سایت دکتر شهاب اناری
استان خراسان رضویایران گردیمشهد

بهترین زمان برای مسافرت به مشهد چه فصلی است؟

سایت ایمن باشی

مشهد برای عاشقان اهل بیت و عرفان یک مقصد مهم گردشگری است. طبیعت بکر و آثار تاریخی و گردشگری شهر مشهد با قرارگیری در کنار اولین حرم اهل بیت در ایران یعنی حرم امام رضا (ع) باعث شده است تا این شهر به یک بهشت زمینی برای بازدید کنندگان تبدیل شود. تمامی کسانی که قصد دارند به مشهد سفر کنند، همواره به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستند که بهترین زمان برای مسافرت به مشهد چه موقع است؟

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری هارا گدیم قصد داریم از جنبه‌های مختلف به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم. اینکه شما با چه هدفی قصد دارید منزل را به مقصد مشهد مقدس ترک کنید، نقش بسیاری در تشخیص بهترین زمان سفر دارد. به عنوان مثال اگر قصد دارید به هدف بازدید از طبیعت بکر این شهر منزل را ترک کنید باید بهترین فصل از نظر آب و هوایی را انتخاب کنید.

بهترین زمان برای مسافرت به مشهد از نظر تغییرات آب و هوایی

مشهد از نظر تغییرات آب و هوایی

مشهد شهری چهار فصل است با زمستان‌های سرد و تابستان‌ها گرم. فصل بهار به عنوان بهترین زمان برای مسافرت به مشهد در نظر گرفته می‌شود، چرا که آب و هوا در این فصل مطلوب و دلپذیر است. اما یک باگ بزرگ وجود دارد. تعداد مسافران در فصل بهار به قدری زیاد است که گاهی موجب آزردگی خاطر گردشگران می‌شود. با اینکه تابستان‌های این شهر بسیار گرم است اما باز هم شاهد سیل عظیمی از گردشگران بازدید کننده هستیم. می‌توان گفت دلیل این امر فرصت‌های بسیاری است که در تابستان به دلیل تعطیلات دانش آموزی و دانشجویی برای مسافران پیش می‌آید.

چگونگی فصل بهار در مشهد

مشهد در فصل بهار همچون یک بهشت زیبا و سرسبز می‌باشد. درخت‌های سبز و تنومند سر به فلک کشیده، گیاهان زیبا و مسافرانی که به قصد تفریح به این شهر قدم گذاشته‌اند از ویژگی‌های بارز بهار در مشهد است. شلوغی خیابان‌ها و هجمه مسافران در این فصل از معایب سفر به مشهد در بهار می‌باشد.

چگونگی فصل تابستان در مشهد

تابستان‌های مشهد بسیار گرم و طاقت فرسا هستند. آفتاب سوزان مشهد باعث شده است تا بسیاری از افراد از سفر به مشهد در تابستان منصرف شوند. و ترجیح دهند در فصول دیگر سال به این شهر مسافرت کنند. اما در ماه‌ آخر تابستان که هوا کمی رو به سردی می‌رود، سیل مسافران در این شهر افزایش می‌یابد.

چگونگی فصل زمستان در مشهد

شهر مشهد در فصل زمستان با کاهش شدید گردشگران رو به رو می‌شود. دلیل این امر کاهش شدید دما و سردی هوا است. اگر سردی هوا شما را آزرده خاطر می‌کند، بهتر است فصل دیگری را برای بازدید از شهر مشهد انتخاب کنید.

چگونگی فصل پاییز در مشهد

 سرد و خشک بودن هوا در فصل پاییز یکی دیگر از دلایلی است که باعث می‌شود، افراد زیادی ترجیح دهند در فصول گرم سال قدم به این شهر بگذارند. بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در این فصل از دیگر دلایل کاهش گردشگران می‌باشد.

بهترین زمان سفر به شیراز از نظر کاهش هزینه‌ های سفر

هنگامی که تعداد گردشگران در یک شهر زیاد می‌شود. به صورت خود به خودی هزینه‌های سفر افزایش می‌یابد. شما در فصولی چون زمستان که تعداد گردشگران شهر مشهد کم است، می‌توانید با مسافرت به این شهر هزینه‌های سفر خود را به طور قابل توجه ‌ای کاهش دهید. در واقع شما می‌توانید در فصل زمستان با یافتن تورهای ارزان قیمت و استفاده از تخفیف‌های زمستانه با هزینه کمتری سفر کنید.

بهترین زمان برای بازدید از مکان‌ های گردشگری مشهد

اگر چه بازدید از مکان‌های گردشگری مشهد در تمامی فصول سال امکان پذیر است. اما توصیه می‌شود در فصولی از سال به این شهر قدم گذارید که زیبایی‌های طبیعی و گردشگری این شهر به اوج رسیده باشند. به عنوان مثال اگر دوست دارید از مکان‌های طبیعی این شهر دیدن کنید، سعی کنید در فصل بهار و تابستان که زیبایی‌های طبیعت این شهر به اوج می‌رسند، برای بازدید از این استان برنامه ریزی کنید.

اگر می‌خواهید از آثار تاریخی  یا دیگر مکان‌های گردشگری غیر طبیعی این شهر دیدن کنید، فرقی ندارد چه فصلی را برای سفر انتخاب می‌کنید. اما سعی کنید زمانی به سفر بروید که شرایط آب و هوایی شما را اذیت نکند.

بهترین زمان عرفانی و مذهبی برای بازدید از شهر مشهد

بهترین زمان عرفانی و مذهبی برای بازدید از شهر مشهد

معمولا تمامی کسانی که به مشهد سفر می‌کنند، بازدید از حرم امام رضا را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. به همین دلیل است که گفته می‌شود هیچ محدودیت زمانی برای بازدید از اولین حرم اهل بیت در ایران وجود ندارد. شما هر زمان که فرصت بازدید از این حرم را داشته باشید، موفقیت معنوی بزرگی را به ثبت رسانده‌‌اید. و توانسته‌اید جلوه‌ای از بهشت را دیدن کنید.

در برخی از مناسبات خاص همچون محرم، شهادت ائمه اطهار و تولد بزرگان دیدن سیل افراد حضور یافته در حرم افزایش می‌یابد. چرا که فضا عرفانی این شهر در این مناسبت‌ها دو چندان می‌شود.

عده اندکی نیز به دلیل افزایش تعداد مسافران در ایام سوگواری و مناسبت‌های خاص شیعیان ترجیح می‌دهند برنامه خود را به گونه‌ای بچینند که زمان‌های خلوت در این مکان حضور داشته باشند.

بهترین زمان سفر به مشهد برای من چه موقع است؟

در این مقاله از هارا گدیم سعی کردیم در رابطه با بهترین زمان سفر به مشهد با شما سخن بگوییم. و بسته به هدفی که برای سفر دارید، شما را راهنمایی کنیم که بهترین بازه زمانی را پیدا کنید.

اما توجه داشته باشید که تصمیم گیری نهایی با خودتان است. هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید که چه زمانی بهتر است به شهر مشهد سفر کنید.

با در نظر گرفتن ویژگی‌های شخصیتی و شرایط کاری خود تصمیم گیری برای بازدید از این شهر مقدس و دوست داشتنی راحت‌تر می‌شود. به عنوان مثال اگر چه فصل بهار یک زمان مناسب برای بازدید از شهر مشهد است اما اگر شخصیت شما به گونه‌ای است که با شلوغی جمعیت مشکل دارید و نمی‌توانید هجوم افراد به حرم در این شهر را تحمل کنید، سفر شما به مشهد در این فصل کاملا اشتباه است.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا