سایت دکتر شهاب اناری
دانستنی های سفر

اخذ پاسپورت دومینیکا

سایت ایمن باشی

افراد به دلایل مختلفی علاقه‌مند به مهاجرت هستند. برای سفر به کشورهای دیگر، نیاز به پاسپورت دارید. در حقیقت پاسپورت یا همان گذرنامه به شما اجازه خروج از کشور را می‌دهد. دریافت پاسپورت یک کشور دیگر به معنای دریافت تابعیت دوم است. یکی از این کشورهای پرطرفدار، دومینیکا است. در حقیقت اگر شما موفق به دریافت پاسپورت دومینیکا شوید، با یک تیر دو نشان زده‌اید، یعنی هم می‌توانید برای گرفتن ویزای 10 ساله آمریکا اقدام نمایید و هم می‌‌توانید به بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای عضو شنگن سر بزنید! پس اگر مایل به اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه هستید، بهتر است ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

همه چیز درباره دومینیکا

دومینیکا جزیره‌ای در دریای کارائیب است که در قاره آمریکا قرار دارد. دلیل نام گذاری این جزیره؛ این است که کریستف کلمب این جزیره را درست در روز یکشنبه که در لاتین دومینیکا ترجمه می‌شود، پیدا کرد. دومینیکا بیشتر از سیاه پوستان تشکیل شده است. این کشور در ابتدا مستعمره انگلستان بود؛ اما از تاریخ ۳ نوامبر ۱۹۷۸ توانست از سلطه بریتانیا خارج شود. جمهوری دومینیکا در ادره کشور از شیوه مردم سالاری تبعیت می‌کند. امروزه مردم از سراسر نقاط جهان برای مهاجرت به این کشور سفر می‌کنند؛ زیرا این کشور کوچک در طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده است و از نظر اقتصادی و در صنعت گردشگری پیشگام بوده است. به نظر می‌رسد که پاسپورت دومینیکا از اعتبار بالایی برخوردار باشد.

پاسپورت دوم یعنی چه؟

در ابتدای کار بهتر است با مفهوم پاسپورت دوم آشنا شوید. پاسپورت دوم با نام دیگر تابعیت مضاعف هم در بین مردم شناخته می‌شود. اگر شخصی هم زمان تابعیت دو یا چند کشور را داشته باشد، طبیعتا پاسپورت هر کدام از آن دو یا چند کشور نیز به او تعلق می‌گیرد. شاید برای شما سوال شود که این تابعیت مضاعف به چه کسانی داده می‌شود؟! برای پاسخ به این پرسش دو مثال می‌زنیم برای مثال یک کشور مانند آمریکا در سیستم اعطای تابعیت خود بنا بر اصل خاک عمل می‌کند و در مقابل یک کشور دیگر مانند ایران بنا بر اصل خون، افراد را تابع خود می‌داند. پس در صورتی که یک پدر ایرانی فرزندش را در آمریکا به دنیا آورد، آن فرزند موفق به کسب پاسپورت دوم می‌شود. یا اینکه اگر مردی با یک زن که هم‌میهنش نیست ازدواج کند، آن زن شایسته دریافت تابعیت مضاعف می‌شود.

البته شایان توجه است که قوانین و شرایط کشورهای مختلف برای ارائه پاسپورت دوم شبیه به هم نیستند. بلکه شرایط دریافت پاسپورت دوم از برخی کشورها آسان‌تر است. دومینیکا نیز با شرایط و مدارک خاصی به افراد این نوع پاسپورت را می‌دهد. امروز در این مطلب می‌خواهیم که راجع به پاسپورت دوم یا تابعیت دوم کشور دومینیکا صحبت کنیم.

مزیت‌های اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه چیست؟

مزیت_های اخذ پاسپورت دومینیکا در 6 ماه

دریافت تابعیت مضاعف یا پاسپورت دوم معمولا یک پروسه پیچیده، هزینه بر و سخت است؛ اما شما باید کشوری را برای این امر انتخاب کنید که شرایط راحت‌تری را داشته باشد. خبر خوش اینکه امکان اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه وجود دارد. پس نیاز نیست که سال‌ها منتظر بمانید و جوانی خود را تلف کنید! از مزایای گرفتن پاسپورت دومینیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهم‌ترین مزیت اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه، به دست آوردن حق شهروندی دائمی در دومینیکا است.
  • شخص درخواست دهنده امکانِ قرار دادنِ اسم اعضای خانواده مثل فرزندان، پدر و مادر و همسر خود را در پاسپورت دارد و همه آن‌ها می‌توانند در بازه زمانی 3 تا 4 ماهه تابعیت دومینیکا را دریافت کنند.
  • در حقیقت اگر شما موفق به اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه شوید، می‌توانید به بیش از ۱۴۰ کشور مطرح دنیا نیز سفر کنید.
  • اگر بتوانید این تابعیت دوم را دریافت کنید، موفق به دریافت آسان ویزای مولتی کشورهای پیشرفته دنیا مانند آمریکا، کانادا و استرالیا نیز می‌شوید.
  • یکی از نقاط قوت مهاجرت به برخی از کشورهای خارجی، امکان افتتاح حساب در بانک‌های بین المللی است. شما با شهروندی در دومینیکا می‌توانید از مزایای حساب‌های بین المللی خارجی نهایت استفاده را ببرید. دومینیکا یکی از کشورهایی است که پاسپورت آن در بین کشورهای جهان از اعتبار بالایی برخوردار است.
  • هیچ مالیات جهانی بر درآمد، ارث و ثروت از سرمایه گذاران دریافت نمی‌شود.
  • برنامه شهروندی دومینیکا با طراحی سرمایه گذاری، یکی از انعطاف پذیرترین برنامه‌های سرمایه گذاری در جهان را ابداع کرده است که به سرمایه گذاران خارجی در ازای سرمایه گذاری اقتصادی در این کشور، حق شهروندی عطا می‌کند.
  • با داشتن شهروندی دومینیکا می‌توانید بدون تسلط به زبان‌های خارجی، تابعیت مادام العمر در دومینیکا را به دست آورید.
  • هزینه‌هایی که از افراد گرفته می‌شود مستقیما به حساب دولت دومینیکا واریز می‌شود. در حقیقت دلالی این وسط وجود ندارد!
  • همچنین بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی خاصی می‌توانید از مراکز علمی معتبر دنیا پذیرش بگیرید و مشغول به تحصیل شوید.
  • با داشتن تابعیت دومینیکا، امکان احداث شرکت یا یک کسب و کار تجاری در بهترین کشورهای دنیا از جمله انگلستان وجود دارد.

در کل اگر قصد دارید برای شهروندی دوم درخواست دهید، مطمئناً دومینیکا باید در لیست شما باشد. دومنیکا علاوه بر اینکه آب و هوای خوب و مطلوبی دارد؛ دارای محیط کار عالی، منظره‌های کم‌نظیر و همچنین اقتصاد عالی است که فرصت های سرمایه گذاری متعددی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می‌دهد. علاوه بر این، با پاسپورت دومینیکا، می‌توانید بدون ویزا به بیش از 140 کشور در سراسر جهان کنید.

شیوه‌های اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه چیست؟

همانطور که قبلاً نیز گفته شد شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه، نسبت به سایر کشورها آسان تر است. شاید این سوال در ذهن شما هم شکل بگیرد که چگونه می‌توان پاسپورت دومینیکا را دریافت کرد؟ در حقیقت به دو شیوه می‌توانید تابعیت این کشور را از آنِ خود کنید. سرمایه گذاری در املاک و کمک کردن به صندوق اقتصادی دولت دومینیکا به صورت بلاعوض از روش‌های پیشنهادی شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه هستند.

**این دو روش در پاراگراف‌های زیر توضیح داده شده‌اند:

سرمایه گذاری در املاک یا پروژه‌ها

 ابتدا به سرمایه گذاری در املاک می‌پردازیم. در حقیقت شما در یک پروژه ملکی اقدام به سرمایه گذاری می‌کنید. ملکی که انتخاب می‌کنید حداقل باید 200000 دلار آمریکا ارزش داشته باشد.  البته دولت دومینیکا تا ۵ سال اجازه فروش و واگذاری سهام را به شما نمی‌دهد؛ اما بعد از گذشت ۵ سال، به مبلغ قیمت کارشناسی شده، قابل واگذاری و فروش خواهد بود. بدیهی است که هر سرمایه گذاری دارای سود یا ضرر است. اگر با گذشت زمان پروژه به جای سودآوری ضرر کند، شما باید برای جبران خسارات وارده، هزینه ای را به دولت پرداخت کنید.

 کمک مالی بلاعوض به  صندوق تنوع بخشی اقتصادی دولت دومینیکا

 دومینیکا یک صندوقی به نام تنوع اقتصادی یا EDF دارد. این صندوق با هدف توسعه و پیشرفت جهموری دومینیکا احداث شده است. اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه هستید، بهتر است به دولت دومینیکا کمک مالی بلاعوض کنید. به عبارت دیگر شما باید یک مبلغی را به عنوان مشارکت به دولت دومینیکا پرداخت کنید. در واقع دولت دومینیکا این پول را در جهت ساخت بیمارستان‌ها، مدارس، استادیوم‌ها، مراکز تفریحی و … مصرف می‌کند. این مبلغ برای متقاضی اصلی حداقل ۱۰۰ هزار دلار است. اگر شما متقاضی اصلی باشید و بخواهید همراه با خودتان همسرتان را هم ببرید، این مبلغ به 150000 دلار افزایش می‌یابد. البته لازم به ذکر است که بدانید دولت دومینیکا به هیچ وجه این پول را به شما باز نمی‌گرداند. چنانچه از هزینه‌های اخذ ویزای دائم یا پاسپورت‌های دوم سایر کشورهای جهان با خبر باشید، متوجه خواهید شد که این هزینه، هزینه زیادی محسوب نمی‌شود. در حقیقت این مبلغ در برابر رفاه و آسایش آینده شما و فرزندانتان ناچیز است!

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه چطور است

 پس از اینکه با شرایط و شیوه پذیرش درخواست پاسپورت دومینیکا آشنا شدید، نوبت به مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه می‌رسد. در حقیقت در طی این مراحل باید قوانین این کشور را رعایت کنید و مو به مو انجام دهید. عملیات اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه، چهار مرحله دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

 تهیه مدارک لازم

در مرحله اول از مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه، اول باید از مشاورهای کاربلد کمک بگیرید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند که صلاح خود را متوجه شوید. گاهی ممکن است اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه به صلاحتان نباشد. پس از اینکه از سودمند بودن دریافت پاسپورت دومینیکا برای خود مطمئن شدید، باید مدارک اولیه را آماده کنید. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

پاسپورت ایرانی

پاسپورت ایرانی شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. اگر پاسپورت ایرانی شما کمتر از ۶ ماه اعتبار داشت، واجب است نسبت به دریافت پاسپورت جدید اقدام نمایید.

شناسنامه و عکس

شناسنامه هر فردی نشان دهنده هویت اوست. پس لازم است که اصل شناسنامه خود را به همراه داشته باشید.

مدارک مربوط به تمکن مالی

 شما باید دولت دومینیکا را از تمکن مالی خود مطمئن کنید. برای این کار لازم است که از بانک مربوطه نامه‌ای را به همراه مهر و امضا ارائه دهید. از طرفی هم در نظر بگیرید که این تمکن مالی باید به ارزش 100000 تا 250000 دلار باشد.

پرینت گردش حساب بانکی

علاوه‌بر نامه تمکن مالی، باید پرینتی از گردش حساب بانکی‌تان در 3 تا 6 ماه اخیر را به سفارت ارائه کنید. با این کار نیز تمکن مالی خود را به دولت دومینیکا ثابت خواهید کرد.

نامه تاییدیه از طرف دومینیکا

در مرحله دوم، یعنی زمانی که تمامی مدارک لازم را آماده کردید و دولت سفارت دومینیکا آن‌ها را دریافت کرد، آنگاه سفارت به بررسی دقیق سوابق امنیتی و سیاسی شما می‌پردازد. در حقیقت دولت دومینیکا باید مطمئن شود که شما به دلایل سیاسی و امنیتی یا جنایتی نمی‌خواهید به این کشور سفر یا برای همیشه مهاجرت کنید. در صورتی که سوابق شما مورد اطمینان باشد، تاییدیه صادر خواهد شد.

گاهی پیش می‌آید که افراد به دلیل کامل نبودن و ناقص بودن مدارک خود موفق به دریافت پاسپورت دومینیکا نمی شوند یا اینکه دیرتر آن را به دست می‌آورند. پس نسبت به رعایت این بند کوشا باشید.

 پرداخت هزینه سرمایه گذاری

همانطور که گفته شد شما به دو شیوه می‌توانید موفق به اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه شوید. یکی از آن‌ها، سرمایه گذاری در املاک بود و دیگری کمک به دولت دومینیکا. گفته شده که کمک به دولت دومینیکا در بین مردم پرطرفدارتر است و زودتر هم جواب می‌دهد. پس از تحویل مدارک به سفارت و تایید سوابق شما از سوی سفارت، تنها با پرداخت هزینه‌ای موسوم به هزینه سرمایه گذاری که بلاعوض است، می‌توانید منتظر صدور پاسپورت دومینیکای خود باشید.

صدور گواهی شهروندی و دریافت پاسپورت

آخرین مرحله در اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه، صدور گواهی شهروندی کشور دومینیکا است. همانطورکه گفته شد در مرحله قبل، شما با پرداخت هزینه سرمایه گذاری می‌توانید منتظر پاسپورت خود باشید. پس از گذشت چند وقت پاسپورت را دریافت خواهید کرد. برای سفر و مهاجرت به دومینیکا نیاز است که حتما گواهی شهروندی برای شما صادر شود. اگر گواهی شهروندی از سوی دولت برای شما صادر نشود، حتی در صورتی که پاسپورت‌تان نیز آماده باشد، به هیچ وجه نمی‌توانید به دومنیکا یا کشورهای دیگر سفر کنید.

مراحل زمانی اخذ پاسپورت دومینیکا به چه صورت است؟

مراحل زمانی اخذ پاسپورت دومینیکا

در این بخش می‌خواهیم به پاسخ این سوال پرتکرار بپردازیم. شاید در نگاه سطحی اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه، غیرممکن به نظر برسد، اما در صورت انجام درست مراحل، طبق زمان بندی گفته شده، امکان پذیر است.

یک ماه اول

تقریبا می‌شود تخمین زد که حدود یک ماه آماده سازی مدارک طول بکشد. به علاوه باید در طول این یک ماه با توجه به بودجه و نقدینگی خود، گزینه سرمایه گذاری مناسب را شناسایی و کم کم تصمیم بگیرید. تصمیم شما هر کدام از انواع سرمایه گذاری‌هایی که بود باید برای مراحل بعدی درخواست خود را با یک نماینده یا مشاور زبده و کاربلد به اشتراک بگذارید و در این حین تمام کارهای اداری خود را سازماندهی کنید. کار بسیار مهم دیگری که باید در این مرحله انجام دهید، ارسال کردن فرم درخواست خود را برای پاسپورت دومینیکا به واحد شهروندی است.

30-90 روز – پردازش

در مرحله بعدی واحد شهروندی سرمایه گذاری درخواست شما را نظارت و ارزیابی می‌کند. همچنین در طی این 30 روز دوم، مراجع ذیربط در دومینیکا به بررسی سوابق متقاضی می‌پردازند. اگر مدارک شما مانند تمکن مالی، پاسپورت ایرانی، نامه تاییدیه و … کامل بود، دولت دومینیکا با درخواست شما موافقت خواهد کرد و آن را تایید می‌کند.

حداکثر 5 ماه- درخواست شهروندی

حداکثر 5 ماه نیز طول می‌کشد تا  بتوانید گواهی ثبت نام خود را دریافت کنید. همچنین باید مبلغ هزینه گذرنامه را نیز بپردازید. پس از گذراندن مراحل فوق موفق به اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه خواهید شد.

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه چیست؟

مانند هر کار دیگری اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه نیز نیاز شرایط خاصی دارد. در واقع دولت دومینیکا برای اینکه اقامت این کشور را به شما هدیه دهد، شرایطی را نیز مقرر کرده است. برخی از شرایط مهم در در زیر توضیح داده شده‌اند:

داشتن بیش از18 سال

 تنها افراد بالای 18 سال می‌توانند متقاضی اصلی اخذ اقامت در دومینیکا باشند. به این معنا که اگر کمتر از 18 سال دارید و می‌خواهید به عنوان داوطلب اصلی به دومینیکا مهاجرت کنید، باید منتظر باشید تا سن شما از 18 سال بیشتر شود.

رعایت الزامات سرمایه گذاری

متقاضیان باید تمام الزامات سرمایه گذاری را مطابق با برنامه شهروندی دومینیکا توسط سرمایه گذاری برآورده کنند. برای مثال اگر قصد اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه را دارید، یا باید به صندوق مالی دومینیکا کمک کنید یا اینکه اقدام به خرید ملکی در دومینیکا کنید.

عدم سابقه کیفری

اگر سابقه کیفری یا سوء پیشینه دارید، دومینیکا برای حفظ امنیت شهروندانش، به شما اجازه اقامت در این کشور را نمی‌دهد.

سلامت متقاضی اصلی

 یکی دیگر از شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه، سالم بودن متقاضی اصلی است. در حقیقت شما باید با انجام معاینات پزشکی اثبات کنید که سالم هستید و هیچ گونه بیماری خطرناکی ندارید.

عدم رد شدن ویزای اخیر فرد به اروپا

 یکی دیگر از شروط مهم دومینیکا این است که اگر برای ویزای اروپا درخواست داده‌اید، نباید آخرین درخواست شما ریجکت شده باشد.

متقاضی اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه می‌تواند برای چه کسانی  درخواست پاسپورت دهد؟

متقاضی اصلی می‌تواند علاوه‌بر پاسپورت خود، برای برخی افراد دیگر خانواده نیز اقدام به اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه کند. برای مثال پدر یک خانواده به عنوان متقاضی اصلی برای دریافت پاسپورت دومینیکا داوطلب می‌شود، سپس این فرد می‌تواند برای همراهان خود که عمدتا اعضای خانواده محسوب می‌سوند، پاسپورت دریافت کند. همراهان شامل افراد زیر می‌شوند:

  • همسر فرد متقاضی اصلی
  • فرزندان کمتر از ۳۰ سال
  • کودکان معلول و ناتوان
  • پدربزرگ و مادربزرگ
  • خواهر و برادر مجرد و بدون فرزند کمتر از ۲۵ سال

در حقیقت اعضای بزرگسال خانواده باید نتوانند از پسِ هزینه‌ها بر بیایند. در این صورت است که دولت دومینیکا اجازه ورود آن‌ها به این کشور را خواهد داد.

هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه چقدر است؟

در حقیقت شما برای به دست آوردن اقامت دائم در دومینیکا باید پاسپورت این کشور را بخرید. یکی از مسائل جالب در رابطه با اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه، این است که این هزینه در صورتیکه شما در سفرتان همراه یا همراهانی را با خود ببرید، نسبت به زمانی که تک نفره مهاجرت می‌کنید، به صرفه تر است. به‌طوریکه هزینه گفته شده برای متقاضیان اصلی 100000 دلار است؛ اما با اضافه شدن هر همراه تنها 25000 دلار به کل مبلغ اضافه می‌شود. همچنین اگر قصد بردن همسر یا خواهر برادر مجرد زیر 25 سال را با خود داشته باشد، به ازای هر نفر 50000 دلار به کل مبلغ افزوده می‌شود. در رابطه با هزینه‌های جزئی‌تر می‌توان موارد زیر را مثال زد:

 هزینه تشکیل پرونده

هزار دلار آمریکا به عنوان هزینه تشکیل پرونده از متقاضیان گرفته می‌شود.

هزینه بررسی امنیت فردی

همچنین برای بررسی امنیتی فرد متقاضی اصلی ۷۵۰۰ دلار اخذ می‌شود.

 هزینه صدور گواهی تابعیت

هزینه صدور گواهی تابعیت به ازای هر نفر ۲۵۰ دلار است. همچنین برای تسریع فرآیند بررسی و صدور تابعیت نیز۱۲۰۰ دلار گرفته می‌شود.

هزینه حق الوکاله وکیل رسمی دولت

 وکیل رسمی دولت نیز به عنوان حق الوکاله هزینه‌ای به ارزش ۵ هزار دلار آمریکا به ازای هر متقاضی و به ازای هر همراه دو هزار دلار دریافت می‌کند.

آیا می توان با پاسپورت دومینیکا در کانادا زندگی کرد؟

یکی از مزیت‌های باورنکردنی پاسپورت دومینیکا، امکان سفر بدون ویزا به برخی کشورها است. کسانی‌ که موفق به اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه شده‌اند، می‌توانند بدون ویزا به 144 کشور از جمله کشورهای عضو شنگن، بریتانیا، سنگاپور و هنگ کنگ سفر کنند. ممکن است سوال ” آیا می‌توانم با پاسپورت دومینیکا در کانادا زندگی کنم؟” در ذهن برخی از علاقه‌مندان به زندگی در کانادا ایجاد شود. در حقیقت گر شهروندان دومینیکا بخواهند تا 180 روز در کانادا بمانند، ویزای توریستی کانادا لازم نیست. با این حال، مهم است که اگر برای مدت طولانی‌تری قصد اقامت در این کشور را دارید، باید برای ویزای توریستی کانادا به صورت حضوری درخواست دهید. به عبارت دیگر امکان اقامت دائم در کانادا با پاسپورت دومینیکا وجود ندارد.

جمع بندی

همانطور که تا الان نیز متوجه شدید، کشور دومینیکا یکی از مقاصد گردشگری و مهاجرتیِ پرطرفدار در جهان محسوب می‌شود. این کشور در کنار دریای کارائیب، شرایط ویژه و راحتی را برای دریافت پاسپورت خود طراحی کرده است؛ به‌طوریکه در کمتر از 6 ماه نیز می‌توانید پاسپورت دو تابعیتی آن را به دست آورید. در حقیقت با داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توانید بدون اخذ هیچ نوع ویزایی به ۱۴۴ کشور جهان سفر کنید و برای خودتان یک جهانگرد حرفه‌ای شوید! اگر قصد اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از ۶ ماه را دارید، بهتر است شرایط را رعایت و مراحل را به موقع و مو به مو انجام دهید.

سوالات متداول در رابطه با اخذ پاسپورت دومینیکا

آیا می توان با پاسپورت دومینیکا در اروپا زندگی کرد؟

دارندگان پاسپورت دومینیکا می‌توانند به مدت سه ماه به طور مداوم در هر دوره شش ماهه در اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند.

آیا پاسپورت دومینیکا پاسپورت قوی و معتبری است؟

بله، کاملاً قوی و معتبر است و در بین 50 پاسپورت برتر جهان قرار دارد. شهروندان دومینیکا می‌توانند از 144 کشور بدون ویزا از جمله کشورهای عضو شنگن، بریتانیا، چین، هنگ کنگ و سنگاپور بازدید کنند.

آیا می‌توان با اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از 6 ماه به آمریکا سفر کرد؟

شهروندان دومینیکا نمی‌توانند بدون ویزا به دومینیکا سفر کنند. بلکه آن‌ها می‌توانند برای اقامت 10 ساله در این کشور درخواست دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا