سایت دکتر شهاب اناری
ترکیهجهان گردی

بهترین شهر گردشگری ترکیه

بهترین شهر گردشگری ترکیه

سایت ایمن باشی

ترکیه به عنوان یک کشورِ توریستی طرفداران بسیار زیادی دارد. خیلی از مردم تصمیم میگیرند که به این کشور سفر کنند و برای تعطیلات و زمان‌ های خاص از جذابیت‌ های آن لذت ببرند؛ اما از آنجایی که شما یا اکثرِ مردم نمی‌ توانید همه شهر های ترکیه را به یکباره بازدید کنید، باید اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید که بهترین شهر گردشگری ترکیه کدام است. در این بخش از مجله هارا گدیم این اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهیم داد و برایتان توضیح می‌ دهیم که اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، کدام شهر می‌ تواند بهترین گزینه برای بازدیدِ توریستی و گردشگری باشد. پس با ما همراه باشید.

استانبول

استانبول

قطعاً زمانی که حرف ترکیه به وسط می‌ آید، خیلی‌ ها در مورد استانبول صحبت می‌ کنند. استانبول یا همان قسطنطنیه پایتخت کشور ترکیه است و به نوعی جذاب‌ ترین و دیدنی‌ ترین شهر ترکیه به حساب می‌ آید و به عنوان بهترین شهر گردشگری ترکیه هم معرفی می‌ شود. رمز و راز زیادی مربوط به تاریخ دوره عثمانی دارد.

جنگ های خونینی در آن اتفاق افتاده و شما می‌ توانید شهری زیبا را بازدید کنید که از زمان قدیم تا به حال تغییرات بسیار زیادی داشته است و همه چیز به حالت مدرن در آمده اما از طرفی هم اصالت در این شهر از بین نرفته است. در نتیجه اگر به دنبال یک شهر عجیب و غریب، سحرآمیز، با اصالت و در کنارش پر از امکانات هستید و میخواهید انواع جاذبه‌ ها را در آن شاهد باشید، حتماً به استانبول بروید.

به خاطر همه مواردی که در مورد استانبول گفتیم، طرفدارانش بسیار زیاد است و‌ در نتیجه قیمت آن از دیگر شهر های ترکیه همیشه بالاتر است. شما می‌ توانید شاهد بناهای تاریخی در این شهر جذاب مثل کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد باشید که همه در ساحل دریای سیاه واقع شده‌ اند. خیابان‌ های قدیمی محله بالات، بازار ادویه معروف استانبول، تنگه جذاب بسفر همگی به جذابیت‌ های این شهر اضافه کرده است. در نتیجه برای سفر به آن به بیشتر از یک هفته زمان نیاز دارید تا بتوانید همه قسمت ها و محله‌ ها را ببینید و نهایت لذت را ببرید.

آنکارا

آنکارا هم به عنوان بهترین شهر گردشگری ترکیه معرفی می‌ شود و از طرفی پایتخت سیاسی ترکیه به حساب می‌ آید. در واقع یک شهر بزرگ و مدرن است. اگر به دنبال این هستید که از ساختمان‌ های بزرگ تجاری، دولتی، دانشگاه‌ های برتر و سفارتخانه‌ ها در ترکیه بازدید کنید، حتماً به آنکارا سفر کنید. آنکارا در مرکز ترکیه قرار گرفته و به شهر های دیگر دسترسی راحت‌ تری دارد و از لحاظ حمل و نقل از وضعیت عالی برخوردار است. در این شهر مراکز فرهنگی، گالری هنری و موزه‌ های زیادی قرار گرفته و برای کسانی که به هنر علاقه دارند، یک مقصد جذاب به حساب می‌ آید.

آنتالیا

آنتالیا

آنتالیا هم همیشه در لیست بهترین شهر گردشگری ترکیه قرار می‌ گیرد. یعنی محال است که در بین بهترین شهر های ترکیه به آن اشاره نشود. آنتالیا یک شهر ساحلی است و شما چشم انداز دریای مدیترانه را در آن خواهید داشت که همین عامل اصلی جذابیتش شده است. در این شهر با جنب و جوش زیاد و جریان زندگی مواجه هستید. سواحل تفریحی، رستوران‌ ها، هتل‌ ها و کوهستان‌ های خیلی سرسبز و زیبا و جاذبه‌ های تاریخی در این شهر وجود دارد. برج ساعت و دروازه هادریان هم جزو جاذبه‌ های این شهر هستند که کم‌ نظیر است.

مارماریس

جالب است بدانید؛ اکثر شهر هایی که به عنوان بهترین شهر گردشگری ترکیه معرفی می‌ شوند، در کنار دریا هستند. مارماریس هم به خاطر کوه‌ های اطراف و منظره زیبای دریا جزو شهرهای جذاب ترکیه به حساب می‌ آید. شما در کنار ساحل آن با دریایی با رنگ فیروزه‌ ای و ماسه‌ های سفید مواجه هستید که شاید کمتر جایی این جذابیت طبیعی را شاهد باشید. برای تفریحات آبی، گشت و گذار شبانه و ورزش‌ های مختلف، مارماریس یکی از بهترین گزینه‌ ها است. علاوه‌ بر آن جزیره کلوپاترا، مکان دیدنی افسوس و پاموکاله هم در نزدیکی این شهر قرار گرفته‌ اند.

وان

اگر به دنبال نزدیکترین کشور و از طرفی ارزان ترین شهرهای ترکیه هستید که با ایران مرز مشترک دارند؛ به سراغ وان بروید. شاید بهترین شهر گردشگری ترکیه برای ایرانیان همین شهر وان به حساب بیاید، زیرا فاصله خیلی کمی با ایران دارد و از طرفی هم ایرانی‌ های زیادی را در آنجا ملاقات خواهید کرد و احساس غربت نمی‌ کنید.

این شهر نسبتاً کوچک است اما جاذبه‌ های گردشگری آن زیاد است و قطعاً ارزش سفر کردن را دارد. علاوه بر جاذبه‌ های طبیعی، مراکز خرید خوبی را در این شهر شاهد خواهید بود که قیمت‌ های مناسبی هم دارند و برای خرید پوشاک و لباس ترک می‌ تواند بهترین گزینه باشد.

ازمیر

احتمالا نام ازمیر زیاد به گوشتان خورده است. همیشه یکی از بهترین شهرهای گردشگری ترکیه ازمیر معرفی می‌ شود که با دیگر شهرها کمی متفاوت است. برای خود ترک‌ ها هم به عنوان یک شهر تفریحی به حساب می‌ آید. ازمیر یکی از بهترین شهرهای ترکیه‌ ای است که از لحاظ تحصیل و زندگی و کار و سفر همیشه رتبه‌ های نخستین را به خود اختصاص می‌ دهد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به شهرهای باستانی علاقه زیادی دارید، ازمیر می‌ تواند گزینه مناسبی باشد اما اگر می‌ خواهید از تفریحات مدرن لذت ببرید، شاید شهرهای دیگر گزینه مناسب‌ تری باشند. البته ناگفته نماند که تفریحات آبی و هتل‌ های لوکس پنج ستاره هم داخل این شهر جذاب قرار گرفته است.

ترابزون

ترابزون

ترابزون هم جزو بهترین شهرهای گردشگری ترکیه به حساب می‌آید که در شمال این کشور قرار گرفته است. میتوان گفت که در حوزه دریای سیاه، پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه ترابزون است. خیلی‌ها برای جاذبه‌های طبیعی و خیلی‌ها برای بازدید از بقایای تاریخی به این شهر سفر می‌کنند. این شهر در مسیر جاده ابریشم هم قرار گرفته و تغییرات زیادی را در دوران امپراطوری تجربه کرده است و تعداد زیادی کلیسا، موزه و قلعه‌های مختلف در آن هستند. در ترابزون شما شاهد کوه‌ها، سواحل دریای سیاه و جنگلهای چشم‌نواز خواهید بود که روحتان را به آرامش می‌رساند.

آدانا

اگر بخواهیم در بین شهرهای ساحلی جنوب ترکیه، خاص‌ ترین شهر را به شما معرفی کنیم، باید به آدانا اشاره کرد. به خاطر همین دلیل، بهترین شهر گردشگری ترکیه بوده و همیشه رتبه بالایی دارد.‌ هویت تاریخی این شهر به جذابیت‌ های آن اضافه کرده است. علاوه‌ بر اینکه نزدیک دریای مدیترانه است و شما فقط ۳۰ کیلومتر تا ساحل مدیترانه فاصله دارید.

آب و هوای آن شرجی است، آثار تاریخی، معماری جذاب، آب و هوای خوب و غذاهای خوشمزه باعث شده که یکی از بهترین شهرهای توریستی باشد. ییلاق بلمدیک، رود جیهان و پارک ملی آلاداغ و آثار تاریخی مهم همانند مسجد بزرگ، قلعه آناوارزا و برج ساعت در این شهر قرار گرفته است.

بورسا

یکی دیگر از شهرهای جذاب ترکیه بورسا است که در بخش شمال غربیِ این کشور قرار گرفته است. نزدیک به کوهپایه‌ های اولوداغ و دریای مارمارا است که خیلی از مردم ترکیه به آن بورسای سبز می‌ گویند. علت هم درخت‌ ها و پارک‌ های جذابی است که داخل این شهر قرار گرفته است‌. چهارمین شهر بزرگ در ترکیه است و جالب است بدانید که زمانی هم پایتخت ترکیه شناخته می‌ شد. مراکز خرید، موزه و مساجد زیادی در این شهر قرار دارد و یکی از غنی‌ ترین شهر های فرهنگی در ترکیه است.

آلانیا

یکی دیگر از مواردی که در لیست بهترین شهر گردشگری ترکیه جای می‌ گیرد، آلانیا است. آلانیا یک شهر بسیار دیدنی است که جذابیت‌ های بصری‌ اش بسیار زیاد هستند. نکته‌ ای که باید به آن دقت کنید، این است که برای خرید گزینه خوبی نیست و به خاطر اینکه یک شهر توریستی به حساب می‌ آید، اجناس آن قیمت بسیار بالایی دارند اما از لحاظ گردشگری گزینه بسیار عالی است و نمای مدیترانه در آن به شدت جذابش کرده و شما می‌ توانید شاهد قلعه‌ ها و مکان‌ های تاریخی در این شهر باشید. آبشارها، دره‌ ها و طبیعت بسیار جذابی در این شهر قرار گرفته که وصف نشدنی است.

اورگوپ

بازدید از اورگوپ تجربه متفاوتی را از گردش در ترکیه برای شما ایجاد می‌ کند. یک شهر کوچک در مرکز ترکیه است و جزو لیست بهترین شهر گردشگری ترکیه به حساب می‌ آید. نزدیک به منطقه جذابی به نام کاپادوکیا قرار گرفته و جالب است بدانید که جزو سه شهر صخره‌ ای در دنیا هم به حساب می‌ آید که قدمت آن ۴۰۰۰ ساله است. هتل‌ های بسیار جذابی دارد و شما امکان این را دارید که در هتل‌ های غاری این شهر هم ساکن شوید.

کوش آداسی

کوش آداسی

کوش‌ آداسی هم جزو بهترین شهر های گردشگری ترکیه معرفی می‌ شود که نزدیک دریای اژه است و جزیره پرندگان هم در آن واقع شده است. سواحل کوش آداسی بیشتر از ۴۰ کیلومتر طول دارند. گردشگران نسبت به این شهر بازخورد بسیار خوبی داشته‌ اند و در ماه‌ های تابستان ۵۰۰ هزار نفر از آن بازدید کرده‌ اند. تفریحات آبی، تفریحات شبانه، سواحل شنی بسیار جذاب و شهر های باستانی دیدیما و میلتوس به شهرت و جذابیت آن اضافه کرده است. جاذبه‌ هایی مثل خانه مریم مقدس، معبد آرتمیس، پاموکاله، جزیره کبوتر و قلعه کوش آداسی در این شهر قرار گرفته است و زیبایی آن را دو چندان کرده است.

اسکی شهیر

شاید نام این شهر کمی عجیب و غریب به نظر می‌ رسد؛ اما جزو زیباترین شهرهای ترکیه است. احتمالا گردشگرانِ زیادی نسبت به آن شناخت نداشته باشند اما جذابیت‌ های فانتزی بسیار زیادی دارد. پارک سازووا و منطقه اودون به جذابیت‌ های این شهر اضافه کرده و از طرفی هم جزو شهرهای قدیمی ترکیه است که قدمت آن به بیشتر از هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می‌ گردد. دانشگاه عثمان قاضی و آناتولی هم در این شهر قرار گرفته و همین موارد باعث شده تا اسکی شهیر را یک شهر دانشجویی نیز بدانند.

دیگر شهرهایِ دیدنیِ ترکیه

مواردی که در این مقاله برای شما معرفی کردیم، همیشه در لیست بهترین شهر گردشگری ترکیه نام برده می‌ شوند. از طرفی یکسری از شهرها جذابیتِ توریستی کمتری دارند اما باز هم جزو شهرهای دیدنی هستند که شاید شما بخواهید از آنها بازدید کنید که شامل موارد زیر می‌ شوند:

  • ماردین
  • قونیه
  • سیده
  • بدروم
  • شهر افسوس
  • منطقه کاپادوکیه
  • فتحیه
  • ادیرنه

جمع‌بندی

اطلاعات جامعی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم، باعث شد شما با تعداد زیادی از بهترین شهرهای گردشگری ترکیه آشنا شوید تا اگر قصد سفر به این کشور را داشتید تنها با یک کلیک و خرید بلیط هواپیما سفر کنید و بدانید چه شهرهایی می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. ما در مورد تمام این شهرهای توریستی، اطلاعات کاملی را ارائه دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا