سایت دکتر شهاب اناری
پاریسجهان گردیفرانسه

بهترین مکان‌ های دیدنی پاریس با عکس

سایت ایمن باشی

سفر به پاریس و بازدید از مکان‌های گردشگری این کشور می‌تواند تجربه جدیدی را برای هر فردی رقم زند. هنگامی که به عنوان یک مسافر یا گردشگر در پی برنامه ریزی برای سفر به یک کشور هستید؛ لازم است تا با مکان‌های دیدنی مقصد آشنایی داشته باشید. و یک برنامه سفر بهتر بچینید.

در این مقاله از هارا گدیم قصد داریم در رابطه با مکان‌های گردشگری پاریس به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان صحبت کنیم.

بدون شک تعداد این مکان‌های دیدنی به قدری بالا است که زبان از بیان آن ناتوان است. بنابراین ناچاریم ناچاریم تنها ۵۰ مورد از بهترین مکان‌های گردشگری پاریس را به شما عزیزان معرفی کنیم.

شهر پاریس؛ شهری پرماجرا با گردشگران زیاد

پاریس شهری زیبا و خوش آب و هوا است که هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان مجذوب خود می‌کند.

این شهر به عنوان پایتخت کشور فرانسه یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور و در عین حال توریست پذیرترین شهرها در سراسر جهان است.

تنوع مکان‌های دیدنی و گردشگری این شهر باعث شده است تا مسافران امکان تجربه سفری متفاوت‌تر و لذت بخش‌تر را داشته باشند.

به عنوان فردی که قصد دارید سرزمین خود را به قصد بازدید از پاریس چند سوایی رها کنید؛ خوب است با معروف‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر آشنا شوید.

بهترین مکان های گردشگری پاریس

برج ایفل سازه‌ای زیبا و فلزی

برج ایفل

برج ایفل یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سراسر جهان است. همه ما این برج را به عنوان نمادی از کشور فرانسه می‌شناسیم که از زیبایی‌های خیره کننده‌ای برخوردار است.

این سازه جذاب فلزی در ابتدا با هدف تبدیل شدن به یک نمایشگاه جهانی طراحی و ساخته شد. اما طولی نکشید که به دلیل دارا بودن ارتفاع بسیار و طراحی خاص توانست به شهرت جهانی برسد.

بازدید از این برج که در میدان شان دو مارس پاریس واقع شده است؛ می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم زند.

کلیسا نوتردام نمادی از معماری بی‌نظیر گوتیک

کلیسا نوتردام

اگر به دنبال آشنا شدن با اعتقادات مذهبی مردم پاریس هستید؛ و می‌خواهید از طراحی خاص معماری گوتیک دیدن کنید، بازدید از کلیسا نوتردام گزینه مناسبی است.

این کلیسا دیدنی و زیبا که در قلب کشور فرانسه و شهر پاریس واقع شده است به دلیل برخورداری از ظرافت‌های معماری گوتیک توانسته است نام خود را در میان میلیون‌ها سازه جذاب و دیدنی در سراسر جهان به ثبت رساند.

خانه ملی اپرای پاریس با طراحی خیره کننده

خانه ملی اپرای پاریس

این سازه در سال ۱۸۰۲ به دستور چارلز گارنیه جهت استفاده برای رقص‌های باله و اپرای طراحی و ساخته شده است. کاخ اپرای گارنیه به دلیل دارا بودن مساحتی حدود ۱۱ هکتار و به کارگیری سبک معماری خاص و متمایز کننده توانسته است به عنوان یکی از مکان‌های گردشگری مهم در پاریس نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

لوسترهای زیبا، صندلی‌های قرمز و ستون های طلایی رنگ با قرارگیری در کنار یکدیگر توانسته‌اند جلوه‌ای زیبا و خیره کننده ایجاد کنند تا چشم هر بینایی را به خود مجذوب کند.

هشت مجسمه به صورت قرنیه در این کاخ واقع شده است که می‌تواند هنر دسته مجسمه سازان قدیمی شهر پاریس را به رخ کشد.

موزه لوور پاریس نمادی از قدمت و زیبایی

موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس با دارا بودن سالانه نزدیک به ۸ میلیون گردشگر از سراسر جهان یکی از مکان‌های گردشگری مهم در شهر پاریس محسوب می‌شود. این موزه دارای پنج طبقه شیشه‌ای است که ۳۸ هزار آثار باستانی و هنری را در خود جای داده است.

علاقه مندان سفر به تاریخ و بازدید از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و دیگر آثار به جا مانده از گذشتگان می‌توانند دیدن از این موزه را در برنامه سفر خود قرار دهند.

موزه اورسای، ایستگاه راه آهنی که به موزه تبدیل شد

موزه اورسای

موزه اورسای از جمله موزه‌هایی است که هنر دست مردم فرانسه در زمینه مبلمان، نقاشی، ساختمان سازی، مجسمه سازی و معماری را به همگان نشان می‌دهد.

این موزه در ابتدا با هدف تبدیل شدن به یک ایستگاه راه آهن طراحی و ساخته شده است. اما به دلیل بی‌توجه‌ای به اصول مهندسی راه آهن در آخر به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت.

این موزه ۴۵ هزار متری در طول تاریخ یک بار مرمت شدن را نیز تجربه کرده است.

موزه رودین پاریس، یک موزه زیبا و پر بازدید

موزه رودین پاریس

علاقه مندان و عاشقان سفر به دنیای تاریخی کشور فرانسه می‌توانند جز ۷۰۰ هزار بازدید کننده سالانه این موزه قدیمی باشند.

این موزه قدیمی با در خود جای دادن چندین هزار آثار هنری و تاریخی می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش رو برای آشنایی با هنر معاصر باشد.

طاق پیروزی، نمادی برای تقدیر از شهدا

طاق پیروزی

طاق پیروزی با هدف تقدیر از شهدا انقلاب فرانسه توسط مردم این کشور طراحی و ساخته شده است. این طاق زیبا و نمادین که شباهت بسیار زیادی به دروازه‌های شهر دارد نام شهدا بسیاری را به صورت حک شده در خود جای داده است.

این طاق که به دستور ناپلئون طراحی و ساخته شده است دارای ارتفاعی ۵۰ متری و عرضی ۲۲ متری است.

اگر به دنبال بازدید از یک مکان گردشگری متفاوت در پاریس هستید، طاق پیروزی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

باغ لوکزامبورگ پاریس، جلوه‌ای از زیبایی

باغ لوکزامبورگ پاریس

اگر علاقه مند به قدم زدن در یک باغ سرسبز تاریخی هستید و می‌خواهید با یکی از جلوه‌های بهشت آشنا شوید، توصیه ما بازدید از باغ لوکزامبورگ پاریس می‌‌باشد.

این باغ ابتدا در سده ۱۷ توسط متخصصان مربوطه طراحی و ساخته شده است. و بعدها در سده نوزدهم مورد بازسازی قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت ظاهر زیبا و دیدنی این باغ به دلیل طراحی خاصی است که در سده نوزدهم توسط متخصصان و طراحان خبره بر روی این سازه اجرا شده است.

این باغ دارای مجموعه‌های بازی و ورزشی بسیاری است که می‌تواند فرصت بسیاری برای تفریح کودکان و بزرگسالان فراهم کند.

کلیسا سکره کور، یک اثر مدرن و زیبا

کلیسا سکره کور

کلیسا سکره کور از جمله کلیساهایی است که در سده اخیر طراحی و ساخته شده است. به عبارتی می‌توان گفت از جمله آثاری است که هنرهای معماری و طراحی مدرن را به نمایش می‌گذارد.

بهره گیری این سازه از طراح‌های جدید و نوآورانه معماری مدرن باعث شده است تا این مرکز به یکی از پربازدیدترین کلیساهای واقع در شهر پاریس و کشور فرانسه تبدیل شود.

نزدیکی محل واقع شدن این سازه به برج ایفل باعث می‌شود تا بازدید کنندگان از سازه فلزی معروف یعنی ایفل بازدید از این کلیسا را نیز در برنامه خود قرار دهند.

معبد پانتئون پاریس، گورستان مشاهیر فرانسه

معبد پانتئون پاریس

معبد پانتئون از جمله معابدی است که توسط فرقه‌های فرانسه طراحی و ساخته شده است.

معمار معروف این سازه یعنی سوفلو در هنگام طراحی این کلیسا از قوانین رایج در معماری روم و یونان بهره برده است. برخی تصور می‌کنند که دلیل شهرت این معبد تنها معماری خیره کننده بنا آن می‌باشد. در صورتی که این کلیسا نیمی از شهرت خود را مدیون مشاهیر برجسته‌ای چون ویکتور هوگو است که در این مکان به خاک سپرده شده است.

کلیسا سنت شاپل فرانسه، نمادی از قدمت و زیبایی

کلیسا سنت شاپل فرانسه

کلیسا سنت شاپل فرانسه از جمله کلیساهای واقع شده در پاریس است که به دلیل طراحی گوتیک و هزینه‌های صرف شده در ساخت و طراحی توانسته است توجه مردم جهان را به خود جلب کند.

باستان شناسان بر این باورند که این کلیسا یکی از بهترین آثار هنری و معماری گوتیک است که آثار باستانی و هنری بسیار با ارزشی را در خود جای داده و فرصت بازدید از آن‌ها را برای گردشگران فراهم کرده است.

متخصصان بر این باورند که آثار نگه داری شده در این کلیسا دارای ارزشی چندین برابر از هزینه صرف شده برای ساخت این مجموعه می‌باشد.

موزه انولید پاریس، دربردارنده یادگارهای جنگ

موزه انولید پاریس

انولید در زبان فرانسوی به معنی ناتوان و معلول می‌باشند. بنابراین طبیعی است که این موزه آثار باستانی به جا مانده از جنگ‌های فرانسه را در خود جای داده باشد.

در واقع این مجموعه با هدف گرامیداشت معلولان جنگ به فعالیت می‌پردازند.

این سازه که در قرن هفدهم به دستور لویی چهاردهم آغاز به ساخت کرده است به دلیل فعالیت شبانه روزی متخصصان، طراحان و معماران برجسته توانسته است نام خود را در میان زیباترین موزه‌های پاریس به ثبت رساند.

مرکز پمپیدو، یک مجموعه دیدنی مدرن و متفاوت

مرکز پمپیدو

علاقه مندان به بازدید از آثار مدرن می‌توانند برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که از مرکز پمپیدو دیدن کنند. این مجموعه زیبا و دیدنی با بهره گیری از طراحی مدرن و همچنین هنرهای مدرن توانسته است مورد توجه علاقه مندان قرار گیرد.

این گالری با به نمایش گذاشتن آثار هنری خوش رنگ و لعاب توانسته است چشم‌های بسیاری را از سراسر جهان به خود خیره کند.

موزه هنرهای زیبا پاریس، موزه‌ای کوچک اما زیبا

موزه هنرهای زیبا پاریس

اگر قصد دارید به طور همزمان از یک موزه، کاخ و باغ دیدن کنید، موزه هنرهای زیبا پاریس گزینه بسیار مناسبی برای گردشگری است.

این موزه ماندگار در واقع یک کاخ کوچک و زیبا ساخته شدن در قرن نوزدهم میلادی است که تقریبا ۱۳۰۰ آثار باستانی را به خود جای داده است.

با حضور یافتن در این مکان تاریخی شانس بازدید از هنرهای ساخته شده دست مجسمه سازان، نقاشان و معماران را خواهید داشت.

قدم زدن در باغ‌های سر سبز و پر گل و گیاه این موزه در کنار تماشا آثار باستانی و قدیمی می‌تواند تجربه متفاوتی را برای شما و اطرافیانتان رقم زند.

کاخ ورسای، کاخی با سالن آینه

کاخ ورسای

کاخ ورسای یک مکان تاریخی زیبا و مجلل است که در نزدیکی شهر پاریس واقع شده است. این کاخ لوکس که زمانی محل اقامت سه تن از پادشاهان معروف فرانسوی بوده است با بهره بردن از لوکس‌ترین وسایل ساخت کشور فرانسه همچون میز و صندلی و پرده‌های سلطنتی توانسته است شکوه خود را چندین برابر کند.‌

کاخ ورسای دارای یک سالن آینه‌ای است که جلوه‌ای ویژه به زیبایی‌های به کار رفته در این بنا می‌بخشد. طراحی بسیار متفاوت این کاخ با قرارگیری در کنار باغ‌های سرسبز و خوش جلوه توانسته است مورد توجه گردشگران در تمامی دنیا قرار گیرد.

پله رویال، کاخی سرسبز

پله رویال یک اثر هنری و معماری واقع در پاریس است که به دستور لویی سیزدهم برای اقامت صدر اعظم کاردینال ریشیلیو طراحی شده است. این بنا تاریخی با کنار هم قرار دادن جلوه‌های هنری معماری و طبیعتی بکر و سرسبز توانسته است به یکی از شاهکارهای تاریخی پاریس تبدیل شود.

این کاخ بزرگ و پهناور دارای ۶۰ سالن با اندازه‌های متفاوت است که در مناسبت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

سالن تئاتر، کافه و رستوران این کاخ علاقه بسیار لویی و افراد سلطنتی به هنر و تفریح را به نمایش می‌گذارد.

قلعه کونسیرژری، کاخی متفاوت‌تر از بقیه

قلعه کونسیرژری یکی از کاخ‌های عجیب پاریس است که با داستان‌های رمز آلود بسیاری شما را به بازدید از تاریخ دعوت می‌کند.

گفتنی است که طراحی خاص این کاخ حاصل چهار قرن تلاش و بازسازی است. این کاخ یکی از کاخ‌های سلطنتی بوده است که بعدها به عنوان زندانی برای نگهداری و اعدام جنایتکاران تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است.

ساختمان‌های طلا کاری شده این قلعه ثروت پادشاهان فرانسوی را فریاد می‌زند.

باغ گیاهان پاریس، مکانی برای علاقه مندان به طبیعت

باغ گیاهان پاریس

اگر دوست دارید با گونه‌های مختلفی گیاهی آشنا شوید و از آن‌ها بازدید کنید، سفر به باغ گیاهان پاریس مناسب شما است. این باغ در قرن هجدهم برای به کارگیری جهت پیشرفت تحقیقات گیاهی طراحی شده است.

بازسازی‌های انجام شده بر روی این باغ و قرارگیری گونه‌های مختلف گیاهی باعث شده است تا هر ساله افراد زیادی برای بازدید از این باغ به پاریس سفر کنند.

ناگفته نماند که یکی از بخش‌های این باغ به محققان و گیاه‌شناسان اختصاص داده شده است.

سخن پایانی

بدون شک مکان‌های گردشگری پاریس بسیار بیشتر است. شما در هنگام سفر به این شهر شانس بازدید از پل‌های زیبا، خیابان‌ها و میدان‌های جالب و جذاب و همچنین باغ‌ها و پارک‌های بسیار متنوع را خواهید داشت.

مکان‌های گردشگری بیان شده تنها چندین مورد از هزاران مکان گردشگری موجود در این شهر محبوب است.

اگر بخواهیم در یک جمله پاریس را معرفی کنیم، می‌توانیم بگوییم این شهر یکی از زیباترین شهرهایی است که هنرهای باستانی و نوین بسیاری را در خود جای داده است.

به عنوان یک فرد علاقه مند به سفر و ماجراجویی قدم گذاشتن در کاخ‌ها و موزه‌های این شهر و همچنین وقت گذراندن در پارک‌ها و باغ‌های این کشور می‌تواند ایده جالبی برای شما باشد.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا