سایت دکتر شهاب اناری
جهان گردیدبی

واحد پول دبی چیست؟

سایت ایمن باشی

همانطور که می‌ دانید کشورها و شهرهای مختلفِ دنیا واحد پول‌ های متفاوتی دارند‌. یکی از شهرهایی که زیاد به آن سفر می‌ شود و طرفداران بسیاری هم دارد، دبی است. در نتیجه شما باید از قبلِ سفر یا مهاجرت ابتدا در مورد دوبی اطلاعات پیدا کرده و بدانید واحد پول دبی چیست؟ در این بخش از مجله گردشگری هارا گدیم راجع به واحد پول این شهر پرطرفدار برایتان توضیحاتی خواهیم داشت. با ما همراه باشید تا آگاهی‌ تان در این مورد بالا برود.

واحد پول دبی چیست؟

از همین اول می‌ خواهیم به سراغ اصلی‌ ترین سوال این مقاله برویم و برایتان توضیح دهیم که واحد پول دبی چیست؟ دبی جزء شهرهای پیشرفته کشور امارات است و در خاورمیانه جرو مدرن‌ ترین و پیشرفته‌ ترین شهرها به حساب می‌ آید. واحد رسمی این کشور درهم است. در واقع کل واحد پول امارات درهم است که در دبی هم از همین واحد برای خرید و فروش و داد و ستد استفاده می‌ کنند.

واحد پول دبی با عنوان درهم امارات با علامت اختصاری AED نشان داده می‌ شود. البته یکسری منابع غیر رسمی هستند که برای نشان دادن درهم امارات از علامت اختصاری DH و DHs استفاده می‌ کنند.

هر درهم دبی در امارات برابر با ۱۰۰ فلس است. فلس واحد پول خرد امارات است. مردم در دبی و امارات از اسکناس و سکه برای خرید و فروش و مبادله کالا ها استفاده می‌ کنند. در نهایت بدانید برای اینکه شما به این شهر سفر کنید، باید درهم امارات بخرید تا به پول رایج این کشور دسترسی داشته باشید.

اسکناس‌ ها در دبی چگونه هستند؟

اسکناس‌ ها در دبی چگونه هستند؟

بعد از اینکه متوجه شدید واحد پول دبی چیست، باید در مورد اسکناس‌ ها هم اطلاعات کافی داشته باشید. دبی مانند دیگر شهر های امارات اسکناس‌ های ۵ درهمی، ۱۰ درهمی، ۲۰ درهمی، ۵۰ درهمی، ۱۰۰ درهمی، ۵۰۰ درهمی و هزار درهمی دارد.

سکه‌ ها در دبی به چه شکل هستند؟

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، در دبی سکه و اسکناس رد و بدل می‌ شود. سکه‌ های پول در دبی در مقیاس‌ های ۵ فلسی، ۱۰ فلسی، ۲۰ فلسی، ۵۰ فلسی و ۱ درهمی دارند.

در حقیقت وقتی که سکه و اسکناس‌ های دبی را طراحی می‌ کنند، نوعی ظرافت خاصی در آن ها در نظر می‌ گیرند‌. در نتیجه این ظرافت نشان می‌ دهد که شما پول عربی در دست گرفته‌ اید که طراحی آن با هیچ پول و سکه‌ ای در دنیا یکسان نیست. رنگ این سکه‌ ها نقره‌ای است و بیشترِ سکه‌ هایی که در این کشور رایج است و تبادل می‌ شود، سکه‌ های یک درهمی، ۲۰ و ۵۰ فلسی هستند.

وضعیت دلار در دبی چگونه است؟

حال که متوجه شدید واحد پول دبی چیست، باید در مورد وضعیت دلار هم تحقیق کنید. اگر می‌ خواهید تور دبی را تجربه کنید، باید بدانید که ارزش دلار در دبی چگونه است. ارزش پول در هر کشور در جهان نسبت به دلار بررسی می‌ شود و این عدد ممکن است  تغییر کند. در حال حاضر ارزش پول دبی یا همان درهم امارات برابر با 3.68 دلار آمریکایی است.

هر درهم امارات چند تومان است؟

بعد از این که متوجه شدید درهم امارات چند دلار است، باید به سراغ پول رایج خودمان یعنی تومان بروید و این موضوع را هم بررسی کنید. هم اکنون هر درهم امارات ۱۳ هزار تومان است. چنین عدد هایی هر لحظه تغییر می کند و زمانی که می خواهید سفر کنید، باید میزان دقیق را بصورت آنلاین استعلام گرفته و بررسی کنید.

برای سفر به دبی درهم بهتر است یا دلار؟

برای سفر به دبی درهم بهتر است یا دلار؟

یکی از سوالاتی که بعد از واحد پول دبی چیست، به ذهن میرسد، این است که در سفر به دبی چه واحد پولی داشته باشیم؟ شما می‌ توانید خیلی راحت در ایران تومانِ خود را به درهم یا دلار تبدیل کنید‌.

تبدیل پول به درهم داخل ایران خیلی راحت در صرافی‌ های سطح شهر، بانک مرکزی و سایر بانک‌ های دیگر انجام می شود اما به خاطر اینکه تبادل دلار بیشتر اتفاق می‌ افتد، بهترین حالت این است که پولتان را به دلار تبدیل کنید تا کارتان راحت‌ تر پیش برود و بعد از اینکه به دبی رفتید، می توانید از آنجا پول خود را تبدیل به درهم کنید.

هتل‌ هایی هم که داخل دبی هستند، امکانات مربوط به تبدیل ارز را دارند. در نتیجه شما می‌ توانید از صرافی‌ های داخل هتل هم استفاده کنید. بهترین حالت این است که از صرافی فرودگاه برای تبدیل ارز کمک نگیرید. زیرا نرخ تبدیل آنها بیشتر از صرافی‌ های داخل شهر و هتل‌ ها است و بنابراین هر طور که شده، خودتان را به شهر برسانید و بعد این کار را انجام دهید.

نکته جالبی که در دبی وجود دارد این است؛ به خاطر اینکه افراد زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر می‌ کنند، خیلی از مراکز خرید و رستوران‌ ها از شما دلار را هم برای پرداخت هزینه قبول می‌ کنند اما انجام این کار خیلی به صرفه نیست و با پرداخت درهم، هزینه برایتان ارزان‌ تر در می‌ آید و پول اضافه به فروشنده نخواهید داد.

بهترین صرافی‌ های دبی

برای اینکه کارتان راحت‌ تر شود و تبدیل ارز را بهتر انجام دهید، باید بدانید که صرافی‌ های دبی شامل موارد زیر هستند:

  • صرافی الرستمانی (Al Rostamani Exchange)
  • صرافی شرف (Sharaf Exchange)
  • صرافی الفردان Al Fardan Exchange))
  • صرافی الانصاری Al Ansari Exchange))
  • صرافی امارات متحده عربی

جمع‌ بندی

در این مقاله برایتان توضیح دادیم که واحد پول دبی چیست. همچنین اطلاعات کافی در مورد این واحد پولی و تبدیل آن به دلار و تومان برایتان ارائه دادیم تا بتوانید برای تبدیل پولتان و سفر به دبی بهتر تصمیم را بگیرید و اگر قصد سفر به این شهر پر طرفدار را دارید، از قبل برنامه‌ ریزی کنید.

برخی از سوالات متداول

آیا باید به اقامتگاه‌ ها و هتل‌ ها درهم بدهیم؟

از آنجایی که سفرهای زیادی از کل دنیا به دوبی امارات انجام می‌ شود، خیلی از هتل‌ ها دلار های شما را به درهم تبدیل می‌ کنند اما اگر میخواهید کارتان سریع تر راه بیفتد، واحد پول دبی را همراه داشته باشید.

برای سفر به دبی بهتر است دلار به همراه داشته باشیم یا درهم؟

بهتر است که داخل ایران پول خود را به دلار تبدیل کرده و بعد در دبی به درهم تبدیل کنید. البته شاید خیلی از اوقات نیاز به تبدیل به درهم هم نداشته باشید زیرا آنها از شما دلار هم می‌ پذیرند‌. البته باز هم باید از قبل ببینید هتلی که انتخاب کرده‌ اید، کدام واحد پولی را می‌ پذیرد.

آیا پول دبی ارزشمند است؟

دلار با درهم خیلی تفاوت زیادی ندارند و از آنجایی که ارزش خیلی از واحد های پولی در دنیا نسبت به دلار محاسبه می‌ شود، باید بگوییم که درهم هم ارزش خوبی در سطح جهان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا