سایت دکتر شهاب اناری
جهان گردیدانستنی های سفر

سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

سایت ایمن باشی

وقتی که پاسپورت کشورهای مختلف را می‌گیرید، یعنی می‌توانید آزادانه به آنجا رفت و آمد کنید اما پاسپورت بعضی از کشورها اعتبار بیشتری داشته و با یک تیر چند نشان می‌زنید؛ یعنی مثلاً شما پاسپورت دومینیکا می‌گیرید و از طریق آن می‌توانید به یکسری کشورهای دیگر هم که مجاز تعریف شده‌اند، سفر کنید. به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر قصد انجام این کار را دارید، می‌توانید با آگاهی بیشتری این کار را به انجام برسانید.

ویژگی‌های کشور دومینیکا

قبل از اینکه راجع به سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا صحبت کنیم، بهتر است که راجع به ویژگی‌های این کشور و پاسپورت آن اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. دومینیکا جزو کشورهایی است که خیلی‌ها دوست دارند به آن سفر کنند. برای صنعت گردشگری یک جزیره و کشور ایده‌آل است. از لحاظ سرمایه‌گذاری در بعضی از موارد می‌تواند بازدهی خوبی داشته باشد؛ به شرطی که از قبل در مورد آن تحقیق کرده باشید.

دومینیکا در حوزه دریای کارائیب قرار گرفته است‌ و از سال ۱۹۷۸ جزو کشورهای عضو اتحادیه و کشورهای مشترک المنافع شد. از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک با انگلستان رابطه بسیار نزدیکی دارد.

مردم دومینیکا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، نظام سیاسی آنها دموکراتیک و مردم سالار است. جزیره دومینیکا ۴۷ کیلومتر طول دارد و عرض آن هم به ۲۶ کیلومتر می‌رسد و پایتخت آن هم روسو است.

آیا می‌توانیم با پاسپورت دومینیکا به آمریکا سفر کنیم؟

در حقیقت سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا امکان‌پذیر است و بخاطر همین همیشه در مزایای پاسپورت دومینیکا به این موضوع اشاره می‌شود. چون زمانی که شما پاسپورت این کشور را بگیرید، اجازه این را دارید که به 140 کشورِ دیگر سفر کنید، به شرطی که اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

از زمانی که کرونا آمد؛ رفت و آمد به کشورهایی مثل امریکا، کانادا و انگلیس به خاطر امکانات بهداشتیِ بیشتر، افزایش پیدا کرد و در نتیجه کسانی که پاسپورت دومینیکا داشتند، به راحتی می‌توانستند به آنجا سفر کنند و دومینیکا هم در این بین خیلی مورد توجه قرار گرفته است‌. متقاضیان ایرانی هم که پاسپورت دومینیکا داشته باشند، به عنوان پاسپورت دوم یا تابعیت دوم میتوانند از آن استفاده کنند و خیلی راحت می‌توانند ویزای ۱۰ ساله آمریکا را درخواست بدهند. به طوری که باید در نزدیکترین سفارتخانه آمریکا در کشور همسایه مراجعه کنند. با انجام این کار در کمتر از دو ماه ویزای ۱۰ ساله آمریکا از طریق پاسپورت دومینیکا صادر می‌شود.
زمانی که شما اقامت آمریکا را با این پاسپورت بگیرید، ویزای ۱۰ ساله صادر شده و شما به عنوان یک شهروند دومینیکایی حساب می‌شوید که به مدت ۱۰ سال و با هر بار ورود در سال، ۶ ماه می‌توانید در این کشور حضور داشته باشید.

تحصیل در آمریکا از طریق پاسپورت دومینیکا

سوالی که برای خیلی از شما هم پیش می‌آید، این است که آیا علاوه بر سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا میتوان در این کشور تحصیل هم کرد؟! تحصیل در آمریکا رویایی است که خیلی از شما دارید اما از آنجایی که مشکلات مهاجرت خیلی زیاد شده و کشور آمریکا داخل ایران سفارت خانه ندارد، در نتیجه این رویا به راحتی دست یافتنی نیست اما خوشبختانه دولت دومینیکا به خاطر پاسپورت خیلی معتبر و ارزشمندی که دارد، به متقاضیان ایرانی این اجازه را می‌دهد که بتوانند به این رویای خود دست پیدا کنند. به این صورت که شما از طریق پاسپورت دومینیکا می‌توانید در آمریکا هم تحصیل کنید.

اخذ ویزای توریستی آمریکا با پاسپورت دومینیکا

در مورد سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا باید بگوییم که امکان این وجود دارد که شما ویزای توریستی بگیرید. دو نوع ویزای توریستی از طریق این پاسپورت قابل اخذ است که شامل موارد زیر می‌باشد:

ویزای B1

این ویزای توریستی برای متقاضیانی مناسب است که می‌خواهند با اهداف تجاری وارد این کشور شوند. هدف از دریافت این ویزا این است که شما بتوانید فعالیت‌های تجاری و اقتصادی را به انجام برسانید، در مورد قرارداد های خود مذاکرات داشته باشید، با افراد تجاری مشاوره کنید، تفاهم نامه‎‌ها را به امضا در بیاورید، در سمینارهای علمی، تجاری، تحصیلی، حرفه‌ای در نمایشگاه تجاری شرکت کنید، وارد کنفرانس‌های مرتبط با اقدامات تجاری و علمی در تاریخ‌های مشخص شده بشوید.

ویزای B2

دومین نوع ویزای توریستی که از طریق پاسپورت دومینیکا می‌توانید آن را اخذ کنید، ویزای توریستی B2 است. شما به عنوان فردی که اهداف مختلف از جمله دیدار اقوام و فامیل و دوستان مقیم آمریکا را دارید و می‌خواهید معاینات پزشکی انجام دهید یا از دیگر امکانات درمانی در آمریکا استفاده کنید یا از تفریح، گردش بازدید از جاذبه‌های توریستی یا برنامه‌های بشردوستانه بهره‌مند شوید، می‌توانید از طریق این ویزای توریستی وارد آمریکا شوید.

شرایط درخواست ویزای ۱۰ ساله آمریکا از طریق پاسپورت دومینیکا

اگر تصمیم خود را برای سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا گرفته‌اید، باید بگوییم که یک سری شرایط هست که باید آنها را رعایت کنید. پاسپورت دومینیکا اعتبار ۱۰ ساله دارد و شما به عنوان فردی که این پاسپورت را اخذ کرده‌اید، می‌توانید برای ویزای آمریکا اقدام کنید.

در واقع شما برای گرفتن ویزای آمریکا و مسافرت به این کشور، نیاز به درخواست ندارید و پاسپورت دومینیکا کفایت می‌کند. با یک بار اخذ ویزای آمریکا تا ۱۰ سال دیگر نیاز به ویزای مجدد نخواهید داشت و می‌توانید از مزایای چند باره آمریکا هم استفاده کنید.

از طرفی برای اینکه ویزای ۱۰ ساله را بگیرید، یکسری شرایط نیاز است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • قصد شما از سفر باید تجاری باشد.
  • باید بودجه مالی کافی داشته باشید.
  • نباید اقامت طولانی مدت در این کشور داشته باشید.

در نهایت شما به عنوان فرد متقاضی باید شرایط مربوطه را دارا باشید و این موارد را اثبات کنید تا بتوانید از این طریق‌، ویزای ده ساله آمریکا را بگیرید.

مزیت‌های گرفتنِ پاسپورت دومینیکا

زمانی که از سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که شما می‌توانید از این طریق راحت ویزای آمریکا داشته باشید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در حقیقت اگر پاسپورت دومینیکا داشته باشید، در مورد سفر به آمریکا کارتان راحت‌تر خواهد بود و از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • صدور ویزای توریستی با استفاده از پاسپورت دومینیکا برای شما راحت‌تر است.
  • با این شرایط با هر بار سفر به آمریکا می‌توانید ۱۸۰ روز در آنجا اقامت داشته باشید.
  • می‌توانید اقامت در آمریکا را به اقامت بلند مدت تبدیل کنید و گرین کارت آمریکا را راحت‌تر اخذ کنید.
  • ویزای آمریکا همراه با این پاسپورت برای شما راحت‌تر صادر می‌گردد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای آمریکا از طریق پاسپورت دومینیکا

اگر تصمیم خود را برای سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا گرفته‌اید، عجله نکنید. حتما اطلاعات خود را در این مورد تا حد ممکن افزایش دهید. شما باید بدانید که چه مدارکی مورد نیاز است تا بتوانید از طریق آن ویزای آمریکا را اخذ کنید. مدارکی که نیاز دارید و آن‌ها را باید به سفارت ارائه بدهید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت کشور دومینیکا با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • تایید فرمی به نام DS_160 و کد همراه با آن
  • مدارک شغلی
  • مدارک بانکی مانند گردش حساب و میزان تمکن مالی مورد نیاز
  • عکس مناسب
  • سند ملکی یا اجاره نامه یا حتی وضعیت شغلی خانواده
  • مدارک مربوط به املاک سهامی
  • مدارکی که اثبات کند به دولت دومینیکا کمک کرده‌اید
  • رزرو پرواز
  • دعوتنامه یا رزرو هتل
  • نامه از شرکت یا همایش و سمیناری که می‌خواهید در آن شرکت کنید (البته این مورد برای کسانی است که هدف آنها اخذ ویزای B1 باشد.)
  • نامه عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارک مربوط به سفرهای خارجی در گذشته
  • شرکت در مصاحبه
  • نامه هدف
  • بیمه مسافرتی

بسیاری از ما رویای زندگی و سفر به آمریکا را داریم اما از آنجایی که آمریکا با ایران روابط خوبی ندارد، سفر به آن کمی سخت‌تر شده است و هر سال قوانین هم موشکافانه‌تر می‌شوند. به خاطر همین باید راه‌های میانبر را انتخاب کرد. یکی از این راه‌ها گرفتنِ پاسپورت دومینیکا است؛ یعنی شما باید سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا را پیگیری کنید. ما در این مقاله راه و روش انجام این کار را برایتان توضیح دادیم و راجع به خود کشور دومینیکا و پاسپورت آن، سفر به آمریکا از طریق پاسپورت، انواع ویزاهای آمریکا با پاسپورت دومینیکا و امکان تحصیل و همچنین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آمریکا از طریق پاسپورت اطلاعات کاملی را ارائه دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا