سایت دکتر شهاب اناری
دکوراسیون

طراحی ویلا در شمال

سایت ایمن باشی

شمال کشور جزو مناطق پرطرفدار است و خیلی‌ها به دنبال این هستند تا هر طور که شده بتوانند در آنجا ویلا بخرند یا حتی خودشان ویلا بسازند. در نتیجه طراحی ویلا در شمال جزو مباحث روز به حساب می‌آید و احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید در این‌باره اطلاعات داشته باشید. طراحی ویلا در هر منطقه‌ای اصول و ضوابط خودش را دارد. در مورد شمال کشور هم، چنین اصولی وجود دارد و شما زمانی می‌توانید به طراحی ایده‌ال برسید که از این قوانین و ضوابط آگاهی کافی داشته باشید. به همین خاطر در این مبحث به طور کامل راجع به طراحی ویلا در نواحی شمالی ایران صحبت کرده و اطلاعات ویژه‌ای را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ویژگی‌های طراحی ویلا در شمال

ویژگی طراحی ویلا در شمال

در مورد طراحی ویلا در شمال باید بگوییم که معمولا از این ویلاها برای آخر هفته و تعطیلات استفاده می‌کنند و هدف از طراحی آنها این است که فقط در زمان‌های خاصی از سال و اغلب تعطیلات تابستان استفاده شوند‌ و در نتیجه کیفیت آنها باید با یک ساختمان و آپارتمان عادی فرق داشته باشد.

در حقیقت شما باید بتوانید بالاترین سطح کیفیت را در این طراحی‌ها پیاده کنید تا خودتان و افراد دیگری که در آن ساکن می‌شوند، یک تجربه متفاوت از ویلا داشته باشید و از حداکثر کیفیت و امکانات داخلی لذت ببرید.

از طرفی طراحی ویلا در شمال یک کار کاملا تخصصی و متناسب با آب و هوای مناطق شمالی است که هر کسی از عهده آن برنخواهد آمد.

رقابت در این منطقه بسیار زیاد است. شما باید با اصول طراحی ویلا به طور کامل آشنایی داشته باشید که اگر غیر از این باشد؛ مصالح داخل ویلا خیلی راحت فرسایش پیدا کرده و بعد از مدتی ساکنین آسایش و راحتی کافی را تجربه نخواهند کرد، از طرفی هزینه‌هایتان هدر می‌رود، سرمایه‌تان از دست رفته و شما دیگر نمی‌توانید ویلای رویایی خود را تجربه کنید و در نهایت فروش چنین ویلایی هم سخت خواهد شد.

ویلای جنگلی یا ساحلی؟

یکی دیگر از سوالاتی که احتمالا ذهن شما را هم در طراحی ویلا در شمال درگیر می‌کند، این است که به سراغ ویلای جنگلی برویم یا ویلای ساحلی بسازیم؟ در واقع این دو، دسته‌بندی‌های اصلی از ویلاهای شمال هستند و هر کدام ویژگی‌ها و کیفیت خاص و منحصر بفرد خودشان را دارند.

زمانی که می‌خواهید طراحی ویلا انجام دهید، باید به این ویژگی‌ها توجه داشته باشید. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تفاوتی که بین ویلای ساحلی و ویلای جنگلی وجود داشته و کاملاً هم مشخص است، از لحاظ منظره و ویو می‌باشد. نمی‌توان گفت که کیفیت کدام یک بالاتر است و این موضوع کاملا سلیقه‌ای و فردی است اما هر دو ویلا می‌توانند زیبایی خاصِ خودشان را داشته باشند و شما باید سلیقه خود و سایر اعضای خانواده را در نظر بگیرید و بعد انتخاب کنید.

از دیگر تفاوت‌هایی که در طراحی ویلا در شمال باید مد نظر داشت، این است که دما و رطوبت بین ویلای جنگلی و ساحلی خیلی با یکدیگر متفاوت است‌؛ حتی ممکن است یک ویلای جنگلی به ویلای ساحلی نزدیک باشد و فاصله زیادی بین آنها وجود نداشته باشد اما به خاطر اینکه یکی از آنها نزدیکِ دریا است، رطوبت بسیار بیشتری داشته و دیگری بخاطر اینکه کنار جنگل است، هوای خنک‌تر و رطوبت کمتری داشته باشد؛ بنابراین زمانی که این دما و رطوبت متفاوت باشد، نوع مصالح هم باید تغییر کند.

در واقع کیفیت مصالح باید در ویلاهای ساحلی بالاتر باشد و احتمال اینکه هزینه افزایش پیدا کند هم، است که البته هزینه‌ها به موارد دیگری مانند متراژ منطقه هم بستگی دارد که نباید آنها را فراموش کرد.

مصالح سازگار با ویلای شمال

برای طراحی ویلا در شمال باید حواستان به مصالح باشد. در واقع طراحی را باید به گونه‌ای انجام دهید که با مصالحِ متناسب با این منطقه، کاملاً هماهنگی داشته باشد که البته از آنجایی که علم پیشرفت کرده، مصالح جدیدی تولید شده‌اند که برای اقلیم‌ها و آب و هواهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاملا هم سازگار هستند.

جالب است بدانید که گاهی در یک منطقه از شمال، شما نیاز به مصالح متفاوتی نسبت به منطقه دیگر دارید. از طرفی هم خریدِ این مصالح باید به طور دقیق و اصولی انجام شود و هم نگهداریِ درستی از آنها صورت بگیرد.

علت هم این است که آب و هوای شمال مرطوب بوده و این رطوبت باعث فرسایش سریع مصالح می‌شود. اگر بخواهیم از لحاظ سلامت مصالح، مسئله را بررسی کنیم، باید بگوییم بهترین حالت این است که شما از مصالح سبک و متخلخل استفاده کنید؛ زیرا ظرفیت گرمایی پایین‌تری نسبت به مصالح سنگین دارند و مدت بیشتری دوام خواهند داشت.

وقتی که می‌خواهید طراحی و اسکلت ویلا را اجرایی کنید، برای اینکه سازه بتنی شما دچار پوسیدگی نشود؛ باید به سراغ سازه فلزی بروید. اگر در طراحی ویلا در شمال از سازه فلزی استفاده کنید، دوام بالایی را تجربه خواهید کرد؛ البته به شرطی که تمهیدات لازم برای جلوگیری از پوسیدگی هم به طور کامل اجرا شده باشد.

سوالات طراحی ویلا در شمال

هزینه ساخت ویلا در شمال چقدر است؟

هزینه ساخت ویلا در شمال کشور به خاطر انتخاب مصالح و طراحی خاصش خیلی متغیر است، اما معمولاً عددی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان را برای هر متر مربع از یک ویلای باکیفیت باید در نظر گرفت.

آیا جریان باد هم در طراحی ویلا تاثیرگذار است؟

برای اینکه رطوبت بالای مناطق شمالی را قابل تحمل‌تر کنید؛ حواستان به کشیدگی ساختمان باشد. بهتر است ساختمان شما کشیدگی شرقی غربی داشته باشد و باریک باشد تا جریان هوا راحت‌تر از داخل ویلا عبور کند و رطوبت کمتری را احساس کنید.

در مناطق شمالی چه فضاهایی نباید در معرض نور مستقیم باشد؟

در بعضی از مناطق شمالی مخصوصاً در مناطق ساحلی که نور شدید و تابش بسیار سنگینی دارند، حتما حواستان به فضای آشپزخانه و سرویس‌ها باشد که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد و آسیبی به آنها بر اثر گرمای شدید نرسد.

جمع‌بندی

طراحی ویلا در شمال یکی از مسائلی است که خیلی از افراد به آن توجه دارند و خیلی‌ها در صدد این هستند که هر چه سریعتر این کار را انجام دهند اما مهم این است که شما نکات اصول طراحی را در این منطقه بدانید و بطور کامل آنها را پیاده‌سازی کنید که در مورد  قوانین و اصول طراحی ویلا در این منطقه برایتان به طور کامل توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا