سایت دکتر شهاب اناری
کسب و کار

قیمت هر مترمربع کرکره برقی

سایت ایمن باشی

همه ما می‌دانیم که با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم، ابزارآلات و تجهیزاتی طراحی و ساخته شده‌اند، که هدف از تولید تمامی آن‌ها آسان‌تر شدن کارهای ساده‌‌ای بود که انرژی زیادی از انسان‌ها می‌گرفت و باعث هدر رفتن وقت شان میشد. یکی از این تجهیزات کرکره برقی است که به دلیل تنوع بالا و کاربردی که دارد، بسیار مورد استقبال همگان قرار گرفته است به گونه‌ای که شما می‌توانید انواع آن را به عنوان درب پارکینگ منازل یا درب فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری در سطح شهر ببینید. اگر شما نیز می‌خواهید این محصول را خریداری کنید تا تنها با فشار دادن یک دکمه درب در کوتاه ‌ترین زمان باز یا بسته شود، بهتر است این مقاله از سایت دکو دیزاین را از دست ندهید؛ زیرا ما در این مقاله از هارا گدیم به اصلی‌ترین دغدغه شما یعنی قیمت هر متر مربع کرکره برقی و عوامل تاثیرگذار بر روی آن پرداخته‌ایم تا بتوانید بهترین محصول را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

کرکره برقی چیست ؟

انسان همواره در طول زندگی خود به فکر افزایش امنیت بوده است، اما امروزه علاوه بر آن زیبایی نیز اهمیت زیادی پیدا کرده به گونه‌ای که باعث شده میزان تقاضا برای خریدِ کرکره‌های برقی روز به روز افزایش یابد؛ زیرا این کرکره‌ها که شکل مدرن کرکره‌های دستی هستند به کمک موتورهای برقی و خورشیدی؛ باز و بسته شدن درب‌ها را برای افراد آسان‌تر کرده‌اند.

نحوه محاسبه قیمت هر متر مربع کرکره برقی

اغلب فروشندگان از فرمول زیر برای محاسبه قیمت هر متر مربع کرکره برقی استفاده می‌کنند:

قیمت کرکره برقی = قیمت تیغه کرکره برقی + قیمت موتور کرکره برقی + هزینه شفت + هزینه نصب + هزینه آهنکشی + کرایه حمل تا محل اجرای پروژه

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد؛ عواملی بر روی قیمت تاثیر می‌گذارند که ما در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 قیمت هر متر مربع کرکره برقی

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد برای خرید کرکره برقی، قیمت آن است که ثابت نبوده و به عوامل گوناگونی بستگی دارد، به همین خاطر ما در این قسمت از مقاله عواملی را که تاثیر مستقیم و چشم گیری بر روی قیمت هر متر مربع کرکره برقی می‌گذارند را بیان خواهیم کرد تا با در نظر گرفتن آن‌ها بتوانید قیمت نهایی را حدس زده و متناسب با بودجه‌ای که دارید این محصول را خریداری کرده و از آن بهره ببرید.

تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی که نقش بسزایی در عملکرد صحیح آن دارد، دارای پنج نوع مختلف است که توسط برندهای گوناگونی تولید می‌شوند و نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن‌ها بیان کرد؛ زیرا هر کارخانه از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌کند که میزان استفاده از آن در هر نوع متفاوت است، همین امر باعث تغییر هزینه ساخت تیغه و در نتیجه قیمت هر متر مربع کرکره برقی می‌شود. ما در این بخش انواع تیغه‌های کرکره برقی را معرفی می‌کنیم تا شما بدانید بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین آن‌ها کدام است و هنگام خرید آن را سفارش دهید.

تیغه آلومینیومی

بهترین گزینه برای استفاده تیغه در درب‌های کرکره برقی، تیغه آلومینیومی است زیرا عاوه بر سبک بودن، بسیار مقاوم بوده و قیمت مناسبی دارد.

تیغه رول گیتر

این نوع تیغه به دلیل امنیت بالایی که دارد اغلب با موتور گیربکسی ساید که از قدرت بالایی برخوردار است، برای درب گاراژهای بزرگ به کار می‌رود.

تیغه گالوانیزه

این تیغه همانطور که از نامش مشخص است از آهن گالوانیزه که مقاومت بالایی داشته و ضدخراش است، ساخته شده به همین خاطر وزن زیادی داشته و برای حمل آن باید از یک موتور با قدرت زیاد استفاده شود.

تیغه گالوانیزه فوم‌دار

این تیغه که شباهت زیادی با تیغه گالوانیزه دارد، از دوجدار که میانشان با فوم پر شده تشکیل شده است تا صدای ناشی از حرکت تیغه که در تیغه گالوانیزه به خوبی به گوش رسیده و بسیار آزاردهنده است، از بین برود.

تیغه پلی‌کربنات یا شفاف

این تیغه که از پلی‌کربنات ساخته شده و مقاومت بالایی دارد اما به دلیل آن که از خاصیت ضدخش، ضدزنگ و ضدآتش‌سوزی برخوردار است و ظاهر زیبا و جذابی دارد، معمولا برای پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی که باعث باز و بسته شدن آن می‌شود، یکی از اصلی‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده این محصول است که باید هنگام خرید توجه ویژه‌ای به آن داشت، زیرا امروزه به دلیل آن که میزان تقاضا این محصول افزایش یافته، شرکت‌های زیادی مشغول به تولید موتور کرکره برقی هستند، همین امر موجب تغییر قیمت و سخت شدن انتخاب برای خریداران می‌شود.

اما به طور کلی می‌توان موتورهای تولید شده کارخانجات را به سه دسته تقسیم کرد:

موتور ساید کرکره برقی

این نوع موتور دارای سیستم برق اضطراری بوده و به گونه‌ای طراحی شده که در صورت باز و بسته شدن دائم  کرکره دچار آسیب نمی‌شود، به همین خاطر گزینه مناسبی برای پارکینگ‌های پر رفت‌وآمد مانند پارکینگ فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری هستند.

موتور توبلار کرکره برقی

نوع دیگری از موتورهای کرکره برقی، موتور توبلار است که به دلیل طول عمر بالا، سیستم یوپی‌اس، اندازه و حجم کم و قیمت مقرون‌به‌صرفه خواهان زیادی داشته و اغلب مردم از آن برای درب مغازه یا پارکینگ خانه خود استفاده می‌کنند.

موتور سنترال کرکره برقی

قیمت موتور سنترال در مقایسه با دیگر موتورهای نام برده شده بیشتر است زیرا این موتور با قرارگیری در مرکز کرکره‌های قدیمی و لانه زنبوری باعث حرکت روان آن‌ها می‌شود.

محدوده ارسال و نصب کرکره برقی

یکی دیگر از عواملی که افراد توجه چندانی به آن نداشته وگمان می‌کنند تاثیر زیادی بر روی قیمت هر متر مربع کرکره برقی نمی‌گذارد، محدوده‌ای است که از فروشگاه تا محل نصب باید طی کند؛ زیرا علاوه بر هزینه زمانی که راننده بار به مقصد می‌رساند و دستمزد آن به حساب می‌آید، باید هزینه‌ای را نیز صرف سوخت و استهلاک خودرو حمل بار و همچنین نصب کرکره کرد.

متراژ کرکره برقی

اندازه دهنه و متراژ کرکره برقی کی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نهایی این محصول است، به همین خاطر پیش از خرید باید تعیین کرد که برای محل مسکونی، تجاری یا اداری استفاده می‌شود تا کارشناسان از آن بازدید کرده و پس از اندازه‌گیری، محاسبه کنند که به چه میزان مواد اولیه نیاز دارد و قیمت نهایی را اعلام کنند.

هزینه‌های جانبی

در کرکره‌های برقی می‌توان امکانات اضافه‌ای غیر از باز و بسته شدن درب تعبیه کرد که باعث تغییر قیمت هر متر مربع کرکره برقی می‌شود و ما به تعدادی از آن‌ها در این قسمت اشاره خواهیم کرد.

یراق‌آلات مصرف

این یراق‌آلات که شامل ریل مورد استفاده، کپس میان تیغه‌ها و یا اندکپ و شفت باعث عملکرد بهتر کرکره برقی می‌شوند که برای هر کدام باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کرد.

امکانات موتور کرکره برقی

موتورهای برقی بنا بر طراحی که دارند می‌توانند قابلیت‌هایی مانند برق اضطراری و سیستم ضدسقوطداشته باشند که این باعث افزایشقیمت کرکره برقی نیز می‌شود.

از دیگر عواملی که بر روی قیمت نهایی کرکره برقی تاثیر می‌گذارد نوع کرکره برقی، جنس به کار رفته در تولید آن، رسیور کرکره برقی، تعداد سنسورها و آهنکشی است که حتی کوچک‌ترین تغییر در اندازه، متریال و طراحی آن باعث نوسان قیمت کرکره برقی می‌شود.

اکنون با خواندن این مقاله از سایت دکو دیزاین دانستید که قیمت ثابت و یکسانی برای خرید کرکره برقی وجود ندارد بلکه عواملی بر روی قیمت هر متر مربع کرکره برقی تاثیر می‌گذارد که می‌توانند انتخاب شما را تحت تاثیر قرار داده و تغییر دهد، بنابراین باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا