سایت دکتر شهاب اناری
جهان گردیدبی

سوغاتی های دبی

سایت ایمن باشی

بدون شک وقتی که به یک کشور خارجی می‌روید و می خواهید سفر کوتاهی داشته باشید، احتمالاً به این فکر می‌افتید که از آن کشور سوغاتی بخرید. در واقع سوغاتی خریدن جزو فرهنگ ما ایرانیان به حساب می‌آید که نشان می‌دهیم در خوشی هم به یاد عزیزان‌مان هستیم. از طرفی یک وسیله یا خوراکی معروف از آن شهر یا کشور را به یادگار با خودمان می‌آوریم و دیگران را هم با رسم و رسوم، آداب و فرهنگ کشوری که در آن سفر کرده‌ایم، آشنا می‌سازیم. به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به بهترین سوغاتی های دبی با شما صحبت کنیم و بگوییم که اگر به این شهر سفر کردید، چه سوغاتی‌هایی می‌تواند برای عزیزانتان مناسب باشد.

بهترین سوغاتی های دبی چه چیزهایی هستند؟

بهتر است که شما به دنبال بهترین سوغاتی های دبی بگردید و گلچین کنید تا بتوانید از سفری که داشته‌اید، بهترین یادگاری‌ها را برای عزیزانتان به ایران بیاورید. برخی از سوغاتی‌های این شهر شامل موارد زیر است:

خرما

خرمای معمولی جزو خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین خوراکی‌ها در دبی است. علاوه‌بر دبی، در دیگر قسمت‌های امارات متحده عربی هم شما می‌توانید بهترین خرماها را پیدا کنید که خیلی خاص هستند. اگر تعدادی از آنها را مزه کنید، متوجه تفاوتشان با خرماهای معمولی داخل ایران می‌شوید. داخل این خرماها را معمولاً با شکلات، انواع آجیل و تنقلات پر میکنند که واقعا جذاب است.

خرمای بتییل

این نوع از خرما هم جزو سوغاتی های دبی به حساب می‌آید. اگر به دنبال بهترین برند خرما هستید، می‌توانید از برند بتیل استفاده کنید که جزو بهترین‌هاست و به عنوان یک خوراکی خوشمزه و لذیذ آن را برای عزیزانتان به ایران بیاورید‌. میتوانید این خرما را در فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها خریداری کنید که به صورت بسته‌بندی با قیمت مناسب به فروش می‌رسد.

شکلات‌های شتری

شکلات‌های کاکائویی که با ظاهر شتر طراحی شده‌اند، جزو سوغاتی های محبوبِ دبی به حساب می‌آیند. شما در هیچ کجای دنیا به غیر از دبی نمی‌توانید این شکلات‌ها را پیدا کنید. این شکلات‌ها نه تنها ظاهر بامزه‌ای دارند، بلکه خیلی هم خوشمزه هستند و جزو خوراکی‌های لذیذ دبی به حساب می‌آیند. پس می‌توانید آن را برای عزیزانتان و کسانی که علاقه‌مند به خوردن شکلات و شیرینی هستند، خریداری کنید.

عطرهای با کیفیتِ امارات

عطرهای عربی همیشه جزو پرطرفدارترین‌ها هستند‌. رایحه بسیار عالی دارند و اسانس آنها منحصر بفرد است. اکثر سلیقه‌ها می‌توانند از عطرهای عربی استفاده کنند و این عطرها مورد پسندشان واقع خواهد شد. به خاطر همین در سوغاتی های دبی همیشه می‌توانید به سراغ این عطرها بروید که یک هدیه ویژه هم برای خانم‌ها و هم آقایان به حساب می‌آید.

پارچه و لباس

اگر به دنبال این هستید که یک سوغاتی عالی برای عزیزانتان از دبی بیاورید، پارچه و لباس را فراموش نکنید. پارچه‌ها با قیمت‌های بسیار عالی و تنوع بسیار زیاد در دبی خرید و فروش می‌شوند. شما می‌توانید پارچه‌های مجلسی یا پارچه‌های ساده را با بالاترین کیفیت ممکن و قیمت خیلی مناسب خریداری کنید و به ایران بیاورید.

چاپ عکس و متن روی لباس

یکی دیگر از سوغاتی های دبی که منحصر بفرد هم به حساب می‌آید، این است که عکسی خاطره‌انگیز از مکانی دیدنی در دبی روی لباس چاپ کنید و متن‌های مختلفی روی آنها بنویسید و به کشور خودتان ایران بیاورید.

بخور

شاید با خواندن این عنوان تعجب کرده باشید اما بخور هم یکی از سوغاتی های دبی است. منظور از بخور همان ,ست که هنگام سرماخوردگی یا گرفتگی بینی می‌توانید از آن استفاده کنید. یعنی زمانی که تنفس برایتان سخت می‌شود، ماده بخور را بو میکشید و راه تنفس برای شما باز می‌شود و بیماری سریعتر برطرف می‌گردد. بخور از درختی به نام آگار در دبی به دست می‌آید‌. یعنی از پوست تنه این درخت استفاده می‌کنند و آن را می‌سوزانند که رایحه‌ای خوشبو تولید می‌کند و به آن بخور گفته می‌شود. عصاره پوست این درخت را در بسته‌های شیشه‌ای کوچک هم به فروش می‌رسانند که بوی مطبوعی دارد و باعث باز شدن راه بینی و از بین بردن گرفتگی آن می‌شود که نه تنها حس و حال خوب را به فرد سرما خورده می‌دهد، بلکه خواص زیادی هم دارد که بهترین نوع ماده بخور در شهر دبی است.

مجسمه برج خلیفه

خیلی‌ها فقط به شوق دیدن برج خلیفه دبی به این شهر سفر می‌کنند؛ پس مجسمه و نمادی از برج خلیفه دبی می‌تواند جزو بهترین سوغاتی های دبی به حساب بیاید. انواع مختلفی از این مجسمه‌ها ساخته شده و شما می توانید به غیر از مجسمه، طراحی‌های مختلف از آن را به صورت چراغ خواب، جعبه موزیکال و جاسوئیچی هم داشته باشید.

تابلو فرش

درست است که در ایران بهترین فرشهای دستبافت را داریم اما دوبی هم در این زمینه عالی عمل کرده است. در واقع فرش‌های دبی تقلیدی از فرش‌های ایرانی هستند اما می‌توانند برای سوغاتی هم مناسب باشند. تابلو فرش‌ها و فرش‌های دبی ریشه در تمدن ایران دارند و جزو بهترین سوغاتی های دبی هم به حساب می‌آیند.

خنجر

شاید تعجب کرده باشید اما خنجر جزو بهترین سوغاتی های دبی به حساب می‌آید. در واقع شما میتوانید از این خنجرها بعنوان وسیله تزیینی هم استفاده کنید.

قلیان عربی

قلیان‌های شیشه‌ای در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف با عنوان قلیان عربی که به آنها شیشا هم گفته می‌شود و در کل دنیا هم از آنها استفاده می‌کنند، جزو بهترین سوغاتی های دبی به حساب می‌آیند. فقط شما باید مراقب باشید که هنگام حمل و نقل، آسیب نبینند و نشکند.

شال‌های پشمی

شال‌های پشمی هم جزو ماندگارترین سوغاتی‌های دبی است که خیلی از توریست‌ها از آن استقبال می‌کنند. در واقع در زمان‌های خیلی دور، عرب‌هایی که چوپان بودند و شغل آنها دامداری بود، با استفاده از پشم؛ لباس می‌بافتند و در واقع این شال‌های پشمی نشان‌دهنده هنرِ بافندگی مردم قدیم عرب است که جزو بهترین سوغاتی های دبی محسوب می‌شود.

لوازم الکترونیکی

اگر تاجر باشید و بخواهید از سفر خود سود هم ببرید، می‌توانید لوازم الکترونیکی مانند موبایل و لپ تاپ را از دبی بخرید. حتی خیلی‌ها فقط برای خرید لوازم به دبی می‌آیند که می‌تواند سوغاتی خوبی به حساب بیاید، زیرا خرید لوازم الکترونیکی در دبی بسیار مقرون بصرفه است.

ادویه

همه بازارهایی که در دبی هستند، ادویه‌فروشی دارند. به جرات می‌توانیم بگوییم که ادویه‌های دبی از جمله آویشن، فلفل، گیاهان خشک شده و زعفران جزو بهترین‌ها هستند. یعنی امکان ندارد که شما در خیابان‌های شهر دبی پیاده‌روی کنید و با مغازه ادویه فروشی مواجه نشوید. این ادویه ها عطر و بوی بسیار قوی و عالی دارند که جزو بهترین سوغاتی‌های دبی هم به حساب می‌آیند.

‏طلا

طلا هم جزو سوغاتی‌هایی است که در دبی میتوانید آنها را خریداری کنید؛ البته به شرطی که از لحاظ بودجه مالی مشکلی نداشته باشید. اگر از دبی طلا بخرید؛ خیالتان راحت است که همگی اصل هستند؛ زیرا دولت امارات خیلی روی فلزات این کشور کنترل قوی دارد، در نتیجه به مشکل بر نمی‌خورید.

ساعت شنی

در کنار لوازم تزئینی مثل خنجر یا مجسمه برج خلیفه، شما می‌توانید مجسمه‌های شیشه‌ای، جاشمعی و ساعت شنی هم خریداری کنید که جزو بهترین سوغاتی‌های دبی است و قیمت خیلی پایینی هم دارد.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل بهترین سوغاتی های دبی را برای شما معرفی کردیم. شاید شما از خیلی از این سوغاتی‌ها خبر نداشتید. پس اگر قصد سفر به شهر دبی را دارید، بدانید که تمام مواردی که نام بردیم، می‌تواند جزو بهترین هدایا برای عزیزانتان باشد که البته خرید هر کدام از آنها بستگی به بودجه مالی و سلیقه شما هم دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا