیل به هدف خرید فرقی ندارد کدام یک از این شهرها را برای سفر انتخاب می‌کنید. در هر صورت می‌توانید اجناس دلخواه را با کیفیتی خوب خریداری کنید.

اگر زمان‌های مناسب برای خرید کالا در ترکیه را در نظر بگیرید، شانس شما برای تجربه یک سفر ارزان قیمت و خرید کالاهایی با قیمت مناسب افزایش می‌یابد.

مقایسه استانبول و آنتالیا برای ماه عسل

مقایسه استانبول و آنتالیا برای ماه عسل

اگر تازه عروس و داماد هستید و قصد دارید به منظور تجربه یک سفر لذت بخش به یکی از شهرهای ترکیه سفر کنید، هر دو شهر استانبول و آنتالیا مناسب شما است. این که شما کدام یک از این دو شهر را برای ماه عسل انتخاب می‌کنید کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

اگر دوست دارید یک سفر رمانتیک و آرام را تجربه کنید، آنتالیا به دلیل دارا بودن سواحل و مراکز دیدنی رمانتیک گزینه بهتری برای شما است. اما اگر دوست دارید سفرتان کمی چاشنی هیجان داشته باشد و به دنیا تاریخ و باستان هم نگاهی داشته باشید، استانبول گزینه بهتری است.

مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر وسایل حمل و نقل عمومی

یکی از راه‌های کاهش هزینه در سفر به ترکیه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. خوشبختانه امکان استفاده از این وسیله‌ها در تمامی شهرهای این کشور فراهم است. بنابراین هیچ تفاوتی میان استانبول و آنتالیا از نظر برخورداری از این امکانات عمومی شهری وجود ندارد.

مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر پیاده روی

تجربه پیاده روی در یک کشور دیگر می‌تواند حس لذت به خصوصی به فرد ببخشد. کشور ترکیه نیز از این قاعده جدا نیست. همیشه این سوال مطرح می‌شود که کدام یک از دو شهر استانبول و آنتالیا برای پیاده روی گزینه بهتری هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قدم زدن در هر کدام از این دو شهر می‌تواند شما را با فرهنگ مردم ترکیه آشنا کند. بنابراین نمی‌توان هیچ تفاوتی میان این دو شهر بزرگ و نامی کشور ترکیه فائل شد.

مزایا و معایب استانبول

به عنوان یک فرد عاشق سفر، استانبول می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تجربه یک سفر دل انگیز، خوردن غذاهای خوشمزه و بازدید از مکان‌های تاریخی و نوین در این شهر امکان پذیر است.

اما متاسفانه شهر استانبول یکی از شلوغ‌ترین شهرهای کشور ترکیه می‌باشد. بنابراین اگر حوصله شلوغی را ندارید و به دنبال یک شهر کم مسافر هستید، شهر استانبول گزینه مناسبی برای سفر شما نخواهد بود.

دومین ایراد شهر استانبول ازدیاد زباله است. رفت و آمد بسیار زیاد گردشگران به این شهر و همچنین جمعیت بسیار زیاد این شهر باعث شده است تا تقریبا در هر جای این شهر شاهد وجود زباله‌ها باشید.

مزایا و معایب آنتالیا

اگرچه آنتالیا و استانبول دو شهر هم سطح در نظر گرفته می‌شوند اما این شهر به دلیل داشتن سواحل زیبا و دیدنی توانسته است علاقه مندان خاص خود را بیابد. بنابراین اگر علاقه مند به ساحل هستید، یک سفر تابستانه به آنتالیا می‌تواند ایده جالبی برای شما باشد.

بزرگ‌ترین ایراد آنتالیا بارش باران‌های شدید در فصول سرد سال است. اگر چه عده زیادی این ویژگی را یک مزیت طلقی می‌کنند اما تجربه سفر در روزهایی که باران شدید می‌بارد ممکن است زیاد خوشایند نباشد.

سخن پایانی

در این مقاله از هارا گدیم سعی کردیم دو شهر پر طرفدار ترکیه یعنی استانبول و آنتالیا را مورد بررسی قرار دهیم. و به شما کمک کنیم که بهتر برای سفر به این دو شهر تصمیم گیری کنیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که شهرهای استانبول و آنتالیا شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. اما با این وجود از تفاوت‌های آن‌ها نیز نمی‌توان غافل شد. آنچه که در نهایت موجب انتخاب شما برای سفر به یکی از این دو شهر می‌شود، سلیقه شخصی‌تان است.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا