سایت دکتر شهاب اناری
استان فارسایران گردیشیراز

بهترین زمان برای سفر به شیراز چه موقع است؟

سایت ایمن باشی

شیراز یکی از زیباترین و در عین حال توریست پذیرترین شهرهای ایران است که در بازه‌های زمانی مختلف گردشگران بسیاری را به خود مجذوب می‌کند. این شهر زیبا به عنوان پنجمین کلانشهر بزرگ ایران دارای نقاط گردشگری بسیاری است که انگیزه برای سفر به این شهر را افزایش می‌دهد.

ما پیش‌تر در یکی از مقالات هارا گدیم به صورت تخصصی در رابطه با مراکز گردشگری شیراز صحبت کرده‌ایم. امروز قصد داریم در رابطه با بهترین زمان سفر به شیراز صحبت کنیم.

در هنگام تصمیم به مسافرت یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر گرفته شود، بهترین زمان برای سفر است. در واقع شما با اطلاع داشتن از بهترین زمان سفر به یک شهر می‌توانید بهتر برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان برای سفر به شیراز

سفر به شیراز

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در رابطه با سفر به شیراز مطرح می‌شود این است که بهترین بازه زمانی برای سفر به این شهر چه موقع است؟ در واقع افراد زیادی تصمیم دارند با اطلاع از بهترین زمان سفر به شیراز به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که شانس بیشتری برای تجربه یک سفر لذت بخش داشته باشند.

بازدید لذت بخش و خاطره انگیز از مراکز خرید، مراکز تاریخی، مذهبی، سنتی و مدرن شهر شیراز در گرو اطلاع داشتن از برترین زمان‌های مسافرت به این شهر می‌باشد.

معیارهای مختلفی برای معرفی بهترین زمان سفر به شیراز در نظر گرفته می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین زمان برای سفر به شیراز از نظر خوب بودن آب و هوا

مردم سراسر جهان شیراز را به عنوان شهری دارای آب و هوای چهار فصل می‌شناسند اما لازم است بدانید آب و هوای شیراز در تمام فصل‌های سال مناسب سفر و گردشگری نیست.

اگر چه در تمام فصول سال شاهد مسافرت عده‌ای به این شهر می‌باشیم اما ناگفته نماند که این شهر در اردیبهشت ماه گردشگران بسیار بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

این موضوع نشان می‌دهد که آب و هوای خوب شیراز در اردیبهشت توانسته است رضایت گردشگران را با خود همراه کند.

آب و هوای گرم و خشک شیراز در فصل تابستان چندین برابر می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا میزان مسافران علاقه مند سفر به شیراز در تابستان به طور قابل توجه‌ای کاهش یابد.

هوای بسیار سرد زمستانی این شهر نیز یکی از دلایلی است که باعث می‌شود توصیه شود اگر سردی هوا شما را آزرده خاطر می‌کند، به هیچ عنوان در فصول سرد سال به این شهر سفر نکنید.

بهترین فصل برای سفر تفریحی و گردشگری به شیراز، فصل بهار است. چرا که در این فصل این امکان برای شما فراهم است تا از بوی خوش بهار نارنج و سرسبزی بوستان‌ها و درختان سر به فلک کشیده، نهایت لذت را ببرید.

سفر به شیراز در عید نوروز

سفر به شیراز در عید نوروز

عید نوروز فرصت مناسبی است برای مسافران تا از سراسر کشور برای سفر به شهر شیراز آماده شوند. آب و هوای خوب شیراز در نوروز از مهم‌ترین دلایلی است که انگیزه مسافران برای حضور در این شهر را چندین برابر می‌کند.

اگر چه سفر به شیراز در عید نوروز می‌تواند یک ایده فوق العاده باشد اما این دلیل نمی‌شود که از معایب آن چشم پوشی کرد.

تعداد زیاد مسافران روانه شده به سمت شیراز در عید نوروز باعث می‌شود تا هزینه سفر به این شهر در این چند روز بسیار بالا باشد. بنابراین اگر کاهش هزینه‌های سفر برایتان بسیار مهم است، نوروز و دیگر تعطیلات سال گزینه مناسبی برای سفر به شیراز نمی‌باشد.

سفر به شیراز در فصل بهار

همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم بهترین زمان برای سفر به شیراز فصل بهار به خصوص اردیبهشت ماه است. اما نکته‌ای که لازم است در نظر گرفته شود این است که در این فصل شما با شلوغی شهرها و مراکز گردشگری روبرو خواهید شد. علاوه بر این سفر به شیراز در فصل بهار هزینه بسیار بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر دغدغه مالی ندارید و برایتان هیچ فرقی ندارد که چقدر برایتان سفرتان نیاز به صرف هزینه خواهید داشت، سفر به شهر شیراز در فصل بهار گزینه مناسبی است.

در این فصل ممکن است به دلیل شلوغی شهر شاهد هزینه‌های دریافتی بالا توسط هتل‌ها و مهمانسراها باشید.

سفر به شیراز در فصل تابستان

سفر به شیراز در فصل تابستان

اوایل تابستان که هوا هنوز بسیار گرم نشده است می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر به شهر شیراز باشد. اما در ماه‌هایی چون مرداد و شهریور این شهر آب و هوای بسیار گرم و طاقت فرسایی خواهد داشت.

نکته مثبت اینکه هزینه سفر به شیراز در فصل تابستان به دلیل کمبود مسافر بسیار مناسب است. بنابراین اگر مشکلی با گرمی هوا ندارید، می‌توانید برنامه سفر خود را به گونه‌ای بچینید که در فصل تابستان شیراز باشید.

سفر به شیراز در فصل پاییز

طبیعت بکر شیراز در پاییز رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. رنگ درختان به زردی می‌رود و یک لایه نارنجی رنگ از برگ‌ها بر روی زمین می‌نشیند. این موضوع باعث می‌شود تا فصل پاییز در شیراز بسیار زیبا و دیدنی باشد.

در ماه مهر که هوا آنقدر سرد نشده است، سفر به شیراز و قدم زدن در طبیعت پاییزی این شهر می‌تواند بسیار ایده جالبی باشد.

ناگفته نماند تعداد مسافران در فصل پاییز بسیار کاهش می‌یابد.

سفر به شیراز در فصل زمستان

توصیه ما این است که اگر سرما هوا شما را اذیت می‌کند به هیچ عنوان برای سفر به شیراز در فصل زمستان برنامه ریزی نکنید. چرا که آب و هوا شیراز در این فصل بسیار سرد است. بارش‌های پراکنده صورت گرفته در این فصل زیبایی خاصی به زمین‌های شهر شیراز می‌بخشد‌.

اگر سردی هوا برایتان قابل تحمل است، سفر به شهر شیراز در این فصل می‌تواند خاطرات بسیار خوبی را برای شما رقم زند.

بهترین زمان برای خرید در شیراز

مسافران در هنگام سفر به یک شهر به دنبال این هستند تا از بازارها و مراکز فروش دیدن کنند. بنابراین ارزان بودن کالاها بسیار ضروری است.

قیمت اجناس و کالاها در فصل‌های مختلف سال دستخوش تغییر می‌شود. علاوه بر این شما در برخی بازه‌های زمانی امکان برخورداری از تخفیف‌ها و حراج‌ها را خواهید داشت.

هنگامی که مسافران زیادی روانه شهر شیراز می‌شوند به طور خودکار هزینه اجناس و کالاها چندین برابر می‌شود. بنابراین بهتر است زمانی را برای حضور در این شهر انتخاب کنید که تعداد گردشگر کمتری در شهر حضور داشته باشد تا بتوانید از این طریق تجربه خرید کالاهای دلخواه با هزینه مناسب را نیز داشته باشید.

فروشندگان شیرازی معمولا در هنگام تغییر هر فصل و مناسبت‌های ویژه با برگزاری حراجی‌ها شانس خرید ارزان قیمت را برای شما فراهم خواهند کرد.

سخن پایانی در رابطه با سفر به شیراز

به عنوان یک علاقه مند به سفر و گردشگری اگر قصد دارید چند روزی را در شیراز سپری کنید، بهتر است در ابتدا هدف خود را از سفر مشخص کنید. آنگاه با اطلاع یافتن از بهترین زمان تعریف شده جهت دستیابی به هدف شما برای سفر به شیراز برنامه ریزی‌های لازمه را انجام دهید.

مجله گردشگری هارا گدیم تمامی اطلاعات لازم برای سفر به شهر شیراز و دیگر نقاط جهان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شما با خواندن اطلاعات بیان شده در مقالات این وب سایت نه تنها می‌توانید از بهترین مراکز گردشگری سراسر جهان اطلاع یابید. بلکه شانس اطلاع از بهترین زمان سفر به نقاط مختلف شهرها و مراکز گردشگری را نیز خواهید داشت. بنابراین حتما قبل از اقدام به سفر اطلاعات لازم را کسب کنید تا یک سفر خوب و خاطره انگیز را تجربه کنید.

زینب روستا

سال‌ها بعد از اتمام زنگ انشاها قلم را دوباره مهیا کردم تا بنویسم اما این بار کمی متفاوت‌تر. این بار می‌خواستم با آواز قلم به دنیای دیجیتال سفر کنم و به جای سرودن ترانه عشق، ساز سفر و گردشگری زنم. اینگونه بود که مسیر پر داستان چهار و اندی ساله من در دنیای محتوا آغاز گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا