سایت دکتر شهاب اناری
دکوراسیون

خرید فلاور باکس ارزان قیمت

سایت ایمن باشی

در زندگی روزمره، ما انسان ها به قدری مشغول دغدغه و کار خود هستیم که گاهی اوقات خودمان را فراموش میکنیم. چنین رویه زندگی سبب میشود پس از گذشت مدت زمانی انگیزه خود برای ادامه زندگی را از دست دهیم. یکی از کار هایی که میتوانید با انجام آن محل زندگی و حتی محل کار خود را به محیطی دنج و پر از آرامش و از همه مهم تر پر از حس طراوت و شادابی تبدیل کنید، خرید فلاور باکس ارزان قیمت از آنام فلاور میباشد. فلاور باکس به همراه های گل های طبیعی و رنگارنگی که دارد میتواند روحیه شما را بازیابی کرده و حس زندگی را به رگ های شما تزریق کند.

ماهیت فلاور باکس

فلاور باکس اصطلاحا به معنای جعبه گل میباشد که یک کلمه انگلیسی بوده و معادل فارسی آن تقریبا میتوان گفت گلدان است. حال این که تعداد و اندازه گل هایی که میتوان در فلاور باکس کاشت، بیشتر و بزرگ تر از گلدان است.

فلاور باکس نوعی سازه همانند گلدان است که درون آن را با خاک پر میکنند و سپس گل و گیاه میکارند. در واقع نوعی باغچه کوچک نیز محسوب میشوند که نیاز به زمین ندارد. از فلاور باکس هم در دیزاین داخلی و هم در دیزاین خارجی استفاده میکنند که در هر دو صورت سبب زیبایی و طراوت محیط میشود.

ویژگی های فلاور باکس

متریال و مواد سازنده فلاور باکس؛ یکی از مواردی که سبب شده است که استفاده از فلاور باکس رایج شده و محبوبیت زیادی پیدا کند، تولید آن با متریال های متنوع است. چنین شرایطی سبب میشود که بتوان فلاور باکس را در طرح، رنگ و شکل های گوناگونی تولید کرد. در ادامه چنین تنوعی سبب میشود که بتوان فلاور باکس را بر اساس هر تم و دیزاینی طراحی کرد و در هر مکانی مورد استفاده قرار داد.

انواع فلاور باکس از موادی نظیر چوب، فلز، شیشه، پلاستیک، سفال، بتن، سنگ طبیعی و … ساخته میشود. البته گاهی اوقت و برخی از فلاو باکس ها به صورت ترکیبی از این مواد ساخته میشوند.

اندازه های متنوع فلاور باکس؛ از دیگر مواردی که سبب کاربرد گسترده فلاور باکس شده است، امکان تولید آن در اندازه های گوناگون است. اندازه فلاور باکس ها از اندازه کوچک آن ها ۲۰ سانتی متر عمق و ۳۰ سانتی متر عرض دارد، شروع میشود و تا بزرگ ترین سایز آن که ۱ متر عمق و ۱ متر عرض دارد، ادامه میابد. برای مثال سایز کوچک فلاور باکس ها مخصوص گل های علفی و فصلی میباشد. با این حساب میتوان برای گل های مختلف با اندازه های متفاوت، فلاور باکس های گوناگونی تهیه کرد.

تنوع وزن در فلاور باکس ها

این که فلاور باکس ها در چه وزنی ساخته شوند به جنس و مقدار استفاده از متریال آن بستگی دارد. در واقع شما قبل از خرید فلاور باکس ارزان قیمت از آنام فلاور باید هدف و مکان مورد استفاده خود از فلاور باکس را تعیین کنید. سپس بنابر هدف استفاده شما از فلاور باکس میتوانید آن را با وزن سبک یا سنگین انتخاب کنید. به عنوان مثال فلاور باکس های ساخته شده از جنس PVC، فایبر گلاس یا کامپوزیت وزن سبک تری دارند. این در حالی است که فلاور باکس های سنگی، فلزی و بتنی وزن سنگین تری دارند. در نتیجه فلاور باکس های سبک برای بام، تراس و یا آویزان کردن انتخاب مناسب تری هستند.

حال اگر شما بخواهید، درون فلاور باکس ها گیاهانی با ابعاد و وزن بزرگ تر نظیر درخت و درختچه بکارید، باید از فلاور باکس های مقاوم و سنگین نظیر فلاور باکس های فلزی استفاده کنید چرا که گیاهان بزرگ برای رشد به حجم خاک زیادی نیاز دارند و حجم زیاد از خاک فشار زیادی به دیواره های فلاور باکس وارد میکند، در نتیجه بهتر است از فلاور باکس های مقاوم استفاده شود. ضمن این که وزن زیاد فلاور باکس ها از واژگون شدن آن حین باد های شدید جلوگیری میکند.

مقاومت، دوام و ماندگاری فلاور باکس ها

یکی از موارد مهم در انتخاب فلاور باکس ها، میزان دوام و ماندگاری و در واقع عمر مفید آن ها میباشد. همان طور که گفتیم فلاور باکس هایی که از جنس PVC، کامپوزیت و فایبرگلاس ساخته میشوند، وزن کمی دارند و به احتساب آن نیز کم هزینه هستند و این مورد باعث میشود که مقاومت کمتری داشته باشند بنابراین برای پروژه های سریع و کم هزینه مناسب هستند. ضمن این که طول عمر این فلاور باکس ها در صورت استفاده درست، مناسب خواهد بود.

با این وجود اگر در ساخت آن ها از مواد بی کیفیتی استفاده شود در طول مدت زمان کوتاهی ترک برمیدارند و خراب میشوند ولی این مزیت را دارند که بتوان آن ها را تعویض کرد یعنی در صورت شکستگی یا تغییر طرح بنا به کم هزینه بودن آن ها، میتوان تعویض کرد.

این در حالی است که فلاور باکس های بتنی، فلزی و سنگی به دلیل این که از مواد با کیفیتی ساخته میشوند، دوام و ماندگاری بالایی دارند. ضمن این که در ساخت آن ها از ورق های ضد زنگ و گالوانیزه استفاده میشود که این مورد سبب کاهش آسیب دیدگی آن ها میشود. ولی در صورتی که به هر دلیلی از جمله تغییر طرح یا رشد گیاه، بخواهید این فلاور باکس ها را تعویض کنید به هزینه زیادی نیاز خواهید داشت. از فلاور باکس های سنگی و بتنی عموما در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک استفاده میشود. فلاور باکس های فلزی نیز به دلیل مقاومت بالا و استفاده راحت پر کاربرد هستند. ضمن این که فلاور باکس های فلزی با داشتن نمای زیبا، در تزیین نمی بیرونی ساختمان به کار میروند.

طرح و رنگ های متنوع فلاور باکس ها

همان طور که در ابتدا نیز گفتیم، با توجه به این که برای ساخت فلاور باکس از متریال ها و جنس های مختلفی استفاده میشود در نتیجه میتوانیم آن را با طرح و رنگ های متنوعی تولید کنیم. فلاور باکس های در شکل های متنوع مربع، مستطیل، دایره، اشکال چند ضلعی و … ساخته میشوند. علاوه بر این که میتوانیم آن ها را به صورت آویزان از نرده، روف گاردن و … نیز قرار دهیم. یکی از روش هایی که برای دیزاین فضای باز در اماکن مختلف بسیار پرکاربرد است، استفاده از رنگ های مختلف یک مدل فلاور باکس کنار هم است.

همچنین ما میتوانیم آن ها را بر اساس تم و رنگ محیط اطراف طراف طراحی کنیم. در فلاور باکس های چوبی و فلزی میتوانیم با رنگ کردن آن ها، آن ها را با تم رنگ محیط هماهنگ کنیم.

تنوع قیمت

با توجه به این که در ساخت فلاور باکس از مواد و متریال های مختلفی استفاده میشود و ضمن آن طرح، شکل و اندازه انواع مختلف فلاور باکس ها با یکدیگر متفاوت است در نتیجه قیمت نهایی فلاور باکس ها باهم فرق خواهد کرد. زمانی که اقدام به خرید فلاور باکس ارزان قیمت از آنام فلاور کردید، به هدف خود از تهیه فلاور باکس توجه کنید. بر این اساس میتوانید بر اساس بودجه خود طرح و شکل فلاور باکس را انتخاب کنید.

قابلیت طراحی ترکیبی فلاور باکس

یکی از قابیلت های بسیار جالب و جذاب فلاور باکس طراحی ترکیبی آن ها میباشد. به این صورت که میتوان فلاور باکس را به همراه ترکیب با آب نما و یا نور پردازی تهیه کرد. در واقع میتوان با یک تیر دو نشان زد.

https://anamflower.com/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا