سایت دکتر شهاب اناری
دکوراسیون

طراحی ویلا در گیلان

سایت ایمن باشی

این روزها افراد زیادی را می‌شناسید که می‌خواهند از شهر شلوغ و پر هیاهوی خودشان فرار کرده و به سراغ مناطق سرسبز بروند. قطعا یکی از همین مناطق سرسبز که بیش از همه طرفدار دارد، شمال کشورمان ایران است. در بین شهرهای شمالی، گیلان همیشه جزو پرطرفدارترین‌ها بوده و است. به خاطر همین خیلی‌ها به سراغ خرید و طراحی ویلا در گیلان می‌روند و البته سوال اینجاست که برای طراحی ویلا در این منطقه چه مواردی را باید در نظر گرفت و آیا اصلاً این کار می‌تواند یک کار مفید و مثمر ثمر به حساب بیاید یا خیر؟‌ اگر شما هم می‌خواهید راجع به طراحی ویلا و همچنین خودِ گیلان اطلاعاتی داشته باشید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

همه چیز درباره طراحی ویلا در گیلان

اگرچه طراحی ویلا در گیلان و ساخت و ساز یکی از کارهای پرطرفدار و دهن پر کن است؛ اما نباید هم عجله کنید، بلکه باید واقع‌بینانه پیش بروید. در حقیقت یکسری مزایا و معایب در مورد ویلاهای گیلان وجود دارد و مهمترین چیزی که می‌توان به آن اشاره کرد که حتی قبل از طراحی باید مد نظر قرار دهید، رطوبت بالاست. و در نظر بگیرید که آیا می‌توانید رطوبت شدید گیلان را تحمل کنید؟! زیرا همانطور که می‌دانید رطوبت بالایی در شمال کشور وجود دارد و می‌تواند برای خیلی از افراد یک علامت هشدار باشد. از طرفی این رطوبت زیاد به مرورِ زمان؛ به محیط درونی و بیرونی ویلای شما آسیب وارد خواهد کرد و همچنین ممکن است که بعد از مدتی نیاز به تعمیرات هم پیدا کنید. از طرفی یکسری بیماران خاص نباید در معرض رطوبت زیاد قرار بگیرند. پس باید همه این جوانب را از قبل بسنجید و بعد اقدام به طراحی ویلا بکنید.

نکته دیگری هم که باید مد نظر داشته باشید، این است که گیلان یک منطقه پرطرفدار و گران‌قیمت است. در نتیجه باید بودجه مالی زیاد و وسیعی داشته باشید. با در نظر گرفتن این دو مورد، می‌توانید برای طراحی ویلا در گیلان برنامه‌ریزی خوبی انجام دهید.

اصول طراحی ویلا در گیلان

اصول طراحی ویلا در شهر گیلان

زمانی که می‌خواهید شمال کشور را برای طراحی ویلا در نظر بگیرید، باید اصول مربوط به این مناطق را هم در آن رعایت کنید. البته این اصول را می‌توانید برای هر منطقه‌ای به کار بگیرید اما در مورد گیلان حائز اهمیت‌تر است. با ما همراه باشید تا این اصول را به شما معرفی کنیم.

توجه به فرم و نمایِ ویلا

از آنجایی که گیلان یک منطقه پرطرفدار است و خیلی‌ها به سراغ طراحی ویلا در این منطقه می‌روند، در نتیجه باید دقت کنید که فرم ویلا کاملا جذاب باشد. در واقع شما با طراحی ویلا در گیلان، سرمایه‌گذاری هم می‌کنید. پس شکل ظاهریِ ویلا را به گونه‌ای طراحی کنید که هم خودتان بتوانید لذت ببرید و هم اینکه در آینده اگر قصد فروش داشتید، بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

موقعیتِ قرارگیریِ ویلا

نکته مهم دیگر این است که موقعیت ویلا در زمین و چشم انداز و ویو را بسنجید؛ اگرچه که شما باید در جهت‌گیری و شمالی و جنوبی ساختنِ ویلا، حتما ضوابط و قوانین شهرداری را هم رعایت کنید.

عواملی از جمله خطوط زمین، محل ورودی و شکل آن، درختان، محل باغ و نورگیری منظره‌ها همگی در جهت‌گیری تاثیرگذار هستند. جهت گیری ویلا همیشه باید به سمتی باشد که شما بهترین دید را به منظره داشته باشید و بیشترین نور را دریافت کنید. در واقع همه فضاها باید نور بگیرند تا شما یک ویلای استاندارد داشته باشید. بهترین حالت این است که فضای اصلی خانه، سالن، اتاق خواب و تراس نور جنوب داشته باشند و منظره‌های اصلی، نور به سمت باغ را بگیرند و آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، راه پله و دیگر فضاها نیز نور درجه دوم را دریافت کنند.

انتخاب مصالح متناسب با آب و هوا

مصالح مختلف هر کدام ویژگی‌های متفاوتی متناسب با آب و هواهای مختلف دارند. برای طراحی ویلا در گیلان حتماً باید حواستان باشد که قرار است از چه مصالحی استفاده کنید و متناسب با رطوبت شمال، مصالح را خریده و طراحی را انجام دهید. از طرفی مصالح هم از لحاظ ابعاد، قیمت، ظاهر، مقاومت شیمیایی و فیزیکی، وزن،‌  بافت، زمان اجرا، مقاومت در برابر زلزله و آتش سوزی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. شما باید طبق اصول طراحی ویلا و بافت پیرامون، این مصالح را انتخاب کنید که اگر زودتر راجع به آنها اطلاع داشته باشید، دستتان بازتر خواهد بود و ویلای خود را با مصالح بهتری خواهید ساخت.

نورپردازی

نکته دیگری که بسیار اهمیت دارد و در طراحی ویلا در مناطق شمالی باید به آن توجه شود، این است که حواستان به نورپردازی باشد، زیرا همه فرم‌ها، اشکال و رنگ‌های به کار رفته شده با نورپردازیِ اصولی جلوه پیدا می‌کنند. در واقع نور طبیعی باید وارد فضای داخلی خانه بشود که این امر، در ایجاد جذابیت طراحی داخلی هم بسیار تاثیرگزار است.

از طرفی باید حواستان به طراحی و محل نصب پرده‌ها هم باشد. در طراحی اولیه باید به نورپردازی مصنوعی هم دقت کنید. سعی کنید تا حد ممکن نور طبیعی وارد منزل شود؛ به گونه‌ای که خیلی راحت با روشنایی طبیعی در طول روز بتوانید کارهای روزمره‌تان را انجام دهید و فقط برای شب از نورپردازی مصنوعی استفاده کنید.

بودجه و هزینه

نکته دیگری که باید برای طراحی ویلا در گیلان و هر منطقه پر طرفدار دیگری مدنظر قرار دهید، این است که ابتدا بودجه و هزینه‌ها را براورد کنید. در حقیقت شما باید یک هزینه معقول را برآورد کرده و بعد اقدام به اجرا کنید. هزینه و قیمت ویلایی که قرار است طراحی کنید، به نوع کاربری، سادگی و پرکار بودن طرح، نوع مصالح، موقعیت متراژ و دیگر عوامل بستگی دارد. پس از قبل همه چیز را بسنجید و بعد اقدام به ساخت ویلا کنید.

سوالات متداول در رابطه با طراحی ویلا در گیلان

آیا برای طراحی ویلا در گیلان باید رنگ را هم در نظر گرفت؟

قطعاً یکی از اصول مهم طراحی، رنگ است که نه تنها برای ویلا در گیلان؛ بلکه برای هر ویلای دیگری در هر کجایِ این کره خاکی باید آن را از قبل مشخص کرده باشید.

آیا گیلان برای ویلاسازی نسبت به دیگر مناطق شمالی بهتر است؟

همه مناطق شمالی طرفدار دارند و برای سرمایه گذاری، خرید و طراحی ویلا گزینه مناسبی هستند اما شاید گیلان بستر وسیع‌تر و مناسب‌تری برای انجام این کار باشد و همچنان جایِ رشد بیشتری داشته باشد.

کدام مناطق از گیلان برای طراحی ویلا گران‌تر است؟

قطعا هرچقدر که شما به طبیعت اصلی یعنی دریا و جنگل نزدیک‌تر باشید، قیمت منطقه و طراحی ویلا افزایش پیدا خواهد کرد.

جمع‌بندی

این روزها خیلی‌ها به دنبال این هستند که به مناطق سرسبز رفته و اصطلاحا ییلاق قشلاق کنند. بدون شک یکی از اولین مناطقی که به ذهنتان می‌رسد تا مدت زمان زیادی را در آن سپری کنید، مناطق شمالی است که ما در این مقاله راجع به گیلان و طراحی ویلا در گیلان با شما صحبت کردیم و یک سری نکات در مورد اصول طراحی در این منطقه برایتان توضیح دادیم تا بتوانید در این باره تصمیم بهتری اتخاذ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا