سایت دکتر شهاب اناری
جهان گردیدبی

پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری دبی

سایت ایمن باشی

دبی به عنوان یکی از معروف‌ترین شهرهای امارت متحده عربی با به نمایش گذاشتن هنرهای سنتی و مدرن توانسته است چشم‌های بسیاری را در سراسر جهان به خود مجذوب کند.

این شهر زیبا به دلیل برخورداری از آسمان خراش‌های نوساز و قدیمی، مکان‌های سنتی و باستانی باشکوه و همچنین باغ‌های بهشت مانند گردشگران بسیاری را شیفته خود کرده است.

سخن گفتن در رابطه با زیبایی‌های این شهر بی‌نظیر نیازمند در دست داشتن ساعت‌های طولانی زمان است. به همین دلیل بدون مقدمه به معرفی ۵۰ مکان گردشگری دبی در هارا گدیم می‌پردازیم.

مکان های گردشگری دبی

برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه بلندترین و مرتفع‌ترین برج دبی و جهان است که نزدیک به ۸۳۰ متر ارتفاع دارد. این برج زیبا و باشکوه هنر و توانایی معماران و مهندسان سازنده را فریاد می‌زند.

بیش از هفتاد درصد کسانی که به دبی سفر می‌کنند بازدید از این برج باشکوه را در برنامه خود قرار می‌دهند. بنابراین طبیعی است اگر هر ساله چندین میلیون نفر از سراسر جهان برای بازدید از این برج داوطلب شوند.

باغ وحش زیر آب

باغ وحش زیر آب دبی

علاقه مندان به حیوانات دریایی می‌تواند با حضور در این مرکز تفریحی یک تجربه جدید را برای خود رقم زنند. اگر فکر می‌کنید نیاز است یک تفریح هیجان انگیز را تجربه کنید، در هنگام سفر به دبی شانس بازدید از باغ وحش زیر آب را از خود نگیرید.

این آکواریوم دریایی بزرگ به شما این امکان را می‌دهد تا حتی خطرناک‌ترین حیوانات و گونه‌های دریایی را نیز از نزدیک مشاهده کنید.

باغ معجزه

باغ معجزه

توصیه ما این است که اگر روزی مسیرتان به دبی افتاد، بازدید از باغ معجزه را از دست ندهید. این باغ ۷۲۰۰۰ متری به دلیل دارا بودن درختان سر به فلک کشیده، گیاهان رنگارنگ و پروانه‌های آزاد می‌توانند تصویر بهشت را در ذهن شما به ثبت رسانند.

قدم زدن در این باغ در همان ساعت‌های ابتدایی روز می‌توانند حال و هوای شما را برای ساعت‌ها عوض کند.

برج العرب

برج العرب

بدون هیچ شک و شبهه ای می‌توانیم برج العرب را به عنوان یکی از شاهکارهای هنری معماری جهان معرفی کنیم. این سازه بلند و مرتفع که به دلیل دارا بودن ارتفاع بسیار توانسته است به شهرت جهانی دست یابد، از لوکس‌ترین تجهیزات برای ساخت و طراحی خود بهره برده است.

برج العرب که امروزه به عنوان بلندترین هتل هفت ستاره جهان نیز شناخته می‌شود، دارای دستوران‌‌ها، لابی‌ها و مکان‌های تفریحی بسیاری است که برای خدمت رسانی به گردشگران آماده سازی شده‌اند.

قاب دبی

قاب دبی

قاب دبی یکی از بهترین مکان‌های گردشگری دبی است که اغلب مورد بی‌توجه ای گردشگران قرار می‌گیرد. در حالی که بازدید از این سازه نه تنها می‌تواند شما را با جلوه زیبایی از هنر آشنا کند، بلکه می‌تواند با کمک موزه‌ای که دارد به اعماق تاریخ شما را دعوت کند.

جزیره پالم دبی

جزیره پالم دبی

جزیره پالم دبی یک جزیره زیبا و دوست داشتنی است که به دلیل نخل‌های سر به فلک کشیده زیبایی که دارد توانسته است مورد توجه قرار گیرد.

در هنگام بازدید از این جزیره دوربین خود را مهیا کنید تا بتوانید زیباترین عکس‌ها را در دفتر خاطرات‌تان به ثبت رسانید.

مسجد جامع شارجه

مسجد جامع شارجه

مسجد جامع شارجه یک مکان دیدنی زیبا و نوین است که در سال ۲۰۱۴ طراحی و ساخته شده است. این مسجد در یک محله قدیمی این شهر واقع شده است.

بازدید از این مسجد دیدنی و زیبا می‌تواند خاطرات متفاوتی را برای شما رقم زند. اگر فکر می‌کنید دوست دارید اوقات خود را در یک فضا عرفانی بگذراند، بازدید از این مجموعه مذهبی گزینه مناسبی برای شما است.

نهر دبی

نهر دبی

نهر دبی از دیگر مکان‌های گردشگری مهم این شهر است. این نهر که امروزه به یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری این کشور تبدیل شده است، توانسته است تاثیر بسیاری در رونق اقتصادی این کشور ایفا کند.

نخل جمیرا

نخل جمیرا

نخل حمیرا یکی از توریست پذیرترین مراکز گردشگری واقع شده در شهر دبی است که در چندین سال اخیر توانسته است تعداد گردشگران خود را به طور قابل توجه‌ای افزایش دهد.

نخل جمیرا در واقع یکی از جزیره‌های مصنوعی و پرطرفدار دبی است که به دلیل بهره بردن از طراحی خاص و نخل شکل توانسته است نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

فواره دبی

فواره دبی

اگر فرصت بازدید از برج خلیفه و دبی مال را پیدا کردید، خوب است زمانی را نیز صرف بازدید از فواره دبی کنید.

در هنگام تماشا این مکان گردشگری شما شانس بازدید از رقص آب‌های زیبا شده به وسیله نور و موسیقی را خواهید داشت. این مرکز گردشگری توانایی مردم دبی در پیشبرد فناوری را به نمایش می‌گذارد.

صحراهای دبی

صحراهای دبی

با وجود بسیاری ساخت و سازهای انجام شده در شهر دبی، باز هم این شهر یکی از شهرهای بیابانی جهان محسوب می‌شود. بنابراین تجربه تورهای بیابان گردی و قدم زدن بر روی شن و ماسه‌های بیابانی ممکن است ایده جالب و دوست داشتنی برای افراد علاقه مند به صحرا باشد.

طبیعت بکر و دست نخورده خشک و بیابانی دبی فرصت به ثبت رساندن عکس‌هایی بسیار دیدنی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

بازارهای محله بور دبی

بازارهای محله بور دبی

اگر به خرید و خرید کردن بسیار علاقه مند هستید و ترجیح می‌دهید در هنگام سفر به دبی، زمانی را نیز به گشت و گذار در بازار اختصاص دهید.‌ تجربه حضور در بازارهای محله بور دبی می‌تواند تجربه متفاوتی را برای شما رقم زند.

شما هر آنچه را که بخواهید می‌توانید در این بازار بیابید. از پارچه‌های زیبا گرفته تا طلا، جواهرات و لوازم تحصیلی و آرایشی.

موزه آینده

موزه آینده

بازدید از موزه‌ای که فناوری‌های نوین را برای نمایش ارائه می‌دهد و چشم اندازی از فردا‌ها نمایش می‌دهد، می‌تواند تجربه بسیار متفاوتی باشد.

این موزه ۷ طبقه هر ساله گردشگران و پژوهشگران بسیاری را با هدف بازدید و بارگذاری همایش در خود جای می‌دهد.

مکان‌های اختصاصی شده به بیوتکنولوژی و تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از مکان‌های پر بازدید این مرکز بین المللی است.

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر

آب و هوا گرم و خشک شهر دبی باعث شده است تا افراد زیادی ترجیح دهند به جای حضور در فضاهای کلاسیک و مدرن این شهر چند ساعتی را صرف حضور در پارک‌های آبی کنند.

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی این شهر از ۳۰ سرسره آبی قرار گرفته در میان نخل‌های بلند تشکیل شده است که تجربه حضور در فضایی متفاوت را برای فرد گردشگر رقم می‌زند.

اسکی دبی

اسکی دبی

اسکی دبی که امکان تجربه اسکی در بیابان را برای فرد رقم می‌زند از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر دبی می‌باشد. علاقه مندان به اسکی بازی می‌توانند با حضور در این مکان تجربه جدیدی از اسکی بازی و تله کابین را برای خود رقم زنند.

این محیط سرپوشیده دارای ۲۲۵۰۰ متر مساحت و همچنین پنج تپه با شیب‌های متفاوت است که امکان اسکی سواری را حتی برای افراد مبتدی نیز فراهم می‌کند.

برج ساعت دیره

برج ساعت دیره

برج دیره یکی از برج‌های ساعت بلند واقع شده در شهر دبی است که در یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر واقع شده و ساختمان‌های بسیاری را در اطراف خود جای داده است.

این برج به دلیل برخورداری از هنرهای معماری توانسته است قدرت معماران دبی را به جهانیان معرفی کند‌.

محققان معماری بر این باورند که این سازه یکی از شگفت انگیزترین ساختمان‌های دبی می‌باشد.

سیاره سبز

سیاره سبز

سیاره سبز یک مکان سرپوشیده در دبی است که با جمع آوری هزاران گونه گیاهی توانسته است یک جنگل سرپوشیده استوایی تشکیل دهد.

هنگامی که در این مکان گردشگری قدم برمی‌دارید می‌توانید تنوع گونه‌های گیاهی موجود روی زمین را مشاهده کنید. علاوه بر این سیاره سبز همچون یک محیط آکادمی برای آموزش می‌ماند که می‌تواند نکات بسیار زیادی را به معلومات شما بیفزاید.

جزیره نور

جزیره نور

جزیره نور یکی دیگر از جزیره‌های پرطرفدار دبی است که در دریاچه خالد واقع شده است. این جزیره پرطرفدار در میان درختان نخل سر به فلک کشیده و سر سبز واقع شده است و تجربه سفری آرامبخش را برای شما رقم می‌زند. اگر فکر می‌کنید که می‌توانید نیاز دارید چندین ساعت در یک مکان بی سر و صدا قدم زنید؛ حضور در جزیره نور می‌تواند پاسخگو نیاز شما باشد.

دبی مال

دبی مال

دبی مال به عنوان یکی از معروف‌ترین مراکز گردشگری جهان شناخته می‌شود. این مرکز تجاری و گردشگری به واسطه دارا بودن نزدیک به ۱۲۰۰ فروشگاه و ۲۰۰ رستوران توانسته است

علاقه مندان به سفر و خرید در سراسر جهان قرار گیرد.

تجربه بازدید از این مرکز خرید پتانسیل غافل کردن شما از زمان صرف شده را دارد. به گونه‌ای که شما می‌توانید حتی برای چندین روز زمان خود را صرف گشت و گذار در دبی مال کنید.

ساختمان اپرای دبی

ساختمان اپرای دبی

 ساختمان اپرای یک ساختمان زیبا و کشتی مانند است که در نزدیکی برج خلیفه واقع شده است. این ساختمان مشهور هر ساله با برگزاری کنسرت‌های بسیار علاقه مندان به هنر و موسیقی را از سراسر جهان به خود مجذوب می‌کند.

توصیه می‌شود در هنگام بازدید از این بنا حتما یک دوربین عکاسی با خود داشته باشید تا بتوانید از سوژه‌های عکاسی این سازه بهره ببرید و عکس‌های بسیاری را به ثبت رسانید.

موزه اتحاد

موزه اتحاد

هدف از فعالیت موزه اتحاد ارائه اطلاعات درست در رابطه با کشور امارت متحده عربی و شهر دبی می‌باشد. این موزه با استفاده از فناوری‌های نوین، تصویرها و ویدیوهای ضبط شده اطلاعات لازم را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهد تا از این طریق نقش موثری در افزایش اطلاعات عمومی مردم جهان داشته باشد.

مجمع الجزایر دبی

مجمع الجزایر دبی

مجمع الجزایر دبی یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های افرادی است که به دنبال خرید ملک در دبی هستند. در واقع می‌توان گفت هدف از طراحی این مجموعه نیز جذب گردشگران برای سرمایه گذاری در این شهر بوده است.

مجمع الجزایر دبی با کنار هم قرار دادن چندین جزیره مصنوعی توانسته است فضایی رویایی و دیدنی همچون نقشه جهان ایجاد کند.

سخن پایانی

در این مقاله ما به بررسی چند مورد از بهترین و پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری شهر دبی پرداختیم. یقینا تعداد این مکان‌های گردشگری در عصر کنونی بسیار بیشتر است. اما به زبان آوردن تمامی مکان‌های دیدنی یک شهر در عمل ناممکن است. بنابراین ناچاریم به معرفی برترین مکان‌های گردشگری این شهر توریست پذیر جهانی بپردازیم.

اگر به فکر سفر به دبی هستید، بازدید از مجموعه‌های گردشگری بیان شده در این مقاله می‌تواند خاطرات شیرین و فراموش نشدنی را برای شما رقم زند.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا