سایت دکتر شهاب اناری
دکوراسیون

نقشه ویلا دوبلکس ۱۰۰ متری

سایت ایمن باشی

ساختِ ویلا در ابعاد مختلف می‌تواند خیلی جذاب به نظر برسد اما در واقع زمانی جذابیت آن افزایش پیدا می‌کند که به شکل دو طبقه یا همان دوبلکس ساخته شود. شاید متراژ شما خیلی بزرگ نباشد و فقط ۱۰۰ متر فضا داشته باشید و از دوبلکس کردن این فضا ناامید باشید اما خبر خوب این است که شما می‌توانید نقشه ویلا دوبلکس ۱۰۰ متری را هم تجربه کنید. فقط کافی است یک سری اطلاعات پایه در این زمینه داشته باشید و بعد با تیم متخصص هماهنگ کنید تا این نقشه برای شما به اجرا در بیاید پس در این مقاله مفید از هارا گدیم همراه ما باشید تا با بهترین نقشه ویلا دوبلکس 100 متری آشنا شوید.

اصول پایه و اساسی ویلای ۱۰۰ متری

اصول پایه و اساسی ویلای ۱۰۰ متری چیست

برای نقشه ویلا ۱۰۰ متری باید همه الزامات، نکات و اصول طراحی نقشه را بدانید. یعنی باید نیازهای خود را بشناسید. خواسته‌های خود را بررسی و ارزیابی کنید. حواستان به کاربریِ اتاق‌ها، تعداد آنها، اندازه آنها، فعالیت‌ها، مبلمان و غیره باشد و یک طراحی ویلا بهینه و عالی را به دست بیاورید. هرچقدر که فضا بزرگتر باشد، قطعاً کارتان راحت‌تر است اما به هر حال فضای ۱۰۰ متری هم برای یک ویلای دوبلکس قابل استفاده است.

نکته‌ای که به عنوان یک قانون و اصل کلی باید در نظر بگیرید، این است که به دنبال تعداد فضای کمتر اما بزرگ‌تر باشید تا اینکه بخواهید چند فضای بیشتر با ابعاد کوچکتر را به وجود بیاورید؛ یعنی اگر اتاق‌های بزرگتر طراحی کنید، انعطاف‌پذیری در کارتان افزایش پیدا می‌کند. برای طراحی مبلمان دست‌تان باز است اما بهتر است نوع مبلمان را از قبل برای انجام فعالیت‌های مختلف انتخاب کرده باشید. مثلا شما می‌توانید یک فضای بزرگ را در این فضا در نظر بگیرید که برای ناهارخوری، نشیمن و آشپزخانه کاملاً مشترک باشد تا اینکه بخواهید هر کدام را به چند اتاق کوچک تقسیم کنید که فضا را تنگ و خفه نکند.

راهکارهای استفاده بهینه برای ویلای ۱۰۰ متری دوبلکس

در نقشه ویلا ۱۰۰ متری دوبلکس نقشه‌کشی داخلی نیاز به رعایت نکات خاصی دارد. شما باید اتاق‌ها را به شکل دقیق در نقاط مختلف در نظر گرفته باشید، فضای گردش را به حداقل برسانید و سعی کنید یک نقشه طراحی کنید که همه قسمتهای آن کاربردی باشد. باید یاد بگیرید از فضایی که در اختیار دارید، به شکل بهینه استفاده کنید، شاید این طراحی کمی برای شما چالش‌برانگیز نظر برسد اما اگر نظم و دقت کافی را به کار ببندید، می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید.

کاری که شما باید انجام دهید، این است که سعی کنید فضای بیشتری را به خانه اضافه کنید؛ یعنی استفاده بهینه از فضا داشته باشید که برای انجام آن میتوانید راهکارهای زیر را به اجرا در بیاورید:

  • مثلاً داخل حمام یک اتاق لاندری تعبیه کنید و لباسشویی را داخل آن قرار دهید.
  • یا یک کمد لاندری به جای اتاق جداگانه لاندری طراحی کنید که می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد.
  • یک حمام طراحی کنید که هم به هال و هم به اتاق خواب اصلی دسترسی داشته باشد. با انجام این کار دیگر مجبور نیستید دو حمام طراحی کنید. حتی اگر برایتان مقدور است، میتوانید یک حمام چند کاربره طراحی کنید که به عنوان دستشویی هم بتوان از آن استفاده کرد که در فضا هم بهینه سازی شود.
  • از آنجایی که در نقشه ویلا دوبلکس ۱۰۰ متری فضا کمی محدود است، برای کف باید سعی کنید به بهینه‌ترین حالت ممکن کار کنید. یعنی یک فضایی را در نظر بگیرید که برای قرار دادن لوازم خانگی، لباس، کفش‌ها، کتانی‌ها و دیگر لوازم خانه کاملاً جای مناسبی داشته باشید. اگر شما برای قرار دادن لوازم مختلف، یا کمبود فضا مواجه باشید و مجبور به استفاده از کمدهای برآمده یا جعبه‌هایی شوید که تا سقف رفته‌اند، این فضا خیلی کوچک و تنگ به نظر می‌رسد. به جای آن میتوانید از کمدهای کشویی استفاده کنید یا به دنبال کمدهای شیشه‌ای تاشو بروید که نه‌ تنها دسترسی زیادی را هم ایجاد می‌کند، بلکه فضای باز و بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکات مهم در طراحی ویلا ۱۰۰ متری

نکات مهم در طراحی ویلا ۱۰۰ متری چیست

زمانی که می‌خواهید به سراغ نقشه ویلا دوبلکس ۱۰۰ متری بروید، یکسری نکات کلیدی هستند که باید آنها را در نظر بگیرید. شما باید اقدامات معماری را به انجام برسانید که باعث شود فضا بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد. مثلاً می‌توانید ارتفاع سقف را افزایش دهید، از رنگ‌های روشن برای دیوارهای داخلی استفاده کنید، سقف شیبدار به کار ببندید و درهای شیشه‌ای کشویی و پنجره‌های بزرگتر را در نظر بگیرید و پوشش یکسانی را سرتاسر کف به وجود بیاورید تا فضا یکدست‌تر بزرگتر به نظر برسد.

نکته دیگر اینکه رنگ‌هایی برای دیوارهای داخلی استفاده کنید که کاملاً با دیگر قسمت‌های خانه سازگاری داشته باشد. رنگ دیوار داخلی و کف هم باید با یکدیگر هماهنگ باشد و جداسازی فضا را به بهترین شکل ممکن ترسیم کنید؛ تا جایی که می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید که فضا بزرگتر نشان داده شود.

هنگامی که میخواهید نقشه طراحی کنید، سعی کنید بخش شمالی زمین را برای ویلا در نظر بگیرید. زیرا قطعا نور بهتر و بیشتری به فضای شما می‌رسد و در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی خواهد شد. از طرفی طراحی شما هم جذاب‌تر به نظر خواهد رسید و دیگر فضای داخل خانه، دلگیر و تاریک نخواهد بود.

طراحی ویلای دوبلکس مدرن

اگر می‌خواهید نقشه ویلا دوبلکس ۱۰۰ متری به شکل مدرن داشته باشید، فرقی ندارد که متراژ بزرگ یا کوچک‌تر از ۱۰۰ متر باشد. در هر صورت باید یک اندازه مشخص برای اتاق‌ها در نظر بگیرید. اتاق خواب‌ها نه باید خیلی بزرگ و نه باید خیلی کوچک باشند. برای هر اتاق باید حواستان به تعداد ساکنین و کاربری‌های آن باشد. همچنین از قبل هم آنها را بررسی کنید و متناسب با آن فضا را طراحی کنید. چیزی که بیشتر از نقش خود ویلا اهمیت دارد، در واقع همان مبلمان و لوازم است که نباید خیلی سایز بزرگی برای ویلای مدرن ۱۰۰ متری داشته باشد. نکاتی که باید در نظر بگیرید، مربوط به انتخاب درست، سبک راه پله و طراحی استاندارد برای آن، جایگاه درست پنجره و رعایت کردن نکاتی مثل استانداردها و اندازه‌های طراحی فضای جمعی مثل فضای نشیمن و آشپزخانه است.

طبق اطلاعات به دست آورده شده در این مقاله متوجه شدید که نقشه ویلا دوبلکس ۱۰۰ متری می‌تواند یک کار جذاب و هیجان‌انگیز باشد و به شرطی درست از آب در می‌آید که شما نکات و اصول طراحی ویلاها را بدانید که ما سعی کردیم به نکات مهم، اصول اولیه، بهینه‌سازی فضا و همچنین نوع مدرن این ویلاها اشاراتی داشته باشیم. اگر میخواهید طراحی ویلا را به تخصصی‌ترین شکل ممکن به انجام برسانید، هارا گدیم در این زمینه شما را راهنمایی خواهد کرد و طراحی اصولی را برایتان به انجام خواهد رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا