سایت دکتر شهاب اناری
دکوراسیون

بهترین رنگ برای دیوار خانه

سفارش نقاشی ساختمان: 09123783861 - 09194100451

سایت ایمن باشی

انتخاب دیوار مناسب برای نقاشی دیوار خانه شاید جزو دغدغه های اساسی در طراحی یک ساختمان به شمار بیاید. دیوار خانه جزو اساسی در نمای داخلی به شمار میرود و انتخاب رنگ و یا طرح مناسب برای دیوار میتواند به مقدار بسیارزیادی بر زیایی و منحصر به فرد بودن ساختمان شما بیافزاید. اینکه برای هر دیوار خانه چه رنگی مناسب است، ابتدا به سلیقه شما و سپس به نظر و ابتکار نقاش ساختمانی تان بستگی دارد. ضمن انتخاب رنگ مناسب برای دیوار های خانه، شما باید رنگ دیوار را ازن نظر کیفیت و همچنین نحوه نقاشی ساختمان بررسی کنید. در این مقاله از هارا گدیم در نظر داریم شما را انواع مختلف رنگ و ظمنا بهترین رنگ برای دیوار خانه آشنا سازیم.

رنگ مناسب برای دیوار خانه

توجه داشته باشید که وقتی شما تصمیم میگیرد دیوار خانه تان را رنگ آمیزی کنید، باید به جنس دیوارتان توجه داشته باشید چرا که جنس دیوار تعیین میکند تا از کدام رنگ و با چه جنسی استفاده کنید. چرا که برخی از رنگ ها روی دیوار هایی با جنس متفاوت نمیماند. بنابراین شما قبل از هر کاری باید در مورد انواع رنگ های مناسب دیوار و جنس تشکیل دهنده آن ها اطلاعاتی کسب کنید.

اینکه دیوار خانه شما یک دیوار داخلی باشد و یا خارجی در تعیین جنس و رنگ نقاشی آن نیز موثر است. در ادامه به معرفی انواع رنگ و سپس بهترین رنگ ها برای دیوار خانه میپردازیم.

رنگ پرایمر برای دیوار گچی

اگر ساختمان خود را تازه تاسیس کرده اید و دیوار هایتان تازه گچ شده است، بهترین رنگ میتواند رنگ پرایمر باشد. رنگ پرایمر به عنوان یک آستر عمل میکند و در واقع با پرایمری کردن دیوار، شما یک زیر سازی انجام میدهید تا رنگ اصلی را به راحتی نقاشی کنید. گفتنی است که پرایمر سطح دیوار گچی را دوباره خیس میکند تا دیوار بتواند رنگ اصلی را به راحتی روی خود نگه دارد. نحوه به کار بردن رنگ پرایمری به این صورت است که شما محلول پرایمر را با حدود 10 درصد آب ترکیب میکنید. با این اوصاف

رنگ زیرلایه برای دیوار های رنگ شده

اگر دیواری در خانه دارید که قبلا آن را رنگ کرده اید و قصد تغییر رنگ دیوار را دارید، بهترین رنگ میتواند رنگ زیرلایه باشد. در واقع شما قبل از اعمال رنگ اصلی جدید بر روی دیوار، رنگ زیرلایه را میزنید تا دیوار را برای رنگ اصلی آماده کنید.

رنگ های براق برای زیرسازی سطح دیوار

این رنگ های براق نیز برای زیرسازی سطح دیوار مناسب هستند تا دیوار را برای رنگ اصلی آماده کنند. البته رنگ های براق برای سطوح چوبی نیز مناسب هستند.

انواع رنگ با جنس های مختلف برای سطح دیوار

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، اینکه دیوار شما در کدام قسمت از خانه قرار گرفته باشد، تعیین میکند تا از چه جنس و رنگی برای رنگ آمیزی دیوار استفاده کنید چرا که رنگ های مختلف جنس و کیفیت متنوعی دارند و هر رنگی برای هر محیطی مناسب نخواهد بود.

رنگ روغنی

رنگ روغنی برای خانه

رنگ روغنی خودش به سه دسته براق، نیمه براق و مات تقسیم بندی میشود. رنگ روغنی به دلیل روغنی بودن میتواند بازتاب نور در محیط را افزایش دهد و در نتیجه میزان نور فضای خانه را بیشتر کند در نتیجه سعی کنید از رنگ روغنی براق برای دیوار های پذیرایی استفاده کنید تا محیط خانه تان روشن تر باشد. رنگ روغنی ببرای خانه هایی که تاریک هستند و تعداد پنجره کمتری دارند میتواند گزینه مناسبی باشد. از رنگ روغنی نیمه براق و مات نیز میتوانید برای داخل اتاق های خانه بهره بگیرید. توصیه ما به شما این است که سعی کنید رنگ خانه را با رنگ وسایل و ابزارآلات آن هماهنگ کنید چرا که ناهماهنگی دیوار خانه و وسایل آن میتواند چشم و ذهن افراد داخل خانه را آزار دهد. شایان ذکر است که بهتر است قبل از اقدام به رنگ آمیز دیوار به وسیلهه رنگ روغنی، دیوار خود را از وجود هر گونه آثار چسب و یا آلودگی تمیز کنید.

مزایای استفاده از رنگ های روغنی

  • رنگ روغنی به نسبت دیگر رنگ ها، کیفیت و دوام بیشتری دارد.
  • سطوحی که به وسیله رنگ های روغنی، رنگ آمیزی شده اند، به راحتی قابل شست و شو هستند.
  • پوشش دهی رنگ های روغنی روی در و پنجره بالاتر است.
  • با توجه به اینکه رنگ روغنی نور محیط را بازتاب میکند در افزایش روشنایی فضا موثر است.

رنگ پلاستیکی

اگر تمایل دارید که فرایند رنگ آمیزی دیوارتان در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسد، بهتر است از رنگ پلاستیکی برای رنگ آمیزی استفاده کنید. پروسه رنگ آمیزی به کمک رنگ پلاستیکی سرعت بالایی دارد و در کوتاه ترین زمان ممکن نیز خشک میشود. ضمن اینکه رنگ پلاستیکی بسیار مقرون به صرفه است و این عامل نیز میتواند در انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه کمکتان کند.

مزایای استفاده از رنگ پلاستیکی

  • رنگ های پلاستیکی حالت مات دارند در نتیجه به راحتی میتوانند عیب و ترک های دیوار پوشش دهند در واقع میتوان گفت که رنگ های پلاستیکی قابلیت پوشانندگی بالایی دارند.
  • اگر از رنگ های پلاستیکی درجه یک استفاده کنید، تا حدودی میتوانید آن را شست و شو دهید.
  • سرعت خشک شدن رنگ پلاستیکی بالا است و در نتیجه سرعت انجام کار نیز بالا میرود.
  • رنگ پلاستیکی به نسبت بقیه رنگ های دارای بوی نامطبوعی نیست.

رنگ بلکا یا همان رنگ پوششی

اگر بخواهیم رنگ بلکا را با کاغذ دیواری مقایسه کنیم، میتوان گفت که رنگ بلکا هم قیمت پایین تری به نسبت رنگ پوششی دارد، ضمن آن که بهتر از کاغذ دیواری میتواند ترک ها و پستی و بلندی های سطح دیوار را پوشش دهد. از طرفی با توجه به تنوع بالای این رنگ، به راحتی میتوان رنگ دیوار خانه را با وسایل داخله خانه هماهنگ کرد و دکوراسیون بسیار خوبی در داخل تنظیم کرد. البته گفتنی است که شما میتوانید رنگ بلکا را با کاغذ دیواری ترکیب کنید و جذابیت بالایی به نمای داخلی خانه خود دهید.

مزایای استفاده از رنگ پوششی بلکا

  • رنگ بلکا در برابر رگما و سرما عایق بسیار خوبی محسوب میشود.
  • رنگ بلکا دارای تنوع بالایی است در نتیجه انتخا آن نیز راحت تر است.
  • رنگ بلکا ضد آب است بنابراین میتوان به راحتی آن را شست و شو داد.
  • از ویژگی های قابل توجه آن میتوان به عدم ایجاد حساسیت هنگام رنگ آمیزی با رنگ بلکا اشاره کرد.

رنگ آکریلیک

از مزایای چشم گیر رنگ آکریلیک میتوان به تنوع بالا و انعطاف پذیری آن بر روی هر سطحی اشاره کرد. این رنگ را میتوان به راحتی روی هر سطح دیواری رنگ آمیزی کرد. همچنین این رنگ تنوع بالایی دارد و هر گونه رنگ و طرحی را میتوان به کمک رنگ آکریلیک بر روی دیوار طراحی کرد. رنگ آکریلیک نیز همانند رنگ روغنی به سه نوع براق، نیمه براق و مات تقسیم بندی میشود.

مزایای استفاده از رنگ آکریلیک

  • رنگ آکریلیک به دلیل سازگاری با محیط زیست هیچ آسیبی به آن وارد نمیکند.
  • رنگ آکریلیک برای رنگ آمیزی نیازی به حلال های شیمیایی ندارد و با آب میتوان آن را رقیق کرد.
  • قدرت پوشانندگی بالایی دارد.
  • دوام و کیفیت بالایی دارد.به راحتی پوسته پوسته نمیشود و ماندگار است.
  • به راحتی و با سرعت خشک میشود.

طبیعتا یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه میتواند به اندازه و متراژ ساختمان شما بستگی داشته باشد که در ادامه به شرح آن میپردازیم.

بهترین رنگ برای دیوار خانه های کوچک

بهترین رنگ برای دیوار اتاق ها

یکی از عوامل مهم و میتوان گفت یکی از دغدغه های کسانی که در خانه های کوچک زندگی میکنند، کم بودن متراژ این خانه های میباشد. در نتیجه افراد داخل خانه در تلاشند تا با انجام کار هایی نظیر چیدمان منزل، کابینت، رنگ آمیز و یا حتی کاغذ دیواری کاری بکنند تا ابعاد و متراژ خانه بزرگ تر دیده شود. شما میتوانید با رنگ آمیزی و با استفاده از رنگ های به خصوص دیوار منزل خود، کاری کنید که ابعاد خانه به نظر بزرگ تر بیاید.

استفاده از رنگ های پاستیلی

رنگ های پاستیلی به رنگ های صورتی ملایم، آبی ملایم، بنفش ملایم و طوسی ملایم گفته میشود که با استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون منزل خود، آرامش را به خانه خود به ارمغان بیاورید. از رنگ های پاستیلی معمولا برای رنگ آمیزی دیوار های اتاق خواب استفاده میکنند، ضمن اینکه رنگ آمیزی دیوار اتاق به کمک رنگ های پاستیلی حس طبیعی بودن و آرامش را به کودک القا میکند. البته گفتنی است که اگر خواهان دکوراسیون های فانتزی هستید، میتوانید از رنگ های پاستیلی برای رنگ آمیزی دیوار های پذیرایی نیز استفاده کنید. ذکر این نکته ضروری است که استفاده از رنگ های پاستیلی در فضا های کوچک باعث میشود تا کوچکی فضا روح انسان را خسته نکند.

استفاده از خنثی ترین رنگ برای دیوار، رنگ سفید

اگر به دنبال رنگ های خنثی و سرد هستید، استفاده از رنگ سفید را برای رنگ آمیزی دیوار های منزلتان پیشنهاد میکنم. البته اگر به تنهایی از رنگ سفید استفاده کنید به تدریج از بی روحی و سردی این رنگ خسته خواهید شد در نتیجه بهتر است از ترکیب رنگ  های کرمی یا استخوانی روشن بهره بگیرید. حتما میدانید که رنگ سفید در بزرگ نشان دادن و روشن تر کردن خانه نقش بسزایی دارد و میتواند بهترین رنگ ممکن برای دیوار باشد. امروزه دستگاه های کامیپوتری توانسته اند، رنگ سفید را با تناژ های مختلفی تولید کنند در نتیجه شما به راحتی میتوانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. استفاده از رنگ سفید برای دیوار های پذیرایی و میز هایی به رنگ چوبی میتواند جزو دکوراسیون های برتر منزل به حساب بیاید.

استفاده از رنگ خاکستری با تناژ مناسب

شما میتوانید حتی با استفاده از رنگ طوسی یا همان خاکستری محیط کوچک خانه خود را بزرگ نشان دهید ولی در صورتی که از تناژ کم رنگ طوسی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر بخواهید از تناژ های پر رنگ خاکستری استفاده کنید نه تنها خانه شما را بزرگ نشان نمیدهد بلکه محیط کوچک خانه را کوچک تر و کسل کننده میکند. البته شما میتوانید برای اینکه بی روحی رنگ طوسی را کمتر بکنید، از ترکیب رنگ های دیگر در رنگ آمیزی دیوار استفاده کنید. به عنوان مثال شما میتوانید رنگ طوسی روشن را با رنگ های زرد و آبی آسمانی ترکیب کنید و جذابیت خانه را افزایش دهید.

استفاده از رنگ آبی برای رنگ آمیز دیواری مشخص در خانه

اگر تصمیم دارید از رنگ آبی نیز برای رنگ آمیزی دیوذر های خانه تان استفاده کنید، بهتر است تنها یک دیوار شاخص را به وسیله رنگ آبی رنگ آمیزی کنید، به عنوان مثال استفاده از رنگ آب تیره برای دیواری که چسبیده به تخت اتاق خواب است، میتواند زیبایی جذابی به اتاق دهد. علاوه بر اینن شما میتوانید برای رنگ امیزی دیوار پشت تلویزیون از رنگ آبی روشن استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از چنین رنگ های خاص مختص کسانی میباشد که ترجیح میدهند خانه شان متنوع باشد و از رنگ های تکراری خسته شده اند.

بهترین رنگ برای دیوار خانه های بزرگ

شاید فکر کنید که انتخاب رنگ مناسب برای خانه کوچک، کار سخت و پر دغدغه ای باشد، این در حالی است که خانه هایی با متراژ بزرگ نیز، به فکر و تصمیم زیادی نیاز دارند. شما میتوانید از رنگ های خنثی برای دیوار خانه های بزرگ نیز استفاده کنید، البته اگر تناژ های رنگ را به خوبی رعایت کنید. همان طور که دیدید شما میتوانید از رنگ های متنوعی هم برای خانه های بزرگ و هم برای خانه های کوچک استفاده کنید، تنها نکته مهم این است که رنگ ها را به اندازه و برای دیوار های مناسبی انتخاب کنید. برای دیوار خانه های بزرگ دست شما در انتخاب رنگ های مختلف باز است در نتیجه فقط سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که هم برای دیوار و هم برای وسایل منزل مناسب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا