سایت دکتر شهاب اناری
استان هرمزگانایران گردیجزیزه کیش

سوغاتی های کیش

سایت ایمن باشی

یکی از جزیره‌های جنوبی ایران که در خلیج فارس قرار دارد جزیره کیش است.  این جزیره امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که داشته، توانسته است یکی از قطب‌های مهم گردشگری در ایران و کل جهان شود. امروزه افراد زیادی به این جزیره سفر می‌کنند و از خدمات گردشگری، تفریحات دریایی و غیردریایی و همچنین مراکز خرید بزرگ کیش بهره می‌برند. در این مقاله از مجله سفر هاراگدیم در نظر داریم که شما را با سوغاتی های کیش آشنا کنیم.

لیست سوغاتی های کیش

اگر شما نیز علاقمند هستید که بدانید چه سوغاتی‌هایی در کیش، قطب صادرات واردات کشور ایران، موجود است و می‌توانید آنها را خریداری کنید، در اینجا لیستی از انواع سوغات برای شما تهیه کرده‌ایم تا اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید:

ماهی‌ و میگو

از آنجایی که جزیره کیش در دریا قرار دارد، شغل اکثر مردم این جزیره ماهیگیری است و در رستوران‌های شیک و باکلاس این جزیره مرجانی زیبا، غذاهای دریایی محبوبیت بسیاری دارند.

پیشنهاد می‌کنیم مسافرانی که به این جزیره سفر می‌کنند طعم ماهی این جزیره را حتما امتحان کنند. به دلیل مرغوبیت بالای ماهی کیش، این کالا نوعی سوغاتی به حساب می‌آید.

 ماهی‌های موجود در کیش ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا است. تازگی و کیفیت بالا، شعار ماهی فروشان جزیره کیش است.

میگو نیز از دیگر سوغاتی‌های شاهانه و خوشمزه کیش است که ارزش غذایی بالایی دارد.

 میگو انواع مختلفی دارد و یکی از بهترین و معروف‌ترین میگو، نوعی شاه میگو است که لابستر نام دارد. این میگو بسیار کمیاب است و در ساحل‌های صخره‌ای کیش یافت می‌شود.

 ماهیگیران و صیادان روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نوع از این میگو را از ساحل کیش صید می‌کنند و آن را به بازار‌ها و رستوران‌ها عرضه می‌کنند.

حنا

سبک لباس پوشیدن مردم جنوب و همچنین جزیره کیش خاص و زیباست. علاوه بر پوشش ظاهری، زیورآلاتی که زنان با خود به همراه دارند به زیبایی استایل آن‌ها می‌افزاید. چنانچه توجه کرده باشید روی دست و پای زنان جنوبی نقش و نگارهایی زینت بسته است که طرحی از حنا است.

حنا نیز یکی از سوغاتی‌ های کیش است که به دلیل مرغوبیت بسیار زیاد و زیبایی فوق‌العاده طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

خرما، قهوه و شکلات

اگر قصد دارید دوستان و آشنایان تا مدت‌ها از سوغاتی‌های بی نظیر شما تعریف کنند و لذت ببرند، بهترین گزینه برای شما خوراکی‌های خوشمزه کیش است.

خرما و مرکبات به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در کیش کشت می‌شوند.

 از انواع خرما صادراتی کیش میتوان به خارک، رطب، خرمای خشک و خرمای معمولی اشاره کرد.

فراورده‌های خرما هم قوی هستند و هم طعم خوبی دارند و هم می‌توانند جزو یکی از سوغاتی های کیش باشند که شما به دوستان خود هدیه می‌دهید.

قرار گرفتن جزیره کیش در منطقه آزاد باعث شده است که واردات و صادرات در این جزیره آزاد باشد و ماشین و وسایل منزل و خوراکی‌های مختلف در این جزیره بسیار زیاد باشد. قهوه‌های خوشمزه در این جزیره به وفور یافت می‌شود.

اگر قصد دارید که به عنوان سوغاتی خوراکی بیاورید، یکی از گزینه‌هایی ک پیش روی شما قرار دارد قهوه‌های کیش است که بهترین قیمت و بهترین کیفیت را دارد.

از قهوه‌های موجود در کیش می‌توان به اسپرسو، قهوه ترک  کاپوچینو، نسکافه و شکلات‌هایی مانند نوتلا، اتی، نسکوئیک، الیت، پیراستن و … اشاره کرد.

پوشاک

امکان ندارد به کیش سفر کنید و به مراکز خرید این جزیره نروید. وارد مراکز خرید کیش که می‌شوید، قیمت‌ها و کیفیت بالا همچنین تنوع محصولات دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد و شما می‌توانید علاوه بر اینکه برای خود لباس‌های زیبا و با کیفیت تهیه می‌کنید، برای دوستان، آشنایان و خانواده خود نیز به عنوان سوغات لباس‌های با کیفیت کیش را خریداری کرده و به آن‌ها هدیه بدهید.

صنایع‌دستی

برای کسانی که عاشق هنر و صنایع دستی کشور ایران هستند، مناسب‌ترین سوغاتی های کیش می‌تواند صنایع دستی باشد. کیش هم از جزیره‌هایی است که هنر دستی در آن به وفور یافت می‌شود.

 صنایع دستی این جزیره به دست هنرمندانه خوش ذوق افرادی باسلیقه از وسایلی مثل مرجان، گوش ماهی، صدف و پولک ساخته شده‌اند.

صنایع دستی که با استفاده از وسایل دریایی ساخته می‌شوند به صورت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند.

 آینه و یا جعبه‌های تزیینی، گردنبند، دستبند، انگشتر، علاوه بر این‌ها گلیم‌ها و محصولات حصیری، کوزه، گلدان و دیگر صنایع دستی در این جزیره به دست هنرمندان ساخته می‌شود و در بازارها برای خرید مسافران عزیز عرضه می‌شود.

ادویه و عسل

اگر روزی به جزیره کیش سفر کردید حتما به سراغ عسل و ادویه این شهر بروید. ادویه‌های جنوبی در کل ایران معروفیت بسیار زیادی دارند.

 این ادویه‌ها آنقدر خوش طعم و خوش عطر هستند که فقط کافی است مقداری از آنها را به غذا اضافه کنید و شاهد بی‌نظیر شدن طعم غذای خود باشیم.

 ادویه‌های جنوبی ترکیباتی از دارچین، زیره، هل سبز، ساقه زعفران، زرد چوبه، میخک، گرد لیمو، گل محمدی، تخم گشنیز، مرزه، زنجبیل، جوز هندی، آویشن و بسیاری دیگر از ادویه‌های دیگر است.

اگر میخواهید سوغاتی برای یک خانواده خوش ذوق که به غذای خود اهمیت بسیاری می‌دهند و یا یک آشپز بیاورید، بهترین گزینه برای شما همین ادویه است. ادویه در غذا باعث می‌شود که هنر آشپزی شما و یا دوستانتان چندین برابر بهتر شود.

از آنجایی که در شهرهای جنوبی و همچنین جزیره کیش غذاهای دریایی بسیار رواج دارند.

ادویه‌های این نواحی کشور نیز بیشتر مناسب درست کردن غذاهای دریایی هستند و به این غذاها عطر نابی را اضافه می‌کنند.

عسل نیز یکی از سوغاتی‌ های کیش و دیگر شهرهای جنوبی کشور است و با کیفیت بالایی که دارند در هیچ کدام از کوهستان‌های ایران نمی توانید عسلی به خوشمزگی و با کیفیتی این عسل پیدا کنید.

سوغات کیش را از کجا باید تهیه کنیم؟

حالا که با سوغاتی های کیش آشنا شدید برای شما این سوال پیش می‌آید که این سوغات را باید از کجا پیدا کنیم؟ امروز همه افراد به دنبال ارزانترین و در عین حال با کیفیت‌ترین محصولات هستند. اما به دلیل تورم و گرانی‌های امروز در کشور، این امر به یک رویا تبدیل شده است.

 اما این خبر خوش را به شما می‌دهیم که هنوز هم در مراکز خرید کیش شما می‌توانید یک کالای باکیفیت خارجی و یا اصیل ایرانی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 موقعیت آزاد کیش این شرایط را فراهم کرده است که محصولات خانگی و یا دیگر محصولات به این جزیره به صورت آزاد وارد شوند. و همین امر باعث شده است که این کالاها قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر شهرها داشته باشند.

 اگر میخواهید وسیله خانگی و یا دیگر وسایل مورد نیاز منزل خود را تهیه کنید، بهتر است قبل از اقدام به خرید، به جزیره کیش بروید تا قیمت و کیفیت آنجا را نیز مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ارزان بودن کالا برایشان اهمیت زیادی دارد، بهتر است در کیش به بازار لوازم چینی و مجتمع تجاری پارس خلیج فارس سر بزنید.

 اما اگر میخواهید محصول خریداری شده شما لوکس و باکیفیت باشد به مراکز خرید پانیذ، صدف، زیتون، مروارید، ونوس و مریم مراجعه کنید.

توضیحاتی درباره‌ مراکز خرید کیش

 مرکز خرید پانیذ یکی از مراکز لوکس است که در نزدیکی بازارهای پردیس و هایپرمارکت قرار دارد. در این مجتمع تجاری، انواع لوازم صوتی و تصویری، خوراکی‌های خوشمزه و همچنین منسوجات فروخته می‌شوند که میتوان به عنوان سوغاتی های کیش از آنها یاد کرد.

مرکز خرید مروارید نیز یکی از مراکز خرید لوکس و لاکچری است که علاوه بر تنوع و قیمت خوب، معماری فوق‌العاده ای نیز دارد که به جذابیت این مرکز خرید افزوده است. در این مرکز خرید پوشاک عرضه می شود.

مرکز خرید زیتون و مرکز خرید ونوس نیز منبع فروش عطر و ادکلن هستند و شما می‌توانید بهترین عطر و ادکلن‌های اصل را در این مرکز خرید پیدا کنید.

همچنین رستوران ها و غذاهای خوشمزه این مرکز خرید در کل ایران معروف است.

البته در کیش بعضی مراکز خرید نیز وجود دارند که اجناس آن هم کیفیت بالا و هم قیمت بالایی دارند.

اگر این مورد برای شما اهمیت ندارد و می‌خواهید از یک مرکز خرید لوکس بهترین و باکیفیت‌ترین محصول را خریداری کنید به مرکز خرید پردیس و مرکز خرید دامون بروید.

 در این مراکز خرید انواع لباس، لوازم آرایشی، خوراکی، لوازم ورزشی و عطر و ادکلن پیدا می‌شود.

 این مرکز خرید هم نمای فوق‌العاده ای دارد و هم محصولات شیک و با کیفیت؛

اگر اهل قهوه و شکلات هستید و می‌خواهید با کیفیت‌ترین قهوه و شکلات موجود را تهیه کنید، فروشگاه آرتا کیش بهترین گزینه برای شما است.

سخن پایانی

اگر قصد سفر کردن به جزیره کیش را دارید پیش از اینکه اقدام کنید، باید نکاتی را رعایت کنید تا در سفر خود دچار مشکل نشوید و یک سفر خوب و خاطره انگیز داشته باشید.

 اطلاع از هتل‌ها، اطلاع از مراکز تفریحی، اطلاع از قیمت‌ها، همچنین اطلاع از سوغاتی های کیش نیز اهمیت بسیاری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا