سایت دکتر شهاب اناری
ایران گردیجزیزه کیش

هیجان انگیزترین تفریحات کیش

سایت ایمن باشی

از زندگی روزمره خسته شده اید؟ به دنبال تنوع و تجربه لحظات شاد، هیجان انگیز و به یادماندنی هستید؟ به شما سفر به جنوب کشور و لذت بردن از هیجان انگیزترین تفریحات کیش را پیشنهاد می کنیم. جزیره زیبای کیش یکی از اصلی ترین مقاصد توریستی در کشور است که به خاطر جاذبه های مختلف و تفریحات متنوع و منحصربفرد از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد. اگر می خواهید از تفریحات جزیره کیش که شاید در دیگر نقاط کشور وجود نداشته باشند، اطلاعات مفیدی بدست آورید، تا انتها همراه ما باشید. در این مقاله از هارا گدیم قصد داریم بهترین تفریحات جزیره شگفت انگیز کیش را به شما معرفی کنیم.

تفریحات آبی کیش و تجربه هیجانی وصف ناپذیر

جزیره کیش یکی از چندین جزایر جنوبی کشور است که در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس همچون نگینی می درخشد. به واسطه سواحل رویایی و آب و هوای مطبوع تفریحات آبی کیش جزو اصلی ترین جذابیت های این جزیره محسوب می شوند. شما می توانید در هر زمان از سال به کیش سفر کنید و تفریحاتی را تجربه نمایید که هیجانی وصف ناپذیر و خاطراتی به یادماندنی برایتان به ارمغان می آورند.

غواصی

غواصی در جزیزه کیش

با رفتن به دنیای زیر آب می توانید شاهد زیبایی هایی باشید که شاید یک بار بیشتر در عمرتان این فرصت نصیبتان نشود. غواصی از بهترین تفریح ها در کیش است که طرفداران بسیاری دارد. بدون شک شنا کردن در زیر آب در کنار ماهی ها و موحودات آبزی شگفت انگیز می تواند به خاطره انگیز ترین لحظات سفر شما تبدیل شود.

مراکز آموزشی و تفریحی غواصی متعددی در جزیره زیبای کیش وجود دارند. شما می توانید با استفاده از تجهیزات مخصوص و راهنمایی های مربی های حرفه ای به دنیای زیر آب رفته و تجربه ای متفاوت داشته باشید.

پاراسل

پاراسل جزیزه کیش

در ورزش یا تفریح پاراسل سواری شما با پوشیدن یک جلیقه نجات و بستن چندین کمربند ایمنی به یک چتر بزرگ وصل می ‌شوید. این چتر به وسیله یک طناب بلند به یک قایق تند رو متصل شده و با حرکت قایق، باد به داخل چتر می ‌پیچد و باعث بلند شدن آن می ‌شود. پس از طی مسیری کوتاه و بلند شدن کامل چتر، با در نظر گرفتن عواملی مانند وزش باد، سرعت قایق، تعداد و وزن نفرات، قایقران به صورت تدریجی طناب متصل به چتر را شل کرده و شما را به ارتفاعات بالا می‌فرستد.

بیشترین هیجان را می ‌توانید در لحظه بلند شدن و بالا رفتن چتر پاراسل تجربه کنید. با تمام شدن اوج گیری چتر و ثابت ماندن آن در یک ارتفاع مشخص، می ‌توانید منظره فوق ‌العاده‌ای از دریا و ساحل را ببینید و لذت ببرید. معمولا مدت زمان پاراسل سواری حداقل 10 الی 15 دقیقه می ‌باشد. برای استفاده بیشتر و ماندن مدت زمان طولانی ‌تر در ارتفاع، باید با شرکت یا قایقران ارائه دهنده این تفریح به توافق برسید و هزینه اضافی لازم را پرداخت نمایید.

پرواز بر فراز آسمان با پاراسل یکی از پرطرفدارترین و بهترین تفریح ها در کیش مخصوصا برای جوانان محسوب می ‌گردد. این تفریح آبی جذاب همه روزه در تمامی مراکز تفریحات ساحلی کیش مانند ساحل مرجان، ساحل دامون، ساحل سیمرغ، پارک ساحلی باراکودا، ساحل شایان، مجتمع تفریحی دلفین، سی من، اسکوبا، مجتمع تفریحی نگین خلیج فارس و ناتیلوس، از طلوع خورشید تا غروب آن برای استفاده علاقمندان در دسترس می ‌باشد.

شاتل

شاتل جزیزه کیش

یکی از تفریحات آبی کیش که می ‌توانید به صورت تک نفره و یا گروهی از آن استفاده کنید و هیجان بسیار بالایی دارد، شاتل سواری می ‌باشد. در شاتل سواری به همراه خانواده یا دوستان خود سوار یک تشک یا تیوپ مخصوص می‌شوید که توسط قایق موتوری بر روی سطح آب با سرعت بالا کشیده می‌ شود.

بنانا

بنانا کیش

این تفریح آبی نیز مانند شاتل سواری می ‌باشد و شما بر روی یک تیوپ موزی شکل سوار شده و توسط قایق روی سطح آب با سرعت کشیده می ‌شوید. سبک بودن این تشک یا تیوپ باعث ایجاد پرش ‌های بلند بر روی موج‌ ها می ‌شود که هیجان و لذت خاصی دارد.

فلای بورد

فلای بورد در کیش

یکی از تفریحات بسیار خاص و هیجان ‌انگیز آبی جزیره کیش فلای بورد می ‌باشد. فلای بورد ورزش و تفریحی است که می توانید با استفاده از یک کفش مخصوص بر روی آب پرواز کنید. این کفش مخصوص به لوله ‌های بزرگی متصل است که آن لوله‌ ها نیز به جت اسکی وصل شده است. لوله ‌ها با استفاده از پمپاژ آب به حرکت درآمده و کفش و به دنبال آن شما را که کفش را به پا کرده اید را به پرواز در می آورند. در فلای برد فردی که در هوا معلق است امکان مانور دادن و انجام حرکات نمایشی را دارد. همچنین تنها افراد بالای 18 سال و کمتر از 100 کیلو وزن، می ‌توانند از فلای برد استفاده نمایند.

جت فلایر

جت فلایر در جزیزه کیش

جت فلایر نیز مانند فلای بورد می ‌باشد اما با این تفاوت که به جای پوشیدن کفش مخصوص باید یک جلیقه را به تن کنید که دارای لوله ‌های پمپاژ فشار قوی آب می ‌باشد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که شنا بلد نیستید، نگران نباشید. شما هم می ‌توانید از این تفریح لذت‌ بخش و هیجان ‌انگیز استفاده کنید زیرا در صورت عدم کنترل و افتادن داخل آب جلیقه جت فلایر نقش محافظ را دارد

پدل بورد

پدل بورد در کیش

تا حالا تصور این را داشتید که بتوانید بر روی آب بایستید؟ ایستادن و حرکت کردن بر روی آب تفریح متفاوتی است که آن را می توانید در کیش تجربه کنید. پدل بورد جزو بهترین تفریحات کیشاست که اگر عاشق هیجان هستید باید به سراغ آن بروید.

پدل بورد یک تخته محکم است که بر روی آب قرار گرفته و می توانید روی آن بایستیدو سپس با استفاده از پاروهای مخصوص حرکت کنید. برای استفاده از آن ابتدا توسط مربیان حرفه ای به شما آموزش هایی داده می شود. همچنین جلیقه نجات مخصوصی نیز برای ایمنی بیشتر به شما داده شده تا بپوشید و با خیال راحتتر بر روی آب حرکت کنید.

اسکوتر زیر دریایی

از مهیج ترین تفریح ها در کیش می توان اسکوتر زیردریایی را نام برد. با استفاده از این اسکوتر می توانید به اعماق آب های نیلگون خلیج فارس سفر کنید و گشت و گذاری خاص در دنیای شگفت انگیز زیر آب داشته باشید.

اسکوتر زیردریایی درواقع یک نوع غواصی است اما به کمک یک موتور مخصوص صورت می گیرد. شما می توانید با این اسکوتر به عمق 10 متری بروید و انواع ماهی های رنگارنگ و موجودات دریایی زیبا را تماشا کنید.

جت اسکی

اگر از عاشقان سرعت هستید، فرصت سواری با جت اسکی درون آبهای خلیج فارس را از دست ندهید. در سفر به کیش یکی از بهترین تفریحاتی که حتما باید امتحانش کنید، جت اسکی است. با سوار شدن بر جت اسکی می توانید با سرعت بالا بر روی آب حرکت کنید و مانور دهید و حرکات چرخشی و هیجان انگیزی انجام دهید.

ظرفیت جت اسکی دو نفره است و اگر رانندگی با آن را بلد نیستید هیچ نگران نباشید. می توانید به همراه یک مربی و راننده حرفه ای به دل دریا بزنید و لحظات به یادماندنی برای خود ایجاد کنید.

اسکی روی آب

در این تفریح بر روی یک تخته اسکی مخصوص قرار می گیرید و طنابی که یک سر آن به قایق تندرویی متصل است را با دستانتان می گیرید. با حرکت قایق شما هم به سرعت به دنبال آن کشیده می شوید و هیجانی وصف ناپذیر را تجربه خواهید کرد.

اگر شنا بلد نستید باز هم می توانید از این تفریح مهیج استفاده کنید. زیرا به شما جلیقه های نجات مخصوصی داده می شود تا ایمنی شما را هنگام افتادن در آب حفظ کنند.

کایت بوردینگ

کایت بوردینگ ترکیبی از اسکی روی آب و پاراگلایدر است. در این تفریح به جای قایق طناب شما به یک پاراگلایدر که در آسمان پرواز می کند متصل است. با حرکت پاراگلایدر شما هم در سطح آب و امواج با سرعت زیاد حرکت می کنید.

بخش هیجان انگیز کایت بوردینگ زمانی است که در هوا معلق می شوید. گاهی اوقات به خاطر سرعت بالا و شدت امواج به همراه بورد اسکی به هوا پرتاب می شوید که در آن لحظه سطح آدرنالین خونتان به شدت افزایش می یابد و حسی متفاوت و لذت بخش را تجربه می کنید

قایق سواری

اگر دوست دارید در سفر به کیش یک گشت و گذار لذت بخش و آرامش بخش در آب های خلیج فارس داشته باشید، قایق سواری بهترین گزینه است. قایق سواری یکی از بهترین تفریح ها در کیش است که در بین خانواده ها بسیار محبوب می باشد.

پیشنهاد می کنیم به همراه اعضای خانواده در زمان غروب به قایق سواری بروید و با تماشای خورشید که آرام آرام به پایین می رود و منظره ای خارق العاده خلق می کند، لحظات به یادماندنی برای خود رقم بزنید.

پارک آبی

اگر به دنبال یک تجربه جذاب و فوق العاده از تفریحات آبی هستید، حتما به پارک آبی اوشن کیش بروید. این مجموعه آبی بزرگترین پارک آبی روباز کشور است که از امکانات منحصربفردی برخوردار است. سرسره های متنوع این پارک اوج هیجان را برایتان به ارمغان می آورند.

برای علاقمندان به ورزش مفرح موج سواری نیز پارک آبی اوشن بهترین گزینه است. شما می توانید در این پارک رویای سواری بر روی موج های خروشان دریا را به واقعیت تبدیل کنید. پارک آبی اوشن امکانات مختلف دیگری نیز دارد که از مهمترین آنها می توان به استخرهای شنا بزرگسالان و کودکان، بخش بازی کودکان، رستوران و کافی شاپ، ماساژ، اسپا، مرکز خرید و … اشاره کرد.

سطح بالای آدرنالین با تفریحات غیر آبی کیش

بهترین تفریح ها در کیش به تفریحات آبی و ورزش های دریایی محدود نمی شود. شما می توانید در سفر به جزیره کیش تفریحات دیگری را نیز تجربه کنید که لحظات مهیجی را برایتان رقم می زنند. این تفریحات همان چیزی هستند که شما لازم دارید تا خاطرات فراموش نشدنی برای خود بسازید.

بهترین تفریحات غیر آبی کیش شامل موارد زیر می شوند:

سافاری

اصلی ‌ترین و مهیج‌ ترین تفریح مجموع سافاری کیش که طرفداران بسیاری دارد، آفرود سواری است. گردشگران می ‌توانند سوار خودروهای آفرودی لندکروز شده که دارای رانندگان با تجربه و ماهر هستند؛ رانندگان روی تپه ‌های شنی و جاده‌ های صحرایی مجموعه، مانورهای بسیار هیجان انگیزی را اجرا می‌ کنند و باعث ترشح بسیار زیاد آدرنالین شما می ‌شوند. البته نباید نگرانی از بابت امنیت این تفریح داشته باشید، زیرا ماشین ‌ها از کیفیت و ایمنی بسیار بالایی برخوردارند و رانندگان آنها جزو بهترین رانندگان کشور با مهارت و تجارب درخشان هستند.

بانجی جامپینگ

حتما شما هم نام بانجی جامپینگ را به عنوان یک تفریح خاص و هیجان انگیز شنیده اید. اگر فکر می کنید آدم نترسی هستید و دل جرات زیادی دارید، پس باید به سراغ بانجی جامپینگ در سفر به کیش بروید. بانجی جامپینگ از بهترین تفریح ها در کیش محسوب می شود که در بین جوانان طرفداران زیادی دارد.

دو سکوی 40 متری و 60 متری در کیش برای تفریح بانجی جامپینگ در نظر گرفته می شود. در این تفریح شما به وسیله یک طناب مخصوص که با تجهیزات کاملا ایمن از ارتفاع به سمت زمین سقوط آزاد انجام می دهید.

باگی

یکی دیگر از بهترین تفریح ها در کیش باگی نام دارد. درواقع باگی نام خودروهایی مخصوص و ایمن است که دو نفره هستند. شما می ‌توانید با استفاده از باگی در جاده ‌های صحرایی و مسیرهای ناهموار جزیره یک رانندگی جذاب و مهیج و مفرح را تجربه نمایید.

جایروکوپتر

برای عاشقان پرواز نیز در جزیره زیبای کیش تفریح هیجان انگیزی وجود دارد. جایروکوپتر یک نوع وسیله هوایی ترکیبی از هواپیما و هلیکوپتر است که ظرفیت دو نفر دارد. با این هلیکوپتر تفریحی می توانید بر فراز جزیره کیش به پرواز درآیید و زیبایی های آن را از بالا تماشا کنید و لذت ببرید.

قلعه وحشت

در سفر به کیش اگر می ‌خواهید هیجانی فراموش نشدنی را تجربه کنید، به شما قلعه وحشت کیش را پیشنهاد می‌ کنیم. قلعه وحشت یکی از بهترین تفریح ها در کیش محسوب می ‌شود که برای علاقمندان به فیلم ‌های ترسناک بسیار جذاب است. در این مجموعه می ‌توانید اتفاقات ترسناک و مهیجی مانند سکانس‌ های فیلم ‌های اره، خون آشام و … را از نزدیک تجربه کنید که باعث افزایش آدرنالین می‌ شوند.

مجموعه قلعه وحشت یا کلبه وحشت کیش یک تونل پر پیچ و خم به طول 100 متر بوده که فضایی ترسناک به همراه آیتم‌ های مختلف برای آن طراحی شده است. طراحی فضای تونل وحشت کیش به خوبی انجام شده و حس ترس و وحشت را منتقل می‌ کند. در این تونل تاریک از نورهای قرمز و زرد استفاده شده و تار عنکبوت ‌های بزرگ زیادی نیز از سقف آویزان شده ‌اند. وارد شدن به این تونل و طی کردن تمام مسیر واقعا جرات می‌ خواهد؛ از این رو بسیاری از افراد در بدو ورود به قلعه وحشت و با دیدن فضای آن به قدری می ‌ترسند که از ادامه دادن منصرف می ‌شوند.

محیط وهم آلود، نور پردازی عجیب، صداهای خاص و آیتم ‌های مختلف ترسناک باعث می ‌شوند شما احساس کنید در فضای فیلم ‌های سینمایی ژانر وحشت قرار دارید. یکی از ترسناک‌ ترین و هیجان ‌انگیزترین بخش‌ های قلعه وحشت کیش، روبرو شدن با شخصی عظیم ‌الجثه است که با یک اره برقی قصد دارد شما را بکشد. در این لحظه مهیج شما باید بر ترس خود غلبه کرده و برای نجات جان خود فرار کنید که کار بسیار سختی است.

موتور سواری

موتورسواری در پیستی مخصوص که دارای شیب‌ های مختلف است، می ‌تواند لذت و هیجانی وصف نشدنی داشته باشد. از دیگر تفریحات کیش می ‌توان به موتورسواری با موتورهای چهارچرخ اتوماتیک یا همان ATV اشاره نمود. این تفریح به شما علاقمندان موتورسواری یک فرصت استثنایی جهت تجربه ‌ا‌ی به یادماندنی می‌ دهد.

همچنین می ‌توانید موتورسواری با موتورهای تریل و کراس را نیز در جزیره زیبای کیش و در پیست های مخصوص انجام دهید و مانند مسابقات این رشته ورزشی محبوب از هیجان خاص آن لذت ببرید. قسمت دیگری از پیست موتورسواری کیش به موتورهای دریفت اختصاص دارد. در این قسمت موتورهای سه چرخ مخصوصی وجود دارند که می ‌توانید با آنها لذت وصف ناشدنی سرعت را تجربه کنید. پیست موتور دریفت مارپیچ بوده و شما باید با دیگران در این پیست توسط موتورهای سرعتی مسابقه ‌ای مفرح برگزار کنید.

شتر سواری

شاید شما هم با دیدن صحنه های شترسواری در فیلم های مختلف علاقمند شده باشید تا یکبار این کار را تجربه کنید. در سفر به کیش می‌ توانید بر روی شترهایی که با وسایل محلی و زیبایی تزئین شده اند، سوار شده و بر فراز تپه ‌های شنی گشت و گذار کنید. تماشای غروب آفتاب هنگام شتر سواری می ‌تواند لحظات آرامش بخشی را برایتان رقم بزند.

کارتینگ

اگر از علاقمندان به مسابقات فرمول یک هستید به شما پیشنهاد می‌ کنیم فرصت رانندگی در پیست کارتینگ کیش را از دست ندهید. این پیست کاملا استاندارد بوده و ماشین‌ های آن از کیفیت و سرعت و قدرت خوبی برخوردارند. این پیست کارتینگ 750 متر طول و 8 متر عرض دارد و از پیچ و خم ‌های جذابی برخوردار است. می ‌توان کارتینگ را یکی از مهیج ‌ترین و بهترین تفریح ها در کیش نام برد که طرفداران بسیاری دارد.

اتاق فرار

اتاق فرار کیش بدون شک جزو مکان‌ های تفریحی و سرگرمی محبوب و پر طرفدار این جزیره به شمار می‌رود. اتاق فرار محیطی عجیب و رمزآلود است که چند نفر باید با حل معماهایی از آن خارج شوند. این بازی هیجان‌انگیز گروهی می ‌باشد و می توانید لحظات خاطره انگیزی را به همراه اعضای خانواده یا دوستان خود در آن سپری کنید.

پینت بال

آیا به تیراندازی علاقه دارید؟ از طرفداران پروپاقرص فیلمهای جنگی و بازی های کامپیوتری هیجان انگیز هستید؟ می توانید با مراجعه به پینت بال کیش رویای تیراندازی خود در محیطی جذاب و با حال و هوای اکشن را به واقعیت بپیوندید.

پینت بال یکی از بهترین تفریحات کیش است که می‌توان آن را به صورت گروهی انجام داد. این بازی یک تجربه نبرد واقعی را برای شما فراهم می‌ کند که بسیار لذت بخش است. شلیک با گلوله‌ های رنگی، تعیین استراتژی پیروزی، استتار کردن و گذراندن ساعاتی مفرح در مجموعه پینت بال کیش می‌تواند سفر شما به این جزیره شگفت انگیز را خاطره انگیز کند.

بانجی شوتینگ

از تفریحات جدید و مهیج کیش بانجی شوتینگ است. برخلاف بانجی جامپینگ که شما از ارتفاعی زیاد توسط کش ‌ها و طناب‌ های مخصوص رها می‌ شوید، در این بازی شما با تجهیزات ویژه و دو کش قدرتمند به سمت بالا پرتاب می‌ شوید. یک موتور برقی کش ‌های بانجی را کشیده و سپس رها می‌ کند و شما به ارتفاعی زیاد رفته و به پایین بر می‌ گردید و تا زمانی که سرعت شما کم شود این عمل تکرار می‌ گردد.

زورب بال

اگر می‌خواهید بدون آسیب دیدن از فراز تپه ‌های شنی به سمت پایین قل بخورید و هیجان خاصی را تجربه کنید، باید به سراغ زورب بال بروید. در این تفریح شما درون یک توپ بزرگ پلاستیکی قرار گرفته و از بالای تپه ای به سمت پایین سرازیر می‌ شوید.

پارک دلفین

پارک دلفین کیش به عنوان اولین پارک دلفین ایران با مساحتی بالغ بر 100 هکتار در سال 1384 فعالیت خود را آغاز نمود. این پارک که جزو جاذبه ‌های اصلی و بهترین تفریح ها در کیش به شمار می‌ رود، شامل بخش ‌های مختلفی است که بازدید از آنها می ‌تواند لحظات خوشی را برای شما فراهم کند.

بازدید از پارک دلفین یک روز سرگرم کننده و مفرح را برایتان به ارمغان می آورد و خاطرات به یادماندنی از سفر به کیش برایتان رقم می زند. از مهمترین بخش ‌های پارک دلفین کیش می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

دلفیناریوم

در این بخش چندین استخر با حجم 18000 مترمکعب از آب دریا وجود دارند که حیوانات دریایی همچون دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی، گربه دریایی و پنگوئن در آنها نگهداری می ‌شوند. این پستانداران دریایی با تمرینات و آموزشات مربیان حرفه ‌ای به اجرای برنامه ‌های مختلف و هنرنمایی برای شما در سانس ‌های مختلف می ‌پردازند. سطح اجرای برنامه دلفین‌ ها بسیار بالا است و از جذابیت خاصی برخوردار می ‌باشد.

استخر و نمایش موجودات دریایی پارک دلفین کیش می ‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم نماید و لحظات مفرحی را برایتان فراهم کند. در این استخرها نمایش ‌های مختلفی مانند بازی با توپ، شیرجه زدن و دیگر برنامه ‌ها و حرکات توسط دلفین ‌های بازیگوش انجام می ‌شوند.

باغ پرندگان

باغ پرندگان از دیگر بخش ‌های مجموعه پارک دلفین جزیره کیش محسوب می‌ شود که در آن 57 گونه پرنده زیبا از نقاط مختلف دنیا مانند آفریقا، آسیا، آمریکا و … نگهداری می ‌شوند. باغ پرندگان کیش دارای پوشش گیاهی بسیار دیدنی و تماشایی می ‌باشد که می ‌توانید انواع درختان و گیاهان خاص مانند در خت لور، نخل، اکالیپتوس، بنجامین، گل ختمی، کاکتوس های متنوع و … را در آن مشاهده کنید.

این باغ دارای دو قسمت است که در قسمت اول مسیری سبز و تماشایی ایجاد شده که در اطراف آن قفس ‌های پرندگان قرار دارند. در بخش دوم که بزرگتر است پرندگان در فضای باز زندگی می‌ کنند و می ‌توانند آزادانه پرواز کنند. سقف این بخش در ارتفاع بالا با توری‌ های مخصوص پوشیده شده است.

از مهمترین پرندگان مجموعه پارک دلفین کیش می ‌توان به فلامینگو، لک لک، توکان، مرغ شاخدار، کاسکو، درنای تاجدار، پلیکان، قو، قرقاول، کاکاتو آلبا و … اشاره نمود. علاوه بر پرندگان می ‌توانید جانوران دیگری مانند تمساح ‌های پوزه کوتاه، میمون، آهو و … را نیز در باغ پرندگان پارک دلفین کیش تماشا کنید.

آکواریوم

یکی از بخش ‌های جذاب پارک دلفین جزیره کیش آکواریوم آب شور آن است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنیای زیر آب علاقمند می باشید، اما نمی ‌توانید غواصی را تجربه کنید، مشاهده انواع موجودات دریایی از نزدیک در این آکواریوم زیبا لذت فراوانی برایتان خواهد داشت.

این آکواریوم دارای دو بخش با حجم‌ های 50 هزار لیتر برای نگهداری ماهیان و آبزیان بزرگ و 20 هزار لیتر برای نگهداری ماهیان کمیاب و رنگارنگ و کوچک می ‌باشد. علاوه بر انواع ماهی ‌ها و آبزیان مختلف، در آکواریوم کیش می ‌توانید از حیوانات تاکسی درمی شده مختلفی نیز بازدید کنید.

پارک برفی

تصور کنید در گرمای شدید و طوبت بالای جزیره کیش قرار است کاپشن و کلاه و دستکش بپوشید؟ شاید بپرسید چرا و چطور؟ اگر می خواهید در سفر به کیش برای ساعاتی از گرمای هوا فرار کنید و لذت یک روز زمستانی را با بازی ها و تفریحات برفی هیجان انگیز تجربه نمایید، باید به سراغ پارک برفی مجموعه پنگوئن کیش بروید.

پارک برفی به عنوان یکی از خاص ترین و بهترین تفریح ها در کیش به شمار می ‌رود که در ابتدای سال 1400 افتتاح شده است. شاید شما هم اطلاع داشته باشید که یکی از بهترین پارک‌ های برفی دنیا در دبی قرار دارد. برای ساخت پارک برفی کیش از پارک برفی دبی الگو برداری شده و بخش‌ های خصوصی و دولتی ایران با همکاری یکدیگر ساخت این پروژه را بر عهده گرفتند. در پارک برفی مجموعه گردشگری و تفریحی پنگوئن کیش از سیستم‌ های بسیار پیشرفته و مدرن استفاده شده تا برف مصنوعی مورد نیاز در دمای منفی 6 درجه سلسیوس تولید گردد.

پینگوفان که در طبقه منفی یک مجموعه پنگوئن قرار دارد، در واقع همان پارک برفی و مهمترین قسمت این مجموعه گردشگری تفریحی است. این بخش دارای دیوارهای شیشه ‌ای بسیار بلندی است و تفریحاتی همچون اسکی، تیوب سواری، سورتمه سواری، برف بازی، اسنوبورد، ساخت آدم برفی و … را در اختیار شما قرار می ‌دهد. برای ورود به این بخش و استفاده از محیط آن نیاز به پوشیدن لباس گرم مانند کاپشن، دستکش و کلاه دارید.

شهربازی هایلند

اگر سفر شما به کیش یک سفر خانوادگی است و می خواهید لحظات مفرحی را برای فرزندان کودک خود رقم بزنید، شهربازی هایلند این امکان را به شما می دهد. این شهربازی از وسایل و امکانات مختلفی برای سرگرمی برخوردار است که کودکان عاشق آنها هستند.

علاوه بر وسایل بازی مخصوص کودکان، کسری از وسایل بازی نیز برای استفاده بزرگسالان طراحی شده است. بنابراین شما هم می توانید در کنار کودکان خود به تفریح بپردازید و از اوقات خوشی که سپری می کنید نهایت لذت را ببرید. از مهمترین امکانات و دستگاه های بازی و سرگرمی شهربازی هایلند کیش می توان به شبیه ساز پرواز، بازی های کامپیوتری، شکار مجازی، سینما هفت بعدی، مینی گلف، استخر توپ، ایرهاکی، لیزرتگ، دستگاه های بخت آزمایی و … اشاره کرد.

کشتی تفریحی

گشت و گذار در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس با کشتی تفریحی کیش می‌تواند خاطره ای به یادماندنی از سفر به این جزیره زیبا رقم بزند. کشتی های تفریحی با فراهم نمودن برنامه ‌های متنوع و شاد در لیست بهترین تفریح ها در کیش قرار دارند.

شما می‌ توانید درون کشتی تفریحی چند ساعتی به استراحت و سپری کردن لحظات خوش بپردازید. این کشتی ‌ها با اجرای برنامه ‌های موسیقی زنده، جنگ‌ های شادی و دیگر برنامه‌ های مهیج و مفرح حال و هوای خوشی را برای مهمانان خود فراهم می ‌کنند. لذت نوش جان کردن یک غذای لذیذ درون کشتی بر روی دریا می ‌تواند به یادماندنی ترین لحظات شما از سفر به کیش شگفت انگیز باشد.

کشتی های تفریحی کیش انواع مختلفی دارند که هر کدام از ویژگی‌ هایی برخوردار می ‌باشند. انتخاب بهترین کشتی تفریحی کیش برای وقت گذراندن، صرف غذا و لذت بردن از برنامه‌ های مختلف و همچنین تماشای منظره دریا، انتخاب ایده آلی برای سپری کردن یکی از روزهای سفر به کیش محسوب می ‌شود.

از بهترین کشتی های تفریحی کیش می توان به اوستا، سیمرغ، آرتمیس، نوید دریا، ستاره دریایی، امپراطور و دنا اشاره کرد.

جنگ های شبانه و کنسرت های موسیقی

از لذت بخش ترین برنامه های تفریحی جزیره کیش می توان به جنگ های شبانه اشاره کرد. در این برنامه ها کمدین ها و استندآپ کارهای خلاق و طناز مطرح کشور لحظات خوش و مفرحی را برایتان رقم می زنند. در این جنگ ها علاوه بر برنامه های خنده دار و طنز کمدین ها می توانید از تماشای انواع حرکات نمایشی و آکروبات نیز به وجد آیید.

اجرای موسیقی زنده و کنسرت های خوانندگان معروف نیز طرفداران زیادی دارد. سالن های چند منظوره مختلفی برای کنسرت ها و جنگ شادی در کیش در نظر گرفته شده است که دارای ساننس های مختلف با قیمت های متفاوت هستند.

تله کابین میکامال

یکی دیگر از بهترین تفریح ها در کیش سوار شدن بر تله کابین میکامال است. این تله کابین یکی از خاص ترین تله کابین های ایران است، زیرا چشم انداز متفاوتی دارد. طول مسیر تله کابین میکامال 3 کیلومتر بوده که مرکز خرید میکامال را به اسکله تفریحی کیش متصل می کند. ارتفاع دکل های این تله کابین 30 متر و مدت زمان طی مسیر آن 18 دقیقه است. ایستگاه اول این تله کابین در طبقه چهارم مرکز خرید میکامال واقع شده است. 20 کابین معمولی با ظرفیت 8 نفر و دو کابین ویژه با ظرفیت 4 نفر برای جابجایی گردشگران در نظر گرفته شده است.

پارک های ساحلی و بهترین تفریح ها در کیش برای سفرهای خانوادگی

اگر به همراه خانواده به کیش سفر می کنید و قصد دارید اوقات خوشی را سپری کنید، پارک های ساحلی می توانند گزینه ای ایده آل برایتان باشند. این پارک ها از فضای بسیار زیبا، امکانات متنوع، تفریحات جذاب و محیطی آرامش بخش برخوردارند.

پارک ساحلی سیمرغ

در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش ساحلی زیبا با ماسه‌ های درخشان مرجانی پوشیده شده که در زیر نور آفتاب با رنگ‌ های زیبا جلوه ‌ای بی نظیر دارد. در این ساحل پارکی به نام سیمرغ برای تفریح و استراحت گردشگران ساخته شده است که دارای امکانات رفاهی مختلف مانند آلاچیق، نیمکت، مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری و … و همچنین امکانات تفریحی متنوع مانند تفریحات آبی می ‌باشد.

پارک ساحلی سیمرغ کیش علاوه بر فضای دلنشین و دوست داشتنی خود به خاطر نزدیکی به مراکز خرید و چندین جاذبه و جای دیدنی جزیره از محبوبیت بالایی بین گردشگران برخوردار است. در این ساحل دیدنی ‌های جذابی مانند مجسمه ‌های عظیم وجود دارند که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته‌ اند.

اصلی ‌ترین مشخصه پارک ساحلی سیمرغ کیش مجسمه‌ های عظیم و غول آسای آن است. در این پارک ساحلی چندین مجسمه زیبا در ابعاد بسیار بزرگی قرار دارند که تبدیل به جاذبه‌ های پرطرفداری شده ‌اند. بسیاری از گردشگران برای ثبت عکس با این مجسمه‌ها به بازدید پارک ساحلی سیمرغ می‌روند. یکی از این مجسمه‌ ها مربوط به پرنده سیمرغ است که نام این پارک نیز برگرفته از همین مجسمه می ‌باشد.

مجسمه جدیدتری که بیشتر مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و جلوه خاصی به ساحل مرجانی پارک سیمرغ بخشیده، یک سردیس عظیم است. این سردیس سفید رنگ چهره مردی با ریش ‌های بلند می‌ باشد که برخی از افراد آن را شبیه شاعر بزرگ عطار نیشابوری می‌ دانند.

اگر از نیمرخ به این مجسمه نگاه کنید متوجه خواهید شد که موهای آن در باد رها شده و منظره ‌ای تماشایی را خلق نموده است. ترکیب این مجسمه با دریا و هارمونی رنگ سفید و آبی منظره ای بی نظیر ایجاده کرده است. همچنین چندین مجسمه دیگر نیز در ساحل مشاهده می ‌شوند که طرح کودکانه داشته و از جذابیت زیادی برخوردارند.

 پارک ساحلی مرجان

نمی ‌شود به کیش سفر کنید و سواحل درخشان آن را نبینید. قدم زدن در کنار خلیج همیشه فارس و شنیدن صدای امواج و تماشای غروب می‌ تواند بهترین تفریح محسوب شده و سفر شما به جزیره کیش را فراموش نشدنی کند. پارک ساحلی مرجان به عنوان یکی از زیباترین پارک های کیش در جنوب شرقی این جزیره قرار دارد.

این ساحل منحصربفرد دارای امکانات متنوعی بوده و مکان مناسبی برای گشت و گذار و سپری کردن لحظاتی به یادماندنی می ‌باشد. پارک ساحلی مرجان کیش درواقع یک ساحل صخره ‌ای محسوب می ‌شود که همین امر جذابیت آن را دوچندان نموده است. با اینکه امکان شنا در این بخش از جزیره به خاطر صخره‌ ها و مرجان‌ ها وجود ندارد، اما تفریحات متنوع دیگری برای گردشگران در نظر گرفته شده است. از مهمترین آنها می توان به قایق سواری، دوچرخه سواری، کلوپ دریایی، استراحتگاه، مرکز خرید و … اشاره کرد.

کدام تفریح کیش را انتخاب کنیم؟

شاید تنوع بالای تفریحات کیش باعث شود انتخاب بهترین آنها برایتان چالش برانگیز شود. به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا به سراغ بهترین تفریح ها در کیش بروید که علاقه فراوانی به آنها دارید. سپس می توانید تفریحاتی را انتخاب کنید که برایتان جدید هستند و فکر می کنید با آنها می توانید لحظات هیجان انگیزتری را تجربه کنید.

امیدواریم با استفاده از مطالبی که توسط هارا گدیم ارائه شدند بتوانید از تفریحات مختلف کیش نهایت لذت را ببرید و سفری به یادماندنی به این جزیره شگفت انگیز داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا