سایت دکتر شهاب اناری
جهان گردیدانستنی های سفر

سفارت دومینیکا در ایران

سایت ایمن باشی

آیا این روزها شما هم در مورد دومینیکا شنیده‌اید؟ آیا در مورد اینکه دومینیکا می‌تواند گزینه خوبی برای مهاجرت باشد یا نه، اطلاعات کافی دارید؟ اگر می‌خواهید در این‌باره اطلاعات بیشتری داشته باشید و با آگاهی بیشتری عمل کنید، این مقاله مختص شماست‌. ما در این مقاله راجع به سفارت دومینیکا در تهران با شما صحبت می‌کنیم. اگر نیازمند کسب آگاهی بیشتر در مورد دومینیکا هستید، حتما مقالات ما را دنبال کنید و با اطمینان خاطر بیشتری تصمیم بگیرید. پس با ما همراه باشید.

توضیحاتی در مورد کشور دومینیکا

شاید خیلی از شما بخواهید که پاسپورت دومینیکا بگیرید که اول از همه باید در مورد خود این کشور اطلاعات داشته باشید. دومینیکا یکی از مقاصد پر توجه و این روزها جزو پرطرفدارترین مقاصد برای سفر به حساب می‌آید. خیلی‌ها هم تصمیم می‌گیرند اقدام به اخذ اقامت و شهروندی برای این کشور بکنند. سالانه خیلی‌ها وارد کشور دومینیکا می‌شوند. علت هم این است که پاسپورت معتبری دارد و زمانی که شما پاسپورت دومینیکا داشته باشید، امکان این را دارید تا به بیشتر از ۱۴۰ کشور در دنیا سفر کنید.

در مورد خود این کشور باید بگوییم که دومینیکا جزیره‌ای است که در دریای کارائیب واقع شده است و جزو کشورهایی دسته‌بندی می‌شود که آب و هوای گرمسیری و طبیعت بسیار بکر، چشم‌نواز دارد و می‌توان گفت طبیعتش دست نخورده است. این طبیعت زیبا را شما می‌توانید در نقطه نقطه دومینیکا ببینید. به خاطر همین است که خیلی‌ها به سراغ سفارت دومینیکا در تهران می‌روند و می‌خواهند از این جزیره و طبیعت کارائیب بازدید کنند.

جمعیت دومینیکا تا سال ۲۰۲۱ حدود ۷۲ هزار نفر بود که اکنون هم تقریبا همین عدد است. مساحت آن ۷۵۰ کیلومتر مربع است که در جنوب گوادلوپ و شمال مارتینیک قرار گرفته است. پایتخت این کشور شهر روسو است که مردم آنجا زبان رسمی انگلیسی دارند و ۹۵ درصد کسانی که در کشور دومینیکا زندگی می‌کنند دین مسیحیت دارند و حکومت آنها حکومت متمرکز جمهوری پارلمانی است‌.

واحد پول کشور دومینیکا دلار کارائیب شرقی است. این روزها دولت دومینیکا راهکارهای مختلفی را برای اخذ شهروندی و اقامت و سرمایه گذاری در اختیار دیگر مردم دنیا قرار می‌دهند و به خاطر همین خیلی‌ها به سراغ اخذ پاسپورت این کشور رفته‌اند‌.

سفارت دومینیکا در ایران

سفارت دومینیکا در ایران کجاست

قبل از اینکه به طور مجزا، راجع به مشخصات سفارت دومینیکا در تهران صحبت کنیم، بهتر است توضیحات کلی در مورد سفارت این کشور در ایران داشته باشیم. اگر شما هم می‌خواهید مجوز ورود به کشور دومینیکا را بگیرید، باید ویزای دومینیکا داشته باشید. برای دریافت ویزا حتما باید به سفارت دومینیکا در ایران مراجعه کنید. نزدیک‌ترین سفارت دومینیکا به ایران در امارات متحده عربی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله خدمات کنسولی به افراد تبعه دومینیکا، صدور اسناد ضروری مسافرتی، تایید مدارک برای دریافت ویزا، ارائه مشاوره در مورد گردشگری و غیره فعالیت می‌کند.

اگر شما هم متقاضی این هستید که ویزا و شهروندی دومینیکا را بگیرید، باید برای اخذ پاسپورت دومینیکا به سفارت مراجعه کنید، درخواست خود را به آنها اعلام کرده و از طریق نمایندگان مجاز پاسپورت را بگیرید. حتماً باید به این نکته توجه کنید که اگر می‌خواهید ویزای خود را تمدید کنید، لزومی ندارد که به کشورهای دارای سفارت دومینیکا سفر کنید، بلکه به صورت یک ایجنت می‌توانید این کار را به انجام برسانید.

اگر هم ویزای خود را گم کنید، حتماً می‌توانید این مورد را گزارش بدهید و از مدارک دیگر استفاده کنید تا کارتان راه بیفتد؛ مثلاً شناسنامه دومینیکایی، گزارش پلیس، عکس به روز جزء مدارکی هستند که به شما کمک می‌کنند تا دوباره از طریق سفارت بتوانید مدارک مجدد را بگیرید.

اگر هم جزو افرادی هستید که در کشورهای اروپایی سکونت دارید، کار برایتان راحت‌تر خواهد بود؛ زیرا سفارت دومینیکا در کشورهای اروپایی وجود دارد اما روی صحبت ما در مورد سفارت دومینیکا در تهران است که در ادامه مفصلا به این مهم خواهیم پرداخت.

سفارت دومینیکا در تهران

بالاتر هم برایتان توضیح دادیم که متاسفانه دومینیکا در تهران و ایران سفارتی ندارد اما نکته‌ای وجود دارد که شما می‌توانید از طریق سفارت بریتانیا یا انگلستان در تهران امور مربوط به نمایندگی دومینیکا را به انجام برسانید که یک مزیت بسیار بزرگ است. اگر هم می‌خواهید به سفارت دومینیکا در تهران مراجعه کنید، بالاتر هم گفتیم که سفارت دومینیکا در ایران نیست. نزدیکترین سفارت دومینیکا به ایران، همان سفارتی است که در کشور امارات واقع شده اما شما می‌توانید به جای سفارت دومینیکا به سفارت بریتانیا در ایران مراجعه کنید که کارتان را تا حد زیادی پیش می‌برد و میتوانید سرعت روند اخذ پاسپورت را بالا ببرید.

نحوه وقت گرفتن از سفارت دومینیکا

همانطور که پیش از این نیز گفته شد؛ مجبور نیستید حتما به سفارت ابوظبی مراجعه کنید و در آنجا وقت بگیرید، بلکه می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق تلفن یا حتی فکس هم این کار را انجام دهید.

از طرفی می‌توانید بدون واسطه و به طور مستقل خودتان این کار را به انجام برسانید؛ اما اگر به موسسات مهاجرتی مراجعه کنید، قطعاً کارتان راحت‌تر خواهد بود. در واقع شما از طریق شرکت‌هایی که در زمینه اقامتی فعالیت می‌کنند، خیلی راحت‌تر میتوانید برای سفارت دومینیکا وقت بگیرید.

گرفتن وقت برای ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری خارجی روش‌های مختلفی دارد و از آنجایی که سفارت دومینیکا در تهران وجود ندارد، بهتر است که کار را به افراد متخصص بسپارید. قبل از اینکه خودتان به سفارت دومینیکا مراجعه کنید، حتماً زمان را بررسی نمایید. یک سری از روزهای سال سفارت‌ها شلوغ‌تر هستند و پرونده‌های خارجی بیشتری در دست بررسی است.

در زمان گذشته وقت سفارت دومینیکا در کمتر از یک هفته اعلام می‌شد اما در سال‌های اخیر به خاطر اینکه سفارتخانه‌ها خیلی شلوغ شدند و سفارتی از این کشور هم در تهران وجود ندارد و تقاضا بسیار بالاست، زیر یک ماه نمی‌توانید از سفارت وقت بگیرید.

هماهنگی با سفارت دومینیکا

زمانی که اقدام برای اخذ نوبت از سفارت دومینیکا می‌کنید، آنها زمان برای نوبت مصاحبه را به شما اعلام میکنند و در مورد مدارکی که باید با خودتان همراه کنید، اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار می‌دهند. در چنین شرایطی حتما با شما تماس می‌گیرند و روز مصاحبه سفارت به شما اعلام می‌شود که باید طبق ساعت و تاریخ دقیق به آنجا مراجعه کنید که اگر تاخیر داشته باشید، باید دوباره نوبت جدید بگیرید که افسر سفارت دومینیکا در آن زمان تعیین شده، برای ویزای کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری و توریستی از شما مصاحبه می‌گیرد.

وظایف سفارت دومینکا

سفارتخانه ها معمولاً یک سازمان حافظ منافع کشور تلقی می‌شوند. سفارت دومینیکا در تهران وجود ندارد اما سفارت‌های آن در کشورهای دیگر از جمله امارات هم همین کار را انجام می‌دهند. یعنی از منافع کشور خود دفاع می‌کنند و عاملی برای حفظ امنیت قوانین منفعت کشورشان هستند. مهم‌ترین وظایف سفارت دومینیکا این است که در رابطه با مسائل مختلف، مشاوره و رایزنی کنند و نقش خود را در آن کشور به خوبی ایفا نمایند. از دیگر وظایف اصلی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وظیفه صدور ویزا
  • وظیفه تعیین وقت سفارت‌های بین‌المللی
  • کمک به شهروندان مقیم کشور میزبان

البته باید بگوییم که علاوه بر سفارت، کنسولگری دومینیکا یا هر کشور دیگری هم می‌تواند این کارها را برایتان به انجام برساند اما معمولاً وجود یک سفارت در یک کشور کارهای مربوط به اخذ ویزا را آسان‌تر می‌کند.

هزینه مربوط به اخذ وقت از سفارت دومینیکا

از آنجایی که سفارت دومینیکا در تهران وجود ندارد و شما باید به کشورهای دیگر سفر کنید، پس باید در مورد هزینه‌های آنها از قبل اطلاعات داشته باشید. هر چقدر شما هزینه بیشتری پرداخت کنید، یعنی در زمان صرفه‌جویی کرده و سرعت کار خود را بالاتر برده‌اید و در کوتاه‌ترین بازه زمانی می‌توانید به دومینیکا وارد شوید.  کشورهای مختلف هزینه‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرند اما برای اکثر کشورهای حوزه شینگن، هزینه‌ای برابر با ۸۵ یورو است که حتما باید به صورت نقدی و تمام و کمال به سفارت دومینیکا پرداخت شود.

جمع‌بندی

دومینیکا جزو کشورهایی است که در سال‌های اخیر خیلی طرفدار پیدا کرده است. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که برای اقامت و ادامه زندگی خود به این کشور بروند؛ حتی برای سفر هم شرایط مختلف این کشور را بررسی می‌کنند. در نتیجه به دنبال سفارت دومینیکا در تهران هستند که در این مقاله برایتان توضیح دادیم سفارتی از این کشور در ایران وجود ندارد اما راه‌های مختلفی هست که راجع به آن توضیحات کامل را ارائه دادیم. همچنین در مورد هزینه سفارت، چگونگی اخذ وقت و مدت زمانی که کارتان طول می‌کشد، توضیحات کامل در اختیارتان قرار دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا