سایت دکتر شهاب اناری
استان آذربایجان شرقیایران گردیتبریز

رستوران های تبریز

سایت ایمن باشی

رستوران های تبریز جزو محبوبترین اماکن این شهر توریست در بین گردشگران محسوب می شوند. شما می توانید طعم ناب غذاهای ترکی و اصیل ایرانی و سنتی و محلی را در این رستوران ها بچشید و لحظات خاطره انگیزی برای خود رقم بزنید. از آنجایی که تنوع رستورن های باکیفیت تبریز بالا بوده و تعداد زیادی از رستوران های این شهر از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردارند، ممکن است انتخاب بهترین رستوران تبریز برایتان دشوار باشد. از این رو در این مطلب از هارا گدیم قصد داریم به معرفی شاخص ترین رستوران های تبریز بپردازیم.

رستوران برکه تبریز

یکی از رستوران ‌های زیبا و باکیفیت تبریز برکه نام دارد که فضای سنتی و دلنشین آن بسیار محبوب می ‌باشد. در مرکز این رستوران یک برکه قرار دارد که دلیل نامگذاری رستوران نیز وجود همین برکه است. همچنین در محوطه این رستوران انواع گل و گیاه و درختان استوایی در باغچه ‌های تزیین شده باعث جذابیت بیشتر آن شده ‌اند.

در رستوران برکه تبریز انواع غذاهای ایرانی و فرنگی ارائه می ‌شود که کباب‌ ها و دیزی آن پرطرفدار است. کیفیت مواد اولیه و غذاها و خدمات این رستوران بسیار بالا می‌ باشد و گنجایش پذیرایی از ۲۸۰ نفر را به طور همزمان دارد.

آدرس رستوران برکه تبریز: آذرشهر، کمربندی سردرود، بعد از شهرک رجایی، بین زیرگذر اول و دوم.

رستوران جلالی تبریز

از رستوران‌ های خوب و معروف تبریز که به دلیل کیفیت بالا و استقبال زیاد مردم سه شعبه از آن در بخش‌ های مختلف شهر تبریز قرار دارند، رستوران جلالی می ‌باشد. طبق نظر مردم بهترین کوفته تبریزی در این رستوران طبخ می ‌شود. رستوران جلالی تبریز دارای کیفیتی بالا و خدمات و پرسنل بسیار خوب می‌ باشد. در این رستوران انواع غذاها با طعمی لذیذ سرو می ‌شوند که قیمت آنها نسبتا گران است.

آدرس شعبه یک رستوران جلالی تبریز: دروازه تهران، میدان بسیج، پشت ایستگاه BRT

آدرس شعبه دو رستوران جلالی تبریز: ارتش جنوبی، ما بین تقاطع پاستور و باغشمال، جنب سینما سرباز.

آدرس شعبه سه رستوران جلالی تبریز: میدان فهمیده، طبقه فوقانی مرکز خرید رشدیه.

رستوران شازده تبریز

اگر به دنبال یک رستوران سنتی با حال و هوای دلنشین و محیطی باصفا هستید، باید به سراغ رستوران شازده بروید. این رستوران به خاطر فضای زیبا و منحصربفرد و همچنین ارائه غذاهای درجه یک جایگاه ویژه ای در میان رستوران های تبریز دارد. رستوران شازده در یکی از حجره های قدیمی بازار واقع شده و دارای طراحی و چیدمان جذابی با استفاده از وسایل نوستالژی و زیبا مانند لوسترها، قاب عکس های قدیمی، قالیچه های ابریشمی، بشقاب های دیوارکوب و … است.

شما می توانید در این رستوران دوست داشتنی انواع غذاهای اصیل ایرانی و محلی تبریز را که توسط سرآشپزان حرفه و با بهترین مواد اولیه طبخ می شوند، نوش جان کنید. فیله کباب، کوفته تبریزی، دیزی، شیشلیک، کباب برگ و … از محبوبترین غذاهای رستوران شازده به شمار می روند.

آدرس رستوران شازده تبریز: بازار صادقیه، اول دلاله زن کوچک.

رستوران حاج علی

یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین رستوران های تبریز، رستوران حاج علی با قدمت 100 سال است. اگر از اهالی تبریز سراغ بهترین رستوران این شهر را بگیرید، بدون شک نام در میان رستوران های مختلف، حاج علی را به شما معرفی می کنند. این رستوران که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد غذاهایی لذیذ و باکیفیت را سرو می کند.

اگر از عاشقان چلوکباب هستید، فرصت نوش جان کردن کباب های شگفت انگیز رستوران حاج علی تبریز را از دست ندهید. علاوه بر غذاهای ایرانی و سنتی دیگر، شما می توانید چلوکباب قلوه ای، چلو کباب برگ، چلوکباب کوبیده و … را به همراه دوغ محلی، سوپ رایگان، سبزی تازه و دیگر مخلفات در این رستوران میل کنید.

آدرس رستوران حاج علی تبریز: بازار سرپوشیده، بازار کلاه دوزان.

رستوران ائل گلی تبریز

حتما شما هم نام باغ ائل گلی به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری تبریز را شنیده اید. در این مجموعه تاریخی عمارتی باشکوه قرار دارد که داخل آن رستورانی مجلل واقع شده است. رستوران ائل گلی که جزو بهترین رستوران های تبریز است، گزینه ای ایده آل برای صرف صبحانه، ناهار یا شام پس از بازدید از پارک ائل گلی می باشد.

در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و سنتی و محلی ارائه می شوند. اگر از علاقمندان به صبحانه هستید می توانید در رستوران ائل گلی که دارای بوفه صبحانه به صورت سلف سرویس است، یک صبحانه کامل نوش جان کرده و روز خود را پرانرژی شروع کنید.

از محبوبترین غذاهای رستوران ائل گلی تبریز می توان به کوفته تبریزی، چلو ماهیچه، چلو کباب سلطانی، ماهی کبابی، میگو کبابی، اسقره کباب و … اشاره کرد.

آدرس رستوران ائل گلی تبریز: خیابان شاه گلی، مجموعه باغ ائل گلی.

رستوران گازماخ تبریز

اگر می خواهید در سفر به تبریز به همراه خانواده در رستورانی دنج و آرام اوقات خوشی را سپری نموده و یک وعده غذای لذیذ و خوش طعم نوش جان کنید، رستوران گازماخ بهترین انتخاب است. این رستوران باصفا جزو مشهورترین رستوران های تبریز می باشد که از نظر اهالی تبریز و همچنین مسافران کیفیتی عالی دارد.

محیط آرامش بخش و تمیز، تنوع غذایی بالا، چیدمان و دکوراسیون جذاب، تزئین هنرمندانه غذا در ظروف چینی، استفاده از مواد اولیه درجه یک و تازه، و برخورد گرم پرسنل از مهمترین دلایل محبوبیت رستوران گازماخ محسوب می شوند.

کباب تابه ای گازماخ به جرات می توان گفت خوش مزه ترین کباب تابه ای است که در عمرتان نوش جان کرده اید. اگر به این رستوران رفتید فرصت میل کردن کباب تابه ای آن را از دست ندهید. علاوه بر این غذاهای دیگر رستوران گازماخ مانند باقالی پلو با ماهیچه، انواع خورشت ها، شیشلیک، ماهی قزل آلا و … نیز طعمی بی نظیر دارند.

آدرس رستوران گازماخ تبریز: کوی ولیعصر، انتهاب خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان.

رستوران آنا تبریز

در میان رستوران های تبریز رستوران آنا از شهرت خاصی برخوردار است. این باغ رستوران در فضایی حدود 3000 متر مربع احداث شده و محیطی سرسبز و شگفت انگیز دارد. رستوران آنا به عنوان بهترین رستوران سنتی تبریز نیز شناخته می شود که از تنوع غذایی بالایی برخوردار است.

در این باغ رستوران علاوه بر میز و صندلی های راحت و شیک، سکوهایی نیز برای نشستن و صرف یک وعده غذای خوش طعم تعبیه شده است. معماری منحصربفرد، دکوراسیون سنتی، حال و هوای گرم و صمیمی و گل و گیاهان فراوان موجب می شوند صرف غذا در رستوران آنا تبریز برایتان دلنشین و خاطره انگیز شود.

همه غذاهای رستوران سنتی و باغ آنا تبریز باکیفیت و خوشمزه هستند، اما اگر به این رستوران رفتید پیشنهاد می کنیم از کباب، کوفته تبریزی، دیزی و ماهیچه آن نگذرید. بهتر است پیش از رفتن به رستوران آنا برای خود میز رزرو کنید زیرا ممکن است ظرفیت ان به سرعت تکمیل گردد.

آدرس رستوران آنا تبریز: آذرشهر، کمربندی سردرود.

رستوران قرآنی تبریز

یکی دیگر از قدیمی ترین رستوران های تبریز، رستوران قرآنی است. این رستوران همچنان حال و هوای گذشته را حفظ کرده و دکوراسیون و چیدمان آن به شکل قدیمی و نوستالژیک است. اگر علاقمند به نوش جان کردن بهترین کباب برگ تبریز هستید باید به سراغ رستوران قرآنی بروید. طعم بی نظیر و کیفیت بالای کباب برگ رستوران قرآنی موجب شده مشتریان زیادی برای صرف این غذا به این رستوران مراجعه کنند.

موقعیت مکانی رستوران قرآنی نیز از دیگر دلایل محبوبیت آن مخصوصا بین مسافران و گردشگران است. این رستوران دوست داشتنی در نزدیکی بازار سرپوشیده تبریز قرار گرفته و بسیاری از گردشگران پس از بازدید و خرید در این بازار برای صرف یک وعده غذای دلچسب و لذیذ، رستوران قرآنی را انتخاب می کنند.

آدرس رستوران قرآنی تبریز: خیابان جمهوری اسلامی، پاساژ کیان یک، طبقه دوم.

رستوران بالیق تبریز

اگر از علاقمندان به غذاهای دریایی هستید، می توانید در سفر به تبریز برای صرف یک وعده غذای هیجان انگیز به رستوران بالیق بروید. بالیق اولین رستوران دریایی تبریز محسوب می شود که انواع غذاهای محبوب و خوشمزه مانند ماهی سالمون، میگو، ماهی قزل آلا و … را ارائه می دهد.

محیط این رستوران بسیار دلنشین بوده و از طراحی داخلی بی نظیری برخوردار است. شما می توانید در این رستوران همراه غذای خود انواع مخلفات مانند دسرها، نوشیدنی های سرد و گوارا و … را سفارش دهید.

آدرس رستوران بالیق تبریز: جاده ائل گلی، خیابان صادقی، گلشهر.

رستوران نفیس تبریز

برای عاشقان غذاهای ترکی، رستوران نفیس تبریز بهترین گزنیه است. در این رستوران انواع غذاهای ترکی در محیطی دلنشین و فضایی ذنج و آرام سرو می شوند. نفیس جزو رستوران های محبوب تبریز است که می تواند تجربه متفاوت و خاطره انگیزی از رستوران گردی در تبریز را برایتان فراهم کند.

در این رستوران نفیس تبریز می توانید لذیذترین کباب ترکی ایران را نوش جان کنید. همچنین دسرهای ترکی، انواع پیتزاهای ترکی، پیده و سالاد های ترکی این رستوران زبانزد عام و خاص هستند.

آدرس رستوران نفیس تبریز: نصف راه، خیابان ورزش، مجتمع فلورانس.

رستوران مهدی هیلا تبریز

رستوران مهدی هیلا یکی از موفق ترین رستوران های تبریز است که توانسته طی چندین سال با ارائه بهترین و باکیفیت ترین غذاها شعبه های مختلفی در سطح شهر افتتاح کند. این رستوران انواع غذاهای فست فودی را سرو می کند و به عنوان بهترین فست فود تبریز نیز شناخته می شود.

علاوه بر پیتزاها و ساندویچ های متنوع، شما می توانید در رستوران مهدی هیلا آش مخصوص، سوپ خامه، قارچ سوخاری، میگو پفکی و پیده را به همراه نوشیدنی های سرد و گرم نوش جان کنید. همچنین مرغ سوخاری و فیله مرغ استریپس این رستوران طرفداران بسیاری دارد.

آدرس شعبه یک رستوران مهدی هیلا تبریز: ابوریحان، بالاتر از میدان منظریه.

آدرس شعبه دو رستوران مهدی هیلا تبریز: ولیعصر، فلکه بزرگ، مرکز خرید میلاد نور.

آدرس شعبه سه مهدی هیلا تبریز: لاله پارک، فودکورت.

کدام یک از رستوران های تبریز را انتخاب کنیم؟

تبریز رستوران های متنوع و باکیفیت مختلفی دارد که هر کدام از آنها ویژگی هایی دارند. برای انتخاب بهترین رستوران تبریز ابتدا باید سلیقه غذایی خود را مد نظر قرار دهید. باتوجه به میزان علاقه خود به غذاهای ایرانی، سنتی، محلی، فست فودی، دریایی و … می توانید یکی از رستوران های تبریز را برای صرف یک وعده غذای خوش طعم و درجه یک انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا