سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

چرا باید صندلی ماساژور بخریم؟

سایت ایمن باشی

یکی از وسایلی که می‌تواند استرس و دردهای ناشی از فعالیت روزانه افراد را کم کند صندلی ماساژور است. با پیشرفت علم و تکنولوژی این صندلی‌های جدید جای روش‌های قدیمی ماساژ را گرفتند و کار ماساژ را سرعت و بهبود بخشیدند.

با وجود این‌که قیمت این وسیله بالاست اما به دلیل عملکرد موثر آن در رفع خستگی افراد باید بدانند که خرید آن نه یک کار تجملی که یک حرکت در جهت رفع خستگی و تامین سلامت جسمانی است. چون ماساژ به روش سنتی خطرات مخصوص به خود را دارد. البته بسیاری از کاربران قبل از خرید نگرانی هایی بابت هزینه تعمیر صندلی ماساژور دارند، چونکه هزینه تعمیرات این محصول بالا میباشد. اما مراکز و نمایندگی های معتبر در ایران برای امور خدمات پس از فروش وجود دارد و جای نگرانی نیست.

ما در این مقاله از سایت هاراگدیم سعی داریم شما را با مزایا و معایب خرید صندلی ماساژور، روش‌های تهیه به‌صرفه این دستگاه و همه آن‌چه لازم است قبل از خرید آن بدانید، آشنا کنیم.

مزایا و معایب خرید صندلی ماساژور چیست؟

اگر می‌خواهید بعد از روز کاری شلوغی که داشته‌اید به راحتی و در خانه خود خستگی را از بدن خود خارج کنید باید به سراغ خرید یک صندلی ماساژور بروید. این وسیله هم مانند دیگر وسایل برقی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که قبل از تهیه و استفاده از به خوبی با این موارد آشنا باشید و سپس با آگاهی کامل برای خرید آن اقدام کنید. توجه داشته‌باشید چون تنوع این وسیله بالاست اطلاع و آگاهی کافی قبل از خرید منجر به خرید یک صندلی باکیفیت متناسب با بودجه‌ای که دارید می‌شود.

مزایای خرید و استفاده از صندلی ماساژور

تنها فایده استفاده از این صندلی این نیست که باعث آرامش شما می‌شود بلکه فواید دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماهیچه را شل می‌کند

  • کاهش فشار عصبی و تنش

  • ارائه مدل‌های مختلف ماساژ

  • کمک به سیستم خون‌رسانی بدن

  • کاهش درد جسمی

  • آرام‌بخشی روحی

  • دسترسی دائمی و آسان

شل کردن ماهیچه‌ها

در ساخت این وسیله از غلتک و گره‌هایی استفاده شده‌است و در نقاط خاصی از صندلی قرار داده شده. وقتی دستگاه را روشن کنید این قطعات هم شروع به آغاز کار خود می‌کنند. نواحی که این قطعات آن را ماساژ می‌دهند شامل گردن، پا و کمر است. این غلتک‌ها ماهیچه‌ها را از حالت سفت به حالت شل در می‌آورند و خستگی را از بدن شما کم می‌کنند.

کاهش فشار عصبی و تنش

به دلیل دغدغه‌های فکری فراوان که در طول روز اعصاب و روان افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد خرید یک صندلی ماساژور می‌تواند کمک زیادی به شما برای کاهش تنش و فشار عصبی کند. این صندلی‌ها به شکلی طراحی می‌شوند که با ستون فقرات شما سازگار و تراز باشند و آسیبی به آن نزنند.

همین‌امر باعث درست قرار گرفتن شما روی صندلی می‌شود در نهایت باعث مراقبت از ستون فقرات و مهره‌های کمر شما می‌شود. پس با استفاده از این وسیله هم آرامش روحی هم سلامت جسمی بدن شما تامین می‌شود.

ارائه مدل‌های ماساژ مختلف و متنوع

نکته مهمی که بسیاری از مردم درباره صندلی ماساژ نمی‌دانند این است که این صندلی قابلیت ارائه انواع ماساژهای مختلف را دارد. باور نادرستی که عموم مردم از این وسیله دارند این است که تنها قادر به ماساژ دادن افراد در یک حالت تکراری است. البته این‌که صندلی که خریداری می‌کنید چه نوع و چند نوع ماساژ ارائه دهد بستگی به انتخاب و بودجه شما در هنگام خرید دارد.

مثلا صندلی‌هایی که تنها یک مدل ماساژ ارائه می‌دهند ارزان‌تر از ماساژهای چندکاره هستند ولی با توجه به کارایی متنوع و کیفیت خوب این قیمت بالا ارزش خرید و استفاده دارد.

کمک به دستگاه گردش خون

از دیگر دلایلی که می‌توان خرید یک صندلی ماساژور را در الویت قرار داد کمک آن به سیستم گردش خون بدن است. شما با استفاده از این صندلی به افزایش گردش خون بدن‌تان کمک می‌کنید و دیگر عضلات شما دچار انقباض و گرفتگی مداوم نمی‌شود. افزایش گردش خون باعث شل شدن عضلات و احساس راحتی در شما می‌شود. گردش خون خوب و به اندازه به سالم ماندن پوست بدن هم کمک زیادی می‌کند.

کاهش درد جسمی

بسیاری از دردهای جسمی روزانه در افراد به دلیل گردش خون پایین و جمع و سفت شدن عضلات است. به دلیل این‌که این نوع صندلی باعث افزایش گردش خون در بدن شما می شود عضلاتی نرم داشته‌باشید و همیشه گرفتار دردهای مزمن جسمی نباشید.

از آن‌جایی که مشکلات جسمانی بر روح و روان افراد و بالعکس اثر می‌گذارند باید افراد از سلامت جسمی و روحی در کنار یکدیگر برخوردار باشند تا احساس آرامش و راحتی داشته‌باشند. از آن‌جایی که صندلی ماساژور درد جمانی و روحی را کاهش می‌دهد می‌تواند گزینه خوبی برای برقراری تعادل بین این دو حوزه باشد.

دسترسی دائمی و آسان

شما با داشتن این وسیله می‌توانید هر شب بعد از گذراندن یک روز کاری سخت و پرفشار هرچقدر که می‌خواهید در منزل خود از تنش و استرس‌های عصبی روزانه خود کم کنید و آرام شوید. وجود ای وسیله در خانه شما باعث می‌شود دیگر نیاز نباشد به یک مرکز ماساژ درمانی بروید و هزینه و زمان زیادی را صرف این کار کنید. باتوجه به زمان کم در دنیای پرمشغله خوب داشتن این دستگاه به شما کمک زیادی برای صرفه‌جویی در زمان و آرام‌شدن‌تان می‌کند.

صندلی کاربردی چندکاره

درست است که اصلی‌ترین هدف خرید یک صندلی ماشاژور این است که افراد را ماساژ دهد و درد روحی و جسمی آن‌ها را کاهش دهد اما می‌توان از آن به عنوان مبلمان خانه و جنبه تزیینی آن استفاده کرد. برای خواندن کتاب یا دیدن فیلم در حالت درست می‌توانید از این وسیله استفاده کنید.

معایب استفاده از صندلی ماساژور

استفاده از صندلی ماساژور علاوه بر مزایایی که دارد اگر به طور درست از آن استفاده نشود معایبی هم دارد که می‌تواند سلامت جسمی شما را تهدید کند. از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد درد در نواحی مختلف بدن

  • ایجاد مشکل در گردش خون

  • کبود شدن بدن و آسیب رسیدن به عضلات

  • امکان شکستن استخوان

  • خستگی زیاد در اثر تحریک بیش از حد

ایجاد درد

نمی‌توان یک صندلی خاص را به افرادی که می‌خواهند این وسیله را خریداری کنند پیشنهاد داد چون ممکن است یک مدل صندلی برای یک نفر آرامشبخش و برای فرد دیگری ناراحت‌کننده و اذیت‌کننده باشد. دردهای خفیف بعد از یک جلسه استفاده از این وسیله معمولی است اما اگر زیاد و دائمی باشد باید تنظیمات دستگاه را چک کنید تا آسیب حادی به بدن خود نزنید.

مشکلات مربوط به گردش خون

از آن‌جایی که از مزایای این وسیله ان است که باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود بهتر است چنان‌چه بیماری‌هایی چون لختگی خون، ترومبوز ورید و دیگر بیماری‌هایی از این دست دارید حتما قبل از خرید و استفاده از این وسیله از پزشک کمک بگیرید.

کبود شدن بدن و آسیب رساندن به عضلات

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که این دستگاه و استفاده از آن دارد، آسیب رسیدن به عضلات است. البته این مشکل وقتی رخ می‌دهد که تنظیم دستگاه بر اساس وضعیت خوتان را انجام ندهید که در این صورت احتمال کبودی و آسیب بالا می‌رود.

افرادی که پوست و عظلات نرم و ضعیف‌تری دارند باید تنظیمات دستگاه را در بخش فشار کم و پایین قرار دهند و زمان جلسات ابتدایی هم چندان بالا نگذارند و به مرور آن را زیاد کنند. در زمان خرید این وسیله به وزن خود هم توجه کنید و بر اساس آن صندلی موردنظر را انتخاب کنید تا به مرور دچار مشکل نشوید.

شکستگی استخوان

اگر صندلی ماساژور فشار زیادی به شما وارد کند احتمال شکست استخوان‌های شما وجود دارد. البته این اتفاق چندان شایع نیست مگر در افرادی که پوکی استخوان، سرطان و سایر بیماری‌هایی که استخوان را ضعیف می‌کنند را دارند، شایع‌تر است.

خستگی در اثر تحرک زیاد

اگر بیش‌از حد مجاز و استاندارد ماساژ ببینید احتمال خستگی و دردهای عضلانی مختلف در شما بالا می‌رود پس باید به زمان و تعداد جلسات استفاده از این وسیله توجه کنید و آن را طوری تنظیم نکنید که آسیب ببینید.

برای خرید دستگاه صندلی ماساژور به چه نکاتی توجه کنیم؟

از آن‌جایی که این وسیله مستقیم با سلامت جسمی و روحی شما در ارتباط است و کار مهمی را انجام می‌دهد باید در خرید آن دقت کافی را داشته‌باشید. از جمله عواملی که برای خرید این وسیله باید به آن توجه کنید تناسب دستگاه با وزن شما، برند سازنده و قطعات تشکیل دهنده، قیمت دستگاه و مواردی از این دست توجه کنید تا یک خرید به صرفه و مناسب داشته‌باشید. البته اگر بیماری خاصی دارید قبل از خرید این صندلی بهتر است با پزشک مشورت کنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. مرسی بابت اطلاعاتی که از طریق این پست به ما منتقل کردین. ای کاش کمی هم در مورد برندهای صندلی ماساژور صحبت میکردین. من اصلا نمیدونم چه برندهایی این دستگاه رو تولید میکنند و کدومشون خوبه و کدوم کیفیت مناسبی نداره. داشتن صندلی ماساژور رویای منه و یک روز بالاخره بهش میرسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا