سایت دکتر شهاب اناری
دکوراسیون

طراحی ویلا در انزلی

سایت ایمن باشی

بدون شک بسیاری از شما هم بارها به این فکر افتاده‌ایدکه به مناطق شمالی رفته و در آن‌جا خانه و ویلا بسازید و نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که هر کاری راه و روش و اصولی دارد که در مورد ویلاسازی هم صدق می‌کند. در حقیقت هر منطقه‌ای برای ساخت و ساز اصول، قوانین و ضوابط خاص خود را دارد. یکی از مناطق پرطرفدار در شمال، انزلی است که اگر می‌خواهید به سراغ طراحی ویلا در انزلی بروید، باید متناسب با این فضا عمل کنید. باید ببینید که به طور کلی انزلی می‌تواند منطقه مناسبی باشد یا خیر و چه نوع ویلاهایی در آنجا بیشتر ساخته می‌شود و چه طراحی‌هایی طرفدار بیشتری دارد. در این مقاله ما را همراهی کنید تا راجع به طراحی ویلا در مدل های  مختلف در انزلی، برایتان توضیحاتی داشته باشیم.

توضیحات کلی در مورد ساخت ویلا در انزلی

به طور کل مناطق شمالی پرطرفدار هستند؛ با این وجود یکسری نکات کلی هستند که در مورد آن منطقه باید در نظر بگیرید که برخی از آنها عبارتند از:

  • سرعت ساخت پروژه جزو نکات اصلی و اساسی طراحی ویلا در انزلی است. اگر شما بخواهید به روش سنتی طراحی و ساخت را انجام دهید، حدودا یک تا دو سال طول می‌کشد و در نتیجه در این مدت زمان تورم افزایش پیدا کرده، هزینه مربوط به مصالح و کارگر هم بالا می‌رود و نتیجه کار خیلی گران قیمت‌تر از تصور شما و کارفرما خواهد بود‌.
  • از طرفی کارفرما باید پروژه را به صورت دوره‌ای بررسی کند که همین باعث می‌شود زمان زیادی هدر برود و انرژی زیادی از افراد مخصوصاً کارفرماها گرفته شود اما اگر شما به سراغ طراحی و ساخت ویلا از طریق روش LSF بروید، نه تنها می‌توانید زمان خود را مدیریت کنید، بلکه در انرژی و مصالح هم صرفه‌جویی خواهد شد و از لحاظ وقت و هزینه به شدت سود خواهید کرد. در واقع از طریق این روش، حدوداً در عرض دو تا سه ماه می‌توانید کار خود را پیش ببرید که باز هم این مدت زمان بستگی به نوع پروژه، نوع ساختمان و ویلای شما دارد.

اقدامات لازم قبل از طراحی ویلا در انزلی

قبل از اینکه اقدام به طراحی ویلا در انزلی کنید، باید ابتدا در این باره اطلاعات کسب نمایید.

اولین مرحله این است که پروانه ساخت ویلا را بگیرید که در این شرایط پرونده قانونی برای شما باز می‌شود و مجوز ساخت ویلا در شمال را صادر می‌کند که در غیر اینصورت کارتان قانونی نخواهد بود. اما از این بابت که شهرداری منطقه انزلی چه قوانینی را در نظر می‌گیرد، در سال‌های مختلف تفاوت خواهد داشت و برای آگاهی از آخرین اخبار و قوانین، باید به شهرداری آن منطقه مراجعه کرده و مدارک لازم را تحویل دهید که شامل مدارک شناسایی مالک، برگه تسویه عوارض نوسازی، عوارض شهرداری و سند مالکیت است.

بعد از انجام این مراحل، کارشناس شهرداری از زمینِ شما بازدید می‌کند، یک گزارش در مورد شرایط تهیه شده و به شما اطلاع‌رسانی می‌کند که با طراحی‌ای که در نظر گرفته‌اید، امکان ساخت ویلا وجود دارد یا خیر؛ که در صورت تایید، باید تاییدیه نقشه را از شهرداری بگیرید و بعد شروع به ساخت و ساز کنید.

انواع ویلا در انزلی

یکی از سوالاتی که در مورد طراحی ویلا در انزلی پیش می‌آید، این است که چه نوع ویلاهایی را می‌توان در این منطقه ساخت. خوشبختانه تنوع بسیار زیاد بوده و شما دست‌تان کاملا برای این موضوع باز است‌. انواع ویلاهایی که می‌توانید در این منطقه بسازید، شامل موارد زیر است:

ویلای طرح مدرن

ویلای طرح مدرن جزو ویلاهای پرطرفدار و شیک به حساب می‌آید که با آخرین متدها و روش‌های معماری می‌توانید آن‌ها را طراحی و اجرا کنید. در واقع شما برای ساخت و طراحی چنین ویلایی باید از پنجره‌های بزرگ و اشکال مختلف هندسی استفاده کرده و حواستان باشد که طرح آنها کاملاً جدید و متناسب با سلیقه اکثریت باشد که در چنین حالتی تقاضا برای خریدِ آن هم بالاتر خواهد رفت‌.

ویلای چوبی

ویلای چوبی یکی دیگر از انواع طراحی ویلا در انزلی است. برای کاهش هزینه ساخت و ساز، می‌توانید سازه‌هایی بسازید که متریال چوب در آنها به کار رفته شده است. ویلاهایی که به طور کل از چوب ساخته شده باشند، هزینه کمتری نسبت به ویلای معمولی دارند و البته ماندگاری آنها هم در مناطق شمالی بهتر است.

ویلای طرح کلاسیک

یکی دیگر از انواع ویلاها، ویلای طرح کلاسیک است که جزو طرح‌های خیلی محبوب به حساب می‌آید و ظاهر جذابی هم دارد. مزیتی که در مورد ویلای کلاسیک وجود دارد، این است که از آن خسته نمی‌شود و تا مدت‌ها برایتان کسل‌کننده نخواهد شد.

ویلای تلفیقی

در مورد انواع طراحی ویلا در انزلی باید به ویلاهای تلفیقی هم اشاره کرد که جزو طراحی‌های پرطرفدار است. در حقیقت برای ساختِ ویلای تلفیقی فقط از یک نوع معماری خاص استفاده نمی‌شود. همانطور که از نام‌شان مشخص است، برای طراحی و ساخت این سازه‌ها باید چندین نوع روش و معماری در نظر گرفته شود. معمولا اکثریت ویلاهایی که در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند، ویلاهای تلفیقی هستند، چراکه طرفدارن بیشتری هم دارند.

ویلای دوبلکس و سوبلکس

از دیگر انواع ویلاهای پرطرفدار در هر برهه زمانی؛ ویلاهای دوبلکس و سوبلکس است که حتماً برای طراحی ویلا در انزلی باید آنها را هم مدنظر قرار دهید.

سوالات طراحی ویلا در انزلی

مهم‌ترین نکته برای طراحی ویلا در انزلی چیست؟

مهمترین نکته که در مورد طراحی ویلا در مناطق شمالی از جمله انزلی هم باید در نظر بگیرید، توجه به اقلیم است.‌ آب و هوای مناطق شمالی به خاطر رطوبت بالا منحصر بفرد است و مصالحی که استفاده می‌کنید با دیگر مناطق کشور متفاوت خواهد بود.

آیا وزن سازه‌ها در ویلای انزلی اهمیت دارد؟

بهترین حالت این است که شما در انزلی یا مناطق شمالی، ویلایی را طراحی کنید که سازه‌های سبکی داشته باشد. در واقع سازه سبک باعث می‌شود که جریان باد به خوبی از آن عبور کرده و میزان رطوبت کمتر شود.

برای ویلای انزلی به سراغ سازه فلزی برویم یا سازه بتنی؟

از آن‌جایی که مناطق شمالی از جمله انزلی به شدت مرطوب هستند، بهتر است به سراغ سازه‌های فلزی بروید که دوام و مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند‌.

جمع‌بندی

طراحی ویلا در مناطق شمالی جزو اقدامات پرطرفدار است. احتمالا این روزها خیلی از شما هم به این موضوع فکر می‌کنید که ویلایی در شمال داشته باشید. پس بهتر است از نکات و اصول طراحی با خبر باشید تا بتوانید در این زمینه موفق عمل کنید. در این مقاله سعی کردیم که نکات مهم و اساسی طراحی ویلا در انزلی را برایتان توضیح دهیم، در مورد سازه‌های مناسب برای این منطقه، اقدامات پیش از طراحی و انواع ویلاهای طراحی شده در منطقه انزلی و مصالح مورد نیاز برای انجام این کار را هم برایتان توضیح دادیم تا با آگاهی بیشتری اقدام کنید و پیش بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا