سایت دکتر شهاب اناری
تهران

فاصله پرواز تهران تا دیگر شهرها

سایت ایمن باشی

وقتی که می‌خواهید با هواپیما از تهران به دیگر شهرها سفر کنید، قطعاً موارد مختلفی هستند که باید در نظر بگیرید و بعد برنامه‌ ریزی سفرتان را انجام دهید. یکی از مواردی که خیلی از شما هم آن را بررسی می‌ کنید؛ فاصله پرواز است. در این مبحث از مجله گردشگری هاراگدیم در این مورد به طور مفصل برایتان توضیح خواهیم داد و از آنجایی که اکثر پروازها از شهر تهران انجام می‌ شود و تهران پرترددترین مسیر هوایی ایران است، به طور کامل توضیح می‌ دهیم که فاصله پرواز تهران تا دیگر شهرها چقدر است.

فاصله پرواز تهران تا دیگر شهرها

از همین اول بهتر است به سراغ مبحث اصلی رفته و فاصله پرواز تهران تا دیگر شهرها را بررسی نماییم. البته همه اینها فقط مدت زمانِ پرواز است و تاخیر های قبل و بعد از پرواز را حساب نخواهیم کرد.

فاصله تهران تا مشهد مقدس

اگر قصد شما سفر به مشهد مقدس است و می‌ خواهید با هواپیما از تهران به مشهد بروید، حدودا به اندازه یک ساعت و نیم طول در پرواز هستید. چرا که مسافت هوایی تهران تا مشهد به اندازه ۷۴۱ کیلومتر است. از طرفی هم فاصله فرودگاه مشهد تا مرکز شهر ۱۵ دقیقه است.

فاصله تهران تا شیراز

در مورد فاصله پرواز تهران تا دیگر شهرها در مورد شیراز باید بگوییم که یک ساعت و ۲۰ دقیقه پروازتان طول خواهد کشید که مسافت آن به اندازه ۶۸۲ کیلومتر است. از فرودگاه تا خودِ شهر شیراز هم ۱۵ دقیقه در مسیر خواهید بود.

فاصله تهران تا اصفهان

فاصله تهران تا اصفهان

برای اینکه از تهران تا اصفهان با هواپیما سفر کنید، باید یک ساعت داخل پرواز باشید. فاصله تهران تا اصفهان از مسیر هوایی ۳۳۸ کیلومتر است. حدوداً هم نیم ساعت طول می‌ کشد که شما با خودرو از فرودگاه اصفهان به مرکز شهر برسید.

فاصله تهران تا یزد

فاصله تهران تا یزد از طریق مسیر هوایی ۵۰۲ کیلومتر است و شما یک ساعت داخل هواپیما خواهید بود و پرواز را تجربه خواهید کرد. حدودا ۱۵ دقیقه هم طول می‌ کشد که از فرودگاه به مرکز شهر یزد برسید.

فاصله تهران تا بوشهر

برای سفر به شهرهای جنوبی قطعاً باید مدت زمان بیشتری در پرواز باشید. فاصله هوایی تهران تا بوشهر ۷۴۷ کیلومتر است و پرواز شما یک ساعت و نیم به طول می‌ انجامد. از طرفی هم فاصله فرودگاه تا مرکز شهر 10 دقیقه است.

فاصله تهران تا بندرعباس

در مورد فاصله پرواز تهران تا دیگر شهرها باید گفت که بندرعباس جزو یکی از دورترین نقاط به حساب می‌ آید؛ چراکه در جنوبی‌ ترین نقطه ایران قرار گرفته است. فاصله هوایی تهران تا بندرعباس ۱۰۵۰ کیلومتر است و زمان سفر هوایی شما یک ساعت و ۵۰ دقیقه طول می‌ کشد. از فرودگاه تا مرکز شهر هم با خودرو فقط ۱۰ دقیقه در مسیر خواهید بود.

فاصله تهران تا کیش

اگر می‌ خواهید با هواپیما از تهران تا کیش بروید، باید بگوییم که فاصله هوایی آن ۱۰۴۳ کیلومتر است و مدت زمان پرواز شما یک ساعت و ۴۸ دقیقه به طول می‌ انجامد. فاصله فرودگاه تا مرکز کیش نیز ۱۰ دقیقه است.

فاصله تهران تا قشم

مدت زمان پرواز تهران تا قشم با مسافت ۱۰۷۲ کیلومتر حدوداً یک ساعت و ۴۰ دقیقه به طول می انجامد. البته این عدد حداقلی بود که برایتان گفتیم. در شرایط مختلف آب و هوایی یا با هواپیما های مختلف ممکن است کمی بیشتر هم بشود. از طرفی هم از فرودگاه تا خودِ شهر قشم شما ۴۰ دقیقه در مسیر خواهید بود.

فاصله تهران تا تبریز

در مورد فاصله پرواز تهران تا دیگر شهرها همیشه تبریز مورد توجه قرار می‌ گیرد. فاصله هوایی تهران تا تبریز ۵۲۸ کیلومتر است و مدت زمانی که شما داخل هواپیما خواهید بود، یک ساعت و ۱۵ دقیقه است و از فرودگاه تا داخل شهر هم ۲۰ دقیقه با خودرو طول می‌ کشد.

فاصله تهران تا اهواز

اگر تصمیم دارید که سفر هوایی به اهواز داشته باشید، باید بگوییم که مسافت هوایی تهران تا اهواز ۵۴۷ کیلومتر است و حداقل یک ساعت داخل هواپیما خواهید بود. مسافت فرودگاه تا مرکز شهر اهواز هم ۲۰ دقیقه است.

فاصله تهران تا عسلویه

عسلویه یک شهر صنعتی است که پروازهای پر تردد و شلوغی دارد و خیلی‌ ها برای کار مرتب به این شهر می‌ روند. مسافت هوایی از تهران تا عسلویه ۹۲۰ کیلومتر است و یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌ کشد تا هواپیمای شما در این شهر فرود بیاید. فاصله فرودگاه تا مرکز شهر عسلویه هم فقط ده دقیقه است.

فاصله تهران تا کرمان

فاصله تهران تا کرمان

کرمان جزو شهرهای خیلی دور به تهران محسوب می‌ شود. مسافت هوایی از تهران تا کرمان ۸۰۰ کیلومتر است و پرواز آن هم یک ساعت و نیم به طول می‌ انجامد. مسافت فرودگاه تا مرکز شهر کرمان هم ۲۰ دقیقه است.

فاصله تهران تا کرمانشاه

در مبحث فاصله پرواز تهران با دیگر شهرها حتما باید به کرمانشاه هم اشاره کنیم. مسافت کیلومتری این شهر با تهران در پرواز هوایی ۴۲۳ کیلومتر است. مدت زمانی که شما داخل هواپیما خواهید بود، ۴۵ دقیقه می‌ شود. فاصله فرودگاه تا مرکز شهر هم فقط یک ربع است.

فاصله تهران تا گرگان

در بین شهرهای شمالی، گرگان بیشترین مسافت را با تهران دارد که فاصله هوایی آن با تهران ۲۹۹ کیلومتر است و پرواز آن ۵۰ دقیقه زمان می‌ برد. فاصله فرودگاه گرگان تا مرکز شهر هم ۱۵ دقیقه است و در روزهای وسط هفته و خلوت شاید 10 دقیقه‌ ای هم برسید.

فاصله تهران تا همدان

فاصله تهران تا همدان حدودا ۳۰۰ کیلومتر است و پرواز شما از تهران تا همدان کمتر از یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

جمع‌بندی

در مقاله فاصله پرواز تهران تا دیگر شهرها به طور کامل برایتان توضیح دادیم که تهران چقدر مسافت هوایی با دیگر شهرهای ایران دارد و چه مدت زمان طول میکشد تا شما با هواپیما به این شهرها سفر کنید. اگر به دنبال رزرو بلیط هواپیما هستید، سایت ما با عنوان هارا گدیم بهترین گزینه برای بررسی هواپیما های مختلف به همه شهرهای ایران و همچنین رزروِ بهترین هتل‌ ها است.

برخی از سوالات متداول

طولانی ترین مسیر هوایی از تهران به کدام شهر است؟

در مورد فاصله پرواز تهران با دیگر شهرها، اگر بخواهیم به طولانی‌ ترین مسیر اشاره کنیم، باید مسیر تهران تا چابهار را نام ببریم که مسافت هوایی آن ۱۴۵۳ کیلومتر است.

کوتاه‌ ترین مسیر هوایی از تهران به کدام شهر است؟

کوتاه‌ترین فاصله پرواز تهران با دیگر شهرها، رامسر است که فقط ۱۴۹ کیلومتر با تهران فاصله دارد و پرواز آن ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن شهر سمنان است که فقط ۲۲۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا